کاشت دندان در یک دقیقه با ایمپلنت فوری

بدون شک از دست دادن یک یا چند دندان، می‌تواند تجربه بسیار ناخوشایندی برای برخی از انسان‌ها به وجود آورد. به خصوص اگر این آسیب برای دندان‌های جلویی به وجود آید، بر روی زیبایی چهره تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش اعتماد به نفس و روحیه فرد می‌گردد. جای بسی خوشحالی است که با پیشرفت‌های نوینی که در علم دندانپزشکی رخ داد، شاهد ابداع روش‌های جدید و مطمئن برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته هستیم. اگر بخواهیم یکی از بهترین نوع این روش‌ها را ذکر کنیم، مسلماً از ایمپلنت فوری نام خواهیم برد. اما ایمپلنت فوری چیست؟ چه تفاوتی با ایمپلنت عادی دارد؟ مزایای استفاده از آن چیست؟ اگر شما نیز در ذهن خود با چنین سوالاتی مواجه هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

همه چیز درباره ایمپلنت فوری

ایمپلنت در واقع یک پین و ریشه باریک می‌باشد که از جنس تیتانیوم خالص تولید شده است. این پین‌ها توسط دندانپزشک در قسمت درونی استخوان فک قرار داده می شوند؛ ایمپلنت در واقع ریشه دندان است که وظیفه نگهداری از تاج دندان را بر عهده دارد. نوع ایمپلنت، جنس آن، زمان و شیوه قرارگیری آن در استخوان فک، با همدیگر تفاوت‌هایی دارند. یکی از محبوب‌ترین ایمپلنت‌هایی که این روزها بسیاری از افراد در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند، ایمپلنت فوری است.

معمولاً افرادی که دندان‌های خود را کشیده و یا آن‌ها را از دست داده‌اند، برای استفاده از روش ایمپلنت و کاشت دندان، باید بین 4 تا 9 ماه صبر کنند. بدون دندان بودن در طول این مدت، ممکن است برای بسیاری از انسان‌ها چندان خوشایند نباشد. در چنین شرایطی می‌توان از ایمپلنت فوری استفاده نمود. در واقع ایمپلنت فوری (همان‌گونه که از نام آن پیداست) یک شیوه نوین و منحصر به فرد می‌باشد که با سرعت بالایی انجام شده و به عنوان یک جایگزین عالی برای دندان‌های آسیب دیده به شمار می‌رود.

مهم‌ترین تفاوت‌های ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی

ایمپلنت معمولی یکی از روش‌های مطمئن و کارآمد است که از آن برای پر کردن جای خالی دندان‌ها استفاده می‌شود. در این شیوه پس از آن که پایه یا فیکسچر ایمپلنت توسط دندانپزشک درون استخوان فک قرار گرفت، باید  ماه  ها سپری شود تا ایمپلنت به خوبی به استخوان فک جوش خورده و با آن سازگار گردد. پس از آن که دندانپزشک از ثبات و استحکام آن مطمئن شد، روکش دندان را بر روی آن قرار می‌دهد. افراد بسیار زیادی هستند که دوست ندارند در طول این چند ماه، بدون دندان باشند؛ در چنین شرایطی بهترین انتخاب برای آن‌ها، استفاده از روش درمانی ایمپلنت فوری است.

در روش ایمپلنت فوری که بلافاصله پس از کاشت دندان انجام می‌شود، برای زیبایی صورت و حفظ طرح لبخند، یک روکش موقت بر روی پایه‌های اصلی ایمپلنت قرار می‌گیرد. بنابراین ایمپلنت فوری، یک روکش موقت است که تنها برای چند ماه بر روی ریشه ایمپلنت کاشته شده قرار می‌گیرد؛ اما ایمپلنت معمولی، یک روکش دندان اصلی و قدرتمند است که پس از چند ماه به ریشه اصلی وصل شده و سال‌های سال به عنوان یک دندان اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایمپلنت فوری چه مزایایی دارد؟

تجربه نشان دهنده آن است که استفاده از شیوه درمانی ایمپلنت فوری، مزایای بسیار زیادی به همراه دارد که در این قسمت به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ایمپلنت معمولی و دائمی، عمر و دوامی بالاتر از 20 سال دارد و اگر از آن به خوبی مراقبت کنید، حتی تا پایان عمر نیز می‌تواند تمامی وظایف یک دندان اصلی را به خوبی ایفا نماید! اما تا قبل از این که ریشه به استخوان فک جوش نخورده است، نباید هیچ فشاری بر روی آن وارد نمود. در چنین شرایطی می‌توان با استفاده از ایمپلنت فوری از فشار و آسیب به استخوان فک و ایمپلنت جلوگیری به عمل آورد.
  • ایمپلنت فوری به راحتی ساییده می‌شود و این موضوع در هنگام جویدن غذا، از ایجاد فشار بر روی ایمپلنت اصلی جلوگیری به عمل می‌آورد.
  • به سبب این که ایمپلنت فوری، به سرعت در دهان قرار داده می‌شود، بنابراین افراد نگران جای خالی دندان و تاثیر آن بر زیبایی و جذابیت چهره خود نخواهند بود.

قیمت ایمپلنت فوری چقدر است؟

بدون شک قیمت ایمپلنت فوری، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که برای برخی از افراد قبل از استفاده از این شیوه درمانی به وجود می‌آید. در پاسخ به این سوال باید بگوییم عوامل بسیار زیادی وجود دارند که بر روی قیمت نهایی ایمپلنت موثر هستند و یکی از اصلی‌ترین آن ها جنس ایمپلنت است. به طور کلی تمامی ایمپلنت‌های فوری که در حال حاضر در بازار وجود دارند، از نظر برند تولید کننده، جنس مواد اولیه و کیفیت با همدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. جنس پایه اصلی برخی از ایمپلنت‌ها از تیتانیوم و برخی دیگر از زیرکونیا تولید می‌شوند؛ همچنین روکشی که برای آن انتخاب می‌شود از جنس سرامیک، سرامیک فلز و پلاستیک است که هر کدام از آن‌ها قیمت خاص خود را دارند.

همچنین دندانپزشک قبل از انجام ایمپلنت فوری، به دقت دهان و فک بیمار خویش را معاینه کرده و اگر نیاز به پیوند استخوان وجود داشته باشد، مسلماً قیمت ایمپلنت بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است که تجربه و تخصص دندانپزشک نیز، در قیمت ایمپلنت فوری تاثیر بسزایی دارد. دستمزد برخی از پزشکان حاذق و با تجربه که در کار خود حرفه‌ای هستند، ممکن است بیشتر از سایر دندانپزشکان باشد.

چه کسانی به ایمپلنت فوری نیاز دارند؟

اگر بخواهیم به صورت کلی به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم تقریباً اکثر افرادی که قصد استفاده از روش درمانی ایمپلنت را دارند، می‌توانند از ایمپلنت فوری نیز استفاده کنند. اما در این میان، برخی از افراد برای استفاده از خدمات درمانی ایمپلنت واجد شرایط‌تر از سایرین هستند. این افراد عبارتند از:

  • کسانی که یک یا چند دندان جلویی خود را از دست داده‌اند و می‌خواهند به سرعت زیبایی چهره خود را به دست آورند.
  • افرادی که دندان و دهان آن‌ها دارای بافت سالمی است، می‌توانند به راحتی از ایمپلنت فوری استفاده نمایند.
  • کسانی که بر مبنای شرایط کاری و زندگی خویش، نمی‌توانند  ماه ها برای دریافت ایمپلنت معمولی صبر کنند؛ برای این دسته از افراد نیز ایمپلنت فوری بهترین انتخاب به شمار می‌رود.
  • کسانی که در طول روز و یا در هنگام خواب شب، دندان قروچه نمی‌کنند، می‌توانند از خدمات درمانی ایمپلنت فوری برخوردار شوند.

 

 

اما دقت کنید مناسب بودن یا نبودن ایمپلنت برای شما منوط به مشاوره با پزشک میباشد در مرکز ایمپلنت دکتر وحید دهقان خدمات ایمپلنت با کادر حرفه ای  و با استفاده از بهترین مواد انجام میشود همچنین در تمام مراحل مشاوره های لازمه داده خواهد شد که مشکلی در مسیر کاشت دندان وجود نداشته باشد

جهت مشاوره کاشت دندان فوری میتوانید با شماره 02179658000 تماس حاصل فرمایید