راه های پزشکی جوان سازی پوست صورت

آفتاب، اختلالات پوستی، افزایش سن و حتی وراثت همگی از عوامل عمده ای هستند که می توانند در ایجاد بی نظمی های پوستی در صورت و سایر نقاط بدن نقش بسیار عمده ای داشته باشند. این موارد می توانند بی نظمی های بافتی مانند چین و چروک و اسکار آکنه، تغییرات رنگدانه های پوست مانند کک و مک، لکه های خورشیدی یا رگ های خونی قابل مشاهده باشد. علاوه بر این، پوست ممکن است رنگ طبیعی خود را از دست دهد، پوست بطور مکرر دچار شلی و افتادگی شود و درخشش سالمی را که در پوست های جوان مشهود است از دست برود.

این عارضه ها از جمله مواردی هستند که با راه های جوانسازی و بازسازی پوست قابل درمان است.

هر بیمار منحصر به فرد است و ترکیبات مختلفی از علائم ژنتیکی و محیطی پیری را دارد که بر پوست آنها تأثیر می گذارد. راه‌های متعددی برای درمان بسیاری از این مسائل وجود دارد، و این روش‌های درمانی باید بر اساس شرایط و خواسته‌های خاص شما زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

حال با توجه به این نکته که مراقبت از پوست و درمان های پزشکی برای رفع نگرانی های خاص پوست، روز به روز پیچیده تر می شوند اکنون مجموعه‌ای از روش‌های غیرتهاجمی برای مقابله با طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی وجود دارد که از آسیب‌های ناشی از نور خورشید و چین و چروک گرفته تا پرپیگمانتاسیون، اسکار آکنه و موارد دیگر را براحتی بدون هیچگونه عارضه ای درمان می کند.

از این رو حتی اگر بیماری پوستی دارید که نیاز به توجه دارد یا می خواهید برای جوان سازی پوست و افزایش اعتماد به نفس خود تحت درمان قرار بگیرید، مطمئناً با طیف گسترده ای از روش های درمان روبرو خواهید بود.

توسعه تکنیک‌ها و راه های پزشکی جوان سازی پوست صورت توسط تعداد قابل توجه ای از زنان سالم، فعال و مسن تر انجام شده است که اولین آرزویشان این است که به همان اندازه که در درون خود احساس شادابی می‌کنند، جوان به نظر برسند.

این دلیلی شده است که جدیدترین تکنیک های غیر تهاجمی پیدایش شوند که معمولا تمامی آنها زمان بهبودی بسیار کوتاه تری نسبت به روش های سنتی و عمل های زیبایی دارند و می توانند بسیار طبیعی به نظر رسند.

روش های درمانی مختلفی برای درمان جنبه های مختلف آسیب پوستی موجود است که سرآمد آنها را در راه های پزشکی جوان سازی و لایه برداری پوست صورت می توان یافت.

لایه برداری با لیزر، لایه برداری مکانیکی، لایه برداری شیمیایی و محصولات تزریقی می توانند ظاهر خطوط ریز و چین و چروک کل صورت یا مواردی را که در مناطق خاصی از صورت مانند لب بالایی و اطراف چشم ایجاد می شود را بهبود بخشد.

این درمان‌ها همچنین می‌توانند برای رفع اختلالات رنگدانه‌ای مانند لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی و حتی لک های دوران حاملگی و افزایش سن استفاده شوند و می‌توان از آنها برای بهبود ظاهر اسکار آکنه یا سایر بیماری‌های پوستی استفاده کرد.

نوع خاصی از درمان که به بهترین وجه نگرانی های شما را برطرف می کند، روش ها و راه های پزشکی جوان سازی پوست صورت و یا درمان هایی مانند لایه برداری و لیزر درمانی، تزریق بوتاکس، تزریق چربی صورت و همچنین کربوکسی تراپی زیرچشم است که باید توسط پزشک متخصص، مناسب پوست و نیاز پوستی تجویز شود.

مهمتر از همه، بیمار باید اقدامات مراقبتی را به محافظت از پوست خود در آینده انجام دهد تا نتایج به دست آمده ماندگارتر شود.

حال می خواهیم به روش ها و راه های پزشکی جوان سازی پوست صورت اشاره کنیم تا افراد بتوانند با آگاهی کامل نسبت به این درمان ها اقدام کنند. همچنین در رابطه با مراقبت از موها نیز باید گفت که کربوکسی تراپی مو یکی از بهترین روش ها برای مراقبت و حفظ سلامت موها می باشد.

بنابراین  راه های پزشکی جوان سازی پوست صورت برای شما چه هستند؟ رایج ترین روش ها برای از بین بردن چین و چروک های ریز، اسکارها، رنگدانه های ناهموار و سایر عیوب پوست چیست و کدام بهترین نتیجه را به دست می آورد؟ بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

بوتاکس

 تزریق بوتاکس یکی از محبوب ترین درمان های ضد پیری است که نسبتاً مقرون به صرفه است.

این درمان خطرات کمی دارد و نیازی به دوره درمان و یا بهبودی ندارد. تزریق هدفمند سم بوتولینوم که از آن بنام بوتاکس نام برده می شود، برای صاف کردن موقت چین و چروک های صورت، ناحیه چشم و گردن که در اثر حرکات تکراری مانند لبخند زدن، اخم کردن یا بالا بردن ابرو ایجاد می شود، موثر است. تزریق بوتاکس برای کاهش میزان حرکت عضلات استفاده می شود، در نتیجه چین و چروک های موجود را نرم و برطرف کرده و از تشکیل خطوط عمیق در آینده و سنین بالا جلوگیری می کند.

 میکرونیدلینگ

تاکنون محبوب ترین درمان برای اسکار آکنه میکرونیدلینگ است. این روش برای ایجاد صدمات ریز روی پوست طراحی شده است که تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند.

 دستگاه‌هایی که برای این درمان استفاده می شود شامل پیشرفته‌ترین درماپن، یک دستگاه الکترونیکی مهر زنی سوزن هستند.

این درمان یکی از راه های پزشکی جوان سازی پوست صورت است که بدون هیچگونه درد و ناراحتی انجام پذیر است. از این رو کرم بی حس کننده موضعی را می توان قبل از میکرونیدلینگ برای کاهش هر گونه ناراحتی استفاده کرد، در حالی که می توان از مواد درمانی مانند اسید هیالورونیک یا اسید اسکوربیک برای نفوذ عمیق استفاده کرد.

میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی روش دیگری برای تحریک کلاژن است، انرژی حرارتی ایجاد شده توسط فرکانس رادیویی که اثر سوزن زدن را تقویت می کند.

میکرونیدلینگ نسبتاً بدون خطر و ارزان است و تأثیر خفیفی یا اسکار آکنه دارد. یکی از مزایای اصلی درمان این است که بهبودی بسیار سریع اتفاق می افتد و نیار به دوره ی درمان نیست.

همچنین علاوه بر میکرونیدلینگ، اسکارلت صورت نیز از بهترین و مدرن ترین روش های زیباسازی و جوانسازی پوست صورت است که این دستگاه نیز با استفاده از سوزن هایی که از جنس طلا هستند، با وارد کردن امواج رادیویی بدون هیچگونه عارضه  و دردی اقدام به کلاژن سازی پوست و جوانسازی صورت می کند.

در نهایت پس از درمان ممکن است کمی قرمزی روی پوست ظاهر شود که معمولاً پس از یک روز کاهش می یابد. این درمان یک راه خوب برای مقابله با هرگونه اسکار آکنه و همچنین راهی برای زیباسازی و جوان سازی پوست بشمار می رود.

هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی صورت یکی از جدیدترین و موثرترین راه های پزشکی جوان سازی پوست صورت است که در این روش از انرژی متمرکز فراصوت برای هدف قرار دادن لایه های پوست زیرین استفاده می شود.

این درمان توسط دستگاه های خاصی انجام می شود که انرژی اولتراسوند باعث می شود بافت صورت به سرعت گرم شود.

هنگامی که سلول های ناحیه مورد نظر به دمای مشخصی می رسند، سلول ها  ترمیم سلولی و کلاژن سازی را تجربه می کنند. در حالی که این ممکن است غیرقابل تصور باشد اما این گرما در واقع سلول ها را تحریک می کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند و پروتئینی که ساختار پوست  نیاز دارد را فراهم می کند.

افزایش کلاژن منجر به پوست سفت تر و محکم تر با چین و چروک های کمتر می شود. از آنجایی که پرتوهای اولتراسوند با فرکانس بالا بر روی یک بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز می شوند، هیچ آسیبی به لایه های بالایی پوست و مسائل مجاور وارد نمی شود.

هایفو ممکن است برای تمامی پوست ها و مشکلاتی پوستی مناسب نباشد از این رو باید زیر نظر متخصص و همچنین با تجویز پزشک معالج انجام شود.

اما به طور کلی می توان گفت، این روش در افراد بالای 30 سال با شلی خفیف تا متوسط ​​پوست، بهترین عملکرد را خواهد داشت.

همچنین ناگفته نماند که افراد مسن‌تر با چین و چروک های بیشتر که دارای شلی شدید پوست یا پوست بسیار آویزان روی گردن و سایر نقاط صورت هستند، ممکن است کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی صورت نباشند و ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

هایفو برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی باز در ناحیه مورد نظر، آکنه های شدید یا کیستیک نیز توصیه نمی شود البته تمامی این موارد و درمان ها باید با صلاحدید پزشک متخصص انجام شود تا بهترین نتیجه گیری حاصل شود.

مزایای هایفو تراپی

طبق گفته انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، هایفو و سایر جایگزین های غیرجراحی برای لیفت صورت طی چند سال اخیر محبوبیت زیادی را تجربه کرده اند. تعداد کل عمل های انجام شده بین سال های 2012 تا 2017 64.8 درصد افزایش یافته است.

هایفو مزایای زیبایی شناختی زیادی دارد، از جمله:

  • کاهش چین و چروک
  • سفت کردن پوست افتادگی گردن (که گاهی به آن گردن بوقلمون می گویند)
  • برجسته شدن گونه ها، ابروها و پلک ها
  • تقویت تعریف خط فک

پرکننده های پوستی

در حدود 20 سال گذشته، پرکننده های بافت نرم انقلابی در درمان چین و چروک و کاهش حجم ایجاد کرده اند که معمولا بصورت تزریق چربی صورت انجام میگیرد. اسید هیالورونیک یک ابزار بسیار ایمن و انعطاف پذیر برای درمان پیری صورت است. پرکننده های پوستی مبتنی بر HA توسط یک پزشک متخصص پوست و مو ماهر، مطابق به نیاز پوست بیمار تزریق می شود.

معمولا پرکننده های پوستی برای نواحی مختلف صورت مانند: گونه، گودی زیر چشم، خط فک، زاویه دهی صورت، چین و چروک های صورت، لب ها و ... انجام می شود همچنین برای درمان سیاهی و تیرگی زیر چشم به جای تزریق چربی، پزشکان متخصص کربوکسی تراپی زیرچشم را توصیه می کنند.

تمامی این روش ها درمان هایی بسیار کم عارضه و با نتیجه دهی بسیار بالا هستند اما ناگفته نماند که اثر درمان تزریق چربی صورت معمولا موقتی است و نیاز به درمان مجدد دارد.

از این رو برای نتایج بهتر، تزریق باید به صورت دوره‌ای تکرار شود  که این دوره ها شامل: هر 4 تا 6 ماه برای ترمیم حجم لب، تقریباً هر 12 ماه برای خطوط بینی، خطوط ماریونت، گونه‌ها و لب‌ها، و تقریباً هر 18 تا 24 ماه برای تزریق چین و چروک ها و زاویه سازی پوست صورت، است.

از دیگر مواردی که باید قبل از تزریق چربی صورت از آن اطلاع داشت، تاثیر گذاری مواردی از جمله: ورزش، استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، دمای محیط، لیزر و درمان‌های RF است که می‌تواند بر مدت زمان و تسریع تجزیه پرکننده‌های HA تأثیر بگذارد و شارژ مکرر را ضروری کند.

 پیلینگ شیمیایی

لایه برداری و پیلینگ شیمیایی برای درمان چین و چروک، زخم های سطحی، لکه های ناشی از افزایش سن و تغییر رنگ استفاده می شود.

در این روش از محلول اسیدی برای حل کردن سلول های پوست و برداشتن لایه های بالایی اپیدرم استفاده می شود. نوع و قدرت محلول اسید تعیین می کند که چقدرعمیق نفوذ می کند و تأثیرات حاصل از آن را تعیین می کند.

پزشکان عموما از اسید تری کلراستیک برای درمان اسکار آکنه استفاده می کنند و لایه های بیرونی پوست را با فرآیند سوختگی شیمیایی کنترل شده از بین می برند. به این ترتیب، سطح پوست به بازسازی و رشد مجدد تشویق می‌شود، در حالی که کلاژن سازی در لایه‌های بالایی پوست تقویت می‌شود.

این روش درمان، یک درمان بسیار فشرده است که لایه‌برداری را با لیزرهای مخصوصی( Sciton HALO/Micropeel ) برای صاف کردن و تجدید سطح پوست انجام می دهد و برای زیباسازی و جوانسازی پوست صورت، یکی از بهترین درمان ها است. باید گفت که تزریق چربی نیز یکی دیگر از راه های زیبایی و بر طرف نمودن چین و چروک صورت می باشد.

 درمان ‌های لیزر و نور پالس شدید :

بدون شک، لایه برداری پوست با لیزر یکی از بهترین راه ها برای مقابله با بسیاری از شایع ترین نگرانی های پوستی از جمله چین و چروک، لکه ها، لکه های خورشیدی، قرمزی، روزاسه، اسکار آکنه و سایر عارضه های پوستی است.

لیزر درمانی برای خطوط و چین و چروک های متوسط ​​و عمیق موثر است و می تواند رنگ، بافت و سفت شدن پوست را بهبود بخشد.

 توانایی هدف‌گیری انواع خاصی از سلول‌ها در لایه‌های متمایز با استفاده از لیزر درمانی به این معنی است که حتی شرایطی مانند خال‌های رنگدانه‌ای و لکه‌های شراب پورت و حتی رگ‌های عنکبوتی را می‌توان با موفقیت درمان کرد.

در حالی که درمان های موثر بسیاری وجود دارد، دانستن اینکه کدام نوع لیزر بهتر است ممکن است گیج کننده باشد. از این رو متخصص زیبایی پوست ومو و همچنین متخصص لیزر می تواند توصیه های ارزشمندی را جهت درمانی موفقیت آمیز و همچنین طولانی مدت ارائه دهد.

از این رو توصیه می شود که جهت انجام هرگونه درمان ها و راه های پزشکی جوان سازی پوست صورت، با پزشک متخصص در ارتباط باشید و طبق تجویز آن عمل کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بدون هیچگونه عارضه ای تجربه کنید.

جوانسازی پوست صورت در مرکز تخصصی پوست و مو دکتر رابط

امروزه راه های پزشکی و جوانسازی پوست صورت درحال افزایش هستند که تمامی این روش ها باید زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو و زیبایی، با توجه به نیاز پوست شما انجام گیرد.

از این رو بسیاری از افراد دغدغه هایی از جمله مراجعه به پزشکی متخصص را دارند تا بتوانند درمانی موثر و بدون عارضه ای داشته باشند، این موضوع دلیلی می شود بر آنکه پزشکانی که در این زمینه فعالیت می کنند نسبت به تبلیغات اینترنتی و راه اندازی وب سایت های اینترنتی و همچنین استفاده از خدماتی مانند سئو سایت یه خصوص سئو سایت پزشکان، برای معرفی خود استفاده کنند.