کفپوش چوبی بهترین انتخاب برای طراحی فضای باز

 

امروزه در بسیاری از آپارتمان ها تراس وجود دارد.ایده های بسیاری برای زیبا سازی تراس ها وجود دارد که میتواند آن را به فضایی دلنشین تبدیل کند.با توجه به مساحت تراس شما میتوانید با وسایل کم اما کاربردی فضای داخل تراس را به زیبایی بچینید.یکی از این موارد زیبایی کف تراس میباشد که با استفاده از کفپوش چوبی میتوانید باعث تزیین بسیار خاص تراس شوید.انواع گوناگونی از کفپوش ها برای فضای باز وجود دارد که در ادامه به آن ها میپردازیم.

چوب یکی از زیباترین متریال ها برای ساخت کفپوش میباشد که علاوه بر زیبایی دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارد که با توجه به نوع آن از مراقبت های مخصوص به خود برخوردار میباشد.استفاده از چوب طبیعی برای فضای باز به ارزش و زیبایی محیط اثر بسیار زیادی دارد.

31

انواع کفپوش ها

انتخاب کفپوش مناسب برای خانه و فضای باز یکی از مهم ترین المان های دکوراسیون و طراحی آن میباشد.از این رو باید انتخاب درستی در کفپوش داشته باشیم.انتخاب کفپوش مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت به سزایی برخوردار میباشد.کفپوش ها با توجه به عواملی همچون سلیقه،میزان بودجه،مقاومت در برابر رطوبت و آتش سوزی،نمای مناسب و نوع زیر سازی در انواع گوناگونی از هم قرار دارند که در ادامه به انواع آن ها میپردازیم.

 

کفپوش چوبی

همانطور که گفتیم به کالایی از جنس چوب که برای پوشش کف ساختمان و یا فضای باز مورد استفاده قرار میگیرد کفپوش چوبی میگویند که با توجه به جنس و نوع آن دارای تنوع بسیار زیادی هستند.در اکثر موارد برای دکوراسیون داخلی منازل مسکونی و همچنین فصای باز و مجتمع های تجاری و اداری از کفپوش ها استفاده میشود که به اسم پارکت چوبی هم نیز معروف هستند که خود دارای دو نوع پارکت تمام چوب و پارکت چندلایه تقسیم میشوند.

 

پارکت

پارکت یکی از انواع کفپوش ها میباشد که به کف چسبانده میشود که با ساب زدن سطح آن را صاف و صیقلی میکنند.که در انتها سطح آن را لاک میزنند تا براق و یکدست شود.این عمل باید هر چند سال یکبار تکرار شود تا از آسیب دیدگی به سطح پارکت پس از مدتی جلوگیری شود و جلای اولیه خود را از دست ندهد.قیمت و کیفیت پارک بستگی به نوع چوبی دارد که از آن ساخته شده است.این نوع کفپوش ها برای پوشاندن کف پذیرایی نشیمن و در برخی پله ها کاربرد دارند.

 

لمینت

تنوع بسیار زیادی در رنگ و طرح لمینت ها وجود دارد.این کفپوش ها به زمین چسبیده نمیشوند و به آسانی بر سطوح مانند سنگ یا سرامیک نصب میشوند.یکی از ویژگی هایی که این کفپوش ها دارد این است که هنگام جابجایی و نقل مکان میتوانید آن را جدا کرده و مجدد در مکان دیگری از آن استفاده کنید.لمینت گزینه بسیار خوبی برای اجاره نشین ها میباشد.لمینت ها نسبت به پارکت از مقاومت بیشتری در برابر رطوبت برخوردار میباشد.

 

بامبو

بامبو ظاهر بسیار شبیهی به چوب دارد و نسبت به سایر کفپوش ها مقرون به صرفه تر نیز میباشد.مقاومت بابمو در برابر رطوبت بسیار کمتر از مصالح دیگر میباشد و مناسب فضاهایی با رطوبت بالا نیستند و امکان پیچ و تاب خوردن آن ها نیز وجود دارد.یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود این است که در برابر تابش مستقیم نور افتاب آسیب پذیر است و ممکن است بعد از مدتی تغییر رنگ دهد.

 

ترمووود

ترمووود یا چوب ترمو به چوب هایی گفته میشود که طی یک فرآیند مشخص عمده ی خصوصیات منفی چوب را از دست میدهند.از برخی از انواع ترمووود ها به عنوان کفپوش استفاده میشود که علاوه بر فضای داخلی خانه در فضای باز و نیمه باز مانند تراس قابل استفاده میباشد.بافت ترمووود به صورت خالص و یکنواخت میباشد و در برابر حمله حشرات و پوسیدگی از مقاومت بالایی برخوردار است.طول عمر این نوع کفپوش چند برابر بیشتر از چوب معمولی میباشد و عایق حرارتی بسیار مناسبی به حساب می آید.

32

 

نکاتی که باید هنگام نصب کفپوش چوبی به آن توجه کنیم

تمامی کفپوش های ذکر شده برای نصب اصولی و بی نقص نیاز به یک نصاب حرفه ای و کاربلد دارد.قبل از نصب کفپوش ها باید شرایط را به خوبی بسنجید.وجود ابزار های مناسب  برای نصب کفپوش مانند دستکش ،کاردک،اره،متر و ... در جعبه ابزار نصاب امری ضروری میباشد.یکی دیگر از مواردی که باید برای نصب به آن توجه کرد دمای هوا و رطوبت محیط میباشد.سطح زیرین پارکت یا کفپوش چوبی باید کاملا صاف و یکدست باشد و قبل از نصب باید تمام ناهمواری ها و فرورفتگی ها و برآمدگی های سطح مورد نظر را بر طرف کنید و در صورت نیاز زیر سازی انجام دهید.

برای سازگار شدن دمای پارکت چوبی با دمای محیط بهتر است دو یا سه روز قبل از نصب بسته های پارکت را به محیط مورد نظر انتقال دهید و پس از مهیا شدن شرایط دمایی لازم اقدام به نصب آن ها نمایید.

 

جمع بندی

شما میتوانید طراحی بسیار زیبایی برای محیط مورد نظر خود با توجه به موارد گفته شده با هریک از انواع کفپوش ها داشته باشید .همچنین انتخاب بسیار خوبی برای طراحی تراس خود میباشد و میتوانید با کفپوش چوبی تراس خود را به محیطی دلنشین و زیبا تبدیل کنید. با وجود طرح ها ومدل های مختلف که در بازار عرضه میشود انتخاب آن برای افرادی که اطلاعت کافی در رابطه با ویژگی های کفپوش چوبی ندارند می‌تواند کمی سخت باشد. اما شما می‌توانید با بررسی این اطلاعات و همچنین مشاوره گرفتن از کارشناسان مجرب آوا چوب در این حوزه خریدی مطمئن و کاربردی را داشته باشید.آواچوب ارائه دهنده با کیفیت ترین کفپوش های چوبی میباشد که میتوانید خریدی مقرون به صرفه و با کیفیت بسیار بالا را داشته باشید.