کابینت ممبران چیست و به روزترین کابینت ممبران

یکی از سبک­های جدید  و مد روز کابینت­های آشپزخانه ایرانی که طرفداران زیادی به سمت آن سوق پیدا کرده­اند، کابینت­های زیبای ممبران است. کابینت­های ممبران دارای طرح و تنوع رنگ زیادی می­باشند. کابینت ممبران نوع پیشرفته کابینت چوبی کلاسیک است. بیشتر طراحان داخلی خانه برای ساخت کابینت ممبران از ورق­های ام دی اف استفاده می­کنند.

 

کابینت ممبران چیست؟

به کابینتی که از روکش ممبران در ساخت آن استفاده می­شود کابینت ممبران گفته می­شود. در کابینت ممبران (وکیوم) برای زیبا شدن آشپزخانه روی جنس­های مختلف چوب و ام دی اف، یکسری روکش پی وی سی کشیده می­شود.

به چه دلیل تکنیک چوب ممبران در ایران طرفداران زیادی دارد؟

جواب این سوال بسیار ساده است. همان طور که می­دانید کابینت­های طرح چوب در بین ما ایرانی­ها بسیار محبوب است و از آن جایی که کابینت ممبران را می­توان با قیمت پایین تر به شکل طرح چوب تبدیل کرد نظر خیلی از افراد را به خود جلب کرده است.

 

انواع طراحی کابینت ممبران

61

  • کابینت ممبران ساده
  • کابینت ممبران مدرن
  • کابینت ممبران کلاسیک
  • کابینت ممبران براق
  • کابینت ممبران با پوشش پی وی سی

کدام نوع از کابینت ممبران به عنوان بهترین انتخاب می­شود؟

از آن جایی که سلیقه شخصی افراد با یکدیگر تفاوت دارد نمی­توان از یک نوع خاص از کابینت ممبران به عنوان بهترین نام برد. زیرا که عده­ای از افراد بهترین را با قیمت و عده­ای دیگر بهترین را با کیفیت می­سنجند.

 

لزوم رعایت استانداردها در انتخاب کابینت ممبران

باید به این نکته توجه داشت که هنگام ساخت کابینت ممبران باید از مواد اولیه ی مرغوب استفاده شود. به عنوان مثال اگر بر روی ورق ام دی اف طرح­های ساده به کار رود کابینت ممبران به سبک مدرن می­باشد و همچنین اگر بر روی ورق ام دی اف از طرح­های کلاسیک استفاده شود کابینت ممبران سبک کلاسیک می­باشد.

 

تفاوت کابینت ممبران و کابینت ام دی اف در چه چیزی است؟

باید بدانید که از نظر ساختار تفاوت چندانی بین کابینت­های ممبران و کابینت ام دی اف وجود ندارد. در واقع وجود نقش و نگار و شیارها روی بدنه و درب­های کابینت باعث تفاوت کابینت ام دی اف و ممبران می­شود.

 

 

 

مزایای انتخاب کابینت ممبران

همان طور که قبلا هم اشاره شد این نوع کابینت­ها از نظر اقتصادی بسیار با صرفه می­باشند. همچنین تنوع بسیار زیاد کابینت­های ممبران در طرح و رنگ و همچنین شباهت بسیار بالای این نوع کابینت باعث محبوبیت کابینت ممبران در بین افراد مختلف شده است.

 

معایب انتخاب کابینت ممبران

متاسفانه با وجود زیبایی بسیار زیاد کابینت­های ممبران اما این نوع کابینت­ها نسبت به نور خورشید و حرارت حساسیت بسیار زیادی دارند. همچنین اگر هنگام ساخت کابینت از چسب مرغوب استفاده نگردد پس از مدتی زیر بدنه کابینت هوا جمع می­شود و باعث برآمدگی بدنه کابینت شما می­شود. پس بهتر است که قبل از ساخت کابینت­های ممبران مواد اولیه را از نوع مرغوب انتخاب کنیم.

 

مراحل ساخت کابینت ممبران

در ابتدا برای ساخت کابینت ممبران از ورقه­های ام دی اف سفید استفاده می­شود. همچنین برای قسمت­های درب و رویه کابینت که با دستگاه CNC روی آن طرح ایجاد می­شود از ورقه­های ام دی اف یک طرف خام استفاده می­شود. برای نصب ورقه پی وی سی کل ورق سنباده کاری می­شود تا سطح کار کاملا صاف و یکنواخت باشد و هیچ گونه برآمدگی باقی نماند. در مرحله بعد برای اجرای روکش کابینت چسب ممبران را با دستگاه پیستوله اجرا می­کنند و در نهایت ورق کابینت که از جنس روکش پی وی سی می­باشد، در دستگاه پرس وکیوم قرار می­گیرد.

کابینت ممبران شرکتی

همان طور که می­دانید کابینت­های ممبران شرکتی بدون هیچ گونه دردسری توسط شرکت­های مختلف ساخته می­شوند. شما برای راحتی کار می­توانید طرح مورد نظر خود را به شرکت سازنده سفارش دهید و در مدت زمان کوتاهی سفارش خود را تحویل بگیرید.

 

 

به روزترین کابینت ممبران به رنگ­های مختلف

سبک کابینت ممبران با توجه به طرفداران زیاد آن در رنگ­های متنوعی ساخته می­شود. در ادامه چند نوع از رنگ کابینت­های ممبران را به شما عزیزان معرفی می­کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

رنگ  محبوب کابینت ممبران سفید طلایی

استفاده از رنگ­های طلایی در ستون­های کابینت ممبران زیبایی این نوع کابینت­ها را چندین برابر کرده است. در این نوع کابینت­ها طراحان داخلی معمولا هودها را به صورت مخفی (وکیوم) به کار می­برند.

 

کابینت ممبران به رنگ کرم طلایی

کابینت ممبران به رنگ کرم طلایی نیز طرفداران زیادی دارد. جنس این نوع کابینت­ها از نوع ام دی اف با روکش ضد آب به رنگ کرم می­باشد. استفاده از بوفه­های از جنس شیشه و سرستون­های طلایی نمای بسیار زیبایی به آشپزخانه شما می­دهد.

کابینت ممبران به رنگ قهوه­ای

رنگ کابینت ممبران قهوه­ای در چند دهه اخیر محبوبیت زیادی بین افراد پیدا کرده است. زیرا که رنگ قهوه­ای به رنگ چوب است و با وجود صدها رنگ بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کابینت ممبران به رنگ سفید

به طور کلی از آن جایی که رنگ سفید فضای خانه را بزرگتر نشان می­دهد و همچنین انعکاس نور بالایی را دارا می­باشد، در تمامی سبک­های کابینت بسیار پر طرفدار است. رنگ سفید در کابینت­های ممبران نیز به عنوان محبوب ترین رنگ کابینت شناخته شده است.

 

معرفی کابینت ممبران با سازادیزاین

شرکت مهندسی کابینت بازار یکی از برجسته­ترین طراحان دکوراسیون داخلی می­باشد. کابینت بازار با همراهی یک تیم با تجربه و حرفه­ای در زمینه طراحی، نظارت، اجرا، پروژه­های ساختمانی، سالن­های گردهمایی، طراحی و همچنین ساخت کابینت به سبک­های مختلف به شما عزیزان مشاوره رایگان ارائه می­دهد. ما زیبایی را به منزل شما هدیه می­دهیم. جهت مشاوره رایگان با شماره تلفن 22314022-021 تماس حاصل فرمایید.