طراحی و ساخت کلبه چوبی پیش ساخته و قابل حمل

امروزه که ساخت و ساز با چوب به یکی از علایق بسیاری از مردم مبدل شده است طراحی و ساخت کلبه چوبی پیش ساخته و قابل حمل رونق گرفته است. در ساخت این نوع کلبه های چوبی باید از چوب مرغوب استفاده شود. در ادامه مقاله به انواع  و ویژگی های این نوع کلبه ها می پردازیم.

کلبه چوبی پیش ساخته

در ساخت کلبه چوبی پیش ساخته ابتدا قطعات  سازه ای آن خارج از کارگاه ساخته شده و با توجه به اندازه های ساخته شده به مکان مورد نظر منتقل می شوند. این نوع کلبه های چوبی  در سبک های متفاوتی ساخته و عرضه می شوند مثلا در سبک های مدرن و مینیمال ساخته می شوند، که هر کدام از آن ها ویژگی ها و مزایای خود را دارا می باشند.

گاهی کلبه های چوبی به صورتی ساخته می شوند که قابل حمل بوده و دارندگان آن می توانند به هر کجا که می روند آن را با خود ببرند، بعضی از آن ها نیز قابل حمل نیستند. این نوع کلبه های چوبی را بیشتر می توان در کشور های توسعه یافته ای مانند کشکور های اروپایی دید، اما در کشور ایران نیز به تازگی مورد توجه عده ای خاص قرار گرفته است و هم چنین شرکت ها و سایت هایی نیز اقدام به پذیرش سفارش و طراحی این کلبه های پیش ساخته قابل حمل کرده اند. در ساختار کلبه های چوبی از متریال طبیعی و سازگار با محیط زیست استفاده می شود. بهترین نوع چوب برای ساخت کلبه های چوبی پیش ساخته قابل حمل چوب هایی با مقاومت و استقامت بالا می باشند، هم چنین این چوب ها باید در مقابل تابش نور آفتاب نیز باید مقاوت زیادی داشته باشند. در ساخت کلبه های چوبی از چوب هایی هم چون چوب افرا، ملچ، بلوط، ون، راش، ممرز و گردو برای طراحی داخل کلبه استفاده می کنند.

کلبه های چوبی پیش ساخته در طرح ها و اندازه و ابعاد مختلفی ساخته می شوند. اندازه و متراژ و طراحی کلبه های چوبی به سلیقه و میزان هزینه ای که خریدار می کند بستگی دارد. این کلبه ها عموما با متراژ های کوچکی ساخته می شوند.

پامکانات رفاهی کلبه های چوبی پیش ساخته

در هنگام ساخت کلبه های چوبی پیش ساخته، امکانات رفاهی آن ها نیز مورد توجه سازندگان آن ها قرار می گیرد. از جمله امکانات رفاهی که در کلبه های چوبی به چشم می خورد می توان به آشپزخانه، سیستم ها گرمایشی مثل بخاری و سرمایشی مثل کولر گازی، سرویس بهداشتی و حمام اشاره کرد.

طراحی و ساخت کلبه چوبی پیش ساخته و قابل حمل

سبک و طراحی در ساخت کلبه های چوبی

باید بگوییم که کلبه های چوبی از نظر سبک و طراحی به دو دسته تقسیم می شوند دسته اول رستیک نام دارد و دسته دوم گوتیک در ادامه به توضیح این دو دسته می پردازیم.

کلبه های چوبی ساخته شده به سبک روستیک: در این سبک برای ساخت کلبه های چوبی پیش ساخته از مواد اولیه کاملا طبیعی و اورجینال استفاده می شود. معماری آن نسبت به کلبه های چوبی قدیمی بهتر و اصولی تر می باشد. یکی دیگر از ویژگی هایی که در ساخت این نوع کلبه می توان به آن اشاره کرد این است که در ساخت این کلبه ها از هیچ گونه مصالح صنعتی استفاده نمی شود.

کلبه های ساخته شده به سبک گوتیک:  در این سبک مصالح مورد استفاده ترکیبی از مصالح صنعتی و طبیعی می باشد اما پوششی که برای آن انتخاب می شود از نوع چوبی است، به همین خاطر این کلبه ها ظاهری شبیه به کلبه های چوبی روستیک دارند.

طراحی و ساخت کلبه چوبی پیش ساخته و قابل حمل

مزیت ها و برتری های کلبه های چوبی پیش ساخته

از جمله مزایای این کلبه های چوبی نسبت به خانه ای سنگی و آجری می توان به مواردی که در ادامه آن ها را ذکر می کنیم اشاره کرد.

  • برای ساخت کلبه های چوبی پیش ساخته زمان بسیار زیادی صرف نمی شود
  • از آن جایی که در ساخت کلبه های چوبی از مصالح طبیعی استفاده می شود آلودگی های زیست محیطی کمتری دارد
  • اسکلت های چوبی که در کلبه های چوبی به کار برده می شود از مقاومت بالاتری نسبت به بتن برخوردار هستند.
  • مقاومت این کلبه ها در برابر نیروهای خارجی هم چون زلزله و ... بیشتر می باشد.
  • هزینه نگهداری آن ها کمتر است.
  • در برابر آتش سوزی از مقاومت بالاتری برخوردارند

 

قیمت کلبه های چوبی

قیمت کلبه  چوبی پیش ساخته با توجه مواد استفاده شده در آن ها متفاوت می باشد. بیشتر جنس مصالح به کار برده شده و هم چنین امکانات رفاهی آن ها با هم تفاوت دارند و این موارد می تواند در قیمت کلبه های چوبی تغییر ایجاد کند.در واقع اگر بخواهیم به طور تقریبی قیمتی را به شما بگوییم قیمتی بین متری دو میلیون تومان تا پنج یا شش میلیون تومان و یا گاهی بیشتر متغیر می باشد. قیمت ها با توجه به متریال استفاده شده در کلبه از جمله نوع و عرض دیوار ها، نوع کلید و پریز، کشی و سرامیک ها، نوع شیرآلات و لوله کشی ها و پنجره ها، نوع در ها و کفپوش ها متغیر است. البته ناگفته نماند که قیمت کلبه های چوبی به متراژ و طرح کلبه و نوع چوب و ارتفاع کلبه  بستگی دارد. وبسایت ویلا چوبی یکی از طراحان این کلبه های چوبی است که با بهره گیری از بهترین و به روز ترین متد های عصر جدید اقدام به طراحی و ساخت کلبه های چوبی پیش ساخته کرده است و با قیمتی به صرفه تر از تمامی رقبای خود این محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

از آن جایی که ساخت کلبه چوبی پیش ساخته در هر نقطه ای با هر اقلیم و آب و هوایی از ایران وجود دارد، شما نهم می توانید اقدام به سفارش و خرید این کلبه های چوبی زیبا و دوست داشتنی کنید. در این زمینه ما به شما گروه ویلا چوبی را معرفی می کنیم. می توانید با چند کلیک ساده صاحب یکی از این کلبه های چوبی بسیار زیبا شوید.