مزایا تبلیغات اینترنتی و معرفی انواع آن

امروزه بیش از هر زمان دیگری، تبلیغات می‌توانند در هر زمینه‌ای، هدفمند و مفید باشند. به طور خلاصه، تبلیغات امروزی محتوا هستند. فضای تبلیغات آنلاین در حال تغییر است و تبلیغات هم به طبع آن هر روز مدرن‌تر می‌شوند. در این مقاله به شناخت انواع تبلیغات اینترنتی در پلتفرم‌های مختلف و مزایای آن‌ها خواهیم پرداخت.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات آنلاین یکی از کانال‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ است که ابزار اصلی استفاده از آن اینترنت است. هدف بازاریابان از استفاده از اینترنت، ارائه پیام‌های بازاریابی به مشتریان و مخاطبان و در نهایت به دست آوردن ترافیک مطلوب وب‌سایت است. تبلیغات آنلاین به عنوان تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجیتال نیز شناخته می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ کارمنتو استفاده کنید.

این تبلیغات لزوما هزینه‌بر نیستند، با داشتن یک پیج تجاری در فیسبوک، اینستاگرام یا تیک‌تاک، مخاطبان و مشتریان شما می‌توانند کسب‌وکار  شما را به صورت ارگانیک از طریق سوشال مدیا مارکتینگ پیدا کنند.

همچنین اگر به دنبال تبلیغ در یک موتور جستجو برای کلمات کلیدی هدفمند هستید، Google Ads می‌تواند شما را در این راه همراهی کند.

51

هدف تبلیغات اینترنتی

با تبلیغات اینترنتی شما از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

  • افزایش آگاهی از برند توسط کاربران با نمایش محتوای خود به افراد داخل و خارج از شبکه شما.
  • با استفاده از هدف گذاری و تجزیه و تحلیل پلتفرم‌های تبلیغاتی، درک بهتری از مخاطبان خود پیدا خواهید کرد.
  • ایجاد محتوا با کارایی بالاتر با درک اینکه چه محتوای تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا به اهداف تجاری خود برسید و چه چیزی به شما کمک نمی‌کند.

هدف هر استراتژی تبلیغاتی باید این باشد که بازدهی مثبتی از سرمایه خود داشته باشید، که به این بستگی دارد که آیا درآمد بیشتری از کمپین تبلیغاتی نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید به دست می‌آورید یا خیر.

مزایا تبلیغات اینترنتی

در اینجا به بعضی از مزایای مهم تبلیغات اینترنتی می‌پردازیم تا اهمیت این نوع از تبلیغات را برای کسب‌وکار های امروزی بیشتر درک کنید.

هزینه کم

در مقایسه با قرار دادن تبلیغ در روزنامه یا اسپات‌های تلویزیونی، تبلیغات آنلاین هنوز نسبتاً ارزان هستند.

تجزیه و تحلیل

راه‌های بی‌شماری برای ردیابی موفقیت یا شکست یک کمپین تبلیغاتی در فضای آنلاین وجود دارد که کار را برای صاحبان کسب‌وکار بسیار آسان نموده است. در نهایت شما به راحتی می‌توانید تاثیرات آگهی خود روی مخاطب را بررسی کنید.

رضایت فوری

مشتریان شما می‌توانند آگهی شما را ببینند و در صورت رضایت همان لحظه خرید خود را ثبت کنند، بدون اینکه از خانه خارج شوند.

هدف گذاری جغرافیایی

تبلیغات آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را به صورت جغرافیایی هدف گذاری کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها فقط توسط مخاطبان جغرافیایی و تخصصی مورد نظر شما مشاهده و کلیک می‌شوند.

قرار گرفتن تبلیغ در معرض دید به طور دائمی

تبلیغ آنلاین شما 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته در فضای مجازی کار می‌کند.

52

انواع تبلیغات اینترنتی

در این بخش به بررسی انواع مختلف تبلیغات آنلاین می‌پردازیم.

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی

در هر ماه نزدیک به 2.5 میلیارد کاربر فعال در فیس بوک، 1 میلیارد در اینستاگرام و 330 میلیون کاربر در توییتر در سراسر جهان وجود دارد. چه برای گپ زدن، ارتباط با دیگران در سراسر جهان، یا برای اهداف تجاری و شبکه‌ای، مخاطبان و مشتریان به دلایل زیادی در رسانه‌های اجتماعی فعال هستند و بازاریابان نیز از این موضوع به خوبی آگاهند.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مزایای زیادی دارد. شما می‌توانید:

  • به کمک ابزار مختلف برای هدف‌گیری و مخاطبان مختلف در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به مشتریان هدف بسیار خاصی برسید.
  • از انواع فرمت‌های تبلیغاتی برای تبلیغ به گونه‌ای استفاده کنید که با اهداف تجاری شما همسو باشد.
  • روی روش‌های تبلیغاتی خاصی که منجر به فروش بیشتر و رشد کسب‌وکار  شما می‌شود، سرمایه‌گذاری کنید.

بیایید نگاهی به دو شبکه محبوب رسانه‌های اجتماعی بیندازیم.

تبلیغات در اینستاگرام

همانطور که پیشتر اشاره شد، اینستاگرام ماهانه بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد. اکثر کاربران این پلتفرم نیز بین 18 تا 34 سال سن دارند.

سه راه برای تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد:

  1. پست‌ها و استوری‌ها را مستقیماً از حساب اصلی اینستاگرام خود تبلیغ کنید.
  2. از صفحه فیس‌بوک خود تبلیغات ایجاد کنید و آن‌ها را در فیس‌بوک و اینستاگرام تبلیغ کنید.
  3. کمپین‌های تبلیغاتی خود را در Facebook Ads Manager ایجاد کنید تا به قابلیت‌های هدف‌گیری دقیق و آنالیز مخاطبان، دسترسی کامل داشته باشید.

تا به الان، جالب ترین نوع تبلیغات ، تبلیغات در تب اکسپلور و تبلیغات shopping post هستند. افرادی که از اکسپلور اینستاگرام استفاده می‌کنند، علایق خود را می‌شناسند و بر اساس علایق، تولیدکنندگان جدید محتوا را کشف می‌کنند.

تبلیغات پست خرید یا همان Shopping post ads به شما این امکان را می‌دهد که در یک تگ نام و قیمت محصول را تعریف کنید و در تصویر پست خود قرار دهید. با کلیک بر روی تگ، مشتریان، بدون خروج از برنامه اینستاگرام، مستقیماً به صفحه محصولی می‌روند که در آنجا می‌توانند آن کالا را خریداری کنند.

تبلیغات در یوتیوب

یوتیوب با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه، دومین موتور جستجوی بزرگ است که بعد از گوگل در رتبه دوم قرار دارد. تبلیغات در YouTube در اول و در حین پخش ویدیوها به عنوان یک ویدیوی تبلیغاتی مستقل به کاربران نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید اطلاعات و علایق مخاطبین خود را هدف قرار دهید و ویدیوهایی با توجه به علایق مشتریان خود بسازید.

تبلیغات در موتورهای جست و جو

تبلیغات موتورهای جستجو به شما این امکان را می‌دهد تا تبلیغات پولی خود را مستقیماً در بین نتایج جستجو توسط کاربر در موتورهای جستجوی مختلف مانند Google، Bing  و Yahoo نمایش دهید.

بازاریابانی که از تبلیغات در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، تبلیغات خود را به کاربرانی که فعالانه در جستجوی کلمات کلیدی خاصی راجع‌به محصول مورد نظر خود هستند، نشان می‌دهند و هر بار که شخصی روی تبلیغ کلیک می‌کند، مبلغی را پرداخت می‌کنند. این نوع تبلیغ می‌تواند بسیار موثر واقع شود، چرا که افرادی که در جستجوی محصول خاصی هستند، تمایل دارند تا با اولین سرچ خود، چیزهای زیادی در مورد هدف خود به آن‌ها نشان داده شود.

این‌گونه تبلیغات اینترنتی به صورت مناقصه‌ای، که پیشتر در مقاله به آن اشاره شد، انجام می‌شوند.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ بخشی جدایی از تبلیغات اینترنتی است. این نوع تبلیغات سبب ایجاد و حفظ ارتباط شما با مشتریان شما است. بازاریابی ایمیلی می‌تواند شامل خبرنامه‌هایی مربوط به به‌روزرسانی‌های مربوط به شرکت، یا تبلیغات فروش و معاملات انحصاری برای مشترکین و مشتریان باشد. تبلیغات از طریق ایمیل، به کسب‌وکار ها این امکان را می‌دهد که مشتریان خود را در جریان کار و محصولات خود قرار دهند و پیام‌های بازاریابی خود را برای مخاطبان خود با توجه به علایق هر مخاطب، تنظیم کنند.

راه اندازی و ردیابی یک کمپین ایمیل مارکتینگ آسان است و آن را برای مشاغل کوچک قابل دسترسی می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید یک گزینه "ثبت نام در خبرنامه" را به وب‌سایت خود اضافه کنید. همانطور که افراد ثبت‌نام می‌کنند، می‌توانید خبرنامه‌ها را برای مخاطبان خود ارسال کنید.

تبلیغات موبایلی

با توجه به اینکه بسیاری از ما بخش زیادی از روز خود را با استفاده از گوشی‌های خود می‌گذرانیم، جای تعجب نیست که بازاریابان اینترنتی از تبلیغات موبایلی برای دسترسی به مشتریان خود استفاده می‌کنند. انواع مختلف بازاریابی خاص تلفن‌همراه شامل تبلیغات از طریق برنامه‌های مختلف، اعلان‌های مختلف، پیامک و MMS است.

سخن پایانی

در این مقاله به ماهیت تبلغیات اینترنتی و روش‌های مختلف آن پرداختیم. در ادامه با استفاده از این روش‌ها نیز آشنا شدیم و مزایا هر یک از این آن‌ها را نیز بررسی کردیم. در نهایت بهتر است رسانه‌ای را پیدا کنید که برای شما و وضعیت فعلی و ارتباطتان با مشتری، بهترین بازخورد را دارد. مجموعه کارمنتو با بهترین و متخصص‌ترین مشاوران، برای راهنمایی و پاسخ به سوالات احتمالی شما و همچنین انجام تبلیغات کارساز، می‌توانند کمک شایانی در زمینه گسترش یا شروع کسب‌وکار  به شما کنند.