نظر افکار عمومی درباره خرید هاست از شتابان هاست

برای بررسی این موضوع باید مفاهیم پایه ای این صنعت از زیر مجموعه IT را یادآوری کنیم. راه اندازی وب سایت یکی از کارهایی است که بسیاری از افراد از جمله صاحبان مشاغل و کسب و کار آن را یک کار پر زحمت و پیچیده می دانند که اصلا معلوم نیست باید از کجا شروع کرد و چطور مسیر درست را پیش گرفت.

بر خلاف تصور این افراد، راه اندازی وب سایت شاید از دور یک کلاف در هم پیچیده باشد، اما وقتی که سر نخ را پیدا کنید باقی راه برایتان بسیار هموارتر خواهد شد.

شاید بهترین تشبیه برای راه اندازی سایت، راه اندازی یک کسب و کار یا یک مغازه باشد.

زمانی که شما قصد دارید یک مغازه یا فروشگاه راه اندازی بیندازید، قبل از هر چیزی باید برای خودتان روشن کنید که می خواهید چه نوع فروشگاهی راه اندازی کنید و چه کالا یا سرویسی بفروشید. بعد از آن باید به دنبال یک مکان مناسب برای فروشگاهتان باشید و زیرساخت های آن را فراهم کنید، تا بعد نوبت برسد به ظاهر فروشگاه، دکور و مسائل از این قبیل.

راه اندازی فروشگاه در فضای اینترنت هم تقریبا شبیه به همین کار است. برای ورود به دنیای بی انتهای اینترنت، اول از هر چیزی باید یک آدرس برای وب سایت خودتان انتخاب کرده و آن را خریداری کنید که به این کار می گوییم « ثبت دامنه ». ثبت دامنه از طریق وب سایت های بسیاری از جمله شتابان هاست انجام می شود.

دوم نوبت به مکان یا چهاردیواری فروشگاه شما می رسد که باید یک مکان مناسب یا هاست با کیفیت برای آن پیدا کنید. هاست در واقع بستر اصلی وب سایت شماست که روی آن قرار می گیرد تا کارهای مدیریتی آن انجام شود.

در این مقاله از پایگاه خبری تحلیلی افکارنیوز، قصد داریم نگاهی کامل و جامع به ثبت دامنه و خرید هاست و میزبانی وب سایت داشته باشیم و ببینیم چطور می توان یک هاست با کیفیت در اختیار داشت تا تمام نیازهای بیزنسی ما را برطرف کند.

4

جواب شتابان هاست در مورد سوال هاست چیست؟ برای افکار عمومی

قبل از اینکه به مفهوم هاست از نگاه تخصصی برای عموم بپردازیم باید بدانیم که سرور چیست، چرا که هاست یا میزبانی وب سایت بخشی از یک سرور می باشد.

سرور در واقع یک کامپیوتر بسیار قدرتمند به همراه امکانات و تجهیزات پرقدرت مثل CPU، فن های قوی و فضای ذخیره سازی هستند که می بایست بصورت بیست و چهار ساعته فعال باشند تا وب سایت شما از دسترس خارج نشود.

این کامپیوترها آنقدر قوی هستند که شرکت های ارائه دهنده هاستینگ و میزبانی سایت مثل شتابان هاست می توانند آنها را به چند قسمت مختلف تقسیم کنند و منابع مشخصی در اختیارشان قرار بدهند. مثلا به یکی از بخش ها 1 گیگ فضای ذخیره سازی، 1 هسته CPU و پهنای باند نامحدود بدهند.

بعد از این پارتیشن بندی، وب سایت ها و اپلیکیشن های مختلف می توانند این بخش ها را خریداری کنند و اطلاعاتشان را روی آن بارگزاری کنند.

تعریف هاست از شتابان هاست:

"بنابراین به هر پارتیشن یا بخشی که بصورت مجازی از سرور اصلی جدا شده هاست گفته می شود."

ممکن است این سوال به وجود بیاید که چرا بجای خرید هاست، افراد برای خودشان یک سرور جدا و مخصوص خودشان تهیه نمی کنند؟ یکی از دلایلش هزینه های بسیار بالای خرید سرور اختصاصی است که صرفا برای راه اندازی یک وب سایت به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست.

درست است که شرکت های زیادی از سرورهای اختصاصی خودشان استفاده می کنند، اما خرید سرور خصوصی صرفا برای راه اندازی یک وب سایت یا اپلیکیشن معمولی مثل این است که برای کشتن یک مگس از نیسان استفاده کنیم!

در عین حال، با خرید هاست سی پنل ایران از شتابان هاست می توانید یک سرویس با کیفیت و مقرون به صرفه داشته باشید که برای فروشگاه اینترنتی تازه تاسیس شما یک گزینه کافی و کاربردی است. پس تا زمانی که خرید هاست ارزان و با کیفیت می تواند نیاز های ما را برآورده کند، چه نیازی به تحمیل هزینه اضافی ماهیانه (علاوه بر هزینه سنگین اولیه) هست؟

هاست از چه بخش هایی ساخته شده است؟

هاست های آماده ای که امروزه در وب سایت های معتبر مثل شتابان هاست ارائه می شوند مسیر طولانی و پر پیچ و خمی برای جداشدن از سرور طی کرده اند و در نهایت به خدمات مختلفی تقسیم شده اند که انواع هاست را تشکیل می دهند. هرکدام از این هاست ها کاربرد خودشان را دارند که جلوتر به آنها می پردازیم.

برای اینکه بتوانیم هاست مورد نیاز خودمان، یعنی سرویسی که مناسب وب سایتمان باشد را انتخاب کنیم باید مشخصات هاست و بخش های تشکیل دهنده ی آن را بشناسیم.

در این قسمت از مقاله می خواهیم این موارد را بررسی کنیم تا ببینیم هنگام خرید هاست توسط عموم مردم به چه مشخصاتی باید توجه کنیم.

·سیستم عامل

اولین و پایه ترین قسمت یک هاست که باید مدنظر داشته باشید سیستم عامل هاست می باشد. در واقع هاست به خودی خود دارای سیستم عامل نیست، بلکه سیستم عامل روی سرور مادر نصب شده اند و هاست هایی که از آن گرفته می شوند نیز با همین سیستم عامل بالا می آیند.

بطور کلی دو نوع سیستم عامل روی سرورهایی که به فروش می رسند نصب می شوند:

  • سیستم عامل ویندوز
  • سیستم عامل لینوکس

سوال می شود که کدام یک از این سیستم عامل ها بهتر است؟

همه چیز بستگی به زبانی دارد که با استفاده از آن وب سایت خود را طراحی کرده اید. در صورتی که از زبان های برنامه نویسی پی اچ پی (PHP) مثل وردپرس استفاده کرده باشید، استفاده از یک هاست لینوکسی می تواند گزینه بهتری باشد.

از طرف دیگر اگر وب سایت شما از زبان های ویندوزی مثل ASP یا ASPx استفاده می کند، هاست ویندوزی می تواند عملکرد بهتری در مدیریت محتوا و اجرای کدها داشته باشد.

·فضای ذخیره سازی

مورد بعدی که می تواند به شدت روی سرعت و کیفیت هاست شما و در پی آن روی کیفیت و سرعت سایت اثر دارد نوع و کیفیت فضای ذخیره سازی یا هارد هاست شماست.

هر هاستی دارای یک هارد یا فضای ذخیره سازی است که وابسته به سخت افزار سرور مادر هاست می باشد. امروزه اکثرا از هارد دیسک های SSD و گاها هارد Raid استفاده می کنند که می تواند عملکرد قابل قبولی برای وب سایت های معمولی داشته باشد.

اینکه هارد دیسک چه تاثیری روی سرعت سایت می گذارد، برمیگردد به سرعت اتصال به پایگاه داده ها یا دیتابیس (Database) سایت شما. اگر هارد دیسک شما توانایی کافی برای پردازش و اتصال به دیتابیس را نداشته باشد منجر به افت سرعت سایت، تجربه نامناسب برای بازدیدکنندگان و در نهایت کسب نمرات منفی گوگل خواهد شد.

نوع وب سرور هاست

به عقیده بسیاری از کارشناسان هاست و شبکه تاثیرگذارترین اِلمان در عملکرد یک هاست، وب سروری است که هاست از آن استفاده می کند. معروف ترین وب سرورهای هاست شامل 4 مورد هستند:

  1. وب سرور لایت اسپید
  2. وب سرور انجین ایکس
  3. وب سرور آپاچی
  4. وب سرور IIS

معمولا امکان تغییر وب سرور پس از راه اندازی هاست وجود ندارد، پس می بایست قبل از اینکه خرید هاست خود را نهایی کنید وب سرور خود را انتخاب کرده باشید.

وب سرورهای IIS رایج ترین و میشود گفت تنها وب سروری است که برای هاست های ویندوزی استفاده می شود، پس اگر یک هاست ویندوزی تهیه کنید امکان استفاده از 3 وب سرور دیگر وجود نخواهد داشت.

 البته وب سرورهای متفرقه ای هستند که روی هاست ویندوزی نصب شود، اما از آنجایی که IIS وب سرور پیشفرض هاست های ویندوزی است و عملکرد مناسبی دارد، هاست های ویندوزی را با همین وب سرور ارائه می کنند.

سه وب سرور آپاچی، انجین ایکس و لایت اسپید وب سرورهایی هستند که میتوان آنها را روی هاست لینوکسی استفاده کرد که در میان آنها آپاچی گزینه رایج تری است. البته فریم ورک مورد استفاده برای طراحی سایتمان عامل مهم تر انتخاب وب سرور است و هنگام خرید باید توجه ویژه ای به سازگار بودن وب سرور با فریم ورک­ سایتمان داشته باشیم.

از طرف دیگر اگر از وردپرس برای بالا آوردن سایت استفاده کرده اید به شما وب سرور لایت اسپید را پیشنهاد می کنیم که انعطاف پذیری بالاتری دارد و بهترین کیفیت را به سایت وردپرسی شما ارائه می کند.

در آخر وب سرورهای انجین ایکس گزینه پیشنهادی برای وب سایت هایی است که از فریم ورک لاراول استفاده می کنند. انجین ایکس در دنیا طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی معتقدند که بهترین وب سرور دنیاست.

·معماری هاست

معماری هاست یکی دیگر از مشخصاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. معماری هاست به دو صورت ابری و سنتی پیاده سازی می شود.

هاست های ابری یکی از محبوب ترین انواع میزبانی وب در دنیا برای عموم هستند که دلیل محبوبیت بالای آنها را می توان قدرت پردازش کافی، امنیت بالا برای دیتا و اطلاعات و همچنین هزینه و دردسر کم برای راه اندازی آن دانست.

در کنار هاست های ابری، هاست های اشتراکی و هاست کم جمعیت هستند که از معماری نوع سنتی استفاده می کنند. در این نوع هاست، چندین سرویس میزبانی روی یک سرور سوار هستند که از میزان مشخصی از منابع سرور استفاده می کنند؛ طبیعتا هرچه تعداد این هاست هایی که روی یک سرور هستند کمتر باشد برا سرعت و عملکرد سیاتتان بهتر است.

انواع اشتراکی هاست، به مقرون به صرفه بودن مشهور هستند و نسبت به سایر گزینه ها از قیمت پایین تری برخوردارند. بنابراین اگر قصد خرید هاست ارزان از شتابان هاست را دارید می توانید نوع اشتراکی را به گزینه های خود اضافه کنید.

در این قسمت چند مورد از مهم ترین مشخصات یک هاست را بررسی کردیم و در ادامه اطلاعات بیش تری درباره انواع هاست و عملکردهایشان در اختیارتان می گذاریم.

قطعا آنچه گفته شد تمام مشخصات ریز و درشت یک هاست نیست و سعی شد مواردی را پوشش دهیم که دیگر منابع علی رغم اهمیت بالا، اشاره کمتری به آن می کنند و اکثر تمرکزشان روی کانفیگ هایی مثل رم، CPU و... است.

5

انواع مختلف هاست کدامند؟

پیش از این گفتیم که هاست ها بسته به مشخصات و تنظیماتی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هرکدام با ویژگی ها و مزایا و معایبی که دارند برای انواع مختلف وب سایت مناسب هستند.

در ادامه 4 نوع هاست مختلف را بسته بر سیاست های اجرایی و بهینه سازی هایی که روی آنها انجام می شوند و تکنولوژی هایی که از آنها استفاده می کنند به صورت عمومی معرفی می کنیم.

* هاست اشتراکی

اولین و متداول ترین نوع هاست که معرفی می کنیم هاست اشتراکی­­ است. در هاست اشتراکی با یک ابرکامپیوتر که یک سرور بزرگ با منابع بالا و حتی نامحدود است طرف هستیم که تعداد زیادی هاست روی آن قرار می گیرد و منابعش بین آنها تقسیم می شود.

هر هاست بسته به تعداد بازدیدکننده های سایت یا سایت هایی که روی آن قرار دارند از منابع استفاده می کند.

مهم ترین مزیتی که این هاست ها دارند قیمت پایین و مقرون به صرفه بودنشان است که باعث شده افراد زیادی از آنها برای مدیریت سایتشان استفاده کنند و انواع سایت های لینوکسی و ویندوزی خود را روی آن راه اندازی کنند.

* هاست کم جمعیت

یکی دیگر از انوع هاست هایی که توسط شرکت های شناخته شده مثل شتابان هاست در اختیار افراد قرار می گیرند هاست های اشتراکی هستند. هاست اشتراکی یک سرویس میزبانی با کیفیت و حرفه ای است که عملکرد بسیار بهینه ای و قدرتمندی دارد.

سازوکار و روش های سیاست گذاری هاست کم جمعیت تا حد زیادی شبیه به هاست اشتراکی است، با این تفاوت که در نوع کم جمعیت تعداد کاربران و دامنه هایی که روی یک سرور قرار دارند بسیار کمتر و محدود تر از تعداد هاست های سرور اشتراکی است.

به عنوان مثال در بعضی شرکت های هاستینگ، حداکثر تعداد کاربران و اشتراک هایی که از یک سرور استفاده می کنند 100 عدد است، درحالی که در هاست های شرکت های دیگر اعداد 400 و حتی 600 هاست روی یک سرور را مشاهده می کنیم.

در این شرایط اگر یکی از این 600 هاست به مشکلی دچار شود، بسیاری از هاست های دیگر نیز به مشکل خورده و از دسترس خارج می شوند یا حداقل با افت سرعت شدید مواجه خواهند شد.

* هاست ابری

هاست ابری یکی از سرویس هایی است که علاوه بر هزینه کمتری نسبت به سرور و هاست اختصاصی، می تواند یک میزبانی با کیفیت را به ما بدهد تا با استفاده از امکاناتی که دارد یک تقسیم بار حرفه ای روی هاست خود داشته باشیم تا کیفیت پاسخ دهی به کاربران را چندین مرحله افزایش دهیم.

هاست ابری بصورت سرویس Cloud در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید با خرید هاست از شتابان هاست، میزبان ابری وب سایت خود را در کوتاه ترین زمان در اختیار داشته باشید.

تعریف عمومی هاست سی پنل شتابان هاست

پیش از اینکه به سراغ معرفی هاست های فوق العاده ی سی پنل برویم، ابتدا یک معرفی از محبوب ترین کنترل پنل دنیا یعنی cPanel داشته باشیم.

هر هاستی برای اینکه امکاناتش را در اختیار کاربر بگذارد به یک کنترل پنل نیاز دارد. کنترل پنل در واقع یک محیط کاربری و گرافیکی است که از آن استفاده می کنیم تا کارهای مختلفی روی هاست انجام دهیم.

از جمله امکانات بارز کنترل پنل cPanel می توان به مدیریت بهینه فایل ها، ایجاد دیتابیس حرفه ای و بهینه، ابزارهای مدیریتی محتوا، مدیریت کمپین های ایمیلی و بک آپ گیری ساعتی و حتی دقیقه ای اشاره کرد.

به این ترتیب زمانی که می گوییم «هاست سی پنل»، در واقع منظورمان هاستی است که بهینه ترین پنل مدیریتی روی آن سوار شده. حال این هاست می تواند هرکدام از 3 نوع معرفی شده روی سیستم عامل لینوکس باشد.

توضیح ویژگی های هاست سی پنل از زبان کارشناس شتابان هاست

ویژگی ها و مزایای گسترده ای که خرید هاست سی پنل ایران دارد باعث شده تا این پنل مدیریتی به یک ابزار دائمی برای مدیران سایت تبدیل شود. cPanel فضایی است که با استفاده از آن هرکسی می تواند به راحتی یک وب سایت را روی هاست خودش مدیریت کند و برای برآورده کردن نیازهای اساسی خود نیازی به مدیران، ادمین ها و تیم های فنی نداشته باشد، چرا که با استفاده از سی پنل تمام آنچه کاربران هاست نیاز دارند دقیقا پیش روی آنهاست.

قبل تر چند نمونه از کاربردهای سی پنل را نام بردیم، در ادامه نیز موارد دیگری را با همدیگر بررسی می کنیم که از ویژگی های محبوب این پنل مدیریتی هستند.

- مدیریت ایمیل و ثبت دامنه مختلف

از جمله ویژگی های سی پنل که خیلی به چشم کاربران هاست می آید این است که با استفاده از آن می توانید چندین و چند دامنه ی مختلف را به هاست خود اضافه کنید.

در بسیاری از مواقع مدیران وب سایت ممکن است چندین و چند دامنه ی مختلف را به نام خود ثبت کنند و بخواهند آن را به هاست خود اضافه کنند. cPanel برای چنین شرایطی سیاست های بسیار انعطاف پذیری به کار برده است به شکلی که کاربران بتوانند به راحتی دامنه هایشان را در هاست add کنند.

علاوه بر ثبت دامنه امور بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) شما در سی پنل به خوبی مدیریت می شود. شما می توانید برای بخش Inbox خود سقف دریافت ایمیل تعیین کنید و همچنین سرویس خود را به نرم افزارهایی مثل Outlook و پلتفرم هایی مثل Gmail همسان یا سینک کرده تا از قابلیت های هردو استفاده کنید.

- محیط کاربری ساده و راحت

مهم ترین ویژیگی هاست سی پنل برای کاربران هاست محیط کاربری گرافیکی و ساده ی آن است که اصطلاحا آن را (user-friendly) کرده تا نه تنها تمام انتظارات مدیران سایت را برآورده کند، بلکه با امکانات اضافی و پیچیده باعث سردرگمی آنها نشود.

این نقطه قوت سی پنل است که شما می توانید بدون نیاز به دانش و مهارت فنی کارهای پیچیده ای مثل ایجاد کردن زیر دامنه ها و حساب های FTP، بهینه سازی مدیریت دیتابیس و MySQL و بک آپ گیری از دیتای خود را انجام دهید.

- امنیت و بهبود سئوی سایت

حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران و وب سایت ها مسئله ای است که سی پنل حساسیت بسیار زیادی روی آن دارد و می تواند تمامی نیازهای امنیتی شما به عنوان صاحب هاست را برطرف کند.

از طرف دیگر امنیت هاست و سایت مسئله ای است که تاثیر بسیار مثبتی روی سئوی وب سایت شما خواهد داشت. به این ترتیب شما با استفاده از سی پنل می توانید گواهی SSL که یکی از فاکتورهای گوگل برای امنیت وب سایت است را تهیه کنید.

 همچنین می توانید IP های خاص را بلاک کرده و دسترسی آنها به وب سایت را بطور کامل قطع کنید و تنظیمات ModSecurance را روی هاستتان اجرا کنید.

خرید هاست سی پنل ایران از شتابان هاست

شتابان هاست یکی از شناخته شده ترین شرکت های ارائه خدمات هاستینگ و میزبانی وب در ایران از نظر افکار عمومی است که با ارائه انواع هاست های با کیفیت ابری، اختصاصی و VIP مورد اعتمادترین شرکت فناوری اطلاعات برای مدیران سایت ها است.

·          تایید عمومی در مورد پشتیبانی 24/7 واقعی

شتابان هاست ضرورت و اهمیت ویژه ی پشتیبانی برای صاحبان هاست را می داند، به همین دلیل کارشناسان مجرب و حرفه ای خود را بصورت بیست و چهار ساعته در 7 روز هفته آماده خدمات رسانی و برطرف کردن نیاز های مشتریان قرار داده است.

·          سرورهای کم جمعیت

پیش از این درباره اهمیتی که تعداد کاربران و وب سایت هایی که روی سرور فعال هستند توضیح دادیم و گفتیم که حضور بیش از حد وب سایت ها روی یک سرور باعث کندی و اختلال در روند کار خواهد شد.

به همین دلیل سیاست شتابان هاست برای مدیریت سرورهایش این است که بیش تر از 100 هاست را روی سرورهای قدرتمند خود راه اندازی نمی کند تا نهایت سرعت برای کاربران به فراهم شود.

·          قیمت های مقرون به صرفه و رضایت افکار عمومی

مهم ترین ویژگی شتابان هاست نسبت به سایر شرکت های ارائه هاستینگ قیمت های بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی و ارزان در کنار کیفیت ویژه و بالایی است که برای هر هاست ارائه می شود. به طور مثال با خرید هاست ارزان از شتابان هاست، با پرداخت ماهانه 25 هزار تومان هاست سی پنل خود را با بالاترین کیفیت دریافت می کنید.

6

در این مقاله از پایگاه خبری تحلیلی افکارنیوز نظر افکار عمومی درباره خرید هاست از شتابان هاست مورد بررسی قرار گرفت. شما هم مثل عموم مردم به راحتی می توانید به وبسایت شتابان هاست به آدرس https://shetabanhost.com  مراجعه نمایید و هاست مورد نظر خود را با مشاوره دقیق و حرفه ای شتابان هاست از طریق شماره پشتیبانی شتابان هاست 91311031 - 024  خریداری نمایید.