معرفی بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو

خرید لپ تاپ می‌تواند یک تصمیم بزرگ و در اغلب مواقع سخت  باشد چون  فاکتورهای ریز و درشتی را باید در نظر بگیرید و از سوی دیگر گزینه‌های بسیاری در بازار پیش روی شماست  که کار انتخاب و رسیدن به گزینه نهایی را سخت می‌کنند. پیش از مراجعه به هر فروشگاه حقیقی یا مجازی باید نیاز خودتان را بشناسید یعنی بدانید کار اصلی شما با لپ تاپ چیست و این دستگاه جدید را با چه هدفی می‌خرید. به طور مرسوم هم وقتی وارد یک فروشگاه می‌شوید، اول سوال فروشنده برای راهنمایی و دادن از اطلاعات به شما این است:" این لپ تاپ را برای چه کاری می‌خواهید؟" کارهای عمومی، طراحی و نرم افزارهای گرافیکی، حسابداری یا گیمینگ  و بازی. در گزینه آخر پای لپ تاپ‌هایی تخصصی و حرفه‌ای وسط می‌آید که برخی شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ مثل لنوو دقیقا به همین منظور طراحی و تولید می‌کنند.

هنگام انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ جدید، باید اطلاعات دقیق داشت و ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری خاصی را در نظر گرفت از جمله صفحه نمایش، ضریب فرم، عمر باتری و البته اجزای تامین کننده همه آن. ارتقاء لپ تاپ بازی با سخت افزار جدید معمولاً امکان پذیر نیست، بنابراین مهم است که از قبل برنامه ریزی کنید،  در مورد ویژگی‌های مورد نظر  خود فکر کنید؛ آنها را اولویت بندی کنید و در نهایت از میان گزینه‌های پیش رو تصمیم بگیرید.

هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ چند فاکتور اساسی را باید در نظر بگیرید. در درجه اول، صفحه نمایش:  اندازه، وضوح و نرخ نو‌سازی همگی می‌توانند بر تجربه بازی شما تاثیر بگذارند. آیا می خواهید صفحه نمایش با وضوح بالا یا نرخ تازه سازی بالا را در اولویت قرار دهید یا قصد دارید هنگام بازی از یک مانیتور متفاوت از مانیتور لپ تاپ استفاده کنید؟ CPU  و GPU   را به عنوان شاخصه‌های کمی این موضوع بررسی کنید.

CPU یا واحد پردازش مرکزی به عنوان "مغز" لپ تاپ شما محسوب می‌شود و نیاز به گفتن نیست که عملکرد خوب و سریع آن چه تاثیری بر روی عملکرد لپ تاپ دارد. CPU درست مانند مغز انسان، سیگنال‌ها را به سایر اجزای سیستم ارسال می‌کند و دستورالعمل‌های ارسال شده توسط همه نرم‌افزارهای در حال اجرا بر روی دستگاه شما را پردازش می‌کند. انتخاب CPU می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر هر کاری که انجام می‌دهید داشته باشد، از تعداد  فریمی که در یک بازی می‌بینید تا زمان پاسخگویی برنامه‌ها و حتی عمر باتری لپ تاپ.

پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع لپ تاپ های گیمینگ و مالتی مدیا به وب سایت فروشگاه اینترنتی سازگار به آدرس shop.sazgar.com مراجعه فرمایید.

متداول‌ترین مشخصات CPU، تعداد هسته و سرعت ساعت است، اما بسیاری از ویژگی‌های دیگر، از جمله پتانسیل آن برای اورکلاکینگ هم مهم است. مانند سایر ویژگی‌های لپ تاپ، در انتخاب  CPU هم کاربرد دستگاه و فعالیت اصلی شما مهم است.  برای حفظ عملکرد ثابت در بازی در حین بازی، متخصصان و کارشناسان حداقل یک پردازنده Intel® Core™ i7 را توصیه می ‌کنند به خصوص  اگر به انجام بازی‌های آنلاین علاقه دارید، سرعت ساعت و تعداد هسته‌های بالاتر بسیار مهم است، زیرا در این شرایط سیستم اغلب به قدرت پردازش قابل توجهی برای رمزگذاری ویدیو نیاز دارد.

 

قدرت حافظه و ذخیره سازی لپ تاپ گیمینگ هم مهم است؛ به همین منظور تفاوت بین SSD و HDD را بشناسید و تعیین کنید که برای روشی که قصد استفاده از سیستم خود را دارید به چه مقدار RAM نیاز دارید. طراحی لپ تاپ هم مهم است چون جابه جایی  لپ‌تاپ‌های سبک‌تر به مراتب راحت‌تر است  اما برای این نوع کاربری سخت‌افزارهای قدرتمندتر ممکن است اولویت بیشتری  داشته باشند تا امکان اجرای بازی‌های سخت در خانه وجود داشته  باشد.

و در نهایت به پورت‌ها و ورودی‌های مورد نیاز خود  برای تعداد وسایل جانبی مورد انتظارتان از جمله حافظه خارجی و صدا برنامه ریزی کنید. آیا یک یا دو پورت ورودی برای شما و فعالیت‌تان کافی است یا به پورت‌های پرسرعت اضافی نیاز دارید؟ در ادامه به معرفی چند مدل از لپ تاپ‌های لنوو (https://shop.sazgar.com/product-category/laptop-category/lenovo-laptop-category/) به عنوان یکی از برندهای خوشنام و معتبر این حوزه می‌پردازیم :

معرفی بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو

لپ تاپ گیمینگ Notebook Lenovo Gaming 3 B8AX Onyx Black

مشخصات کلی :

● سری پردازنده:  Intel® Core™ i7 -1075

● حافظه رم: 16GB DDR 4

● پردازنده گرافیکی: Nvidia® Geforce™ GTX 1650 4GB GDDR6

● اندازه صفحه نمایش: 15.6 اینچ

● دقت صفحه نمایش: FHD (1920×1080) IPS

● وزن: 2.2 کیلوگرم

این لپ تاپ با مشخصات فنی که در بالا به آنها اشاره شده، این قدرت را دارد که تصاویری شفاف و فرصت بازی بی توقفی را برای شما فراهم کند چون در کنار ویژگی‌های فنی گفته شده از جدیدترین نوع خنک کننده‌های حرارتی در آنها استفاده شده است. IdeaPad Gaming 3 با داشتن صفحه نمایشگر FHD شفاف، صفحه‌کلید بازی پیشرفته در کنار رنگ سیاه مرمری یا همان Onyx که برای این لپ تاپ انتخاب شده ، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای لپ تاپ‌های گیمینگ است.

 

لپ تاپ گیمینگ Notebook Lenovo Gaming 3 H4AX Shadow Black

● سری پردازنده:  Intel® Core™ i7 -11370H

● حافظه رم: 16GB DDR4

● پردازنده گرافیکی:  Nvidia® Geforce™ RTX 3050 4GB GDDR6

● اندازه صفحه نمایش: 15.6 اینچ

● دقت صفحه نمایش: FHD (1920×1080) IPS

● وزن: 2.25 کیلوگرم

همان طور که با بررسی مشخصات این 2 لپ تاپ متوجه می‌شویم، تفاوت اصلی آنها در نوع پردازنده گرافیکی آنهاست . GeForce برندی از پردازنده‌های گرافیکی است که توسط انویدیا طراحی شده و انواع مختلفی از پردازنده گرافیکی مانند GTX و RTX را تولید می‌کند. این 2 پردازنده گرافیکی بسیار مشابه هم هستند و تفاوت کمی دارند ولی برای یک خرید دقیق و حساب شده باید تفاوت این 2 نوع پردازنده را بدانید. GTX مخفف Giga Texel Shader eXtreme و RTX مخفف Ray Tracing Texel eXtreme است؛ اساسی ترین تفاوت بین این دو این است که RTX به طور خاص برای اجرای Real-Time Ray Tracing طراحی شده است؛ تکنولوژی که باعث ایجاد محیط‌ها، بافت‌ها و در کل فضاهای زیباتر و خیره کننده تر در بازی می‌شود. کارت های RTX افکت‌های نورپردازی بسیار دقیقی را ارائه می دهند؛ تفاوتی که جهت انجام کارهای عمومی با لپ تاپ شاید مهم نباشد و تاثیری بر تصمیم خریدار نگذارد اما هنگام خرید یک لپ تاپ تخصصی بازی مهم و تعیین کننده است.

معرفی بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو

لپ تاپ گیمینگ Lenovo IdeaPad Gaming 3-15LHU6

● سری پردازنده:  Intel® Core™ i5 -11300H

● حافظه رم: 16GB DDR4

● پردازنده گرافیکی:  NVidia® GeForce™ GTX 1650

● اندازه صفحه نمایش: 15.6 اینچ

● دقت صفحه نمایش: FHD (1920×1080) IPS

● وزن: 2.25 کیلوگرم

 

تفاوت این لپ تاپ با سایر نمونه‌های بالاتر در پردازنده مرکزی آنهاست. در این لپ تاپ از سیستم پردازنده مرکزی i5 استفاده شده است.  پردازنده‌های i5 از نظر قیمت نسبت i7  قیمت مناسب‌تری دارند و برای اکثر کاربران، یک i5 برای انجام کارهای روزانه کافی است و حتی می تواند برای بازی هم مناسب باشد. جدیدترین تراشه‌های i5 دارای 10 هسته در نسخه‌های دسکتاپ و 12 هسته در تلفن همراه است. شما می‌توانید برخی از برنامه‌های کاربردی فشرده مانند Adobe Premiere  را روی i5 اجرا کنید، اما برای اجرای بازی به خصوص در سطح حرفه‌ای و تخصصی، i7  مزایای بیشتری دارد. جدیدترین i7 های دسکتاپ، هسته‌ها و رشته‌های بیشتری را ارائه می‌دهند و همچنین فرکانس‌های بالاتر از 5 گیگاهرتز را تقویت می کنند. برای کارهایی مانند ویرایش ویدیو و صدا، i7  ایده آل است. در نهایت، اگر می‌خواهید بازی‌ کنید، اینترنت را مرور کنید و با برنامه‌هایی مانند پریمیر یا فتوشاپ کار کنید، از i5 استفاده کنید اما  یک پردازنده گرافیکی مناسب به عنوان پشتیبان داشته باشید.  کسانی که کاربر حرفه‌ای این برنامه‌ها هستند، عموما پردازنده قوی‌تر را ترجیح می‌دهند.