بهترین خدمات بلیط هواپیما ماهان را بشناسید!

در این مطلب قصد داریم به سراغ معرفی ماهان ایر و بهترین خدماتی که خرید بلیط هواپیما ماهان در سفر از آن شما می‌کند برویم. هواپیمایی ماهان در سال ۱۳۷۱ به عنوان یک شرکت خصوصی هوایی در کرمان تاسیس شده است. دلیل نام‌گذاری عنوان این هواپیمایی، مرتبط با اسم یکی از خاص‌ترین شهرهای استان کرمان یعنی ماهان است. ماهان شهری فوق العاده زیبا در ۱۵ کیلومتری استان کرمان است. این شهر میزبان باغ شاهزاده و عارف (شاعر نامی قرن هشتم یعنی شاه نعمت‌الله ولی) است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به معرفی این هواپیمایی بپردازیم.

معرفی ماهان ایر

شرکت هواپیمایی ماهان، بهترین ایرلاین‌ کشور است که حتی در رتبه بالاتری نسبت به ایران ایر رتبه‌بندی می‌شود. این شرکت هواپیمایی با کیفیت بالا و با استانداردهای اروپا به مسافران خدمت‌رسانی می‌کند. شما قطعا کیفیت بالایی را در پرواز با ماهان ایر تجربه خواهید کرد. بلیط‌های این شرکت هواپیمایی، در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس به مقصد فرودگاه آتاتورک انجام می‌شود. اکثر هواپیماهای ماهان، از نوع ایرباس است.

ایرباس ای ۳۱۰ توانایی نواگان هوایی ایران را در جابه‌جایی‌های دوربرد افزایش داده است. رفته رفته ماهان توانسته است مقاصد پروازهای بین المللی خود را به آسیا و اروپا گسترش دهد. در ابتدای دهه ۸۰ این شرکت موفق شد مقاصدی چون دوسلدورف، بیرمنگام، کلمبو و دهلی را به لیست سفرهای خارجی خود بیفزاید. سپس هواپیمایی ماهان دو فروند ایرباس ای ۳۲۰ را خریداری کرد و به عنوان تنها ناوگان مدرن هوایی ایران شناخته شد و مقاصدی چون منچستر در انگلستان و لاهور در پاکستان به لیست برنامه‌های خارجی ماهان اضافه شد. در سال ۱۳۸۶، سه فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ نیز به ناوگان هوایی ایران توسط ماهان اضافه شدند. بدین صورت تعداد پروازهای این شرکت به دوبی در روز به دو پرواز در روز رسید و همچنین یک پرواز روزانه به بانکوک نیز اضافه شد. شرکت هوایی ماهان در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شده است. لوگوی ماهان از انواع لیگچر است که حروف کلمه «ماهان» را به صورت یک پرنده نمایش می‌دهد.

فضای کابین اکونومی در هواپیماهای ایرباس، بزرگ‌تر از سایر شرکت‌های هوایی است. در واقع شما با خرید یک صندلی اکونومی در پروازهای ماهان، در سالنی بزرگ می‌نشینید و از فشردگی صندلی اذیت نمی‌شوید. همه مسافران قسمت اکونومی از خدمات مهمان‌داری بهره‌مند می‌شوند. ماهان ایر از مجرب‌ترین نیروهای مهماندار برای ارائه خدمات مهمان‌داری به مسافران بخش اکونومی خود بهره ‌می‌برد.

مسافران بخش اکونومی همچنین می‌توانند در طول سفر سفارشات کیترینگ بدهند یا از نوشیدنی‌های گرم و سرد این خط هوایی لذت کافی را ببرند. در کابین اکونومی همچنین می‌توانید شاهد نشست و برخاست هواپیما از مانیتورها باشید. در طول سفر نیز می‌توانید کلیپ‌های آموزشی، سرگرمی و طنز را مشاهده کنید.

کابین بیزینس کلاس ماهان ایر، بزرگ‌تر و کم‌صندلی‌تر از قسمت اکونومی است. در این قسمت فضایی آرام برای استراحت یا مطالعه برای مسافران در نظر گرفته شده است. مهمانداران بخش تجاری ماهان نیز از بهترین و مجرب‌ترین مهمانداران کشور هستند که دوره‌ها و آموزش‌های تخصصی برای ارائه خدمات کلاس تجاری را دریافت کرده‌اند. تنوع غذاهای ارائه شده در این بخش متنوع‌تر است.

تاریخچه شرکت هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان در سال ۱۳۷۱ به همت بخش خصوصی تاسیس شده و اولین پرواز داخلی خود را سال ۱۳۷۲ در مسیر کرمان تهران و نخستین پرواز خارجی را از تهران به مقصدهای دبی و دمشق انجام داده است. این ایرلاین رشد زیادی در عرصه هواپیمایی کشور بر عهده داشته و موفق شده است در زمان کوتاهی به شهرت و محبوبیت برسد. ناوگان هوایی ماهان در مجموع ۵۴ فروند هواپیما دارد که شامل ۳۵ فروند ایرباس، ۱۷ فروند BAE و ۲ هواپیمای بوئینگ است. این ایرلاین روزانه به بیش از ۵۰ مقصد در داخل و خارج از کشور پروازهای مستقیم دارد. ترمینال مخصوص پروازهای ماهان در فرودگاه مهرآباد تهران، برای پروازهای خروجی، ترمینال شماره ۴ و برای پروازهای ورودی ترمینال شماره ۶ هستند. پروازهای خارجی ماهان نیز از فرودگاه امام خمینی انجام می‌شوند.

مقصد پروازهای داخلی شرکت ماهان ایر

شرکت ماهان ایر هم اکنون پروازهای داخلی به ۳۲ مقصد مختلف در داخل ایران را داراست. مقاصد پروازی ماهان شامل پروازهای تهران مشهد، تهران اهواز، تهران بیرجند، تهران شیراز، تهران زابل، تهران ساری، تهران سیرجان، تهران کرمان، تهران بندرعباس، تهران رفسنجان، تهران کرمانشاه، تهران قشم، تهران سنندج، مشهد اهواز، مشهد اصفهان، مشهد کیش، مشهد کرمان، مشهد بندرعباس، مشهد سنندج، قشم کرمان و همچنین بندر عباس تبریز است.

مقصد پروازهای خارجی شرکت ماهان ایر

از زمان تاسیس ماهان ایر، این شرکت تا به امروز همواره مشغول تجهیز ناوگان هوایی خود بوده است. این تجهیزات در مسیر افزایش تعداد مقاصد خارجی نیز هستند. متاسفانه در برهه‌هایی از زمان برخی از پروازهای خارجی این خط هوایی به اروپا و به شهرهایی چون دوسلدورف، منچستر، بارسلون و دیگر شهرهای اروپایی تحریم شدند و البته گاها رفع تحریم شده‌اند. امروزه ماهان به بیش از ۲۰ مقصد بین‌المللی، پرواز دارد.

هواپیماهای شرکت ماهان ایر

هواپیماهایی که ماهان ایر در اختیار دارد به دست سه برند برتر هواپیماسازی دنیا یعنی بوئینگ، ایرباس و بریتیش ایروسپیس ساخته شده‌اند.

هواپیماهای بوئینگ شرکت ماهان ایر

​​بوئینگ ۷۴۷-۳۰۰ ماهان ایر

شرکت هواپیمایی ماهان از هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۳۰۰ دو نمونه داراست. حداکثر ظرفیت مسافر این بوئینگ ۴۴۲ نفر هستند. حداکثر برد این مدل از هواپیماهای بوئینگ نیز ۹۸۰۰ کیلومتر برآورد شده است. در این هواپیما ۲۶ صندلی مختص به کلاس بیزینس وجود دارد.

هواپیماهای ایرباس شرکت ماهان

 ایرباس A۳۴۰-۶۰۰

تعداد هواپیماهای پهن پیکر مدل A۳۴۰-۶۰۰ ایرباس در هواپیمایی ماهان ۷ عدد است. حداکثر وزن برای پرواز این مدل هواپیما 368 هزار کیلوگرم است. جالب است بدانید حداکثر برد این مدل از هواپیماهای ایرباس 14 هزار و 600 کیلومتر است. می‌توان نتیجه گرفت این هواپیما گزینه مناسبی برای پروازهای خارجی است.

ایرباس A۳۴۰-۳۰۰

طول هواپیماهای مدل ایرباس A۳۴۰-۳۰۰ شرکت ماهان در حدود ۶۴ متر است. ۴ مدل از این نوع ایرباس در اختیار شرکت ماهان ایر قرار دارد. حداکثر ظرفیت مسافر این ایرباس ۲۹۳ نفر و حداکثر برد آن 13 هزار و 600 کیلومتر برآورد شده است.

 ایرباس A۳۰۰-۶۰۰

۱۴ مدل هواپیمای a۳۰۰-۶۰۰ شرکت ایرباس در اختیار ماهان ایر قرار دارد. حداکثر برد این مدل هواپیما 7 هزار و 500 کیلومتر با ظرفیت حمل ۲۷۳ مسافر است. حداکثر وزن برای پرواز این مدل هواپیما 171 هزار کیلوگرم است.

 ایرباس A۳۱۰-۳۰۰

ماهان ایر به تعداد ۱۰ هواپیمای a۳۱۰-۳۰۰ را از شرکت هوایی ایرباس خریداری کرده است. حداکثر برد این مدل هواپیما 9 هزار و 600 کیلومتر است. حداکثر ظرفیت مسافر داخل کابین آن نیز ۱۹۳ مسافر برآورد شده است.

کلاس‌های پروازی شرکت هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان خدمات پروازی خود را در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس ارائه می‌دهد. تعداد صندلی‌های بیزینس و اکونومی در یک پرواز ارتباط مستقیم با نوع هواپیما دارند. معمولا هواپیماهای ایرباس تعداد صندلی‌های بیزینس بیشتری به خود اختصاص می‌دهند.

پرواز کلاس معمولی؛ اکونومی هواپیمایی ماهان ایر

اکثر هواپیماهایی که ماهان در اختیار دارد از نوع ایرباس هستند. فضای کابین اکونومی در هواپیماهای ایرباس نیز بزرگ‌تر از سایر شرکت‌های هوایی است. پس شما با خرید یک صندلی اکونومی در پروازهای ماهان در سالنی بزرگ می‌نشینید و مسافت بین شهرها را به صورت هوایی طی خواهید کرد. تمام مسافران قسمت اکونومی از خدمات مهمانداری بهره‌مند می‌شوند. شرکت ماهان از مجرب‌ترین نیروی مهماندار کشور برای ارائه خدمات مهمانداری به مسافران بخش اکونومی خود بهره‌مند می‌شود. مسافران بخش اکونومی در طول سفر می‌توانند سفارشات کیترینگ بدهند یا از نوشیدنی‌های سرد و گرم این خط هوایی لذت کافی را ببرند.

کلاس بیزینس هواپیمایی ماهان ایر

کابین بیزینس کلاس ماهان، بزرگ‌تر از قسمت اکونومی است و صندلی‌های کم‌تری دارد. در این قسمت فضایی آرام جهت استراحت و یا مطالعه برای مسافران در نظر گرفته شده است. بخش بیزینس ماهان از بهترین و مجرب‌ترین مهمانداران کشور بهره می‌برد. این مهمانداران علاوه بر آموزش‌های تخصصی در زمینۀ ایمنی، دوره‌ها و آموزش‌های تخصصی در زمینه ارائه خدمات کلاس تجاری را نیز گذرانده‌اند. تنوع غذاهای ارائه شده در این بخش متنوع‌تر است و از میان منوی خوراک‌های ایرانی و بین‌المللی است. در طول سفر مسافران می‌توانند از تلویزیون نصب شده در بخش کابین تجاری و یا مانیتورهای اختصاصی فیلم و برنامه‌های مورد علاقه‌شان را تماشا کنند. در این کابین در پروازهای بالای سه ساعت (پروازهای بین‌المللی) پتو، پک ضدعفونی و بالشت نیز به مسافران داده می‌شود. همچنین به کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال هدایایی به صورت یادگاری و به بزرگسالان پک آرایشی می‌دهند.

2

خدمات ماهان ایر

ماهان ایر خدمات بی‌نظیری دارد که با خرید بلیط، آن‌ها را از آن خود می‌کنید. از کیفیت بالای غذا گرفته تا سرگرمی‌های متعدد. در ادامه برخی از این خدمات آورده شده است.

زمان مناسب پروازها

برای پرواز به آسیا، استرالیا یا نیوزلند، موقعیت تهران عالی است! مرکز ایران در این شهر واقع شده است و برای مثال در نیمه راه بین آلمان و استرالیا قرار دارد. به همین دلیل، شما می‌توانید یک پرواز بسیار طولانی داشته باشید (مثلاً از آلمان به استرالیا) و آن را به دو قسمت تقسیم کنید: یکی از آلمان به تهران و دیگری از تهران به مقصد نهایی خود!

برای مثال، اگر از فرانکفورت مستقیما به بالی سفر کنید، مجموعاً ۱۷ ساعت در هواپیما خواهید بود. این زمان برای نشستن بسیار زیاد است! اما اگر توقفی در تهران داشته باشید، فقط ۵-۶ ساعت پرواز می‌کنید، استراحت می‌کنید و سپس ۹ ساعت باقی مانده را به بالی پرواز می‌کنید. همین موضوع برای مقصدی مانند مالزی که در مجموع ۱۶ ساعت طول می‌کشد، صدق می‌کند. توقف معمولاً بیش از دو ساعت طول نمی‌کشد، بنابراین لزوماً نباید آنقدر منتظر بمانید. اگر بخواهید سفر راحت‌تری داشته باشید و هماهنگی این بلیط‌ها به عهده شما نباشد می‌توانید با تور سفر کنید. برای رزرو تور از سفرمارکت غافل نشوید.

سیستم‌های سرگرمی مدرن و جذاب!

خطوط هوایی زیادی هستند که سیستم سرگرمی خوبی دارند. اما ماهان مجموعه بزرگی از فیلم‌های ایرانی که محبوب ما ایرانی‌هاست، از آخرین نسخه‌ها گرفته تا کلاسیک‌ها، دارد و اغلب آخرین قسمت‌های سریال‌های تلویزیونی محبوب را نیز دارد! وقتی با ماهان سفر می‌کنید، صفحه نمایشی که دریافت می‌کنید بسیار بزرگ‌تر از سایر خطوط هوایی است و به جای آن جعبه‌های کوچک شما امکان استفاده از صفحه نمایش‌های لمسی را خواهید داشت!

قیمت بلیط هواپیما ماهان

ایرلاین ماهان پروازهای مختلفی در داخل و خارج از کشور دارد و تاکنون جوایز متعددی برای کیفیت خدمات و مشتری‌مداری خود دریافت کرده است. سطح کیفیِ خدمات ارائه شده در هواپیمایی ماهانباعث رضایت خاطر مسافران شده و بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند سفر خود را با پرواز‌های ماهان انجام بدهند و به همین دلیل است که گاهی قیمت بلیط هواپیما ماهان نسبت به ایرلاین‌های دیگر گران‌تر است. ماهان‌ایر در مسیر‌های داخلی و خارجی در کلاس‌های پروازی اکونومی (معمولی) و بیزینس (تجاری) پروازهایی دارد و قیمت بلیط هواپیما در هر مسیر بسته به زمان سفر، کلاس پروازی و خدمات ارائه شده تفاوت دارد. در بعضی مواقع می‌توانید بلیط چارتر ماهان را با قیمتی مناسب‌تر بخرید، همچنین برای خرید بلیط ارزان ماهان از بلیط‌های لحظه آخری غافل نشوید!

قیمت پرواز خارجی ماهان نیز نسبت به مقصد، طول مسیر، زمان پرواز و نوع کلاس پروازی تعیین می‌شود. برای اطلاع از قیمت پروازهای خارجی ماهان در زمان‌های مشخص، کافی ا‌ست زمان مورد نظر خود را در سایت سفرمارکت وارد کنید و از لیست قیمت‌ها، قیمت پروازهای خراجی ماهان را مشاهده کنید.

غذای خوشمزه

کسی واقعاً طرفدار غذای هواپیما نیست، معمولاً اکثر مردم قبل از یک پرواز طولانی چیزی برای خوردن و سپس یک میان وعده سریع درست قبل از سوار شدن به هواپیما می‌گیرند. به این ترتیب می‌توانند ساعت‌ها پرواز کنند بدون اینکه غذا بخورند و سپس بعد از فرود غذا بخورند. با این وجود، غذا در تمام پروازهای ماهان طعم بسیار خوبی دارد! غذاهای ایرانی و دسرها اغلب خوشمزه‌ترین هستند. اما بهترین بخش کجاست؟ برای صبحانه کرواسانی سرو می‌کنند که طعم رویایی دارد! آن‌ها خوب و لطیف هستند و طعم مقوا ندارند. می‌توانید معمولاً هنگامی که هنوز مقداری از آن‌ها باقی مانده است، یکی دیگر از مهمانداران دریافت کنید. کروسان‌ها خیلی خوب هستند!

3

وعده‌های غذایی بزرگ‌تر

افراد زیادی هستند که غذای زیادی می‌خورند و معمولا در هواپیماها اذیت می‌شوند. غذاهای واقعاً کم در اکثر خطوط هوایی به ندرت سیرکنده است. با این حال، ماهان کاملاً متفاوت است. علاوه بر غذای اصلی که بزرگ‌تر است، معمولا سالاد، ساندویچ، کراکر، پنیر، کره و پنیر خامه‌ای و دسرهای بزرگ و خوبی ارائه می‌دهند.

خدمات واقعا خوب است

این نکته عالی بعدی در مورد ماهان است: خدمات فوق العاده است! اگر یک کروسان دوم یا مقداری نان اضافی بخواهید، می‌توانید هر آنچه از آن‌ها باقی مانده را بدون هیچ مشکلی دریافت کنید. در بسیاری از خطوط هوایی دیگر کسی جرات درخواست بیشتر ندارد. مهمانداران هواپیمایی ماهان واقعاً خوب هستند و هرگز احساس نمی‌کنید که تظاهر می‌کنند و فقط «برای دریافت دستمزد آنجا هستند». علاوه بر این، مهمانداران مرتباً برای توزیع نوشیدنی از راهروها و غرفه‌ها پایین می‌روند! بسیاری از خطوط هوایی دیگر این کار را انجام نمی‌دهند و شما همیشه باید کسی را دنبال کنید تا بپرسید.

توالت‌های تمیز

بله، این نکته باید مطرح شود. در ماهان ایر، توالت‌ها تقریبا همیشه تمیز هستند. در هواپیمایی‌های دیگر، پروازهایی مانند خطوط هوایی آفریقای جنوبی از ابوظبی به ژوهانسبورگ دیده شده است که به دلیل کثیف بودن توالت‌ها کسی به توالت نرفته است. این کثیفی نیز فقط مختص توالت‌ها نبوده است! راهروهای هواپیما نیز کثیف بوده است. در تمام پروازهای ماهان، توالت‌ها و بقیه هواپیما همیشه تمیز هستند. نه کاغذی که روی زمین افتاده باشد، نه فنجان و قوطی نوشیدنی در راهروها و نه توالت نفرت انگیز! بر خلاف سایر خطوط هوایی، احساس مهمانداران ماهان در بررسی مرتب تمیزی هواپیما کوشاتر هستند.

بهترین نکته: بستنی وجود دارد!

ماهان ایر بستنی دارد! هیچ شرکت هواپیمایی دیگری نیست که این کار را انجام دهد. بسیار جالب است. در پرواز مردم بسیار هیجان‌زده هستند که بستنی تعارف می‌شود.

خرید بلیط هواپیما ماهان از سفرمارکت

برای خرید بلیط هواپیما ماهان از سفرمارکت، کافیست مبدا، مقصد و تاریخ پرواز خود را انتخاب کنید. سفرمارکت بلیط‌های موجود در مسیر و تاریخ مد نظر شما را با کم‌ترین قیمت نمایش می‌دهد. با استفاده از فیلتر ایرلاین می‌توانید نتایج جست‌وجو را فقط به پروازهای ماهان ایر محدود کنید. به علاوه، قیمت و زمان و همچنین نوع کلاس پروازی را می‌توانید فیلتر کنید تا بلیط‌هایی که به بودجه و شرایط شما نزدیک‌ترند را برایتان نمایش بدهد و بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در هنگام خرید بلیط هواپیما ماهان به جزئیات پرواز دقت کنید. مد نظر داشته باشید که ارزانترین بلیط هواپیما را می‌توانید در سفرمارکت پیدا کنید.

خرید بلیط هواپیما ماهان خارجی

شرکت هواپیمایی ماهان ایر علاوه بر پروازهای داخلی که بسیاری از شهرهای کشور را پوشش می‌دهد، همانطور که ذکر شد پرواز‌های خارجی زیادی به مقصدهای مختلف جهان نیز دارد که این پرواز‌ها در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس در دسترس‌ هستند. برنامه پروازهای خارجی ماهان در فصول مختلف متفاوت است که برای اطلاع از برنامه پروازی ماهان می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید. از مسیرهای خارجی پرتردد ماهان می‌توان بلیط تهران استانبول، دبی، آنکارا، شانگهای، نجف، بیروت و دهلی را نام برد.

کنسلی بلیط هواپیما ماهان

یکی از اضطراری‌ترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر مسافری پیش بیاید، کنسلی بلیط و انصراف از سفر است. میزان جریمه کنسلی بلیط هواپیما ماهان به دست خود ایرلاین یا چارترکننده‌ها مشخص می‌شود. همکاران ما در سفرمارکت در مدت‌زمان کوتاهی نتیجه کنسلی بلیط را از طریق پیامک به شما اطلاع می‌دهند؛ در صورتی‌ که پرواز شما داخلی باشد، تمام مراحل کنسلی بلیط هواپیما ماهان به صورت آنلاین انجام می‌شود و الباقی وجه به حساب شما واریز می‌شود یا به کیف پول شما بر می‌گردد، اما اگر پرواز شما از نوع خارجی باشد، تفاوت جزئی در فرایند کنسلی بلیط هواپیما ماهان وجود دارد؛ این موضوع از طریق تماس با شماره ۱۵۴۸ قابل پیگیری است.

پیگیری رزرو بلیط هواپیما ماهان

برای پیگیری رزرو بلیط هواپیما ماهان که از سفرمارکت خریده‌اید می‌توانید روی دکمه «پیگیری خرید» کلیک کنید. بعد از درج شماره موبایل و ثبت کد تایید (ورود به سایت)، به قسمت سوابق خرید خود هدایت می‌شوید. در صورتی ‌که خرید بلیط موفقیت‌آمیز باشد در حساب کاربری شما گزینه های دانلود بلیط، استرداد بلیط، اطلاعات پرواز، میزان بار مجاز، لیست مسافران و تمام اطلاعات موردنیاز قابل دسترسی هستند. برای خرید بلیط هواپیما خارجی نیز می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کنید.

دریافت کارت پرواز ماهان

دریافت کارت پرواز ماهان ایر به دو صورت حضوری و اینترنتی صورت می‌گیرد. در صورتی ‌که قصد دارید به صورت حضوری در فرودگاه، فرآیند دریافت کارت پرواز را انجام بدهید، برای پرواز‌های داخلی باید بین یک ‌و نیم تا دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه مبدا حاضر بشوید و برای پروازهای خارجی بین سه تا چهار ساعت قبل از پرواز، کارت پرواز خود را دریافت کنید. علاوه بر دریافت کارت پرواز به صورت حضوری، ماهان امکان وب چک این موضوع را نیز در برخی مسیرها فراهم کرده است.

در مسیرهای داخلی تنها برای مسافران خروجی از فرودگاه کرمان، شیراز، اهواز، زاهدان، قشم، ساری، تهران مهرآباد، بندرعباس، مشهد، خرم آباد، ایلام، سیرجان، اصفهان، بجنورد و بم وب چک امکان پذیر است. در مسیرهایی که مقصد آن‌ها کیش، عسلویه و خارک است، پذیرش مسافر به صورت آنلاین امکان‌پذیر نیست. در مسیرهای خارجی نیز فقط برای مسافران خروجی از فرودگاه امام خمینی وب چک - این ماهان امکان پذیر است و در مسیر های خارجی به نجف و بغداد امکان وب چک - این مهیا نیست. سرویس وب چک -این از ۲۴ ساعت تا ۹۰ دقیقه قبل از زمان پرواز در سایت خود ماهان امکان‌پذیر است.

کلام آخر

در این مقاله تلاش شد تمام اطلاعات لازم درباره شرکت هواپیمایی ماهان ذکر شود و یک دید کلی از این هواپیمایی به شما داده شود. همانطور که دیدید، ماهان بهترین شرکت هواپیمایی کشور است و جوایز زیادی را از آن خود کرده است. این شرکت با پروازهای به موقع، اهدای جوایز به مسافران، صندلی‌های راحت و غذاهای خوشمزه، جایگاه ویژه‌ای در دل مشتریان خود دارد. در سفر هوایی بعدی خود حتما ماهان ایر را در نظر داشته باشید و این مطلب را به یاد بیاورید تا بتوانید یک سفر رویایی را برای خود رقم بزنیم و لذت ببرید. اگر قصد سفر با تور دارید نیز می‌توانید با تورهای لحظه آخری سفر کنید و فرآیند خرید بلیط هواپیما را به آن‌ها بسپارید.