صفر تا صد مهم‌ترین نکات موجود درباره بازسازی خانه

بازسازی خانه به عنوان یکی از این راهکارها، می‌تواند سبب شود تا یک محیط زیبا و دوست داشتنی را برای خود به ارمغان آورید. محیطی که براساس نیاز و شرایط خود آن را تغییر داده و به شکل ظاهری مورد نظرتان تغییر شکل دهید. اگر به دنبال آشنایی با بازسازی خانه و اصول اولیه آن هستید، همراهی شما با آوان دیزاین در ادامه کمک خواهد کرد تا بتوانید شناخت و آشنایی بیشتری را با بازسازی خانه و مراحل مختلف آن به دست آورید.

اهمیت استفاده از بازسازی خانه به صورت دوره‌ای

زمانی که صحبت از بازسازی خانه می‌شود، میزان اهمیت و مزایای استفاده از آن در اولین گام به چشم می‌آید. در واقع هر خانه‌ای پس از چندسال زندگی نیاز به بازسازی دارد. زمانی که شما چند سال در یک خانه زندگی می‌کنید، خرابی‌هایی ممکن است برای آن به وجود آید. خرابی‌هایی که کاملا در طی 5 تا 10 سال زندگی طبیعی بوده و از فرشودگی مصالح به وجود می‌آید.

خراب شدن لوله‌های فاضلاب و نشتی آب در لوله‌ها، ایجاد مشکلاتی رنگ‌های دیواری و ساختمانی و از بین رفتن برخی از بخش‌ها، کنده شدن چوب‌های احتمالی به کار رفته و خراب شدن آن‌ها، کدر شدن سرامیک‌ها و سنگ‌های ساختمانی همگی مواردی هستند که به وسیله بازسازی خانه بهبود پیدا می‌کنند. از همین رو زمانی که در یک خانه حضور دارید، پس از گذشت چند سال، خانه شما نیاز به بازسازی منزل دارد. بازسازی که می‌تواند زندگی شما را تازه کند و به آن جان دوباره ببخشد.

10

بازسازی منزل و زوایای دید قبل و بعد از بازسازی

مراحل اصلی برای مراحل مختلف بازسازی خانه

زمانی که به سراغ بازسازی منزل می‌روید، باید بدانید که برای بازسازی یک محیط، نیاز به گذر سه مرحله اصلی و اساسی دارید. در اولین قدم لازم است تا ساختمان را تخریب کنید. قدم دوم به منظور ساخت دوباره ساختمان بوده و در قدم سوم، نیاز به بازسازی درونی و طراحی ساختمانی دارید. برای آشنایی بیشتر با هریک از این مراحل، در ادامه جزئیات بیشتری را از آن بیان خواهیم کرد.

1.مرحله بازسازی خانه در مرحله تخریب

در اولین مرحله از بازسازی خانه، لازم است برای تحریب به سراغ بخش‌های مورد تغییر در ساختمان بروید. برای آن که بتوانید تغییراتی را در ساختمان ایجاد کنید، بخش‌های مورد نظر برای تغییر یا حذف را انتخاب کرده و برای بازسازی به سراغ آن‌ها بروید. با تخریب این بخش‌ها می‌توانید به بازسازی و ایجاد تغییرات بپردازید. توجه داشته باشید که در زمان تخریب، نسبت به حفاظت از جان دیگران، دقت داشته باشید.

2.مرحله بازسازی خانه در مرحله ساخت

دومین قدم از مراحل بازسازی خانه را می‌توان ساخت ساختمان به صورت کلی دانست. در این مرحله که می‌توان آن را مهم‌ترین مرحله از بازسازی خانه دانست، تمامی مناطق تخریب شده و حذف شده، براساس نقشه جدید ساخته و پرداخته می‌شوند. این مراحل می‌تواند ابعاد مختلف و بسیاری را داشته باشد. از انواع بازسازی فرعی مانند تغییر در سرویس دستشویی و حمام گرفته تا اتاق‌ها یا بازسازی قسمت‌های اصلی مانندذ تیرها و ستون‌های اصلی ساختمانی را در بر بگیرد.

‌ها مواردی چون تعویض لوله‌کشی آب سرد و گرم موجود در ساختمان، برق کشی مجدد براساس نقشه جدید ساختمانی، سیمان کاری و ایزولاسیون بعد از خشک شن سرویس بهداشتی و آشپزخانه بخشی دیگر از کارهای این مرحله هستند.

3.مرحله بازسازی خانه در مرحله طراحی

به عنوان سومین مرحله از بازسازی خانه می‌توان به طراحی داخلی یک خانه اشاره کرد. پس از تخریب ساختمان و ساخت اجزای داخلی آن، لازم است تا سومین مرحله از بازسازی خانه به عنوان طراحی داخلی انجام شود. در این مرحله زیباسازی محیط داخلی ساختمان صورت می‌گیرد و تزئین و نماسازی داخلی نیز جزئی از آن تلقی می‌شود.

به این ترتیب، گچ کاری داخلی ساختمان، نصب کلید و پریزهای جدید ساختمانی، تزئینات برای نورپردازی درون ساختمانی، کف سازی، قرنیز، سرامیک بین کابینتی و سنگ آنتیک، نصب شیرآلات مختلف و سینک و کاسه روشویی توالت، نصب درهای ساختمانی و رنگ آن‌ها، اجرای کاغذ دیواری، پارکت و رنگ کردن دیوارهای ساختمانی بخشی از این موارد هستند.

11

طراحی و ساخت قسمت‌های داخلی ساختمانی

مدت زمان میانگین لازم برای بازسازی خانه

اگر به دنبال بازسازی خانه هستید و مدت زمان آن برای شما اهمیت دارید، باید بدانید که این مدت زمان کاملا بستگی به خود شما دارد. دو عامل اصلی میزان تخریب ساختمانی و زمان فعالیت و کار برای بازسازی خانه بر روی زمان نهایی ساخت خانه تاثیر دارند. بدیهی است که هرچه فضای کمتری مورد بازسازی قرار گیرد و تغییرات به وجود آمده، کمتر باشند، مدت زمان کمتری نیز برای بازسازی خانه به طول می‌انجامد.

برآورد هزینه تمام شده برای بازسازی ساختمان

زمانی که سخن از بازسازی خانه می‌شود، هزینه‌های بسیاری برای این فعالیت لیست می‌شوند. در نظر گرفتن هریک از این هزینه‌ها به شما کمک می‌‎کند تا برآورد نهایی واقعی‌تری را از قیمت نهایی خود داشته باشید. البته دقت کنید که در بازه‌های زمانی مختلف هریک از این هزینه‌ها با دیگری متفاوت است و لازم است آن را با قیمت روز بشنجید. اصلی‌ترین این هزینه‌ها عبارت است از:

  1. هزینه خرید مصالح
  2. هزینه حمل و نقل زباله‌های ساختمانی
  3. هزینه تعمیرات
  4. هزینه تغییر دکوراسیون
  5. هزینه کارگران و عوامل حاضر در صحنه دیگر

آوان دیزاین؛ کارفرمای بازسازی خانه برای شما

زمانی که به فکر بازسازی خانه خود هستید و می‌خواهید زیبایی بیشتری را برای آن به ارمغان آورید، باید در نظر داشته باشید که بازسازی خانه را به چه شکلی پیش ببرید. استفاده از راهکارهای اصولی و در نظر داشتن تمامی بازسازی خانه به شکل اصولی و درست، می‌‎تواند به شما کمک کند تا بازسازی را ساده‌تر پیش ببرید. آوان دیزاین، به عنوان یک همراه در تمامی مراحل بازسازی خانه، به شما کمک خواهد کرد تا بازسازی دقیق‌تر و کامل‌تری را داشته باشید. این شرکت با ارائه بهترین خدمات برای بازسازی خانه، شما را در گرفتن نتیجه بهتر از بازسازی کمک خواهد کرد.

12

توجه به مهم‌ترین اصول و قواعد بازسازی خانه