ترفند های چاپ کارت ویزیت در کسب و کارهای مختلف

چاپ کارت ویزیت یکی قدیمی ترین و رایج ترین راه های معرفی کسب و کارها است. کارت ویزیت در واقع نوعی معرفی شما و کسب و کارتان و نیز راه ارتباطی مشتریان و مخاطبان با شما است. از همین رو در همه کسب و کارها یکی از توصیه های اکید چاپ کارت ویزیت است.

از همان سال های 1870 که برای نخستین بار کارت ویزیت در اروپا به عنوان شگردی جدید برای تبلیغات چاپ شد تا کنون می توان آن را یکی از راه های موثر تبلیغات دانست که امروزه نیز جایگاه خود را در تبلیغات حفظ کرده، چاپ کارت ویزیت بوده است. این روش اگرچه سنتی و قدیمی به شمار می آید اما همچنان نه تنها در ایران که در بسیاری از کشورهای خارجی نیز کماکان به آن توجه ویژه ای دارند.

طراحی کارت ویزیت به گونه ای است که با نگاه اول می توان به خلاصه ای از فعالیت های یک کسب و کار پی برد. علاوه بر آنکه با ثبت شماره تماس و آدرس می تواند این اطمینان را به مخاطب بدهد که این کسب و کار دارای شناسنامه بوده و قابل اعتماد است. 

چاپ کارت ویزیت چه مزایایی برای کسب و کارهای مختلف دارد؟

کارت ویزیت در کنار معرفی حرفه شما می تواند مزیت های نهفته زیادی در خود داشته باشد که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می کنیم.

تبلیغات ارزان و با صرفه اقتصادی: با چاپ کارت ویزیت به نوعی علاوه بر معرفی کسب و کار، تبلیغ چهره به چهره نیز انجام دهید. علاوه بر اینکه پرستیژ و کلاس کاری شما را در نگاه مخاطب حرفه ای بروز می دهد.

ایجاد اعتماد و اطمینان در مخاطب: کارت ویزیت به جهت داشتن مشخصات کسب و کار و نیز آدرس و شماره تماس به نوعی می تواند اعتماد مخاطب را به شما جلب کند.

تبلیغاتی در دسترس و آسان: شما برای معرفی حرفه‌تان می توانید به راحتی با یک کارت ویزیت مهر تاییدی بر تبلیغات شفاهی بزنید. علاوه براینکه کارت ویزیت تبلیغاتی قابل حمل و کم جا به شمار می آید و می توانید به راحتی تعداد زیادی از آن را در جیب یا کیف خود برای زمان های لازم داشته باشید.  

دیده شدن بیشتر توسط جامعه هدف (مخاطب، مشتری و رقبا): یکی از راه های برتری بر سایر رقبا ایجاد خلاقیت در چاپ کارت ویزیت که می تواند خودنمایی کند. علاوه بر اینکه این خلاقیت می تواند شما را در دایره مخاطبان و مشتریان نیز بیشتر نمایان می کند. 

91

عوامل تاثیر گذار در چاپ کارت ویزیت فوری

چاپ کارت ویزیت فوری برای برخی کسب و کارها یا افراد گاهی اوقات ضروری است. دعوت به یک کنفرانس یا ایونت یا نمایشگاه  از مهمترین دلایلی است که شرکت ها یا افراد را به آن سوق می دهد. در چنین شرایطی با در نظر گرفتن تیراژ، سایز و طراحی مناسب کارت ویزیت می توان برای سفارش اقدام کرد.  البته در نظر داشته باشید که طبیعتا در چنین شرایطی قیمت چاپ کارت ویزیت ممکن است نسبت به سفارش های معمولی متفاوت باشد.  

نکاتی که در چاپ کارت ویزیت فوری باید به آن توجه کنید به طور خلاصه عبات است از:

  • تیتر مناسب
  • جنس مناسب و با کیفیت کارت
  • طراحی و اطلاعات روی کارت (تک زبانه یا چند زبانه)
  • کارت ویزیت یک طرفه یا دو طرفه
  • سایز کارت ویزیت

در نظر گرفتن سلیقه مشتری در طراحی و چاپ کارت ویزیت

در کنار نظرات صاحبان کسب و کار باید سلیقه مشتری را نیز لحاظ کنید. از مهمترین مواردی که می تواند در تاثیرگذاری طراحی و چاپ کارت ویزیت موثر باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشخصات کسب و کار
  • نام کسب کار و لوگوی مناسب
  • آدرس ایمیل، سایت و شبکه های اجتماعی
  • آدرس، شماره تماس و فکس
  • رنگ و سایز مناسب کارت
  • جنس و کیفیت ظاهری کارت
  • فونت مناسب

92

مناسب ترین هزینه برای چاپ کارت ویزیت

برخی برای کارت ویزیت براین تصورند که چاپ کارت ویزیت ارزان می تواند نیازشان را برآورده کند. این در حالی است که هزینه و قیمت چاپ کارت ویزیت بخشی از اولویت های آن ها است. در شرایطی که در همه کسب و کارها رقبای زیاد و قدری فعالیت دارند، انجام تبلیغات با کیفیت ترین شکل ممکن اهمیت زیادی دارد. در غیر این صورت تبلیغات بد و بی کیفیت می تواند تاثیر عکس بر کسب و کار و حرفه شما بگذارد. در چنین شرایطی نداشتن کارت ویزیت بهتر از کارت ویزیت بی کیفیت است. چرا که اگر سهل انگاری در هر کدام از مراحل طراحی  و چاپ کارت ویزیت صورت بگیرد نه تنها جلوه مناسبی ندارد بلکه می تواند ضرری جبران ناپذیری نیز به همراه داشته باشد و تاثیر منفی بر  اعتماد و نظر مخاطبان شما بگذارد.

با همه این اوصاف اما می توانید با راهکارهایی هزینه چاپ کارت ویزیت را به رقمی معقول و منطقی که در بضاعت کسب و کارتان باشد کاهش دهید  قیمت چاپ کارت ویزیت در چاپ بازار  برای کسب و کارها بسیار مناسب در نظر گرفته شده است. شما می توانید علاوه بر ثبت سفارش چاپ، برای طراحی حرفه ای آنلاین از طریق چاپ بازار اقدام کنید. چاپ بازار دارای بهترین چاپخانه ها در تهران و مشهد بوده و می توانید سفارشات خود را با بهترین کیفیت در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

تاثیر چاپ کارت ویزیت بر روی برند سازی کسب و کار

تاثیری که کارت ویزیت بر برندسازی کسب و کارها دارد در واقع نوعی بازاریابی غیرمستقیم به شمار می آید. کارت ویزیت به طور غیرمستقیم بر اعتبار یک کسب و کار می افزاید. از دیگر سو کارت ویزیت فرصت های شغلی و حرفه ای مناسب یا همکاری های تجاری خوب فراهم می کند. البته همه این مزایا در شرایطی است که کارت ویزیت شما بسیار حرفه ای و با کیفیت طراحی و چاپ شده باشد. در این صورت تفاوت فاحشی با دیگر کارت های ویزیت که عمدتا تکراری و شبیه هستند، خواهد داشت و در ذهن مشتری بالقوه شما ماندگار می شود. 

کارت ویزیت باید به گونه ای باشد که راه دسترسی مشتری به شما را آسان کند. طراحی و رنگ مناسب، مشخصات کسب و کار به طور کامل و معرفی راه های ارتباطی به ویژه شبکه های اجتماعی ناخواسته از کارت ویزیت می تواند پلی برای شبکه سازی در دایره مخاطبان و مشتریان شما ایجاد کند. از همین رو این تکنیک قدیمی تبلیغات با گذشت چند دهه کماکان ماندگار و مورد توجه است. اگر بخواهیم در چند مورد از تاثیرات کارت ویزیت بر کسب و کار و حرفه بگوییم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی مستقیم و غیرمستقیم
  • ایجاد شبکه مخاطبان و مشتریان هدف
  • افزایش تاثیرگذاری به شکل حرفه ای در مخاطبان
  • دادن هویت بصری به کسب و کار