لینک سازی داخلی چیست و چگونه به سئو کمک می کند؟

اکثر سئوکاران تمرکز زیادی را بر روی بک لینک ها می گذارند و به لینک های خارجی هم اهمیت زیادی می دهند؛ اما از لینک سازی داخلی غافل می شوند. اگر به دنبال بهینه شدن سایتتان برای موتور های جست و جو هستید، لینک سازی داخلی را جدی بگیرید. بسیاری از سئوکاران باتجربه ادعا کرده اند که پس از سال ها تحقیق بر روی اینکه چه اهرم هایی سایت آن ها را به رشد و توسعه نزدیک می کند، دریافته اند که لینک سازی داخلی موثر یکی از کارآمد ترین این اهرم هاست. لازم به ذکر است که در فرآیند سئو سایت نباید از روش های دیگر مانند لینک سازی خارجی، تولید محتوا و سئو فنی سایت غافل شوید.

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی (پیوند داخلی) یک پیوند بین دو صفحه از یک وب سایت (یک دامنه) است که ارزش سئوی سایت و رتبه صفحه را بهبود می بخشد.

ما به شما پیشنهاد می دهیم تا از کلمه دامنه استفاده نکنید؛ زیرا اگر وب سایت شما چندین زیر دامنه داشته باشد، پیوند های بین آن ها را باید داخلی در نظر گرفت؛ زیرا شما مالک آن سایت ها هستید. در مورد زیر دامنه های وردپرس و بلاگ اسپات که متعلق به افراد مختلف هستند، خوب است بدانید که هر یک از آن زیر دامنه ها از نظر فنی وب سایت های متفاوتی با صاحبان متفاوت هستند؛ بنابراین پیوند های بین آن ها باید خارجی در نظر گرفته شود.

به بیان ساده تر، لینک سازی داخلی موثر ، هر پیوندی از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگر در وب سایت شما است.

کاربران اینترنت و موتور های جست و جو، هر دو، از لینک ها برای یافتن محتوای وب سایت شما استفاده می کنند. کاربران با استفاده از لینک سازی داخلی موثر ، سایت شما را پیمایش می کنند و محتوایی که نیاز دارند را پیدا می کنند. موتور های جست و جو نیز از لینک ها برای پیمایش سایت استفاده می کنند. به طور کلی، آن ها صفحه ای را که پیوندی به آن وجود نداشته باشد، نمی بینند. شما با استفاده از لینک سازی داخلی موثر، بازدید کنندگان و موتور های جست و جوی گوگل را به مهم ترین صفحات خود هدایت خواهید کرد.

البته این نکته را فراموش نکنید که لینک سازی داخلی موثر ، اعتبار وب سایت شما را افزایش نمی دهد؛ زیرا می توانید خودتان آن ها را اضافه کنید. در عوض، آن ها اعتبار و ارتباط موجود را از بک لینک های شما در سراسر وب سایت شما منتقل می کنند.

لینک سازی داخلی موثر چگونه به سئو کمک می کند؟

لینک سازی داخلی چیست و چگونه به سئو کمک می کند؟

جست و جوی گوگل از روز های اولیه با تطبیق کلمات کلیدی به رتبه بندی سایت ها پرداخته است. گوگل اکنون از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک بهتر جست و جو ها استفاده می کند. با این حال، برای اینکه موتور های جست و جو بفهمند یک صفحه در مورد چیست، رابطه آن با صفحات دیگر و اینکه چقدر در وب سایت شما اهمیت دارد نیز حائز اهمیت می شود. به عبارتی می توان گفت که پیوند های داخلی، معماری سایت شما را تقویت می کنند.

محتوای یتیم یکی از مسائل و مشکلاتی است که صاحبان وب سایت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. محتوای یتیم به صفحاتی از وب‌ سایت ها اشاره می ‌کند که هیچ لینک داخلی ای به آن ها داده نشده است. در این صورت، موتور های جست و جو این صفحات را پیدا نخواهند کرد.

علاوه بر درک رابطه بین محتوا های یک وب سایت، گوگل ارزش لینک را بین تمام لینک‌ های یک صفحه وب تقسیم می ‌کند. در بیشتر اوقات، بیشترین ارزش لینک متعلق به صفحه اصلی وب سایت است؛ زیرا بیشترین بک لینک ها در این صفحه قرار دارد.

برای سئوی سایت بسیار مهم است که استراتژی لینک سازی داخلی موثر به طور منظم انجام شود. این پیوند های داخلی، گوگل را در فهم ارتباط صفحات و ارزش صفحات یاری می کنند.

برای ایجاد یک استراتژی لینک سازی داخلی موثر توجه به چند نکته، کارامد است. در ادامه با این نکات همراه ما باشید.

لینک سازی داخلی چیست و چگونه به سئو کمک می کند؟

1. ساختار ایده آل سایت خود را تعیین کنید.

برای ایجاد یک ساختار ایده آل، وب سایت خود را به صورت یک هرم تصور کنید. بالای این هرم،  صفحه اصلی شما قرار دارد. در زیر صفحه اصلی، چند بخش یا دسته وجود دارد و در پایین تر، پست ها و صفحات جداگانه (احتمالاً با زیرمجموعه ها در بین آن ها) وجود دارند.

2. درباره اینکه مهم ترین محتوای شما چیست، تصمیم بگیرید.

هسته اصلی کسب و کار شما، مهم ترین محتواست. این هسته محتوایی است که می‌ خواهید افراد هنگام جست و جوی موضوعات مدنظرشان، با آن رو به رو شوند.

برای اینکه موتور جست و جو متوجه شود که این، مهم ترین محتوای شماست، باید لینک های زیادی به صفحه موردنظرتان اضافه کنید.

3. در لینک سازی داخلی، سلسله مراتبی بودن صفحات را رعایت کنید.

در وب سایت خود، صفحات والدین را به صفحات فرزند پیوند دهید! این صفحات باید در سایت با یکدیگر مرتبط باشند و اتصال آن ها به شکل سلسله مراتبی رعایت شود.

4. به طبقه بندی های خود، پیوند هایی اضافه کنید.

طبقه بندی ها، مانند دسته ها و برچسب ها بر روی سایت به شما کمک می کنند تا سایت را سازماندهی کنید و به موتور های جست و جو کمک کنید تا بفهمند محتوای شما در مورد چیست. اگر صاحب یک وبلاگ هستید، لینک سازی داخلی موثر در طبقه بندی هایی که پست به آن تعلق دارد می تواند مفید باشد. افزودن لینک به دسته و برچسب ها به گوگل کمک می کند تا ساختار وبلاگ را درک کند و به کاربران اینترنت کمک کند تا راحت تر به پست های مرتبط دست یابند.

نتیجه گیری

لینک سازی داخلی موثر یکی از مهم ترین اقدامات تاثیر گذار برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. لینک سازی داخلی، دو صفحه متفاوت از یک وب سایت را به هم پیوند می دهد و به موتور های جست و جو کمک می کند تا ارتباط صفحات یک سایت را بهتر درک کنند. امیداواریم با لینک سازی داخلی سایت خود را بهتر بهینه کنید. پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر به بلاگ سایت https://bizzone.ir نگاهی بیاندازید.