فروش تتر در روزهای اوج قیمت دلار

هر تتر معادل یک دلار آمریکاست، حالا که در این روزها شاهد افزایش چشمگیر نرخ ارز هستیم آیا خرید و فروش تتر می‌تواند یک تصمیم درست مالی باشد؟

خرید و فروش ارز دیجیتال تتر در اوج قیمت

با پذیرفته شدن بازار ارزهای دیجتال بعنوان یک بازار مالی سودآور و مطمئن در میان مردم، حتی افرادی که علاقه کمتری به این سبک از سرمایه گذاری و معاملات دارند نیز برای ورود به این دنیا ترغیب شده‌اند. اگرچه برای افراد تازه‌کار این بازار بسیار گیج‌کننده و پرریسک بنظر می‌رسد اما روش‌های کم‌ریسک‌تر و ساده‌تری نیز برای سرمایه گذاری و سودآوری در این بازار وجود دارد.

خرید و فروش آنلاین تتر از جمله این اقدامات بحساب می‌آید. فروش تتر در روزهای اوج دلار یکی از تصمیمات وسوسه‌انگیز برای این روزهاست که قیمت دلار به صورت لحظه ای درحال افزایش است. قبل از بررسی این تصمیم و سایر استراتژی‌های فروش تتر کمی درمورد این ارز دیجیتال و اهمیت آن در بازار ارزهای دیجیتال بخوانیم.

تتر چیست و چه کاربردی دارد؟

ارز دیجیتالی تتر (Tether) با نام اختصاری USDT یک استیبل کوین محبوب و پرتقاضا در بازارهای ارز دیجیتال است. استیبل کوین بودن یعنی پشتوانه‌ی هر واحد از تتر معادل مقدار ثابتی از یک ارز فیات (پول‌های کاغذی مثل دلار یا ریال) است ؛ درواقع هر تتر معادل ۱ دلار آمریکا بوده و همواره این مبلغ ثابت می‌ماند.

با در نظر داشتن این فکت که قیمت این ارز همواره ثابت است، خرید و فروش تتر چه عملکردی دارد؟ تتر یک ارز برای مبادله است، به این معنی که با نگهداری آن می‌توانید به راحتی و سرعت بالا خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتالی را انجام دهید.

برخلاف ارزهای فیات که برای تبدیل آن‌ها به ارز دیجیتال مسیری نسبتا طولانی باید طی شود، برای تبدیل تتر به سایر ارزها صحبت سر ثانیه‌هاست. درواقع ارز تتر محل پارک کردن سرمایه دیجیتالی شما برای مبادلات در دنیای ارزهای دیجیتال است.

خرید و فروش آنلاین تتر

البته تتر کاربردهای دیگری هم دارد، برای مثال مبادله‌گران در بازار ارزهای دیجیتال برای فرار از ریسک، دارایی‌های خود را به یک استیبل کوین مثل تتر تغییر می‌دهند تا سرمایه خود را از نوسانات شدید قیمت یک ارز محافظت کنند.

کاربرد دیگر تتر که البته بسیار هم پرطرفدار است، نگهداری آن بعنوان یک سرمایه بجای ارز کاغذی دلار است. بسیاری از افراد علاقه‌ای به معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال ندارند و تنها برای نگهداشت سرمایه تصمیم به ورود به این بازار می‌گیرند. تتر با پشتوانه دلار و ثبات قیمت یک ارز مطمئن برای حفظ سرمایه با ریسک پایین است. عدم نیاز به نگهداری فیزیکی و قابل دسترس بودن از جمله ویژگی‌هایی‌ست که افراد را برای خرید تتر ترغیب می‌کند.

نکته مهم دیگر درمورد این ارز دیجیتال قیمت خرید و فروش تتر است. همانطور که گفتیم تتر یک استیبل کوین است و انتظار می‌رود که قیمت آن همواره ثابت باشد اما در واقع اینطور نیست و نوسانات کوچک اما مهمی درمورد قیمت تتر وجود دارد که قیمت خرید و فروش آن را دچار تغییراتی می‌کند. برای بررسی فروش تتر در روزهای اوج دلار باید به یک سوال مهم دیگر پاسخ داده و جنبه دیگری از این ارز محبوب را بشناسیم.

آیا می‌توانیم از خرید و فروش تتر سود بدست بیاوریم؟

به صراحت می‌توان گفت بله؛ اما این مبادله نیز بدون ریسک نیست. حتما این پرسش در ذهنتان شکل گرفته که چرا با وجود استیبل بودن این ارز قیمت خرید و فروش آن متفاوت بوده و می‌توان از نوسانات آن سود دریافت کرد!

اصلی‌ترین دلیل نوسان قیمت تتر بخاطر وضعیت عرضه و تقاضا برای این ارز در بازار است.

با توجه به محدودیت‌های بازار در ایران، حجم مشخصی از این ارز در بازار موجود بوده و میزان عرضه و تقاضا برای آن می‌تواند به راحتی روی قیمت فروش تتر تاثیرگذار باشد. اگرچه این تفاوت قیمت نهایتا برای هر تتر تا ۵ هزارتومان است اما فراموش نکنیم که مبادله‌گران حرفه‌ای از مبالغ کم در مبادلات متعدد سود اصلی خود را بدست می‌آورند.

آربیتراژ، معامله تتر میان صرافی ها

 

آربیتراژ؛ معامله تتر میان صرافی‌ها

یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی از ارزهای دیجیتال از جمله تتر، آربیتراژ است که ریسک پایینی برای افراد تازه‌وارد دارد. خرید و فروش همزمان یک دارایی برای کسب سود از تفاوت قیمت آن در بازار را معامله آربیتراژ می‌گویند.

دارایی ثابتی مثل تتر ممکن است با توجه به دلایلی که گفتیم در صرافی‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی داشته باشد. در این صورت با بررسی همزمان قیمت‌ها و خرید در کف و فروش آن در صرافی دیگر با قیمت بالاتر می‌تواند برای افراد سودآوری داشته باشد.

دلار رکورد قیمت را شکست؛ تتر را بفروشیم؟

با اوج گرفتن قیمت دلار و رسیدن به بالاترین نرخ تاریخی خود در این روزها، بسیاری از افراد برای فروش این دارایی وسوسه شده‌اند. اگرچه بنظر می‌رسد با فروش تتر در این زمان سود خوبی بدست می‌آید اما این تصمیم منوط به دلیل شما برای نگهداری تتر است. نگهداری تتر بعنوان یک ارز برای مبادله با نگهداری آن بعنوان یک سرمایه دو رویکرد متفاوت است و مستقیما روی این تصمیم تاثیرگذار است.

در این زمان که قیمت دلار افزایش یافته احتمالا افراد زیادی تمایل به فروش این ارز خواهند داشت. اگر شما به قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت این ارز را در اختیار دارید، در این شرایط عرضه افزایش یافته و تقاضا برای این ارز در پایین‌ترین حالت خود قرار دارد. در نتیجه قیمت خرید و فروش آن به قیمت واقعی این ارز یعنی ۱ دلار آمریکا نزدیک شده و از نوسان قیمت این ارز سودی نخواهید برد. بعلاوه فروش آن با توجه به قیمت ریال چندان منطقی بنظر نمی‌رسد.

اما اگر قصد انجام مبادلات با تتر را دارید تصمیم‌گیری درمورد خرید و فروش این ارز وابسته به بازار سایر ارزهایی‌ست که قصد معامله در آن‌ها را دارید. بهتر است با بررسی دقیق بازار، تحلیل درست و یا دریافت مشاوره از متخصصین این کار درمورد این تصمیم اقدام کنید.