ایده‌هایی برای خرید کابینت آشپزخانه جدید ساده و ارزان سفید طوسی

همان‌طور که می‌دانید هرسال ایده‌های جدیدی وارد دکوراسیون آشپزخانه می‌شود و این ایده‌ها در زیبایی آشپزخانه بسیار تأثیرگذار است. این ایده‌ها ممکن است جزئی و یا کلی باشند. ایده‌های کلی می‌تواند شامل تغییر رنگ دکوراسیون آشپزخانه باشد به‌عنوان‌مثال به‌تازگی رنگ‌های پاستیلی، مشکی و ... در کابینت آشپزخانه جدید زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که این ایده‌ها ممکن است سلیقه‌ای باشند، می‌توانند خالق دکوراسیون‌های بسیار ماندگار نیز شوند. یکی از مواردی که امروزه بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد استفاده از کاور هود است. در این طراحی دکوراسیون هود توسط کاوری زیبا مخفی می‌شود که به‌اصطلاح به آن هود مخفی و به کاور آن هم کاور هود می‌گویند. رنگ و طرح کاور هود در انواع سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک می‌تواند متفاوت باشد. اگر طراحی کاور هود توسط طراحان حرفه‌ای آکساگروپ انجام شود می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون آشپزخانه داشته باشد.

کاور هود معمولاً توسط چربی ناشی از غذا کثیف می‌شود. درنتیجه باید جنس آن ‌طوری باشد که هم به‌راحتی تمیز شود و در مقابل مواد شوینده هم از خود مقاومت خوبی نشان دهد. از طرفی کاور هود در کابینت آشپزخانه معمولاً مدام در معرض بخار غذا و حرارت است. در نتیجه متریال استفاده شده باید در برابر رطوبت و حرارت مقاومت خوبی داشته باشد. کاورهای هود در کابینت آشپزخانه معمولاً به شکل مخفی و شومینه‌ای طراحی می‌شوند. بهتر است که برای کاور هود از چوب طبیعی استفاده کنید تا در مقابل حرارت و رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

اگر از ام دی اف با روکش ممبران استفاده کنید، حتی اگر از نوع پی‌وی‌سی باشد، باز هم امکان دارد که چسب ممبران در مقابل حرارت از خودش مقاومت خوبی نشان ندهد. بخار آب و حرارت به‌راحتی سبب شده تا روکش ممبران بلند شود. این موضوع حتی در نوع هایگلاس هم صادق است. روکش‌های هایگلاس هم نسبت به گرما حساس هستند و به‌سرعت بلند می‌شوند. در واقع به چسب ممبران و هایگلاس نوع گرم می‌گویند. علت این نام‌گذاری این است که این روکش‌ها در مقابل گرما واکنش نشان می‌دهند و بلند می‌شوند.

ایده‌هایی برای خرید کابینت آشپزخانه جدید ساده و ارزان سفید طوسی

اگر برایتان امکان سفارش کاور هود با چوب طبیعی وجود ندارد می‌توانید از جنس ام دی اف با طرح چوب استفاده کنید تا ضعف ممبران و هایگلاس را پوشش دهید. همان‌طور که می‌دانید قیمت کاور هود با چوب طبیعی بسیار بیشتر از ام دی اف طرح چوب است درنتیجه اگر می‌خواهید کابینت آشپزخانه ساده و ارزانی داشته باشید بهتر است که از نوع ام دی اف بهره ببرید.

کاور هود شومینه‌ای

آکساگروپ معمولاً برای کابینت آشپزخانه ساده و ارزان خود که همان کابینت‌های آماده است از کاور هود شومینه‌ای استفاده می‌کند. این کاور هود برای آشپزخانه‌هایی با متراژ بالا و بزرگ مناسب است. اگر متراژ آشپزخانهٔ شما کوچک است بهتر است که از سفارش کاور هود شومینه‌ای صرف‌نظر کنید. برای متراژهای کوچک معمولاً از این مدل استفاده نمی‌شود.

کاور هود کلاسیک

برای دکوراسیون آشپزخانهٔ کلاسیک از کاور هود کلاسیک باید استفاده کنید. کاور هود کلاسیک دارای نقش، نگار و منبت‌کاری است و دقیقاً مطابق با طرح کلی کابینت‌های شما طراحی و اجرا می‌شود. کاور هود کلاسیک به دلیل زمان بیشتری که جهت ساخت آن می‌برد به نسبت سایر کاور هودها گران‌قیمت‌تر است.

کاور هود در انواع مدرن و نئوکلاسیک نیز وجود دارد که هرکدام کاملاً هماهنگ با طرح کلی کابینت‌ها طراحی می‌شوند و با مخفی نگه‌داشتن هود سبب می‌شوند تا نظم و یکدستی وارد آشپزخانهٔ شما شود.

شومینه برقی در دکوراسیون آشپزخانه

یکی دیگر از عناصری که در دکوراسیون آشپزخانه مورداستفاده قرار می‌گیرد شومینه برقی است. این شومینه‌ها بیشتر جنبهٔ تزئینی دارند و گرما ایجاد نمی‌کنند. استفاده از شومینه برقی در جزیره آشپزخانه باعث زیبایی محیط آشپزخانه و همچنین سالن پذیرایی می‌شود. همچنین با مشاهده‌ی آن همیشه به شما حس گرما انتقال پیدا می‌کند.

کابینت

شلف آشپزخانه

به‌تازگی شلف‌های آشپزخانه بسیار محبوب شده‌اند. دلیل آن هم قوی‌شدن طراحان کابینت در نحوهٔ چیدمان شلف‌ها است. در طراحی کابینت‌های ‌امروزی وجود شلف با رنگ مکمل زیبایی خاصی به محیط آشپزخانه می‌دهد. بر روی شلف‌ها می‌توانید وسایل دکوری قشنگ قرار دهید و با تغییر آن وسایل به شکل دوره‌ای مدام به دکوراسیون آشپزخانهٔ خود تنوع ببخشید. اگر از کابینت‌هایی با رنگ پاستیلی استفاده می‌کنید می‌توانید بر روی شلف‌ها ماگ‌های خوش‌رنگ بگذارید تا زیبایی کابینت‌ها را چندبرابر کند. اگر کابینت‌های شما سفید و براق است استفاده از ظروف بلوری می‌تواند شلف‌ها را بسیار زیبا کند.

شلف‌ها معمولاً به‌عنوان نقطهٔ کانونی آشپزخانه انتخاب می‌شوند. درنتیجه در نگاه اول تمام توجه بیننده به شلف‌ها می‌رود. پس نحوهٔ چیدمان آن‌ها بسیار مهم است. بسیار از افراد به‌جای کابینت‌های هوایی از شلف استفاده می‌کنند. در این دکوراسیون تمام ظروف و وسیله‌هایی که قرار بوده است در کابینت‌های هوایی چیده شود، بر روی شلف‌ها قرار می‌گیرند. در این نوع دکوراسیون خیلی حواستان به نوع چیدمان باشد. درصورتی‌که شلف‌ها به‌خوبی چیده نشوند می‌تواند بی‌نظمی و به‌هم‌ریختگی ایجاد کند. همچنین جایگزینی شلف با کابینت هوایی می‌تواند معایبی را به همراه داشته باشد. به‌عنوان‌مثال تمام ظروف موجود در شلف‌ها مدام باید شسته شوند تا گردوغبار از روی آن‌ها از بین برود. تمیز نگه‌داشتن ظروف و همچنین انتخاب ظروف برای چیدمان می‌تواند خیلی وقت و انرژی از شما بگیرد و همین موضوع در درازمدت می‌تواند شما را از این دکوراسیون آشپزخانه دل‌زده کند.

کابینت

نورپردازی در کابینت آشپزخانه سفید طوسی

یکی از عناصری که امروزه بسیار موردتوجه طراحان و مشتریان است، نورپردازی در کابینت آشپزخانه است. ایجاد نورپردازی می‌تواند کابینت آشپزخانه سفید طوسی را بسیار زیباتر نشان دهد. استفاده از نور انبه‌ای برای کابینت‌هایی با ترکیب سفید و طوسی می‌تواند محیط را خارق‌العاده کند. معمولاً نورپردازی باید در جاهایی انجام شود که نیاز به نور کافی دارد. وجود نور در داخل کابینت‌ها می‌تواند بسیار کاربردی باشد. فرض کنید با باز کردن درب کابینت، چراغی در داخل کابینت روشن شود. در این صورت همهٔ نقاط موجود در کابینت به‌راحتی قابل‌مشاهده است. استفاده از نورپردازی در داخل کشوها هم بسیار کاربردی است. نورپردازی در قسمت سینک هم بسیار ضروری است. اگر در آشپزخانهٔ خود جزیره دارید حتماً باید برای بالای جزیره از نورپردازی مناسبی استفاده کنید تا از روشنایی مناسبی برخوردار باشد.

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از کارهای مربوط به آماده‌سازی غذا بر روی صفحهٔ کابینت انجام می‌شود. اگر نور آشپزخانه کم است می‌توانید هالوژن‌هایی را در قسمت پایین کابینت‌های هوایی نصب کنید تا روشنایی لازم را به صفحه کابینت بدهد و شما موقع آماده‌سازی غذا از نور مناسبی برخوردار باشید. یکی از خوبی‌های این نورپردازی این است که نور به طور مستقیم به کانتر می‌تابد در نتیجه هیچ سایه‌ای بر روی کانتر نمی‌افتد. این در حالی است که نور لوستر اگر پشت به شما باشد باعث ایجاد سایه بر روی کانتر می‌شود.

قراردادن هالوژن در ویترین‌ها نیز ضروری است. وجود نور در ویترین آشپزخانه باعث بهتر و زیباتر دیده‌شدن بلور و ظروف گران‌بهای شما می‌شود. استفاده از نور در زیر صفحهٔ جزیره هم می‌تواند زیبایی خاصی به دکوراسیون آشپزخانه بدهد. برای نورپردازی این قسمت‌ها می‌توانید از ریسه‌های ال‌ای‌دی استفاده کنید. این ریسه‌ها را می‌توانید با چسب در مکان موردنظر نصب کنید. ریسه‌های ال‌ای‌دی هم به دیوار و هم به ام دی اف قابل ‌چسباندن هستند.