معرفی بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی در ایران

تجار، صاحبان کسب و کارها و کالا از یک شرکت حمل و نقل بین المللی باید چه انتظاراتی داشته باشند؟ چگونه میتوانند بهترین شرکت حمل بار را انتخاب نمایند؟ کارشناسان شرکت و حمل و نقل بین المللی ققنوس اینجا هستند تا به شما کنند بهترین شرکت حمل بار و ترابری را انتخاب کنید. روز به روز نیاز ما به حمل و جابجایی انواع کالاها در حال افزایش است و تقریبا همه ما با این سیستم سر و کار داریم. برای عزیزانی که در حوزه واردات و صادرات فعالیت میکنند، این موضوع بسیار مهم تر و حساس تر است؛ چرا که نحوه ارسال بار و امنیت آن میتواند بسیار دلهره آور و چالش برانگیز باشد. اگر شما هم برای حمل بار از چین، حمل بار از دبی و سایر کشورها در سراسر جهان نیاز به انتخاب بهترین ها دارید، با ما در ادامه این مقاله جهت شناخت بهترین ها، از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید.

3

شرکت حمل و نقل بار چیست؟

پیش از آن که درباره وظایف و خدمات بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی صحبت کنیم، بهتر است با هملکرد کلی این گونه شرکت ها آشنا شوید. در تجارت بین المللی، شما صاحبان کالا ممکن است نیاز داشته باشید که بار خود را از چندین کشور عبور دهید تا به مقصد نهایی برسید. به علاوه، برای ارسال کالا از مبدا به مقصد روش های مختلفی وجود دارند که تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. به طور کلی، به شرکت هایی که مسئولیت ارسال محصولات مختلف تحت پوشش عملیات لجستیک را برعهده دارند، شرکت حمل و نقل گفته میشود. این گونه شرکت ها، وظیفه دارند تا با انجام تشریفات لازم در مناطق گمرکی و مرزی، مرسولات را در سلامت کامل به دست مشتری ها برسانند.

از آنجا که خدمات حمل و نقل در دو نوع داخلی و بین المللی قابل انجام است، میتوان شرکت های حمل و نقل را به دو گروه داخلی و بین المللی تقسیم بندی کرد.

  • شرکت حمل و نقل داخلی: شرکتی که حوزه فعالیتش در داخل کشور باشد، به عنوان شرکت حمل بار داخلی شناخته میشود. حمل بار زمینی از پرکاربردترین خدماتی است که این شرکت ها ارائه میدهند.
  • شرکت حمل و نقل بین المللی: مشخص است که شرکتی که کالاها را میان کشورها و قاره ها جابجا میکند، به عنوان شرکت حمل و نقل بین المللی شناخته میشود. شرکت هایی همانند شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، خدمات حمل بار از چین، حمل بار از دبی و سایر کشورها به ایران به صورت دریایی، زمینی و هوایی ارائه میدهند.

انواع شرکت های حمل و نقل بین المللی

شرکت های حمل و نقل بین المللی که در حال فعالیت هستند، با توجه به نوع خدماتی که ارائه میدهند، انواع مختلفی نیز دارند. حتما نام شرکت های کریر و فورواردر را شنیده اید، این گونه شرکت ها وظایف و مسئولیت هایی دارند که به شرح زیر است:

صدور راهنامه و عقد قرارداد حمل بار از چین یا حمل بار از دبی، ارائه ضمانت نامه ها لازم به سازمان های مربوطه، فراهم کردن و آماده سازی اسناد حمل، ارائه بارنامه حمل کالا، نظارت بر فرایند بارگیری کالا توسط کامیون و تعیین مسیر و مدت زمان حمل کالا از جمله وظایف شرکت های حمل و نقل بین المللی کریر میباشد. وظایف شرکت های فورواردر نیز شباهت زیادی به شرکت های کریر دارد.

صدور پروفرمای حمل بار، عقد قرارداد حمل با صاحب محموله، صدور بارنامه دریایی، هوایی یا زمینی، جمع آوری و آماده سازی کالا با توجه به درخواست صاحب کالا و قرارداد حمل، انبار کردن کالا براساس تقاضای صاحب بار و قرارداد حمل، بیمه نمودن کالا، انجام تشریفات ترخیص کالا در گمرک مبدا و مقصد، انعقاد قرارداد با ارگان های مختلف و دریافت راهنامه، اخذ برگه ترخیصیه از نماینده خطوط حمل دریایی و هوایی، تسویه حساب با طرفین مربوطه، دریافت صورت جلسه کسر و اضافه و آسیب دیدگی بار و در نهایت، اعلام ورود بار به گیرنده از جمله مهمترین وظایف شرکت حمل و نقل بین المللی فورواردر به شمار میروند.

معتبرترین شرکت حمل و نقل بین المللی را چگونه بشناسیم؟

مهم است که بتوانید بهترین و معتبرترین شرکت حمل و نقل بین المللی را برای ارسال و جابجایی محموله خود انتخاب کنید. برای شما عزیزانی که نیاز به خدمات حمل بار از چین و حمل بار از دبی به صورت دریایی یا هوایی دارید، شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس آماده است تا بهترین و مطمئن ترین خدمات حمل بار دریایی و هوایی از چین و امارات متحده عربی را با مقرون به صرفه ترین نرخ به شما ارائه دهد. یک شرکت حمل و نقل بین المللی معتبر، ویژگی های قابل توجه و چشمگیری دارد که آن را از سایرین متمایز میکند. این ویژگی ها عبارتند از:

برخورداری از تجربه کافی جهت حمل و نقل کالا

با توجه به این که حمل و نقل کالا در سراسر جهان امری حساس و دشوار است، تجربه کافی و برخورداری از تیمی متخصص که دشواری ها و مشکلات فرایند حمل و نقل بین المللی و قوانین کشورهای مختلف را بدانند، بسیار قابل توجه است. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تلاش کرده با داشتن تیمی متخصص و مجرب، از تمامی جزئیات، از بارگیری بار گرفته تا بسته بندی، شرایط خاص نگهداری و تحویل هر نوع کالایی به طور کامل اطلاع داشته باشند و بتوانند بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهند تا از بروز هر گونه خسارت و مشکل یا تاخیر در تحویل کالا جلوگیری شود. به علاوه، شرکتی که سابقه طولانی در زمینه حمل بار از چین و حمل بار از دبی داشته باشد، قطعا شبکه های جهانی را به خوبی میشناسد و میتواند ارتباطات مفیدی برقرار کند.

ارائه سرویس های ردیابی و رهگیری مرسولات

یکی دیگر از خدماتی که باعث اعتماد مشتریان به شرکت های معتبر حمل و نقل بین المللی میشود، امکان رهگیری و ردیابی کالاهایدر حال ارسال است. زمانی که مشتری بتواند کالای خریداری شده خود را ردیابی کند و از وضعیت ارسال محموله آگاه باشد، میتواند از بابت سلامت و شرایط مناسب حمل و نقل مطمئن باشد. خدمات ردیابی و رهگیری مرسولات از مهمترین و ویژه ترین خدماتی است که هر شرکت معتبری به مشتریان خود ارائه میدهد.

بهره گیری از تجهیزات و لازم مختلف جهت حمل سریع کالا

سرعت در تحویل کالا همیشه از مهمترین فاکتورهایی که مشتری ها به دنبال آن هستند. در وقع، مشتری ها وارد کنندگان علاوه بر این که به دنبال روشی مقرون به صرفه و اقتصادی هستند، مدت زمان حمل کالا هم برای آنها بسیار مهم است. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تمامی خدمات حمل بار هوایی، دریایی و زمینی خود را در سریع زمان ممکن ارائه میدهد. نکته قابل توجه اینجاست که تلاش میکنیم تا تمامی استانداردهای حمل و نقل بین المللی را رعایت کرده و به شما در انتخاب بهترین روش ها کمک میکنیم.

تحویل به موقع مرسوله ها به مشتری

قطعا مشتری زمانی راضی خواهد بود که بتواند محموله های ارسال شده خود را به موقع و در تاریخ مشخص شده تحویل بگیرد. اگر شرکت حمل و نقلی نتواند محموله مشتریان را به موقع تحویل دهد، به طور حتم آنها را از دست خواهد داد و با ضرر و زیان هایی مواجه خواهد شد. شما به عنوان مشتری مهم است که بتوانید شرکتی را انتخاب نمایید که به تعهدات خود پایبند است و میتوانید از حمل سریع و به موقع کالای خود مطمئن باشید. صد در صد اگر بتوانید شرکتی معتبر را انتخاب کنید، هرگز در فرایند حمل و ارسال بار خود سردرگم نخواهید شد.

2

ارائه خدمات بیمه و تائیدیه ها

صدور مجوز بیمه و تائیدیه ها، از دیگر ویژگی های یک شرکت حمل و نقل بین المللی معتبر است که میتوانید از خدمات حمل بار از چین و حمل بار از دبی توسط آنها با خیال راحت بهره مند شوید. اگر شرکت حمل و نقلی خودش بیمه نداشته باشد یا کلا خدمات بیمه حمل و نقلی را ارائه ندهد، نمیتواند تحویل سالم بار شما و رساندن کالا به مقصد را تضمین کند. در واقع در صورت بروز هر آسیب و خسارتی در حین نقل و انتقال محموله ها، جبران خسارت ها با خود شما خواهد بود. بنابراین پیشنهاد میکنیم با شرکت هایی که مجوز دارند، برای امنیت بیشتر همکاری کنید.

ارائه خدمات متنوع آنلاین از جانب شرکت حمل و نقل

در حال حاضر، یکی از الزامات اساسی هر تجارت و کسب و کاری، صرفه جویی در وقت و زمان است. امکان رزرو آنلاین و ارائه چنین خدماتی هم توانسته به طور چشمگیری به این امر کمک کند. شما عزیزان میتوانید در چند ثانیه و خیلی راحت، سفارش خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید و به صورت آنلاین از خدمات و مزایای حمل بار از چین یا حمل بار از دبی توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس بهره مند شوید.

نحوه حمل بار از چین

حمل بار از چین توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس از طریق مسیرهای آبی و هوایی قابل انجام است. بندر امام خمینی، بندر خرمشهر، بندر بوشهر و بندرعباس از جمله بنادر مقصد حمل بار دریایی از چین به ایران ایران میباشند. از لحاظ هزینه های ترخیص کالا هم میتوانیم بگوییم که هزینه های گمرکی و راحتی انجام فعالیت در بندر بوشهر و بندرعباس نسبت به سایرین برای حمل کالا از طریق کشتی به ایران مطلوب تر است. به علاوه، در صورت انتخاب حمل بار هوایی از چین به ایران، ورود بار به گمرک فرودگاه امام خمینی صورت میگیرد و از آنجا امکان حمل بار به سراسر کشور فراهم خواهد بود. شیامین، هنگ کنگ، تیانجین، گوانجو، شنزن، شانگهای و گوانچی اصلی ترین شهرهای تجاری چین هستند که امکان حمل بار از آنها به مقصد ایران وجود دارد.

حمل بار از چین با کشتی

کشتی های حمل بار دریایی از چین به ایران، به دو طریق بارگیری میشوند: حمل با کانتینر، حمل بار فله.

به طور عمده حمل بار از چین به ایران از طریق دریایی و توسط کشتی های کانتینری انجام میگیرد. امکان حمل انواع کالاها از طریق چنین کشتی هایی به بنادر ایران از جمله بندر خرمشهر، بندرعباس و بندر بوشهر وجود دارد و میتوانید به راحتی بار خود را تحویل بگیرید. البته، مهمترین مزیتی که حمل بار دریایی به صورت کانتینری برایشما به همراه دارد، برنامه زمان بندی قابل اعتماد و دقیق است. در عین حال، هزینه های آن بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است و نسبت به سایر روش ها کم هزینه تر میباشد. بارهای کانتینری به دو روش حمل میشوند که عبارتند از:

  • حمل فول کانتینر: در صورتی که حجم بار ارسالی به اندازه ظرفیت یک کانتینر باشد، میتوانیم از روش حمل FCL استفاده کنیم. بارگیری محموله توسط شرکت فوراوردر انجام خواهد شد و حتی اگر حجم محموله شما کمتر از ظرفیت کامل کانتینر باشد، به صورت دربستی حمل خواهد شد.
  • حمل خرده بار: این روش به بارهایی که ظرفیت آنها کمتر از ظرفیت یک کانتینر است، اختصاص دارد. هزینه حمل بار دریایی در این روش کمتر خواهد بود؛ چرا که محموله شما در یک کانتینر همراه با محموله سایر افراد حمل میشود.

حمل و نقل بار فله از چین به ایران روش دیگری است که برای محموله هایی که به بسته بندی خاصی نیاز دارند، استفاده میشود. مزیت این شیوه در تخلیهو بارگیری راحت تر، عدم نیاز به کانتینر و در کل، هزینه های کمتر است.

حمل بار از چین توسط هواپیما

پس از حمل بار دریایی از چین، حمل بار هوایی بهترین انتخابی است که این روزها طرفداران بسیاری هم جهت حمل بار از چین به ایران دارد. خدمات حمل بار هوایی از چین به ایران توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به دو روش کارگو و فریت ارائه میگردد. کارگو هوایی و فریت بار هوایی از محبوب ترین روش ها برای ارسال کالا از چین میباشند.

در روش فریت بار مسافری، اضافه بارهای مسافرین حمل و ارسال میشوند. از آنجا که مسافر نمیتواند بیشتر از حد مجاز را با خود در هواپیما به همراه داشته باشد، روش فریت بار مسافری کمک کننده خواهد بود. به علاوه، این روشبه کاهش هزینه ارسال بار شما هم کمک خواهد کرد. حمل بار هوایی به صورت کارگو برای محموله هایی با وزن بیشتر از 30 کیلوگرم بسیار باارزش و حائز اهمیت است. البته دقت داشته باشید که در این فرایند به اسناد و مدارک خاصی نظیر کارت بازرگانی هم نیاز است.

نحوه حمل بار از دبی

امارات متحده عربی در آن سوی خلیج فارس قرار دارد و بهترین موقعیت را از لحاظ جغرافیایی برای حمل و نقل هوایی و دریایی به ایران دارا میباشد. با توجه به این مرز بین دو کشور را دریا تشکیل داده، اکثر تجار و بازرگانان حمل بار دریایی از دبی به ایران را ترجیح میدهند.

حمل بار ازدبی به ایران از طریق کشتی

بیشترین آمار حمل بار از دبی به ایران به حمل و نقل دریایی اختصاص دارد. خدمات حمل بار دریایی توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس از جمله سرویس های پرطرفدار است که مزایای زیادی به ویژه هزینه های کمتر را با خود به همراه دارد. بندر خرمشهر، بندر امام خمینی، بندر بوشهر و بندرعباس از جمله بندرهای مقصد حمل بار از دبی هستند که شرایط خوبی هم برای ترخیص کالا به صاحبان بار ارائه میدهند. از دیگر مزایایی که این روشحمل و نقل دارد، میتوان به عدم محدودیت در حجم و وزن محموله ها اشاره کرد. شما میتوانید هر کالایی را ازاین طریق حمل کنید و محدودیتی از این نظر نخاهید داشت؛ فقط باید مدت زمان حمل کالا را در نظر داشته باشید.

حمل بار از دبی از طریق هواپیما

حمل بار هوایی از دیگر روش هایی است که برای حمل بار از دبی به ایران انجام میگیرد. این روش نیزطرفداران خود را دارد و به یکی از مطمئن ترین، بهترین و سریع ترین روش ها جهت واردات کالا تبدیل شده است.

هزینه های حمل بار از چین

در رابطه با هزینه حمل بار از چین به ایران باید بگوییم که هزینه های اضافی حمل و نقل هوایی به هزینه های عادی حمل و نقل از چین به ایران اضافه می شود؛ زیرا حمل و نقل نیاز به مراقبت ویژه دارد. اگر در مورد این هزینه ها بدانید، تصور بهتری از هزینه حمل و نقل هوایی خواهید داشت. برخی از متداول ترین هزینه های حمل و نقل هوایی به شرح زیر است:

  • هزینه جابجایی فرودگاهی
  • هزینه بازرسی فرودگاه
  • هزینه ترانسفر فرودگاهی
  • هزینه کالاهای خطرناک
  • هزینه های اضافی سوخت
  • کارمزد
  • کارمزد اعتبار اسنادی
  • هزینه اضافی امنیتی
  • هزینه جابجایی ترمینال

لیست زیر برای اطلاع از هزینه تقریبی حمل هوایی از چین به مقصد ایران به شما کمک میکند:

  • هزینه حمل و نقل هوایی از چین به ایران +45 کیلوگرم = 5.0 دلار
  • هزینه حمل هوایی از چین به ایران +100 کیلوگرم = 4.7 دلار
  • هزینه حمل هوایی از چین به ایران +300 کیلوگرم = 4.3 دلار
  • هزینه حمل هوایی از چین به ایران +500 کیلوگرم = 4.0 دلار
  • هزینه حمل هوایی از چین به ایران +1000 کیلوگرم = 3.6 دلار
  • هزینه حمل هوایی از چین به ایران +1500 کیلوگرم = 3.3 دلار
  • هزینه حمل هوایی از چین به ایران +2500 کیلوگرم = 2.9 دلار
  • هزینه حمل هوایی از چین به ایران +3500 کیلوگرم = 2.6 دلار

لیست هزینه های حمل بار دریایی از چین به ایران توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به صورت زیر است:

  • هزینه حمل و نقل دریایی از شانگهای به بندر عباس برای کانتینر 20 فوتی= 2250 دلار
  • هزینه حمل و نقل دریایی از شنژن به بندر عباس برای کانتینر 20 فوتی= 1985 دلار
  • هزینه حمل دریایی از نینگبو به بندر عباس برای کانتینر 20 فوتی= 1758 دلار
  • هزینه حمل و نقل دریایی از گوانگژو به بندر عباس برای کانتینر 20 فوتی= 2110 دلار
  • هزینه حمل دریایی از هنگ کنگ به بندر عباس برای کانتینر 20 فوتی= 1854 دلار
  • هزینه حمل و نقل دریایی از چینگدائو به بندر عباس برای کانتینر 20 فوتی= 1965 دلار
  • هزینه حمل دریایی از تیانجین به بندر عباس با کانتینر 20 فوتی= 2122 دلار
  • هزینه حمل دریایی از دالیان به بندر عباس برای کانتینر 20 فوتی= 1959 دلار
  • هزینه حمل دریایی از شیامن به بندر عباس با کانتینر 20 فوتی= 1948 دلار
  • هزینه حمل دریایی از Yingkou به بندر عباس برای کانتینر 20 فوت= 1936 دلار
  • هزینه حمل و نقل دریایی از شانگهای به بندر بوشهر برای کانتینر 20 فوتی= 1924 دلار
  • هزینه حمل و نقل دریایی از شنژن به بندر بوشهر برای کانتینر 20 فوتی= 1913 دلار

3

هزینه های حمل بار از دبی

هزینه حمل بار از دبی به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد که باید در نظر گرفته شوند. هزینه شرکت حمل و نقل بین المللی، هزینه بسته بندی کالا، هزینه انبارداری در دبی، هزینه بیمه محموله، هزینه های گمرکی و ترخیص کالا، وزن و حجم محموله، ماهیت و نوع کالا، جنس و کیفیت بسته بندی از جمله این عوامل هستند. با این حال، شما میتوانید برای محاسبه دقیق هزینه های حمل و نقل با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا هزینه تحویل کالا در ایران را برای شما محاسبه کرده و مشاوره های لازم را ارائه نمایند. لیست زیر هم برای اطلاع از هزینه حمل بار هوایی از دبی به شما کمک خواهد کرد:

  • نرخ حمل و نقل هوایی از دبی به فرودگاه بین المللی امام خمینی برای +45 کیلوگرم: 3.5 دلار
  • نرخ حمل و نقل هوایی از دبی به فرودگاه بین المللی امام خمینی برای +100 کیلوگرم: 3 دلار
  • نرخ حمل و نقل هوایی از دبی به فرودگاه بین المللی امام خمینی برای +300 کیلوگرم 2.9 دلار
  • نرخ حمل و نقل هوایی از دبی به فرودگاه بین المللی امام خمینی برای +500 کیلوگرم: 2.8 دلار
  • نرخ حمل و نقل هوایی از دبی به فرودگاه بین المللی امام خمینی برای +1000 کیلوگرم: 2.6 دلار

جمع بندی

حمل بار را مهمترین بخش از فرایند واردات یا صادرات کالا میتوانیم در نظر بگیریم که لازم است توسط شرکت حمل و نقل بین المللی معتبری صورت بگیرد. اگر نیاز به خدمات حمل بار از چین و حمل بار از دبی دارید، برای انتخاب بهترین شرکت، حتما تمامی جوانب را بررسی کنید. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با سابقه ای درخشان در این زمینه، آماده ارائه انواع خدمات تخصصی حمل بار دریایی، هوایی و زمینی به شما مشتریان عزیز میباشد. برای ارتباطبا کارشناسان ما، کافی است به وبسایت www.fnxcargo.com مراجعه نمایید.