نحوه خرید بلیط ارزان پرواز

بلیط ارزان پرواز، عبارتی است که احتمالا شما تا به ‌حال به دلایل متعدد نظیر سفر درمانی، سفر کاری، سفر دانشجویی و غیره جستجو کرده‌اید. اما تهیه بلیط ارزان هواپیما مثلا بلیط هواپیما تهران مشهد چگونه ممکن است؟

 آیا بلیط هواپیما چارتر یکی از بلیط‌های ارزان پرواز به شمار می‌رود؟ به‌طورکلی، بهترین روش برای خرید بلیط هواپیما چیست؟ شاید پیدا کردن ارزان‌ترین نرخ بلیط پرواز در برخی مواقع مثل زمان‌هایی غیر از تعطیلات و روزهای پرسفر، کار چندان دشواری نباشد؛ اما در ادامه این مطلب اطلاعات جالبی در رابطه با نحوه خرید بلیط ارزان هواپیما در اختیار شما قرار خواهیم داد که به شما کمک خواهند کرد. همچنین درصورتی که قصد دارید بلیط هواپیما بخرید می‌توانید اینجا کلیک کنید.

نحوه خرید بلیط ارزان پرواز

انواع بلیط ارزان هواپیما

عموما بلیط‌های هواپیما در دو نوع چارتر و سیستمی عرضه می‌شوند. برای خرید بلیط ارزان پرواز هم باید به این نکته توجه کرد که قیمت بلیط با زمان سفر رابطه مستقیم دارد. قبل از توضیح در رابطه با این مسئله، بهتر است ابتدا نگاهی به انواع بلیط داشته باشیم و با تفاوت‌های آنها آشنا شویم. شناختن انواع مختلف بلیط‌های هواپیما به خرید بلیط ارزان‌قیمت و متناسب با بودجه بسیار کمک می‌کند.

بلیط سیستمی هواپیما

یکی از انواع بلیط هواپیما، بلیط سیستمی است که مستقیما قیمت آن توسط شرکت هواپیمایی تعیین می‌شود. بنابراین اگر شما آن را از سایت‌های اینترنتی یا از هر روش دیگری تهیه کنید، در هر حالت، قیمت آن ثابت است و تغییر نمی‌کند. در برخی مواقع، می‌توان بلیط ارزان پرواز را از نوع سیستمی تهیه کرد.

مزیت استفاده از بلیط سیستمی این است که شما می‌توانید آن را مسترد یا کنسل کنید. اگر بعد از خرید بلیط قصد نداشتید از آن استفاده کنید، می‌توانید با خواندن شرایط کنسلی شرکت هواپیمایی، نسبت به استرداد آن اقدام کنید.

هر شرکت هواپیمایی، جریمه متفاوتی برای کنسلی لحاظ می‌کند. اما در حالت کلی، هر چقدر که فرآیند کنسلی به زمان پرواز نزدیک‌تر باشد، جریمه کسری هم افزایش پیدا می‌کند.

امکان خرید بلیط سیستمی از چند ماه قبل امکان‌پذیر است و قیمت این بلیط‌ها برای کودکان نسبت به بزرگسالان متفاوت می‌باشد. اگر طبق برنامه ازپیش تعیین‌شده قصد سفر دارید، بلیط سیستمی برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

برای تهیه این بلیط می‌توانید روی کمک اسنپ تریپ حساب کنید! سایت اسنپ تریپ کامل‌ترین و معتبرترین مرجع خرید بلیط‌های سیستمی هواپیما در ایران به شمار می‌رود.

بلیط هواپیما چارتر

یکی دیگر از انواع بلیط، بلیط هواپیما چارتر نام دارد که نسبت به بلیط‌های سیستمی، ارزان‌تر است. بنابراین یکی از روش‌های خرید بلیط ارزان پرواز تهیه بلیط چارتر است اما بلیط چارتر چیست؟

در برخی موارد، یک آژانس مسافرتی اقدام به خرید تعداد زیادی از بلیط‌های هواپیما مثلا بلیط هواپیما تهران مشهد می‌کند. چارترکننده، قیمت بلیط‌ها را تعیین می‌کند و آنها را گران‌تر یا ارزان‌تر از بلیط سیستمی به متقاضیان به فروش می‌رساند.

تفاوت این نوع بلیط با نوع سیستمی این است که فرآیند استرداد آن بسیار سخت است. ضمن اینکه قیمت بلیط برای کودکان و بزرگسالان یکسان خریداری می‌شود. اما به‌طورکلی، بلیط چارتر به‌عنوان بلیط ارزان هواپیما در میان مردم شهرت دارد. چرا که قیمت آن در برخی مواقع به طرز باورنکردنی ارزان‌تر می‌شود.

بلیط‌های چارتری و بلیط‌های سیستمی تنها از نظر زمان خرید و قیمت تفاوت دارند. برخلاف تصور برخی افراد، هیچ تفاوتی در نوع کیفیت، امکانات، کلاس پروازی و نوع خدمات بین این دو بلیط وجود ندارد.

برای خرید بلیط هواپیما چارتر به صورت آنلاین اینجا کلیک کنید.

بلیط لحظه آخری

روش دیگری نیز برای خرید بلیط ارزان پرواز وجود دارد و آن هم تهیه بلیط لحظه آخری است. زمانی که بلیط‌های چارتر به ساعت پرواز نزدیک‌تر می‌شوند؛ چارتر‌کننده برای اینکه ضرر نکند و بلیط‌ها روی دستش نمانند؛ آنها را به‌صورت بلیط لحظه آخری با قیمت بسیار ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر به‌فروش می‌رساند.

بلیط لحظه آخری معمولا مناسب افرادی است که در هر شرایط برای سفر آماده هستند و چمدانشان را از قبل بسته‌اند! برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری می‌توانید به سامانه جامع اسنپ تریپ مراجعه کنید و از خدمات 24 ساعته پشتیبانی سایت بهره‌مند شوید.

سایر روش‌های خرید بلیط ارزان هواپیما

به‌غیر از بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری می‌توان از روش‌های دیگری نیز برای خرید بلیط ارزان هواپیما استفاده کرد. یکی از این روش‌ها، استفاده از تقویم قیمتی سامانه اسنپ تریپ است. به‌عنوان‌مثال، زمانی که شما از سامانه اسنپ تریپ اقدام به خرید بلیط هواپیما می‌کنید؛ در نتایج موتور جستجو، به‌غیر از تاریخ مورد نظر، ارزان‌ترین قیمت بلیط چند روز بعد و چند روز قبل از تاریخ سفر به شما نشان داده می‌شود.

اگر امکان تغییر تاریخ سفر برای شما وجود داشته باشد، می‌توانید بلیط هواپیمایی را با قیمت ارزان‌تری خریداری کنید.

یک روش دیگر برای خرید بلیط ارزان پرواز موکول کردن سفر به زمان‌های غیرخاص و غیرتعطیلات است. همچنین می‌توان به جای انتخاب ایرلاین‌های گران‌قیمت، خطوط هوایی با قیمت ارزان‌تر را انتخاب کرد.

خرید بلیط پروازی که ارزان و به‌صرفه باشد، کار مشکل و دور از دسترسی نیست. کافی است همه گزینه‌های ذکر شده را به‌صورت جداگانه بررسی کنید تا ارزان‌ترین بلیط هواپیما را بیابید. در این میان هم برای هرچه آسان‌تر شدن پروسه خرید بلیط ارزان هواپیما بهتر است از سایت جامعه اسنپ تریپ کمک بگیرید. ‌

نحوه خرید بلیط ارزان پرواز

جمع‌بندی

یکی از روش‌های معمول برای کاهش دادن هزینه‌های سفر، خرید بلیط ارزان پرواز  است. بلیط هواپیما چارتر و بلیط لحظه آخری نیز به دلیل ارزان بودن، طرفداران خاص خودشان را دارند. به‌عنوان‌مثال، اگر قصد سفر به مشهد را دارید، می‌توانید بلیط هواپیما تهران مشهد را به‌صورت چارتری ویا لحظه آخری خریداری و در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. همچنین خرید بلیط  هواپیما تهران مشهد از این لینک به راحتی امکان‌پذیر است.

سامانه اینترنتی اسنپ تریپ در همه حال کنار شما خواهد بود تا بتوانید از میان گزینه‌های شگفت‌انگیز این سایت، بلیط متناسب با شرایط خود را تهیه کنید.