چگونه از ازمیر به آلاچاتی برویم؟

شهر کوچک آلاچاتی در فاصله 70 کیلومتری ازمیر و در کنار سواحل غربی کشور ترکیه قرار دارد. نزدیک‌ترین شهر به این جزیره یونانی شهر ازمیر است، به همین دلیل در این مطلب کوتاه قصد داریم روش های سفر از ازمیر به آلاچاتی را بررسی کنیم. قبل از بستن چمدان بد نیست بدانید که آلاچاتی به دلیل معماری یونانی، باغ های انگور، آسیاب های بادی و دریا مورد توجه قرار گرفته است. این شهر یکی ازسنتی ترین مناطق کشور ترکیه به شمار می‌رود که با خانه‌های سنگی باستانی، خیابان‌های باریک، هتل بوتیک و رستوران های خیابانی‌اش شناخته می‌شود.

چگونگی سفر از ازمیر به آلاچاتی

برای بررسی بهتر راه های سفر از ازمیر به آلاچاتی ابتدا باید مبدا اولیه را بررسی کنید. آیا در فرودگاه ازمیر هستید؟ با اتوبوس به ازمیر سفر کرده اید و یا ساکن ازمیر هستید؟ در هر نقطه ای از شهر ازمیر که باشید می‌توانید به راحتی به آلاچاتی بروید، در این قسمت قصد داریم راه های سفر از ازمیر به آلاچاتی را با توجه به شرایط مختلف بررسی کنیم.

20

سفر به آلاچاتی با اتوبوس های فرودگاه ازمیر

بیایید با این فرض شروع کنیم که شما از طریق هواپیما به ازمیر آمده‌اید و قصد دارید به آلاچی بروید. اگر اینگونه باشد راحت ترین راه این است که از فرودگاه عدنان مندرس ازمیر به آلاچاتی بروید. در این صورت بهتر است از اتوبوس های فرودگاه استفاده کنید. فرودگاه ازمیر به مقصد آلاچاتی اتوبوس دارد. البته زمان حرکت اتوبوس های آلاچاتی با توجه به فصل سفر به ازمیر ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی باید از فرودگاه ازمیر به چشمه بروید. سفر شما با اتوبوس از فرودگاه ازمیر تا چشمه حدود 1.5 ساعت طول می کشد. بعد از رسیدن به چشمه می توانید برای رسیدن به آلاچاتی از مینی بوس استفاده کنید. فاصله چشمه تا آلاچاتی با مینی بوس نزدیک به 15 دقیقه است. استفاده از اتوبوس های فرودگاه ازمیر یکی از متداول ترین روش های سفر از ازمیر به آلاچاتی است.

سفر از ازمیر به آلاچاتی با استفاده از تاکسی های فرودگاه ازمیر

یکی از آسان ترین راه های سفر از ازمیر به آلاچاتی استفاده از تاکسی‌ های فرودگاه است. البته دقت داشته باشید که این روش در مقایسه با اتوبوس و حتی اتومبیل کرایه‌ای در ترکیه روش گران‌تری به حساب می آید. به طور کلی در سفر با ماشین شخصی از ازمیر به آلاچاتی 90 کیومتر پیش رو دارید و زمان سفر شما حدود یک ساعت خواهد بود.

21

سفر از ازمیر به آلاچاتی با استفاده از اتوبوس های شهری

اگر بعد از رسیدن به ازمیر با فرودگاه خلوت مواجه شدید و یا قصد داشتید از روش ارزان تری به آلاچاتی سفر کنید، اتوبوس های شهری را فراموش نکنید. استفاده از اتوبوس برای سفر به آلاچاتی یکی از بهترین روش های سفر از ازمیر به آلاچاتی است. برای این کار باید از فرودگاه به سمت خط مترو آلیاگا (Aliağa) حرکت کنید و در ایستگاه هالیکاپینارHalkapınar)) پیاده شوید. سپس به سمت خط فاخرالدین آلتای بروید و در آخرین ایستگاه پیاده شوید. در این ایستگاه باید به سمت خروجی ترمینال یونو بروید. بعد از بیرون آمدن از مترو و یک پیاده روی کوتاه می توانید ترمینال اتوبوس را مشاهده کنید. ترمینالی که روبروی شما قرار گرفته یوچ کویو نام دارد و اتوبوس های آن مستقیم به آلاچاتی می روند.

پس از خرید بلیط آلاچاتی و سوار شدن به اتوبوس شما حدود 45 دقیقه در مسیر خواهید بود و پس از آن به آلاچاتی می رسید. فراموش نکنید که می توانید بلیط مترو را از ورودی مترو ازمیر در فرودگاه خریداری کنید! البته خرید ازمیر کارت برای استفاده از حمل و نقل عمومی در این شهر روش مقرون به صرفه تری است.

چگونگی سفر از ازمیر به آلاچاتی

به طور کلی باید گفت راه های سفر از ازمیر به آلاچاتی به یک یا دو گزینه خلاصه نمی شود، تاکسی های آلاچاتی، کرایه ماشین، سفر با ماشین شخصی یا استفاده از شرکت های اتوبوسرانی. در نهایت چه با پرواز به ازمیر رفته باشید و چه با اتوبوس، در شهر ازمیر همیشه اتوبوس و تاکسی برای رفتن به آلاچاتی وجود دارد. البته توجه داشته باشید که بیشتر شرکت‌های اتوبوسرانی در ترمینال اصلی چشمه توقف می‌کنند و شما باید برای رسیدن به آلاچاتی از مینی بوس استفاده کنید.

22

فلای تودی، ارزانترین راه سفر به ازمیر

تا این قسمت تمامی راه های سفر از ازمیر به آلاچاتی را بررسی کردیم. اما قبل از آلاچاتی باید راهی برای رسیدن به ازمیر وجود داشته باشد. اگر این چند تکنیک را رعایت کنید، به احتمال زیاد می‌توانید سفر ارزان تری به ازمیر ترکیه و آلاچاتی داشته باشید. سایت فلای تودی چند گزینه جالب برای خرید پرواز تهران ازمیر دارد:

  1. شما می‌توانید قیمت بلیط را در این سایت فیلتر کنید، در این صورت فقط بلیط‌هایی که با قیمت مد نظر شما مطابقت دارد برایتان نمایش داده می‌شود. برایتان مهم است از چه ایرلاینی می‌خواهید بلیط بگیرید؟پروازتان چه ساعتی فرود بیاید یا حتی چند توقف داشته باشد؟ شما می‌توانید همه چیز را در سایت فلای تودی فیلتر کنید و همان بلیطی را بخرید که مد نظرتان است.
  2. یکی از ویژگی‌های دیگری که باعث می‌شود بلیط ازمیر را با ارزانترین قیمت ممکن بخرید، تقویم قیمتی فلای تودی است. تقویم قیمتی، قیمت بلیط ازمیر را در حوالی تاریخ انتخابی شما نشان می دهد و شما می‌توانید بهترین و ارزان ترین زمان برای سفر به ازمیر را انتخاب کنید.
  3. شاید فکر کنید حتی با وجود تقویم قیمتی گاهی بلیط‌های لحظه آخری ممکن است ارزان‌تر باشند یا حتی قیمت بلیط ها در روزهای نزدیک به سفر ممکن است پایین بیاید. فلای تودی برای این مشکل هم راه‌حل جالبی دارد. کافی است گزینه اطلاع از آخرین قیمت بلیط را برای مقصد موردنظرتان فعال کنید. حالا آخرین قیمت بلیط در صورت تغییر کردن برایتان پیامک می‌شود. بدون اینکه مدام به سایت های خرید بلیط ازمیر سر بزنید.
  4. اگر در استفاده از هرکدام از این گزینه‌ها یا کنسلی بلیط ، رزرو هتل در ازمیر و هر پروسه دیگر با مشکل مواجه شوید یا سوال داشته باشید، می توانید در هر ساعتی از شبانه روز با پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی تماس بگیرید.