سریع ترین راه یادگیری آیلتس

اگر به دنبال مهاجرت کاری یا تحصیلی هستید، قطعا شرکت در آزمون آیلتس از مهم‌ترین قدم‌هایی است که باید در این مسیر بردارید. نمره‌ این آزمون، تاثیر بسزایی در انتخاب شما توسط دانشگاه‌های سراسر دنیا دارد. همچنین برای دریافت ویزای کاری و تحصیلی، داشتن نمره آزمون آیلتس ضروری‌ است. این آزمون به بررسی سطح دانش زبان شما در 4 مهارت خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیدن می‌پردازد و بیشترین نمره در هر یک از این مهارت‌ها، نمره 9 است.

پاسخ‌ دادن به سوالات آزمون آیلتس، نیازمند داشتن سطح خوبی از دانش زبان عمومی و مسلط ‌بودن به مدل سوالات این آزمون است. در این مطلب، سعی داریم که شما را گام به گام با روند آموزش زبان آیلتس آشنا کنیم. همچنین شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه آزمون آیلتس، به سایت کالج آریام مراجعه کنید و با اساتید با تجربه این حوزه در ارتباط باشید.

اولین گام؛ تعیین سطح آیلتس با آزمون ماک

برای آغاز مطالعه و برنامه‌ریزی صحیح، لازم است که بدانید، هم‌اکنون در کدام نقطه از مسیر یادگیری زبان انگلیسی قرار دارید. شرکت در آزمون تعیین سطح، به شما کمک می‌کند که دید خوبی در خصوص سطح فعلی دانش زبان انگلیسی خود پیدا کنید. البته لازم است بدانید که استاندارد ‌بودن سوالات آزمون، در روند یادگیری شما بسیار تاثیرگذار است.

بهترین آزمون تعیین سطح جهت شروع مطالعه برای آزمون آیلتس، شبیه‌ترین آزمون به آن است. آزمون ماک با شبیه‌سازی سوالات و فضای آزمون آیلتس، باعث می‌شود که شما نزدیک‌ترین نمره به نمره واقعی آیلتس را دریافت کنید. روند برگزاری آزمون هر 4 مهارت زبان انگلیسی در آزمون ماک، کاملا مشابه با آزمون اصلی است. شما برای شرکت در آزمون ماک، می‌توانید به سایت کالج آریام که در زمینه آموزش زبان آیلتس است، مراجعه و با اقتصادی‌ترین هزینه ممکن در آزمون استاندارد تعیین سطح شرکت کنید.

گام دوم؛ هدف‌گذاری در یادگیری زبان آیلتس

یادگیری آیلتس

پرسیدن یک سوال از خودتان در شروع یادگیری زبان انگلیسی آیلتس ضروری‌ست؛ اینکه قصد من از شرکت در این آزمون چیست؟ اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی هستید، باید در آزمون آکادمیک آیلتس شرکت کنید. در غیر این صورت، شرکت در آزمون جنرال (General) برای شما مناسب است.

دانشگاه‌های مختلف، حداقل نمره آیلتس متفاوتی با یکدیگر دارند. پس دومین قدم برای شرکت در آزمون آکادمیک، پیداکردن آگاهی از حداقل نمره آیلتس دانشگاه مقصد است. برخی دانشگاه‌ها به نمره یک یا 2 مهارت از 4 مهارت آزمون، اهمیت بیشتری می‌دهند. این نکات در سایت هر دانشگاه ذکر شده است. با دانستن این نکته، می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای یادگیری هر کدام از این مهارت‌ها داشته باشید.

جهت دریافت ویزای کشور مقصد در پروسه مهاجرت کاری نیز باید با مراجعه به سایت‌های دولتی آن کشور، از حداقل نمره آزمون آیلتس اطلاع پیدا کنید. پس از مشخص‌ شدن حداقل نمره مورد نظر، می‌توانید با توجه به نقاط ضعف و قوت خود، برنامه مشخصی برای مطالعه طراحی کنید. سپس برنامه بلندمدت خود را به قسمت‌های ماهانه و هفتگی و در نهایت روزانه تقسیم کنید. شفاف ‌بودن مراحل رسیدن به هدف، سرعت شما را برای رسیدن به آن افزایش می‌دهد.

گام سوم؛ شناخت بهترین شیوه آموزش زبان آیلتس

آیا شما با سبک و روش یادگیری مناسبتان در هنگام آموزش‌ دیدن زبان انگلیسی آشنا هستید؟ هر فرد، سبک یادگیری مخصوص به خود را در این مسیر دارد که بهتر است پیش از آغاز به مطالعه، آن را شناسایی کند. برای این کار، بهتر است روش‌های مختلف را بشناسید. در ادامه به معرفی برخی از روش‌های کاربردی آموزش زبان آیلتس می‌پردازیم.

شرکت در کلاس‌های‌ آموزش زبان آیلتس

کلاس آیلتس

برای شرکت در آزمون آیلتس، باید با روند و تکنینک‌های پاسخ‌دادن به سوالات این آزمون آشنا باشید. این موضوع تاثیر بسیار زیادی در نمره نهایی شما دارد. شرکت در کلاس IELTS به شما این امکان را می‌دهد که به‌صورت جامع و کاربردی با این نکات آشنا شوید. همچنین با شرکت در کلاس‌های آیلتس، فرصت دریافت برنامه‌ریزی اصولی و استاندارد را نیز خواهید داشت.

افزایش دانش زبان عمومی با استفاده از آن در امور روزمره

یکی از راه‌های افزایش مهارتتان در زبان عمومی، این است که از آن در کارهای روزمره خود استفاده کنید. برای مثال، لیست کارهای روزانه خود را به زبان انگلیسی بنویسید، اخبار را به زبان انگلیسی دنبال کنید و موسیقی انگلیسی گوش دهید. این کارها باعث گسترش دایره لغات شما می‌شوند و کمک می‌کنند که بیشتر به زبان انگلیسی فکر کنید. در مجموع، این کار باعث راحت‌تر‌شدن مکالمه انگلیسی برای شما می‌شود.

پیدا ‌کردن همراه درسی برای تمرین مکالمه

یکی از راه‌های استفاده روزمره از زبان انگلیسی، صحبت‌کردن است. همراه درسی می‌تواند بهترین انتخاب برای مکالمه به زبان انگلیسی باشد. مکالمه به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را به‌سرعت شناسایی و برای یادگیری لغات جدید تلاش کنید. ارتباط آنلاین با همراه درسی، می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ اما پیشنهاد می‌کنیم که به‌صورت حضوری و مستقیم با همراه درسی خود مکالمه کنید. این کار باعث کاهش استرس شما برای مکالمه می‌شود.

ممارست در یادگیری؛ کلید موفقیت

یادگیری ielts

اپلیکیشن دولینگو پس از مطالعه مداوم به مدت یک هفته، شما را برای استمرارتان در یادگیری یک زبان جدید تشویق می‌کند و پیشنهاد می‌کند که این موفقیت را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. از نظر این اپلیکیشن معروف، داشتن استمرار، مهم‌ترین دستاورد در مسیر یادگیری زبان است. مهم نیست که شما در طول 24 ساعت، به مدت 5 دقیقه یا 5 ساعت زبان انگلیسی یاد بگیرید؛ موضوعی که اهمیت دارد، این است که حتما در هر روز، زمانی را به یادگیری اختصاص دهید.

این نکته در مورد آموزش زبان آیلتس نیز در اولویت قرار دارد. مطالعه روزانه زبان انگلیسی و اهمیت‌دادن به برنامه، شما را به‌راحتی و با سرعت بیشتر برای شرکت در آزمون آیلتس آماده می‌کند. پس پیشنهاد می‌کنیم پس از هدف‌گذاری و یافتن شیوه صحیح یادگیری زبان، هر روز زبان بخوانید!

سخن پایانی

تعیین سطح استاندارد، برنامه‌ریزی اصولی، هدف‌گذاری منطقی و استمرار، شما را در مسیر درست یادگیری زبان انگلیسی قرار می‌دهند. در نتیجه‌ انجام این گام‌ها، می‌توانید به‌سادگی به نمره آیلتس مد نظرتان برسید و در کشور مقصد مهاجرت خود، از لحاظ دانش زبان به مشکل برنخورید. اساتید کالج آریام در این راه در کنار شما هستند و برای انجام هر یک از این قدم‌ها و همچنین جهت آسان‌تر ‌شدن آموزش زبان آیلتس، به‌شکل درستی راهنماییتان خواهند کرد. پس اگر دغدغه‌ دریافت نمره آیلتس خوب را دارید، به سایت کالج آریام مراجعه و مشاوره رایگان دریافت کنید.