معرفی ۱۰ اپلیکیشن سلامتی و تناسب اندام رایگان برای اپل واچ

اپل واچ از ابتدا تمرکز زیادی بر تناسب اندام و سلامتی داشته است و حتماً می‌دانید که با نصب انواع اپلیکیشن اپل واچ، قابلیت‌های زیادی به ساعت هوشمند شما افزوده خواهد شد؛ از نظارت بر ضربان قلب، اندازه گیری اکسیژن خون، سنجش دما و شمارش گام‌ها گرفته تا ارسال یادآوری‌های دارویی، ایستادن و استراحت. از این رو، اپل واچ یکی از بهترین و جامع‌ترین دستگاه‌های فناوری سلامت در بازار است. حال اگر اپلیکیشن مناسبی را انتخاب و نصب کرده باشید، دستیار سلامت شخصی شما می‌تواند بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌کردید، انجام دهد. برنامه‌های خوب زیادی وجود دارد و بسیاری از این برنامه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا از ویژگی‌های قدرتمند سلامت و تناسب اندام اپل واچ نهایت استفاده را ببرید. اما، ممکن است برای خرید ساعت هوشمند خود نسبت به دریافت وام بدون ضامن اقدام کرده و آن را به صورت اقساطی از شهر لوازم خانگی تهیه کرده باشید و نخواهید هزینه بیشتری صرف خرید اپلیکیشن‌ها کنید. لذا در ادامه مقاله 10 مورد از برترین برنامه‌های سلامتی و تناسب اندام رایگان برای اپل واچ لیست و معرفی شده است که می‌توانید آن‌ها را بررسی و امتحان کنید تا به این ترتیب، سلامتی و تناسب اندام خود را به سطحی ایده‌آل، ارتقا دهید.

بهترین اپلیکیشن‌های اپل واچ برای حفظ سلامتی و تناسب اندام

‌دارندگان ساعت‌های هوشمند به خوبی می‌دانند که انواع اپلیکیشن‌ اپل واچ تقریباً همه جنبه‌های سلامتی و تناسب اندام را پوشش می‌دهند. شما نیز ممکن است به تازگی نسبت به درخواست وام اقدام کرده و ساعت هوشمند خود را از شهر لوازم خانگی خریده باشید. بنابراین، اگر به دنبال برنامه‌هایی هستید که به شما کمک کنند تا ورزش روزانه خود را پیگیری کرده یا سطح سلامتتان را بهبود ببخشید، برنامه‌های زیر ارزش بررسی را دارند.

Strava

Strava در وهله اول، یک اپلیکیشن اپل واچ برای دویدن (Running) است و آمارهای ضروری مانند مسافت طی شده، سرعت، ارتفاع پیمایش شده، میانگین ضربان قلب و کالری سوزانده شده را ردیابی می‌کند.

همچنین، می‌توانید از Strava برای شنا، موج‌سواری، یوگا، صخره‌نوردی و وزنه‌برداری نیز استفاده کنید. اگر برای خرید اپل واچ نسبت به دریافت وام اقدام کرده و به تازگی پرداخت اقساطی ساعت هوشمند خود را به اتمام رسانده‌اید، نگران هزینه‌های بیشتر نباشید. چرا که این اپلیکیشن به صورت رایگان قابل دانلود و نصب است. اما، جهت دسترسی به برنامه‌های آموزشی قابل تنظیم، باید با پرداخت سالانه 59.99 دلار، برنامه را به Strava Premium ارتقا دهید.

MapMyRun

MapMyRun برای افرادی که ساعاتی از روز را به دویدن اختصاص می‌دهند و به پیمایش‌های محلی علاقه‌مند هستند، بسیار مناسب است. چرا که مسیر دویدن شما را ترسیم کرده و نرخ ضربان قلب‌تان را در حین فعالیت تجزیه و تحلیل می‌کند. همچنین، برنامه‌های آموزشی تخصصی نیز در اپلیکیشن موجود است که بر اساس نیازهای خود می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

Lifesum

در نسخه آیفون Lifesum، می‌توان کالری‌ها را شمرد و وعده‌های غذایی را مدیریت کرد. این ویژگی‌ها، به خصوص برای افرادی که متعهد به یک رژیم غذایی خاص بوده و همه چیز را حساب شده می‌خواهند، بسیار کاربردی و مفید است.

اگر اپلیکیشن اپل واچ را نیز دانلود کنید، داده‌های مربوط به برنامه به صورت جامع‌تری جمع‌آوری شده و میزان پیشرفت شما از طریق طراحی‌های گرافیکی و کارتونی روی صفحه ساعت هوشمندتان قابل مشاهده خواهد بود.

Gymaholic

Gymaholic برای ورزشکاران باتجربه، بهترین انتخاب است. شما می‌توانید از نزدیک به 400 تمرین مختلف در برنامه بهره‌مند شوید. اما جهت استفاده بهتر، لازم است که نام مربوط به تمرین‌ها را از قبل بدانید.

همچنین، این برنامه، آماری موثر ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد تا پیشرفت خود را در طول زمان ببینید و در جهت اهدف خود پیش بروید.

Clue

برنامه‌های مربوط به عادت ماهانه کامل نیستند. اما، قطعاً می‌توانند مفید باشند. این برنامه بین iPhone و Apple Watch شما همگام‌سازی می‌شود تا مطمئن شوید که می‌توانید به راحتی اطلاعات مربوط به عادت ماهانه خود را در هر زمان و مکانی بررسی کنید.

عملکرد اصلی Clue، این است که عادت ماهانه شما را زیر نظر بگیرد. اما، می‌تواند الگوها را نیز تجزیه و تحلیل کند و به این ترتیب، شما را از هرگونه مشکل سلامتی بالقوه آگاه سازد. نسخه پرمیوم می‌تواند پیش‌بینی کند که چه زمانی ممکن است گرفتگی، نفخ و سایر علائم PMS را تجربه کنید.

MyFitnessPal

اکثر مردم با MyFitnessPal و پایگاه داده عظیم غذایی آن آشنا هستند. نسخه آیفون این برنامه بسیار پیچیده و به طرز باورنکردنی، جامع است. اما، اپلیکیشن اپل واچ می‌تواند یک همراه ساده و مفید باشد.

در ساعت هوشمند، این برنامه میزان کالری سوزانده شده و همچنین، کالری به دست آورده را نمایش داده و شما را نسبت به سوخت و ساز بدنتان آگاه می‌کند.

ECG

این اپلیکیشن از پیش نصب شده اپل واچ به طور بالقوه می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد. فقط کافی است تا انگشت خود را روی سنسور دیجیتال ساعت هوشمند قرار دهید و به برنامه اجازه دهید تا تکانه‌های الکتریکی بدن شما را برای 30 ثانیه تجزیه و تحلیل کند.

این برنامه می‌تواند فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص داده و به شما هشدار دهد. اما، فراموش نکنید که به هیچ وجه، جایگزینی برای یک پزشک نیست.

Cardiogram

وقتی صحبت از سلامت قلب می‌شود، Cardiogram یکی دیگر از برنامه های بسیار مفید است که می‌تواند نشان دهد که قلب شما در طول زمان، چقدر خوب کار می‌کند.

کاردیوگرام از داده‌های ضربان قلب جمع آوری شده به وسیله اپل واچ استفاده کرده و اطلاعاتی درباره واکنش قلب شما به برخی غذاها، ورزش‌ها و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

Nike Training Club

اپلیکیشن باشگاه آموزشی نایک، مجموعه عظیمی از تمرینات قابل انجام در خانه و باشگاه را ارائه می‌دهد که بر اساس ناحیه و آناتومی بدن، سازماندهی شده‌اند.

Round Health

افرادی که ملزم به مصرف داروهای تجویزی هستند، اگر فراموش کنند که آن‌ها را در موعد مقرر مصرف کنند، ممکن است با مشکلات حادی مواجه شوند. Round Health این مشکل را با یادآوری‌های سازمان‌یافته و مداوم حل می‌کند و دیگر نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

جمع بندی

اپل واچ، امکاناتی دارد که برای ورزش کردن و تناسب اندام شما بسیار عالی است. به راحتی نیز می‌توان با درخواست وام یا شرایط پرداخت اقساطی نسبت به خرید آن اقدام کرد. اما، ساعت هوشمند زمانی می‌تواند به تناسب اندام و حفظ سلامتی شما کمک کند که بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. برنامه‌های کاربردی زیادی وجود دارد که بر سلامت و تناسب اندام تمرکز داشته و مانند یک دکتر و مربی شخصی در تمام مراحل، همراه و راهنمای شما خواهند بود. پس، از همین امروز، چند مورد از برترین انواع اپلیکشین اپل واچ که در این مقاله معرفی شده است را نصب و امتحان کرده و سلامت بدن و تناسب اندام خود را جدی بگیرید.