نحوه کسب درآمد دلاری از فارکس

با توجه به نوسانات دلار و مشکلات اقتصادی در کشور ایران، کسب درآمد دلاری در ایران برای بسیاری از افراد مهم و ضروری شده است.

یکی از راه های کسب درآمد دلاری، کار در بازار جهانی فارکس است.

نحوه کسب درآمد دلاری از فارکس

فارکس چیست به زبان ساده

اگر تا به حال نام فارکس را نشنیده اید، بگذارید به سادگی توضیح دهیم که بازار فارکس همان بازار سهام بین المللی است. فارکس مخفف کلمات forein exchange  است یعنی تبادلات ارزی.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در آن ارز ملی کشورهای مختلف، شاخص‌های اقتصادی ارزشمند، کالا و فلزات گران‌بها مانند نفت، طلا، نقره و… را با یکدیگر معامله می‌کنند.

بازار فارکس و به طور کلی بازار سهام دارای ریسک های مالی هستند. این بدان معنا نیست که معاملات همیشه با ترس و اضطراب همراه است، اما به یاد داشته باشید که در بازارهای مالی هم سود و هم ضرر وجود دارد. بنابراین، اگر فردی هستید که قدرت پذیرش ریسک های مالی را دارید، می توانید با دنیای فارکس زندگی کنید.

بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز از دوشنبه تا جمعه فعال است.

مرحله اول: آموزش فارکس

اولین قدم برای کسب درآمد با فارکس این است که آموزش فارکس از صفر را ابتدا یاد بگیرید. مهمترین عامل موفقیت در این بازار، دانش معاملاتی است.

توسعه استراتژی و روش معاملاتی مناسب تنها با تجربه امکان پذیر است. در طول آموزش، تریدر یا معامله گر باید بازار را به اندازه کافی بررسی کند. او به مسائل تکنیکال و فاندامنتال مسلط است و توانایی تحلیل و پیش بینی بازار را دارد. همه معامله گران باید ابتدا خود را با باز کردن یک حساب دمو یا آزمایشی فارکس آزمایش کنند.

اگر تصمیم دارید وارد بازار واقعی شوید، این سوال را از خود بپرسید، آیا روش و استراتژی سودآوری دارید؟ بنابراین، ابتدا روش پیشنهادی را روی یک حساب آزمایشی پیاده سازی کنید و نتیجه را مشاهده کنید تا بدانید این استراتژی سودآور است یا زیان آور. پس از ایجاد بازخورد مثبت، می توانید حساب واقعی را وارد کنید.

مرحله دوم: انتخاب بروکر

مرحله دوم این است که یک حساب معاملاتی آزمایشی یا آزمایشی با یک کارگزار قابل اعتماد باز کنید تا بتوانید  بدون هیچ ریسکی در معامله کردن تجربه کسب کنید.

کارگزار یا بروکر فارکس یک ارائه دهنده خدمات مالی است که دسترسی معامله گران را به پلتفرمی برای خرید و فروش ارزهای خارجی به عنوان واسطه تسهیل می کند.

انتخاب بهترین بروکر فارکس می تواند دشوار باشد. به خصوص زمانی که با کارگزاران زیادی روبرو هستیم و هر کدام در تلاش برای جذب مشتریان بیشتر هستند. در ایران بسیاری از کارگزاران درجه یک به دلیل تحریم ها قادر به ارائه خدمات خود نیستند. از این رو، بررسی اعتبار و وضعیت کارگزار خود اهمیت بیشتری پیدا می کند. انتخاب یک کارگزار گام مهمی برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق است.

مرحله سوم: درآمد دلاری از فارکس

پس از کسب تجربه لازم در یک حساب دمو؛ می توانید یک حساب واقعی یا ریل باز کنید و پس از واریز در فارکس درآمد دلاری داشته باشید.

جمع بندی

پس یادتان باشد قبل از معامله و ورود به فارکس باید ابتدا آموزش فارکس را از سایت KohanFx.com فرا بگیرید و دانش لازم را در این زمینه کسب کنید. ویژگی های بازار را به دقت مطالعه کنید و تمام جوانب آن را در نظر بگیرید.

سپس روی اکانت های دمو تمرین کنید و پس از تسلط بر فارکس می توانید یک اکانت واقعی بسازید و شروع به کسب درآمد کنید.