مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود رایج‌ترین نوع ثبت شرکت در ایران است. یکی از مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ساده بودن شرایط ثبت و نگهداری آن است. حداقل نفرات مورد نیاز برای تاسیس این شرکت 2 نفر است. سرمایه در شرکت‌های با مسئولیت محدود به صورت یکسان بین شرکا تقسیم می‌شود و هر فرد به میزان سرمایه خود در برابر بدهی‌ها و قروض شرکت مسئولیت دارد.

ثبت شرکت مسئولیت محدود، حداقل با حضور دو شریک امکان‌پذیر است و برای تحویل سرمایه به شرکت فقط اقرار مدیرعامل کفایت می‌کند و نیاز به ارائه سند بانکی نیست. همچنین لازم نیست که اعضای هیات مدیره جزو شرکا باشند و حتی الزامی به معرفی هرساله اعضای هیات مدیره نیست.

مزیت‌های ثبت شرکت با مسئولیت محدود

از آنجایی که ثبت شرکت با مسئولیت محدود به تعداد نفرات بالایی نیاز ندارد، معمولاً بین افراد یک خانواده یا فامیل و یا دوستان و آشنایان تشکیل می‌شود. علاوه بر این، ثبت شرکت با مسئولیت محدود مزایای شایان توجه دیگری هم دارد که در این قسمت به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • ثبت این شرکت‌ها به تعداد نفرات بالایی نیاز ندارد. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل به وجود 2 نفر نیاز است. همین امر فرآیند ثبت شرکت را ساده می‌کند. زیرا حل اختلاف و ایجاد توافق بین تعداد نفرات کمتر، ساده‌تر از حل اختلاف در شرکتی است که تعداد نفرات بالاتری دارد.
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود نسبت به سایر شرکت‌ها فرآیند سادهتری است و در کمترین زمان انجام می‌شود.
  • از مزیت‌های دیگر این نوع از شرکت‌ها این است که کل سرمایه و اختیار آن در اختیار مدیر عامل قرار دارد.
  • در شرکت با مسئولیت محدود، مدیران هم می‌توانند از داخل و هم خارج از شرکت، انتخاب شوند و محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد. اعضای هیئت مدیره می‌توانند از شرکای شرکت نباشند.

2

  • با ثبت شرکت با مسئولیت محدود، می‌توانید از تسهیلات بانکی و ضمانتنامههای بانکی استفاده کرده و کسب و کار خود را توسعه داده و سریع‌تر به درآمد بالا دست پیدا کنید.
  • در این نوع شرکت‌ها هر فردی به اندازه سهام خود در برابر سود و زیان و مسائل حقوقی شرکت مسئولیت دارد.
  • در این نوع شرکت‌ها هیچ نیازی به معرفی هر ساله اعضای هیئت مدیره نیست.
  • ثبت این نوع شرکت نسبت به سایر شرکت‌ها، دردسرهای مالیاتی کمتر دارد.
  • با توجه به اینکه برای راه‌اندازی این شرکت‌ها، لازم نیست همه اعضا جزو سهامداران شرکت باشند، نقل و انتقال و ثبت تغییرات ساده‌تر انجام می‌شود.
  • برخلاف شرکت‌های سهامی عام و خاص، برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود حداقل سرمایه‌ای مشخص نشده است.
  • شرکت با مسئولیت محدود با تعداد اعضای کمتر از 12 نفر، نهاد کنترل‌کننده ندارند.
  • شرکت‌های با مسئولیت محدود برای انجام فعالیت‌های مختلف، هیچ محدودیتی ندارند و می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مانند بازرگانی، مهندسی، صنعتی، فناوری اطلاعات و سایر موارد فعالیت کنند.

نکته مهم در هنگام ثبت شرکت با مسئولیت محدود

با توجه به اینکه شرکت های با مسئولیت محدود از نوع تجاری هستند و شما با این نوع از شرکت ها میتوانید اقدام به خرید و فروش کالا، داد و ستد، انجام امور واردات و صادرات با دریافت کارت بازرگانی نمایید.

"کارت بازرگانی؛ مجوزی است که دارندهی آن چه فرد حقوقی و یا چه فرد حقیقی باشد، امکان واردات و صادرات کالا را خواهد داشت."

همانطور که مشاهده کردید ثبت شرکت با مسئولیت محدود نسبت به سایر شرکت‌ها فرآیند ساده‌تری دارد و مزیت‌های شایان توجهی را برای صاحبان شرکت به همراه دارد. در ادامه شرایط لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

1

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود چند شرط ساده وجود دارد که با احراز این شرایط قادر خواهید بود برای ثبت این نوع شرکت، اقدام کنید. در ادامه به شرح این شرایط خواهیم پرداخت:

  1. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به حداقل 2 نفر یا بیشتر به عنوان شرکای شرکت نیاز است.
  2. تعیین مدیر در این نوع شرکت، شرایط خاصی ندارد و معمولاً از طریق اساسنامه یا شرکتنامه تعیین می‌شود. در این نوع شرکت افرادی که از شرکای شرکت نیستند نیز می‌توانند مدیر شوند.
  3. مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه دهند تا اثبات کنند سابقه کیفری نداشته‌اند.
  4. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به حداقل سرمایه معادل 100 هزار تومان نیاز است.

همانطور که مشاهده کردید، مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود فرآیند سادهای دارد و همین سادگی این شرکت را به پرطرفدارترین نوع شرکتبرای ثبت و راهاندازی تبدیل کرده است. اما فراموش نکنید که ثبت شرکت از هر نوعی، مسئولیتهای قانونی و مالی برایتان به همراه خواهد داشت. بنابراین خیلی هم نباید ساده به این فرآیند نگاه کنید و اگر قصد دارید چنین شرکتی را ثبت کنید، قبل از هر کاری، اطلاعات مالی و حقوقی لازم را کسب کرده تا با بینشی درست قدم در این راه بگذارید.