راهنمای سفر به استانبول | آنچه باید در مورد سفر به استانبول بدانید

در کنار سفر های داخلی، رفتن به سفر های خارجی، تجربه جدید و جذابی را می‌تواند برای شما به ارمغان آورد.

از میان سفر های خارجی، متقاضیان ایرانی برای مسافرت به کشور های خارجی، بیشتر سفر به استانبول را به دلیل پایین تر بودن هزینه های مربوط به آن در کنار داشتن امکانات تجاری، تفریحی فوق العاده، ترجیح می دهند.

استانبول، بزرگ‌ترین و پر جمعیت ترین شهر از کشور ترکیه است که بدلیل وجود مراکز خرید جذاب و زیاد، امکانات و فضا های تفریحی و دیدنی بسیار در آن، همیشه سفر به استانبول، گزینه پیشنهادی جذابی از طرف آژانس های مسافرتی بوده و هست.

اگر برای اولین بار، قصد سفر به استانبول را دارید، احتمالا سوالاتی در ذهنتان ایجاد می شود نظیر اینکه که برای سفر به استانبول باید چکار کرد؟ مثلا از کجا بلیط بگیریم؟ چجوری ویزا بگیریم؟ از کجا هتل رزرو کنیم؟ بهترین گزینه ها  برای تردد در استانبول چیست؟ استانبول چه اماکن تفریحی و تجاری دارد؟ غذاها و نوشیدنیهای محبوب استانبول کدام اند؟ که در ادامه راهنمای سفر به استانبول، به این سولات پاسخ خواهیم داد.

03

از کجا بلیط استانبول را تهیه کنیم؟

برای تهیه بلیط استانبول، شما می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. آژانسهای مسافرتی : بسیاری از آژانس‌های مسافرتی در ایران در زمینه خرید و فروش بلیط‌ های خارجی و داخلی، سرویس ارائه می دهند و شما می‌توانید به صورت حضوری یا تلفنی با آنها تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از آنها دریافت کنید.
  2. وبسایت های فروش بلیط آنلاین:  در اینترنت سایت‌های متعددی وجود دارد که امکان خرید بلیط هواپیما را بصورت آنلاین، ارائه می‌دهند.  مانند Alibaba  (alibaba.ir ) ،  Sepehr36 ( sepehr360.ir ).
  3. وب سایت های شرکت های هواپیمایی :  بسیاری از شرکت ‌های هواپیمایی دارای وب ‌سایت ‌هایی هستند که می‌توانید مستقیماً از آن‌ها بلیط خریداری نمایید. شرکت های هواپیمایی ایران، بلیط مسافرتی به استانبول و دیگر شهر های ترکیه را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌ سایت‌ های آن‌ها، اطلاعات بیشتری در مورد پروازها و خرید بلیط به دست آورید.

برخی از شرکت‌ های هواپیمایی ایران که به ترکیه پرواز دارند به شرح زیر هستند:

شرکت هواپیمایی ماهان (mahan.aero  )، شرکت هواپیمایی ایران ایر (iranair.com  ).

شما می‌توانید با جستجوی نام شرکت ‌های هواپیمایی در موتور‌ های جستجو، به وب ‌سایت ‌های رسمی آن‌ها دسترسی پیدا کنید.           اما توصیه می‌شود همیشه قبل از خرید بلیط، از اعتبار وب سایت و اطمینان از اینکه سایت، رسمی است مطمئن شوید.

  1.  اپلیکیشنهای موبایل : با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از شرکت‌ ها و وب‌ سایت ‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل برای خرید بلیط، راه اندازی کرده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید بلیط، قیمت ‌ها و خدمات مختلف آن ها را مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

چگونه ویزا استانبول بگیریم ؟

برای سفر به ترکیه و شهر های آن از جمله استانبول، نیاز به دریافت ویزای توریستی یا گردشگری نیست و می توانید تنها با داشتن پاسپورت معتبر، به این کشور زیبا سفر کنید.

چگونه و از کجا هتل رزرو کنیم؟

برای رزرو هتل در استانبول از ایران، شما باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. تحقیق : ابتدا تحقیق کنید و بهترین هتل‌ها و مناطق مورد علاقه‌ تان در استانبول را بیابید.
  2. وب سایت های رزرو :  از وب ‌سایت ‌های معتبری مانند  Booking.com،  Agoda،Hotels.com   و TripAdvisor استفاده کنید و نظرات دیگران را مطالعه کرده و هتل مناسب خود را پیدا کنید.
  3. پرداخت آنلاین:  برخی از این وب ‌سایت ‌ها، امکان پرداخت آنلاین با کارت ‌های بین‌ المللی را فراهم می‌آورند. اگر کارت بین‌المللی ندارید، باید از واسطه‌ ها یا خدماتی که این امکان را فراهم می‌کنند، استفاده کنید.
  4. واسطهها:  در ایران، برخی از آژانس‌های مسافرت، خدمات رزرو هتل در خارج از کشور را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با مراجعه به آژانس ‌ها یا تماس با آن ها، از خدمات آن ها برای رزرو هتل استفاده کنید.
  5. تأیید:  پس از رزرو، حتماً با هتل مورد نظر خود برای تأیید رزرو تماس بگیرید یا ایمیل بزنید.
  6. مستندات:  هنگام ورود به هتل، حتماً کپی از واچر یا تأییدیه رزرو، همراه با پاسپورت یا کارت ملی خود داشته باشید.
  7. توصیه :  از هتل ‌های معتبر و شناخته‌ شده استفاده کنید و از نظرات دیگر مسافران در مورد هتل ‌ها اطمینان حاصل کنید.

02

هتل‌ها و اماکن اقامتی

استانبول پر از هتل‌ها، خانه ‌های مهمان ‌پذیر و اماکن اقامتی مختلف است. اینجا چند مورد از هتل‌ها و اماکن معروف اقامتی استانبول را معرفی می‌کنیم:

هتل سرایا اطلس، هتل پرا پالاس، هتل فورسیزونز، هتل سومری، خانه های مهمانپذیر و بوتیک هتلها  مانند Feriha Suites و The Marmara Pera

این ها فقط چند نمونه از اماکن اقامتی استانبول است، اما بهتر است قبل از سفر به وب سایت های رزرو هتل مراجعه کنید تا گزینه های مختلفی را بررسی و با توجه به نیاز و بودجه خود، یک مکان مناسب انتخاب کنید.

بهترین گزینه ها برای تردد در استانبول چیست؟

تردد در استانبول می‌تواند به چندین روش انجام شود. بهترین گزینه‌ها بستگی به نیاز ها و ترجیحات شما دارد. در ادامه چند گزینه برای تردد در استانبول آورده‌ایم:

  1. مترو :  متروی استانبول، سریع، مدرن و کارآمد است. می توانید برای رفت و آمد در سطح شهر استانبول از این گزینه استفاده کنید.

 

  1. اجاره خودرو : اجاره خودرو در استانبول، یک پیشنهاد عالی برای تجربه رفت و آمدی آسان در کنار کاهش هزینه های رفت و آمد  شما حین لذت بردن از سفر در استانبول است که در مقایسه با هزینه های رفت و آمد با تاکسی، بصرفه تر و معقول تر است. اگر به دنبال شرکتی معتبر و قابل اعتماد برای اجاره خودرو ارزان در استانبول هستید، می توانید از طریق سایت سعادت رنت، خودرو های مختلف همراه با هزینه های مناسب آنها را برای اجاره مشاهده کرده و سپس بصورت آنلاین و بدون پرداخت هزینه ای، اقدام به رزرو و اجاره خودرو  دلخواه خود کنید.

سعادت رنت، به عنوان یک شرکت‌ بین المللی رنت ماشین در استانبول، این امکان را برای ایرانیان فراهم می‌کند تا بتوانند بدون نیاز  به کارت‌های اعتباری و پرداخت دیپوزیت، خودروی مدنظر خود را کرایه کنند.

  1. تراموا :  شبکه تراموا نیز گزینه خوبی برای سفر در داخل شهر است که برای توریست‌ها، یکی از راحت ترین وسایل نقلیه برای دسترسی به بسیاری از جاذبه های تاریخی و گردشگری استانبول است.

استانبول دارای چند خط تراموا است که به ارتباط مراکز مختلف شهر می‌پردازد.  مهم‌ترین خطوط تراموا در استانبول عبارتند:  بغچهلیاوکاباتاش، حالیچتوپکاپی، چملیجاعینالبیه

  1. باز:  اگر قصد دارید از یک ساحل به ساحل دیگر بروید، فریبوتها و بازها گزینه خوبی هستند.
  2. مینیبوس و اتوبوسها: برای مسافرت در نقاط مختلف شهر مناسب هستند.
  3. تاکسی: تاکسی‌ها در همه‌جا در دسترس هستند، اما در ساعات اوج ترافیک ممکن است با ترافیک زیادی روبرو شوید.
  4. پیادهروی: بسیاری از مناطق تاریخی و توریستی استانبول در فاصله پیاده‌روی از یکدیگر قرار دارند. پیاده‌روی در این مناطق می‌تواند تجربه جذابی باشد.
  5. دوچرخهسواری:  در برخی مناطق، مانند جزیره‌های پرینس، می‌توانید با دوچرخه تردد کنید.

01

اماکن تاریخی و توریستی در سفر به استانبول

  • آیا سوفیا (Hagia Sophia)
  • پالاس توپکاپی (Topkapi Palace)
  • کلیسای چورا (Chora Church)
  • برج گل مریم (Galata Tower)
  • مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی (Blue Mosque)
  • بازار بازی (Grand Bazaar) و بازار مصری (Spice Bazaar)

مناطق محبوب برای گشت و گذار در سفر به استانبول

  • تقسیم (Taksim)
  • بیلیک دوزو (Beylikdüzü)
  • اورتاکوی (Ortaköy)
  • بشیکتاش (Beşiktaş)

غذاها و نوشیدنی‌های محلی استانبول

  • کباب
  • بورک
  • باقلوا
  • سوجوک
  • صفیحا
  • چای و قهوه ترک

فرهنگ و سنت‌ استانبول

  • حمام ترکی
  • نمایش‌های دَرویش مَولوی
  • موسیقی فولکلور ترکی

مراکز خرید  استانبول

  • اسطنبول سینیا (Istinye Park)
  • زورلو سنتر (Zorlu Center)
  • مغازه‌های لوکس در نیشانتاشی (Nişantaşı)

جمع بندی

بنابر آنچه در راهنمای سفر به استانبول گفته شد، برای سفر به استانبول، شما نیاز به دریافت ویزای گردشگری ندارید و تنها با داشتن پاسپورت معتبر، به راحتی قادر به سفر به استانبول خواهید بود. همچنین شما می توانید بلیط سفر خود را به روش های مختلف، مثلا از آژانسهای مسافرتی، وبسایتهای فروش بلیطآنلاین، وب سایت های شرکت های هواپیمایی یا اپلیکیشن های خرید آنلاین بلیط، تهیه کنید و قبل از سفر، به وب سایت های رزرو هتل نیز مراجعه کنید و با بررسی امتیاز ها و نظر های در مورد آن ها، یک مکان مناسب برای خود رزرو کنید. برای تردد آسوده و بصرفه در استانبول هم، می توانید نسبت به اجاره خودرو در استانبول اقدام کنید و از اماکن تفریحی، تاریخی، گردشگری و مراکز خرید جذاب آن در کنار آشنایی با فرهنگ و سنت و غذا های محلی استانبول لذت ببرید.