چه راه‌هایی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال وجود دارد؟ معرفی بهترین راه‌ها

دنیای ارزهای دیجیتال متاسفانه جایی برای درآمدزایی همه نیست و همه نمی‌توانند سودهای زیاد را در آن تجربه کنند؛ چون این بازار در مدت‌زمان کم، نوسان‌های زیادی دارد.

به‌همین‌دلیل، شرط اصلی موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال به‌روز بودن و مطالعه کافی در این زمینه است.

در این مقاله، روش‌های معمول و امتحان‌پس‌داده درآمدزایی از ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم. پس اگر به‌دنبال کسب درآمد از این بازار هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

۴ روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

کسب درآمد در بازار کریپتو کارنسی راه‌های مختلفی دارد. در ادامه، موثرترین روش‌ها را معرفی می‌کنیم:

1.معامله ارزهای دیجیتال (Trading)

در این روش می‌توانید ارز دیجیتال بخرید و تا زمانی که ارزش آن‌ها افزایش پیدا کند، نگه دارید و بعد از رشد قیمت بفروشید تا سود به‌دست آورید.

حتی اگر هدف شما کسب درآمد سریع است، می‌توانید معاملات روزانه را تجربه کنید؛ اما این روش ریسک بالایی دارد؛ به همین دلیل بهتر است همۀ سرمایه‌تان را صرف آن نکنید.

رمزارزهای زیادی در بازار کریپتو کارنسی وجود دارند که می‌توانید با خریدوفروش آن‌ها سود کسب کنید؛ با خرید بیت کوین، اتریوم، تتر و همچنین خرید استورج می‌توانید سودآوری را از معاملات ارزهای دیجیتال تجربه کنید.

2.استیکینگ (Staking)

اگر شما هم به سرمایه‌گذاری بلندمدت علاقه دارید، شاید استیکینگ مناسبتان باشد.

در این روش باید ارز دیجیتال بخرید و آن را برای مدت مشخصی در کیف پول یک صرافی یا استخر سهام نگهداری کنید.

این کار شما به تامین مالی سیستم بلاک‌چین کمک زیادی می‌کند؛ به همین دلیل بعد از مدتی می‌توانید رمزارز خود را به‌همراه سودی که کسب کردید، برداشت کنید.

3.ماینینگ (Mining)

از قدیمی‌ترین روش‌های کسب درآمد از رمزارزها، ماینینگ ارز دیجیتال است. ماینینگ را جزء پردرآمدترین راه‌های سودآوری در دنیای کریپتو کارنسی می‌دانند.

برای ماینینگ، نیاز به تهیه سخت‌افزارهای مخصوص دارید. همچنین برای شروع فرایند ماینینگ، باید تخصص و مهارت لازم و کمی سرمایه اولیه هم داشته باشید.

4.وام دادن (Lending)

با وام دادن دارایی‌های دیجیتال خود به دیگران، می‌توانید تا حد زیادی سودآوری را تجربه کنید. کافی است در یک پلتفرم لندینگ ثبت‌نام کنید و توکن‌های خود را به دیگران قرض بدهید. بعد از مدتی بسته به مقداری که وام داده‌اید، سود دریافت می‌کنید.

مراحل کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

02

اگر دوست دارید اولین قدم را برای کسب درآمد از بازار کریپتو کارنسی بردارید، لازم است مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال

در قدم اول لازم است در یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال حساب کاربری بسازید. برای انجام مراحل احراز هویت لازم است اطلاعات هویتی مثل کد ملی را وارد کنید.

مرحله دوم: شارژ کیف پول

بعد از تکمیل مراحل احراز هویت، لازم است در کیف‌پولی که صرافی در اختیارتان قرار می‌دهد، پول واریز کنید. از این طریق حساب کاربری‌تان شارژ می‌شود.

مرحله سوم: معامله رمزارز

در این مرحله می‌توانید معامله ارز دیجیتال را شروع کنید. اما قبل از آن، توصیه ما این است که درباره خریدوفروش ارزهای دیجیتال مطالعه کافی داشته باشید و نوسان‌های بازار کریپتو کارنسی را بشناسید و پیگیری کنید.

 قبل از خرید ارزهای دیجیتال درباره روند قیمتی آن‌ها مطالعه و تحقیق کنید؛ به طور مثال قبل از خرید ارز دیجیتال ادیوس درباره تاریخچه قیمت ادیوس و نوسان‌هایی که تجربه کرده، تحقیق کنید.

مزایا و معایب کسب درآمد با ارزهای دیجیتال

01

بهترین مزیت کسب درآمد از ارز دیجیتال این است که در سریع‌ترین زمان می‌توانید سود کنید؛ اما قبل از آن کار مهمی باید انجام دهید؛ آن هم دنبال کردن اخبار صنعت رمزارزها است.

با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، امکان هرگونه کلاهبرداری و سرقت را از بین می‌برید. همچنین لازم است استراتژی‌های لازم برای خروج از یک معامله را بلد باشید تا بتوانید هرچه زودتر جلوی ضرر را بگیرید.

نکات مهم برای کسب درآمد از ارز دیجیتال

قبل از شروع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نکاتی وجود دارند که بهتر است رعایت شوند. در ادامه به مهم‌ترین این نکات اشاره می‌کنیم:

●هدف‌گذاری

اگر دوست دارید در فضای رمزارزها به یک حرفه‌ای تبدیل شوید، بهتر است قبل از هر چیز هدف‌گذاری کنید. هدف‌گذاری یعنی حد سود و ضرر را در بازه زمانی که در نظر دارید، مشخص کنید. برای هدف‌گذاری، بهتر است به تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال تسلط داشته باشید.

●مدیریت سرمایه

مدیریت سرمایه یعنی پس‌انداز در کنار معامله. قبل از ترید همیشه قسمتی از سود خود را در یک کیف پول جداگانه نگهداری کنید.

بسیاری از کسانی که در معاملات خود با شکست مواجه می‌شوند، بعد از سودآوری، سود خود را با اصل سرمایه، دوباره معامله می‌کنند؛ به همین دلیل توصیه ما این است که هیچ‌وقت هیجانی تصمیم نگیرید و با تصمیمات عاقلانه سرمایه خود را به‌خوبی مدیریت کنید.

●طمع نکنید

بازار کریپتو کارنسی به‌شدت تحت تاثیر اتفاقات سیاسی و اجتماعی جهانی است و هر اتفاقی روی قیمت رمزارزها تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر بهتر است طمع نکنید و اهداف خود را طبق وضعیت بازار و شرایط فعلی تعیین کنید.

●صبور باشید

همان طور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال پر از نوسان است و تنها با صبر و حوصله و برنامه‌ریزی پیش می‌رود. در زمان‌های نوسان استراتژی مناسبی پیش بگیرید و احساسات و هیجانات لحظه‌ای را کنار بگذارید.

●شبکه‌سازی کنید

ایجاد ارتباط با تریدرهای حرفه‌ای می‌تواند به افزایش دانش و تخصص شما کمک زیادی کند. داشتن دانش و تخصص کافی به معامله‌های سودآورتری ختم می‌شود. همچنین ارتباط داشتن با افراد باتجربه باعث می‌شود همیشه از جدیدترین اخبار کریپتو کارنسی باخبر شوید و در موقعیت‌های مناسب، بهترین تصمیم‌ها را بگیرید.

با صرافی راستین کسب درآمد کنید

صرافی ارز دیجیتال راستین با سابقه چندین ساله در حوزه ارز دیجیتال و بلاک‌چین بهترین فضا را برای کسب درآمد کاربران ایرانی فراهم کرده است. راستین با ارائه بهترین امکانات برای سفارش‌گذاری و معاملات، امکان کسب درآمد از ارز دیجیتال را ایجاد کرده است.

با ثبت‌نام در صرافی راستین می‌توانید در یک فضای امن تمام فعالیت‌های مربوط به ارز دیجیتال را انجام دهید. از جمله مزایای راستین می‌توان به امنیت زیاد، کارمزد اندک، محیط کاربرپسند و پشتیبانی ۲۴ساعته اشاره کرد.

در راستین می‌توانید قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین، اتریوم و هزاران رمزارز دیگر را مشاهده کنید.