«ایرانسل من» یا «رایتل من»؛ کدام اپراتور موبایل اپلیکیشن بهتری دارد؟

در این روزهای جهان فناوری که اپلیکیشن‌ها در حال رقابت با هم از دید تنوع و گستره خدمات هستند، نوعی تمایل فراگیر به سوپراپ شدن در حوزه‌های مختلف دیده می‌شود. از سوپراپ‌های پرداخت گرفته تا خرید و حمل و نقل. در این میان اپلیکیشن‌های مخابراتی که توسط اپراتورهای تلفن همراه عرضه می‌شوند هم در رقابت سختی با یکدیگر هستند؛ زیرا هر کدام از آن‌ها می‌کوشند با ارائه تنوع خدمات و بهبود تجربه کاربری، دیگری را کنار بزنند.

در بین سه اپراتور تلفن همراه ایران، یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل، دو مجموعه ایرانسل و رایتل جوان‌ترین‌ها هستند و تلاش کرده‌اند تا علاوه بر در اختیار گرفتن بخشی از سهم بازار مخابرات و اینترنت تلفن همراه ایران، جایگاه خود را در این صنعت مستحکم کنند. بخشی از این تلاش و رقابت پیوسته را می‌توان در کیفیت و عملکرد اپلیکیشن‌های خدمت‌رسانی آن‌ها هم جستجو کرد. دو اپ «ایرانسل من» و «رایتل من» نرم‌افزارهایی در خدمت کاربران این دو اپراتور هستند تا بتوانند خدمات مربوط به بسته‌های تماس، اینترنت و باقی امور مرتبط را به صورت متمرکز و یکجا مدیریت کنند.

در این نوشته قصد داریم به طور خاص نسخه ios این دو اپ را با یکدیگر مقایسه کنیم و ویژگی‌ها و توانمندی‌های هر کدام را برآورد کنیم. در آخر هم توضیح می‌دهیم کاربران تلفن‌های همراه آیفون، چگونه می‌توانند راحت‌تر، نسخه ios این دو اپ را روی دستگاه‌های خود داشته باشند:

اپ رایتل من، ابزاری برای مدیریت سیم‌کارت نوگرای رایتل

رایتل به عنوان جوان‌ترین اپراتور تلفن همراه، همواره تلاش کرده به عنوان رقیبی نوگرا و خلاق در برابر دو غول مخابرات ایران یعنی همراه اول و ایرانسل قد علم کند. اپ رایتل من در سه نسخه اندروید، ios و وب‌اپلیکیشن عرضه شده است و نسخه آیفون روی سیستم عامل‌های ۱۰ به بالا بدون هیچ مشکلی به کمک اشتراک سیبچه، سازگار است. شما با رایتل من به کمک یک رابط کاربری جذاب و کاربردی، همه امور مرتبط با سیم‌کارت رایتل خود را مدیریت کنید. شما می‌توانید در فضای این اپلیکیشن، بسته اینترنت بخرید، برای سیم کارت اعتباریتان شارژ دریافت کنید، مانده بسته اینترنت خود را رصد کنید و از جدیدترین طرح‌های فروش خبردار شوید. پرداخت آنلاین و آنی صورت‌حساب و مشاهده نواحی جغرافیایی تحت پوشش این اپراتور از دیگر ویژگی‌هایی است که در رایتل من منتظر شماست. یک بسته اینترنت ۱ گیگابایتی هم هدیه نصب اپ رایتل من است.

اپ ایرانسل من؛ دوست زردرنگ سیم کارت ایرانسل شما!

اپ ایرانسل من برای ایفون با اعتماد به نفس بالایی، خود را یک «سوپراپلیکیشن» می‌نامد و این ادعا را دارد که کاربرانش را به مجموعه گسترده‌ای از خدمات آنلاین و اینترنتی غیرمخابراتی متصل می‌کند. به عبارتی ایرانسل من تلاش کرده علاوه بر آنکه همه نیازهای مرتبط با سیم کارت را برای کاربرانش برآورده می‌کند، مجموعه گسترده‌تری از خدمات پیرامونی را هم در یکجا عرضه کند. هدف بازاریابانه این راهبرد، افزایش حضور و تعامل کاربران در فضای اپ ایرانسل من بوده است.

2

به عنوان مجموعه خدمات مخابراتی، شما می‌توانید در ایرانسل من، بسته‌های مکالمه و اینترنت بخرید، مودم‌های ثابت و همراه مختلف را ثبت‌نام و خریداری کنید، بسته‌های چندکاربره بسازید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید، بسته‌های اینترنت بخرید و به دوستانتان هدیه بدهید، به کمک درگاه بانکی شارژ بخرید، قبض‌هایتان را پرداخت کنید و از کیف پول مخصوص ایرانسل یعنی جیب جت استفاده کنید.

اما در بخش خدمات غیرایرانسلی، چه چیزهایی در ایرانسل من منتظر شماست؟ یک مجموعه نسبتا جامع از خدمات مجموعه اسنپ را می‌توانید اینجا پیدا کنید. مثلا اسنپ فود، اسنپ مارکت و اسنپ تاکسی. با اپ لنز هم می‌توانید یک تلویزیون کامل روی گوشی تلفن همراه خود داشته باشید. بیمه بازار هم به ایرانسل من آمده تا با ارائه خدمات بیمه‌ای، این بسته را تکمیل‌تر کند. اپ باد صبا برای زمان‌بندی و برنامه‌ریزی روزانه، اپ پیشواز برای مدیریت نواهای پیشواز و اپ دانا پلاس برای آموزش مجازی و اینترنتی دیگر ابزارهایی هستند که در ایرانسل من در اختیار خواهید داشت.

3

ایرانسل من یا رایتل من، کدام اپ را برای تلفن همراهم انتخاب کنم؟

شاید سوال کلیدی این باشد که شما کدام سیم‌کارت را برای برقراری ارتباط یا کار با اینترنت انتخاب کرده باشید. اما ما قصد نداریم درباره پوشش شبکه مخابراتی یا کیفیت صدا و اینترنت دو اپراتور ایرانسل و رایتل گفتگو کنیم. تمرکز ما روی اپلیکیشن‌های آن‌هاست. از این زاویه، ایرانسل من با رویکرد تبدیل شدن به یک سوپراپلیکیشن فراتلفنی، تلاش کرده، زمین بازی متفاوتی را برای خود طراحی کند. البته پشتوانه مالی بیشتر ایرانسل در مقایسه با رقیب جوانترش رایتل، رایتل من ایفون این فرصت را به وی می‌دهد. هر چند برای خود سوپراپلیکیشن‌ها، یک بازار پررقابت موازی تشکیل شده. برای نمونه اسنپ که خدماتش را در ایرانسل من عرضه کرده، خودش یک سوپراپلیکیشن قوی دارد! در آن سوی میدان، رایتل من، تلاش کرده روی هدف کلیدی‌اش یعنی تامین خدمات مخابراتی و اینترنتی کاربرانش تمرکز کند و یک گروه مخاطب خاص ولی وفادار و پیگیر را برای خود انتخاب کند. گروهی که به تدریج می‌تواند توسعه پیدا کند و سهم بازار به دست آورد.

4

آیا روش آسانی برای نصب اپ ایرانسل من و رایتل من روی آیفون هست؟

اگر شما هم به عنوان یکی از طرفداران گوشی‌های آیفون با چنین پرسشی روبرو شده‌اید، پاسخ اینست که یک روش ساده، ارزان و پایدار برای نصب و استفاده پیوسته از اپ های ایرانی از جمله ایرانسل من و رایتل من روی گوشی‌های آیفون، دریافت اشتراک سیبچه است. سیبچه به عنوان بازارچه تخصصی اپ‌های ایرانی ios این امکان را به شما می‌دهد تا اپ‌های ایرانی که اکنون روی اپ‌استور رسمی اپل نیستند را بدون هیچ مشکلی نصب کرده و بدون نگرانی از آن‌ها استفاده کنید.