چگونه هندزفری بلوتوثی را شارژ کنیم؟ نکات مهمی که نباید فراموش کنید!

هندزفری‌های بلوتوثی یکی از محبوب‌ترین گجت‌هایی هستند که در دست بسیاری از مردم و حتی کودکان دیده می‌شوند. ایربادها از اتصال بلوتوثی بهره می‌برند و بدون نیاز به سیم به گوشی، لپ‌تاپ یا تلویزیون‌ها وصل می‌شوند. نداشتن سیم و بلوتوثی شدن هندزفری‌ها بهایی دارد که باید بپردازید؛ آن هم تمام شدن شارژ هدفون‌ها است. داخل این هندزفری‌ها یک باتری کوچک قرار دارد که انرژی را برای حداقل 8 ساعت ذخیره می‌کند. زمانی که ایرباد به‌صورت ناگهانی خاموش می‌شود، شارژ آن تمام شده است و باید آن را به شارژ بزنید. اگر اطلاعات کافی از نحوه شارژ کردن هندزفری را ندارید، ما در این مقاله قصد داریم نحوه شارژ کردن هندزفری بلوتوثی را بررسی کنیم. همچنین به سوال «چگونه هندزفری بلوتوثی را شارژ کنیم» پاسخ خواهیم داد. 

بررسی میزان شارژ؛ پیش نیاز شارژ کردن هندزفری بلوتوثی

قبل از این که هندزفری بلوتوثی را به شارژ بزنید، باید بررسی کنید که چه میزان شارژ دارد. شرکت‌های تولیدکننده هندزفری بلوتوثی معمولا نرم‌افزاری برای محصولات خود در نظر می‌گیرند که ویژگی‌های خاصی را ارائه می‌دهد. یکی از این ویژگی‌ها بررسی میزان شارژ ایربادها است. با جست‌وجوی نام هندزفری بلوتوثی خود در گوگل، می‌توانید نرم‌افزار مربوط به آن را نصب کنید. سپس ایرباد را به گوشی وصل کرده و وارد نرم‌افزار شوید تا میزان شارژ به شما نشان داده شود. برای بررسی میزان شارژ، یک روش دیگر نیز وجود دارد.

با فشردن دکمه طراحی‌شده روی کیس ایرباد، چراغ چشمک‌زن روی بدنه به رنگ سبز یا قرمز روشن می‌شود. رنگ قرمز یعنی باید ایرباد را به برق وصل کنید و رنگ سبز یعنی باتری دستگاه انرژی کافی را دارد. به‌این‌ترتیب هندزفری شما عمر مفید طولانی‌تری خواهد داشت. اگر هندزفری بلوتوثی‌تان خراب شده و شارژ نگه‌ نمی‌دارد، پیشنهاد می‌کنیم نسبت به خرید هندزفری جدید اقدام کنید؛ زیرا باتری ایربادها قابل تعمیر نخواهد بود.

برای شارژ کردن ایرباد، گوشی‌ها را داخل کیس قرار دهید

پس از بررسی میزان شارژ و زمانی که مطمئن شده‌اید هندزفری بلوتوثی نیاز به شارژ دارد، ایربادها را داخل کیس قرار دهید. حتما توجه داشته باشید که پین شارژ روی هندزفری و کیس تمیز باشد تا مانعی در فرایند انتقال برق ایجاد نشود. توجه داشته باشید زمانی که ایرباد را داخل کیس قرار می‌دهید، باید چراغ روی هندزفری‌ها روشن شود. 

اگر چراغ عکس‌العملی نشان نداد، انگشت خود را روی هر دو ایرباد به مدت 3 ثانیه نگه دارید. سپس دوباره آن‌ها را داخل کیس قرار دهید تا چراغ برای 1 ثانیه روشن شود. اگر مجددا چراغ روشن نشد، پین شارژر ایربادها دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر دارند. پین شارژر قطعه‌ای بسیار ریز روی هندزفری بلوتوثی است که تعمیر آن هزینه‌های بسیاری دارد.

پیشنهاد می‌کنیم هزینه‌های تعمیر پین شارژر را صرف خرید یک هندزفری نو کنید تا علاوه‌بر کیفیت عالی، مشکلات شارژ نیز نداشته باشد. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت هدست و هندزفری بلوتوثی، از فروشگاه تهران اسپیکر دیدن کنید. 

02

اتصال کیس به شارژر؛ آخرین مرحله شارژ کردن هندزفری بلوتوثی

پس از قرار دادن ایربادها داخل کیس، فقط کافی است کیس را به کابل شارژر متصل کنید. چراغ روی کیس هندزفری بلوتوثی روشن می‌شود که به‌معنای شارژ شدن دستگاه است. برای شارژ کردن هدفون بی‌سیم نیازی به طی کردن مراحل بالا نیست و فقط باید کابل شارژ‌ را به آداپتور و هدفون وصل کنید.

اگر برایتان سوال است «هدفون را با چه شارژری شارژ کنیم»، باید بگوییم کابل شارژر مناسب برای هندزفری بلوتوث، کابلی است که داخل کارتن دستگاه قرار دارد. این شارژر با مشخصات باتری و ولتاژ مناسب برای هندزفری بلوتوثی سازگار بوده و هیچ آسیبی به دستگاه وارد نمی‌کند. حال که با مراحل شارژ کردن هندزفری بلوتوثی آشنا شده‌اید، نکاتی برای شارژ ایرباد وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

نکات مهم برای شارژ کردن هندزفری بلوتوثی

هندزفری‌های بلوتوثی باتری‌های کوچک و ضعیفی دارند که در برابر نوسانات مقاوم نیست. اگر دستگاه را با کابل نامناسبی شارژ کنید، ممکن است به باتری آسیب وارد شود یا هندزفری بلوتوثی بسوزد. علاوه‌بر این، نکات زیر به شما کمک می‌کند تا عمر هندزفری بلوتوثی را افزایش دهید.

  • ایرباد را با کابل مخصوص شارژ کنید
  • برای شارژ کردن هندزفری بلوتوثی آن را به پاور بانک وصل نکنید
  • شارژ کردن هندزفری بلوتوثی با لپ تاپ یا شارژر فندکی باعث کاهش عمر باتری خواهد شد
  • زمانی که کیس شارژ دارد، آن را مجددا به برق متصل نکنید

با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید عمر دستگاه خود را افزایش دهید و مدت طولانی‌تری از آن استفاده کنید. علاوه‌بر این، توجه به نکات بالا برای شارژ هندزفری بلوتوثی باعث دیرتر خراب شدن آن خواهد شد. 

01

چرا هندزفری بلوتوثی شارژ نمی‌شود؟ بررسی دلایل شارژ نشدن ایرباد

اگر کلیه مراحل را به درستی پشت سر گذاشته‌اید اما کیس شارژ نمی‌شود، شاید هندزفری بلوتوثی مشکلاتی دارد. ممکن است پین‌های شارژ به‌خوبی کار نکنند یا باتری توان نگهداری برق را نداشته باشد. هندزفری‌های بلوتوثی قطعات بسیار ریز و کوچکی دارند که به همین علت معمولا خدمات تعمیر این دستگاه‌ها ارائه نمی‌شود یا با قیمت‌های هنگفتی انجام خواهد شد.

در این زمان، شما نیاز به یک هندزفری بلوتوثی جدید دارید. اگر هندزفری بلوتوثی شما شارژ نمی‌شود، راه‌حلی برای آن وجود ندارد و باید نسبت به خرید یک هندزفری بلوتوثی جدید اقدام کنید. حتی می‌توانید به‌جای هندزفری، یک هدفون بلوتوثی خریداری کنید تا توان بیشتری برای نگهداری شارژ داشته باشد. 

هندزفری بلوتوثی جدید خود را از تهران اسپیکر بخرید

در این مقاله تلاش کردیم به سوال «چگونه هندزفری بلوتوثی را شارژ کنیم» پاسخ دهیم و مراحلی که باید برای شارژ‌ کردن هندزفری بلوتوثی طی کنید را بررسی کردیم. اگر هندزفری بلوتوثی شما شارژ نمی‌شود، تعمیر کردن آن گزینه به‌صرفه‌ای نیست؛ زیرا ممکن است پس از مدتی خراب شود یا اصلا تعمیر نشود. به‌ همین خاطر خرید هندزفری، گزینه‌ای به‌صرفه‌تر محسوب می‌‌شود. 

اگر قصد خرید هندزفری بلوتوثی را دارید، فروشگاه بزرگ تهران اسپیکر در خدمت شماست. این فروشگاه انواع هندزفری بلوتوثی را با متنوع‌ترین مدل‌ها و قیمت‌ مناسب به فروش می‌رساند. در فروشگاه تهران اسپیکر علاوه‌بر خرید هندزفری بلوتوثی، می‌توانید نسبت به خرید اسپیکرهای پرتابل، خانگی یا پارتی باکس‌ها اقدام کنید. کلیه دستگاه‌های پخش صدا موجود در تهران اسپیکر اصل هستند و می‌توانید شناسه روی دستگاه را در وبسایت رسمی تولیدکننده تطابق دهید. پیشنهاد می‌‌کنیم برای مشاهده محصولات جذاب فروشگاه تهران اسپیکر، از آدرس tehranspeaker.com دیدن کنید. شما می‌توانید همین حالا هندزفری موردنظر خود را خریداری کنید و بدون نیاز به مراجعه حضوری، محصول خود را در محل دریافت کنید.