تحصیل در هلند: نخستین گام به سوی آینده روشن

عده‌ی زیادی از مردم با کشور هلند به خوبی آشنا هستند. کشوری که در آن سفر با قایق از کانال‌ها و دریاچه‌ها، استراحت در سواحل، تماشای مناظر سرسبز، آب و هوای معتدل به خوبی تجربه می‌شود. کشوری چند فرهنگی با شهروندان بریتانیایی، آلمانی، فرانسوی و چینی. برای همین هم تحصیل در هلند، یکی از گزینه‌های رویایی برای دانشجویان به نظر می‌رسد. ما در ادامه می‌خواهیم دلایل تحصیل در این کشور را برایتان ذکر کنیم. پس برای آشنایی بیشتر با هلند به خواندن ادامه دهید.

1. یک محیط بین‌المللی و چند فرهنگی               

02

از آنجا که دانشجویان بین‌المللی از کشورهای مختلفی برای تحصیل به هلند می‌آیند، این کشور چند‌فرهنگی و بین‌المللی شده است. کشوری که مردمش، علاوه بر زبان مادری می‌توانند به زبان انگلیسی نیز صحبت کنند. این به دانشجویان کمک می‌کند تا زندگی ساده‌ای داشته باشند و به راحتی نظرات و ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. در واقع، زندگی دانشجویان بین‌المللی در این کشور کاملا خوشایند است.

2. تحصیل مقرون به صرفه

تحصیل در هلند نسبت به آمریکا یا انگلیس آنقدرها هم گران نیست. چون بودجه‌ی آموزش کشور توسط دولت پرداخت می‌شود و به این ترتیب، هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان پایین و مقرون‌به‌صرفه است. شما در ازای هزینه‌ی اندکی که می‌پردازید، آموزشی عالی و باکیفیتی را دریافت می‌کنید. هزینه‌ی تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا در هلند 1900 یورو و برای دانشجویان غیراتحادیه اروپا 6000 یورو است. همچنین شما می‌توانید در کنار تحصیل کار کنید و هزینه‌های زندگی را راحت‌تر بپردازید. اگرچه تعداد زیادی از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های هلند، کمک‌های مالی و بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند.

3. روش‌های نوآورانه برای تدریس

هلند از سیستم آموزشی جدید و باکیفیتی برخوردار است و امکانات آموزشی زیادی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. در واقع، مدرکی که از دانشگاه‌های هلند صادر شود توسط تمام جهان مورد قبول واقع می‌شود. سبک تدریس در هلند بر اساس کار گروهی است و شما به طور خودکار، کار تیمی را از دانشگاه‌های این کشور یاد می‌گیرید. روابط بین اساتید و دانشجویان نیز در این دانشگاه به خوبی پیش می‌رود و شما می‌توانید با خیال راحت، پروژه‌های خود را با اساتیدتان پیش ببرید. علاوه بر این، هلند کالج‌های خوبی نیز دارد که در صورت تمایل می‌توانید در آن‌ها امور فنی را یاد بگیرید و سریع‌تر وارد بازار کار شوید.

01

4. مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی

زبان اول کشور هلند انگلیسی نیست، ولی اکثر دانشگاه‌های آن، دروس و رشته‌های مختلف را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. این تلاش برای جذب دانشجویان بین‌المللی است تا با خیال راحت برای مهاجرت تحصیلی به هلند مراجعه کنند. در واقع، بیش از 2100 رشته‌ی تحصیلی مختلف در هلند به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. این رشته‌ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شوند. در نهایت هم مدارک شما، به زبان انگلیسی صادر خواهند ش و به کمک آن‌ها می‌توانید در کشورهای دیگر نیز کار کنید.

از آنجا که اکثر رشته‌های دانشگاه‌های هلند به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، شما برای اخذ پذیرش باید در آزمون‌های تافل یا آیلتس شرکت کنید و گواهی تسلط خود به زبان انگلیسی را به دانشگاه‌ها ارائه دهید. البته اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید در همین کشور در یک دوره زبان هلندی نیز شرکت کنید و به یادگیری زبان هلندی بپردازید. به این ترتیب زندگی در هلند برای شما ساده‌تر و بهتر خواهد شد. زندگی در هلند، به نوعی شما را در زبان هلندی و انگلیسی غوطه ور خواهد کرد و به هر دوی این زبان‌ها مسلط خواهید شد.

5. فرصت فوق‌العاده برای سفر

هلند در مرکز اروپا قرار دارد و از این رو، امکان سفر به سایر کشورهای قاره‌ی اروپا را ساده می‌سازد. حتی از هلند با عنوان دروازه‌ی اروپا یاد می‌شود. این یعنی پرواز از هلند به پاریس، برلین، بروکسل یا لندن فقط یک ساعت طول می‌کشد. شما به راحتی می‌توانید با هواپیما یا قطار از هلند به سایر کشورهای اروپا سفر کنید و با هزینه‌ای اندک برای قطار یا سایر وسایل ارتباطی و حمل‌ونقلی، تور کامل اروپا را تجربه کنید! شما این کار را با ویزای تحصیلی هلند، انجام خواهید داد.

6. سیستم حمل و نقل مناسب در هلند

هلند دارای یک سیستم حمل و نقل کامل و توسعه یافته است. در واقع شما هر بخشی از این کشور باشید، برای سفر، گردش یا حتی عبور و مرور به دانشگاه و محل کار مشکلی نخواهید داشت. شما می‌توانید با استفاده از کارت‌های تخفیف‌دار دانشجویی، سفری کاملا مقرون به صرفه را تجربه کنید و به کمک دوچرخه، اتوبوس و مترو، از زیبایی‌های این کشور لذت ببرید. البته اگر OV-Cheapcard دریافت کنید، می‌توانید به صورت رایگان از سیستم حمل و نقل دانشجویی لذت ببرید.

7. مدارک معتبر بین‌المللی

کسانی که تمایل دارند شغل مناسبی را در هر جایی از دنیا که می‌خواهند داشته باشند، می‌توانند با خیال راحت روی دانشگاه‌های هلند حساب باز کنند. هلند مرکز دانش است و مطالعات باکیفیتی را در کنار پروژه‌های تحقیقاتی مختلف ارائه می‌دهد و دانشجویان را برای داشتن یک شغل موفق، آماده می‌سازد. در واقع، شما با مدرک هلند به راحتی می‌توانید کار گیر بیاورید و خیالتان از بابت اعتبار آن راحت باشد.

از معروف‌ترین دانشگاه‌های هلند می‌توان به دانشگاه آمستردام، دانشگاه لیدن و دانشگاه اوترخت اشاره کرد. همچنین دانشگاه ماستریت نیز می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای تحصیل مقاطع تکمیلی و دکترا باشد. آموزش‌های ارائه شده در این دانشگاه‌ها پروژه محور است و دانشجو را حسابی آبدیده می‌کند. باعث می‌شود به طور فعال مطالعه کنید و به طور عملی، مشکلات را حل کنید.

مهاجرت به هلند با دفتر مهاجرتی آوا

مطمئنا هلند، زیبایی‌ها و دانشگاه‌های معتبرش راهی سخت را برای پذیرش بین‌المللی دانشجویان در پیش روی شما گذاشته است. اگر می‌خواهید بدون دردسر و با سرعت در یکی از دانشگاه‌های هلند پذیرش بگیرید، دفتر مهاجرتی آوا را امتحان کنید. این موسسه با سال‌ها سابقه در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی و با خدمات 360 درجه و پشتیبانی 24 ساعته، بهترین گزینه برای مهاجرت شما خواهد بود.