سامانه آنلاین معتبر خرید و فروش ارز دیجیتال

اگر در حوزه کریپتوکارنسی فعالیت کرده باشید، قطعاً با این موضوع آشنا هستید که انتخاب یک سامانه آنلاین معتبر خرید و فروش ارز دیجیتال چقدر اهمیت دارد. عدم دقت و تمرکز در انتخاب چنین سامانه‌های خاصی می‌تواند منجر به از دست رفتن کامل تمامی سرمایه‌گذاری‌های شما شود.

در حال حاضر، سامانه‌های داخلی مختلفی در این حوزه فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید از خدمات آن‌ها به نفع خود بهره ببرید. یکی از این سامانه‌ها «صرافی ارز دیجیتال اکسیر» نام دارد که قصد داریم در این متن به معرفی آن بپردازیم.

01

سابقه بالای صرافی اکسیر

از جمله موارد مهمی که در زمان انتخاب یک پلتفرم یا سامانه خرید و فروش ارزهای آنلاین باید به آن توجه داشته باشید، سابقه پلتفرم مربوطه است. در واقع هرچه این سابقه بیشتر باشد، می‌توانید اطمینان خاطر مناسب‌تری نسبت به انجام معاملات گوناگون در آن سامانه داشته باشید.

صرافی اکسیر از این نظر در موقعیت خوبی قرار گرفته است. برخلاف بسیاری از صرافی‌های مشابه، این صرافی بیش از شش سال سابقه فعالیت دارد و از این نظر جزو صرافی‌های باسابقه داخلی محسوب می‌شود. سابقه بالای این صرافی موجب شده است تا به انتخاب نخست کاربران حرفه‌ای گردد. شایان ذکر است که این صرافی از جمله معدود صرافی‌های کریپتوکارنسی است که حتی در سایت کوین مارکت نیز رتبه‌بندی شده است.

آیا این صرافی تاکنون هک شده است؟

سابقه هک شدن برای هر نوع صرافی خبر خوبی نیست. در واقع این امر نشان می‌دهد که صرافی مربوطه دارای ساختارهای امنیتی مناسبی نیست و به همین دلیل احتمال از دست رفتن دارایی‌هایی شما به دلیل مشکلات امنیتی افزایش خواهد یافت.

صرافی اکسیر هیچ‌گونه سابقه هک خاصی نداشته است و از این نظر می‌توان مهر تأیید را بر آن زد. عدم وجود چنین سابقه‌ای مشخص می‌کند که مدیران این صرافی تمام تلاش خود را به منظور بهبود امنیت آن به کار گرفته‌اند. این موضوع برای یک سامانه آنلاین معتبر خرید و فروش ارز دیجیتال به شدت مهم است.

یکی از دلایل مهم امنیت بالای این سایت را می‌توان وجود قابلیت تأیید هویت دو عاملی دانست. این امر به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از نرم افزارهای خاصی همچون گوگل اتنتیکیتور خیلی راحت هر بار که به حساب خود وارد می‌شوید، رمزی یک بار مصرف را دریافت کنید.

همین تکنیک ساده موجب می‌شود تا به غیر از خود شما هیچ کسی دسترسی خاصی به حساب‌تان نداشته باشد و به طبع نتواند از دارایی‌های شما سو استفاده کند. با توجه به موارد گفته شده می‌توان بیان کرد که این صرافی از نظر امنیت نیز نمره قبولی را کسب می‌کند.

پشیتبانی سامانه آنلاین معتبر خرید و فروش ارز دیجیتال اکسیر

همه ما می‌دانیم که داشتن پشتیبانی مناسب از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های مربوط به صرافی‌های حرفه‌ای است. در واقع با توجه به نوع پشتیبانی ارائه شده در یک صرافی می‌توان به تخصصی بودن آن پلتفرم پی برد. صرافی اکسیر به سه روش مختلف پشتیبانی لازم را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

اولین و ساده‌ترین روش پشتیبانی، ارسال تیکت از سوی کاربران است. مزیت این روش را می‌توان امکان ارسال تیکت در ساعات مختلف شبانه‌ روز دانست، اما برای دریافت پاسخ باید مدت زمان نسبتاً زیادی را منتظر بمانید. روش دیگر پشتیبانی در صرافی اکسیر، استفاده از تماس تلفنی محسوب می‌شود.

تماس تلفنی در این صرافی تنها از ساعت هشت الی شانزده بعد از ظهر میسر خواهد بود و به همین دلیل نباید انتظار شبانه‌روزی بودن آن را داشته باشید. در کنار این موارد، شاهد قرارگیری پشتیبانی به وسیله چت آنلاین در این سامانه آنلاین معتبر خرید و فروش ارز دیجیتال هستیم که می‌توان به صورت بیست و چهارساعته به آن دسترسی داشت.

02

گستردگی ارزها

صرافی‌های داخلی عموماً نسبت به مدل‌های خارجی از رمزارزهای کمتری پشتیبانی می‌کنند. در واقع تنها می‌توانید ارزهای نسبتاً مشهور را در این صرافی‌ها خرید و فروش کنید. این موضوع در رابطه با صرافی اکسیر نیز کاملاً صحیح به نظر می‌رسد، زیرا کل ارزهای موجود در آن تنها شصت عدد است.

ارائه جدول قیمت لحظهای ارزهای دیجیتال در صرافی اکسیر به شما کمک می‌کند تا به صورت آنی روند افزایش یا کاهش قیمت رمز ارز مدنظر خود را مشاهده کنید و نسبت به خرید یا فروش آن اقدام ورزید. این ویژگی در سایر صرافی‌های داخلی و خارجی نیز مشاهده می‌شود و تنها مختص این صرافی نیست. شایان ذکر است که این صرافی یک اپلیکیشن موبایل نیز دارد.

همچنین شما می توانید از این صرافی با قیمت مناسب اقدام به خرید ارز دیجیتال تتر نمایید.

عیب سامانه آنلاین معتبر خرید و فروش ارز دیجیتال اکسیر

هیچ صرافی خاصی در جهان بدون عیب نیست و این موضوع در رابطه با صرافی اکسیر نیز به طور کامل صدق می‌کند. یکی از عیب‌های مهم این صرافی را می‌توان به طراحی رابط کاربری آن وابسته دانست. متأسفانه در طراحی رابط کاربری صرافی اکسیر هیچ‌گونه سلیقه‌ای به خرج داده نشده است و به همین دلیل شاید در همان لحظات اولیه از آن دل‌زده شوید!

اگرچه تلاش شده است تا بخش‌های مختلف صرافی در دسترس باشند، اما یک مقایسه کوچک بین رابط کاربری این صرافی و سایر صرافی‌های داخلی قطعاً به شما ثابت می‌‌کند که اکسیر حداقل چند رتبه از بقیه عقب‌تر است.

03

مورد دیگر را می‌توان تنوع بالای سطوح کاربری در این سامانه آنلاین معتبر خرید و فروش ارز دیجیتال دانست. این سطوح نیز عموماً به منزله تشویق کاربران جهت انجام معاملات بیشتر ایجاد می‌شوند، اما برای کاربران مبتدی که عملاً هیچ‌گونه آشنایی خاصی با چنین مواردی ندارند تنها ضررده خواهد بود. دلیل این امر آن است که افراد مبتدی باید کارمزد بیشتری نسبت به افرادی که در سطوح بالاتر کاربری قرار دارند، پرداخت کنند.

رسیدن از یک سطح کاربری به سطح کاربری دیگر در اکسیر به یک بازه زمانی طولانی و تعداد معاملات بسیار زیادی ارتباط دارد. به عنوان مثال برای رسیدن به آخرین سطح کاربری (پیشرفته‌ترین سطح) در این صرافی باید حداقل سه ماه از افتتاح حساب شما گذشته باشد و در این صرافی ۱۰ میلیارد تومان ارز خرید و فروش کرده باشید!

سخن پایانی

سامانه‌های آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال به شما این امکان را می‌دهند تا کریپتوکارنسی‌های گوناگون را با آرامش خاطر کامل خرید و فروش کنید. در بین مدل‌های داخلی از این سامانه‌ها، صرافی اکسیر در زمره شناخته‌شده‌ترین موارد موجود قرار می‌گیرد.

این صرافی توانسته است با فراهم آوردن موقعیت مناسبی برای خرید و فروش ارز، کاربران ایرانی را نیز ترغیب به استفاده از چنین دارایی‌های خاصی کند. شما نیز می‌توانید با استفاده از این صرافی، ارزهای دیجیتال مدنظر خود را خرید و فروش کنید.