بهترین رستوران های غذای محلی در مشهد

بهترین رستوران های غذای محلی در مشهد کدام رستوران‌ها هستند؟ در طی سفر به شهرهای مختلف از جمله مشهد هیچ لذتی بالاتر از صرف یک غذای سنتی و خوشمزه نیست!! خوشبختانه در شهر مشهد رستوران‌های زیادی به سرو غذای سنتی با عالی‌ترین کیفیت می‌پردازند.

فرقی نمی‌کند که شما در شهر رشت، کیش، تهران و... هستید به‌راحتی با تهیه بلیط رشت مشهد ، کیش مشهد و... می‌توانید به این شهر زیارتی سفر و از انواع غذاهای سنتی و جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید. در ادامه با این رستوران‌های سنتی بیشتر آشنا می‌شوید.

بهترین رستوران های غذای محلی در مشهد

معرفی بهترین رستوران های غذای محلی در مشهد

غذاهای محلی هر شهری برای گردشگران بسیار جذاب بوده و بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند که به جای انواع غذاهای روتین رستورانی، انواع غذاهای سنتی را میل کنند. بهترین رستوران‌های غذای سنتی در مشهد عبارتنداز:

  1. میرزا پلو

 میرزا پلو از بهترین رستوران‌های سنتی در مشهد است که در بلوار وکیل‌آباد، بعد از فارغ‌التحصیلان، بین وکیل‌آباد 77 و 79 واقع شده است. شماره رستوران 05137059000 بوده و در سال 1402 توسط خواننده معروف خراسانی محسن میرزازاده تاسیس شده است.

این رستوران با وجود تازه تاسیس‌بودن خود بسیار شلوغ بوده و هرنوع غذای سنتی خراسانی را می‌توانید در آن سفارش دهید. از مهمترین غذاهای این رستوران سنتی می‌توان به میرزا پلو با گوشت، میرزا پلو با مرغ، میرزا پلو با دنده، ته‌چین گوشت، ته‌چین مرغ، قرمه و فتیرمسکه اشاره کرد. کلیه غذاهای این رستوران با دوغ و ماست محلی و در ظرف‌هایی قدیمی و سنتی سرو می‌شود.

  1. جیران از بهترین رستوران های غذای محلی در مشهد

 این رستوران در‌ بلوار فلسطین، بین فلسطین 13 و 15 واقع شده است. ساعت کاری این رستوران از 8 صبح الی 1 با مداد بوده و قبل از رفتن نیز می‌توانید با شماره 38435705 برای صحبت با پرسنل رستوران تماس بگیرید. این رستوران عالی‌ترین مکان برای عاشقان دیزی و کباب محسوب می‌شود.

از دیگر غذاهای این رستوران می‌توان به انواع چلوکباب‌ها، غذاهای ایرانی و خوراک گوشت اشاره کرد. فضای داخل رستوران در نگاه اول چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند و فضای این رستوران سه بخش دارد که شامل تخت‌های چوبی، انواع میز و صندلی چوبی و همچنین انواع اتاق هستند.

  1. دیزی‌ سرای سعیدی

 شهر مشهد به داشتن انواع دیزی‌های سنتی و خوشمزه معروف است. از معروف‌ترین دیزی فروشی‌های مشهد می‌توان به دیزی‌سرای سعیدی بعد از پل صیاد شیرازی، بین وکیل‌آباد 53 و 55 اشاره کرد. قبل از رفتن برای هماهنگی بیشتر می‌توانید با شماره‌های 38911852 با این رستوران تماس بگیرید.

این غذاخوری سنتی قدیمی از سال 1335 فعالیت خود را آغاز کرده و در آن علاوه‌بر دیزی در وعده ناهار و شام صبحانه‌های سنتی نیز برای مشتریان گرامی سرو می‌شود. از مهمترین غذاهای سنتی این رستوران می‌توان به قرمه گوسفندی 180 گرمی، قرمه تخم مرغ، املت، خاگینه و نیمرو، دیزی ماهیچه دونفره ،دیزی قلم دونفره مخصوص، دیزی تک‌نفره، چلوگوشت مخصوص و بسیاری از غذاهای دیگر اشاره کرد.

  1. بابا قدرت مشهد از بهترین رستوران های غذای محلی در مشهد

 رستوران سنتی بابا قدرت در انتهای بازار امام رضا، میدان 17 شهریور، بلوار صدر، نبش صدر ۱۶واقع شده و از ساعت 12 ظهر تا 18 عصر و 19:15 تا 23 شب فعالیت دارد. بافت قدیمی و معماری سنتی این مکان برای گردشگران بسیار جذاب بوده و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

این رستوران، چایخانه و بازارچه سنتی نیز دارد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این رستوران این است که در نزدیکی حرم واقع شده و شما علاوه‌بر صرف غذاهای سنتی این رستوران می‌توانید در کمترین زمان ممکن به زیارت نیز بروید.

‌از مهمترین غذاهای این رستوران می‌توان به چلو گردن گوسفندی، چلوکباب بلغاری، چلوکباب برگ مخصوص گوسفندی، چلوکباب برگ مجلل و بسیاری از غذاهای سنتی مانند قرمه و دیزی اشاره کرد.

  1. رستوران سنتی اعیونی

از بهترین رستوران های غذای محلی در مشهد رستوران سنتی اعیانی به‌شمار رفته که در بلوار پیروزی، پیروزی 14 واقع شده است. در این رستوران انواع دیزی و کباب سرو می‌شود. تز دیگر غذاهای این رستوران می‌توان به کشک و بادمجان مخصوص، انواع چلوکباب، قرمه مخصوص و بسیاری از غذاهای دیگر اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد بهار است. در این فصل، آب و هوای مشهد دلپذیر است و می توانید از گشت و گذار در حرم مطهر امام رضا (ع) و دیگر جاذبه های گردشگری این شهر لذت ببرید. در بهار، مشهد مملو از گل های رنگارنگ می شود و منظره ای چشم نواز را به وجود می آورد.

همچنین، آب و هوا برای پیاده روی و گشت و گذار در سطح شهر مناسب است. اگر به دنبال تجربه شلوغی و هیاهوی مشهد هستید، می توانید در تابستان به این شهر سفر کنید. در این فصل، مشهد میزبان میلیون ها زائر و گردشگر از سراسر ایران و جهان است. اگر قصد سفر نوروزی 1403 به این شهر را دارید، بلیط هواپیما خود را با ارزانترین قیمت از فلای تودی بگیرید.

خرید بلیط هواپیما رشت مشهد از فلای تودی

برای خرید بلیط هواپیما رشت مشهد می توانید از وب سایت فلای تودی استفاده کنید. کافی است تا وارد وب سایت یا اپلیکیشن فلای تودی شوید و در قسمت پروازهای داخلی مبدا و مقصد خود را وارد کنید.

در مرحله بعدی لیستی از پروازها در ایرلاین های متفاوت به شما نمایش داده می شود که می توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. همچنین با استفاده از فیلترهای جستجو مثل تقویم قیمتی، فیلتر بر اساس ارزانترین به گرانترین و گزینه های دیگر استفاده کنید تا بتوانید بهترین و ارزانترین بلیط را خریداری کنید. البته سرویس کی کجا فلای تودی نیز به شما این امکان را می دهد تا به ارزانترین پروازها در بازه های زمانی مختلف دسترسی داشته باشید.

سخن آخر

در این مقاله بهترین رستوران های غذای محلی در مشهد معرفی شدند. شما عزیزان با توجه به مکان اقامت خود در هتل و همچنین سلیقه خود می‌توانید رستوران سنتی موردنظر را انتخاب و از صرف خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی در آن لذت ببرید.