چگونه به استرالیا مهاجرت کنیم؟

برای مهاجرت به استرالیا بهتر است که در ابتدا نگاهی کلی به وضعیت این کشور پهناور بیندازیم، استرالیا در نیمکره جنوبی قرار گرفت است و همانطور که گفتیم یک کشور توسعه یافته به حساب می آید، استرالیا به عنوان کوچکترین قاره جهان شناخته شده است. نکته جالب اینجاست که بیشتر مردم این سرزمین را مهاجران تشکیل داده اند.

اقتصاد این کشور بسیار قدرتمند است و متکی به کشاورزی و بازرگانی میباشد. افراد بسیاری برای کار و سرمایه گذاری به خاطر دارا بودن اقتصادی پایدار مهاجرت به استرالیا را انتخاب میکنند. در واقع میتوان گفت که استرالیا کشور مناسبی برای افرادی میباشد که میخواهند کسب وکاری رادر آنجا راه اندازی نمایند و به تجارت با دیگر کشورهای بزرگ دنیا بپردازند.

3

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

 ویزای تحصیلی استرالیا یکی از راه های اخذ اقامت استرالیا می باشد.داشتن شروط ویزای تحصیل استرالیا از ضروریاتی است که حتما باید یک دانشجو داشته باشد تا بتواند به دوران تحصیل خود ادامه دهد. ویزای دانشجویی به منظور مجوز اقامت در استرالیا می باشد که اجازه خروج از کشور بعد از داشتن ویزای تحصیلی داده خواهد شد و در صورت نبود ویزا و یا برگشت آن به هر دلیلی نمی توان از خاک کشور خارج گردید.

4

شروط گرفتن ویزای تحصیل استرالیا

شروط بسیاری جهت ویزای تحصیل استرالیا دخیل خواهند بود که در ادامه به برخی از این شروط اشاره میکنیم.

دانشجو بایستی پس از دریافت ویزای تحصیل استرالیا نسبت به تکمیل عملیات ثبت نام به محض دریافت ویزا اقدام نماید البته می تواند این کار را در بازه زمانی دو ماهه نیز انجام دهد.

دانشجو باید غیبت کمی در دوره داشته باشد و حضور کمتر از 80 درصد وی در دانشگاه مشکل ساز خواهد بود همچنین باید در طی دوره نمرات قبولی را اخذ کرده و مدرک خود را با نمره ای خوب در دست بگیرد، در صورت عدم اخذ نمرات قبولی نامه ای از طرف دانشگاه به وی داده خواهد شد که می تواند در طول 20 روز به آن اعتراض نماید و در صورتی که رد شدن دانشگاه طی گزارشی به اداره مهاجرت اطلاعات دانشجو را اعلام می نماید.

که اداره مهاجرت نامه ای به دانشجو خواهد فرستاد که در صورت عدم توضیح و پیگیری او در طول 28 روز ویزای وی کنسل خواهد شد.

دانشجو در طول دوران تحصیل باید بیمه بوده و تا پایان تحصیل از سازمان بیمه سلامت پشتیبانی شود.

دانشجو باید تمام شرایط قبول کرده در ابتدای دریافت ویزا را مو به مو انجام دهد و سرپیچی از تعهد وی موجب کنسل شدن ویزای دانشجویی خواهد.

فرزند دانشجویی که بیش از 3 ماه در استرالیا اقامت خواهد داشت می تواند در یکی از مدارس استرالیا به تحصیل پرداخته و مبلغ ناچیزی از دانشجو اخذ خواهد شد.

 

-درخواست ویزای دانشجویی از خاک استرالیا وجود نخواهد داشت و جهت اخذ ویزا بایستی به خاک ایران پا گذاشته و نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمائید البته شرایط خاصی نیز وجود دارد که شامل حال دانشجویان معمولی نخواهد شد.

 

ویزای کار در استرالیا

کشور استرالیا از پیشرفته ترین و قدرتمند ترین کشورهای جهان می باشد که فرصت های پیشرفت اجتماعی و اشتغال بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که این امر سبب شده است سالانه هزاران نفر افراد به این کشور با اهداف مختلفی مهاجرت می کنند.

برای سفر به برخی از کشورهای جهان به خصوص آمریکا، کانادا، استرالیا و کشورهای اروپایی بایستی ویزای مربوط به آن کشور را تهیه و اخذ نمایید تا اجازه پرواز و فرود در خاک کشور مربوطه را داشته باشید. ویزا یا روادید دارای انواع بسیار گوناگونی می باشد که یکی از مهم ترین انواع آن ویزای کار می باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد واقع شده است.

ویزای کار استرالیا نیز یکی از این ویزاهای مورد توجه مردم دیگر کشورها به خصوص کشور ما می باشد. اگر قصد سفر به استرالیا با هدف کار را دارید بایستی قبل از سفرتان ویزای کاری استرالیا خود را مهیا و آماده نمایید تا بتوانید طبق برنامه ی سفر خود به پروازتان برسید.

 

    ویزای کار موقت در استرالیا

    همان طور که از اسم این ویزا نیز پیداست مدت زمان اقامت و کار در استرالیا کم و موقتی می باشد. افرادی که این ویزا را دریافت کرده اند می توانند حدود 4 سال در این کشور کار می کند و می تواند خانواده خود را نیز به استرالیا دعوت کند. افرادی که این ویزا را دریافت می نمایند بایستی شرایط و مهارت های لازم برای شاغل شدن در استرالیا را داشته باشد و بتوانید نمره خوبی را در زبان انگلیسی به دست بیاورد. اگر قرارداد فرد با کارفرما به هر دلیلی منقضی شود، فرد مذکور فقط 28 روز فرصت دارد تا کاری برای خود پیدا کند در غیر این صورت بایستی کشور استرالیا را ترک کند.

    ویزای کار مستقل در استرالیا

    افرادی که ویزای کار مستقل در استرالیا را دریافت می کنند می توانند اقامت دائم در استرالیا را نیز به دست بیاورند. در این روش افراد تحت حمایت هیچ کارفرمای حمایت نمی شود و الزام در یافت این ویزا داشتن دعوتنامه بسیار معتبر می باشد که علاوه بر داشتن دعوتنامه بایستی یک سری شرایط دیگری را نیز داشته باشید که از جمله آن ها می توان به داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر، داشتن سن قاونی و پایین تر از 50 و مدرک تحصیلی از دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر اشاره کرد.