اعتراف مقام اسرائیلی به پیشرفت موشکی ایران

سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان ضمن انتقاد از مواضع ایران در منطقه به پیشرفت‌های این کشور در زمینه مسایل موشکی و هسته‌ای اذعان کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره کنفرانس ورشو و تحولات غرب آسیا از جمله ایران گفت: «ما در سالهای گذشته به ویژه در سوریه دیده‌ایم که آنچه در غرب آسیا رخ می‌دهد، بر اروپا تاثیر می‌گذارد و وقتی که آدم از خودش می‌پرسد که در این منطقه چه می‌گذرد و کمی کنکاش می‌کند به این نتیجه می رسد که ایرانی‌ها در پس آن هستند و البته نقش آنها مثبت نیست.»

ایساخاروف در ادامه اتهام‌زنی علیه ایران گفت که یکی از مهمترین مشکلات در زمینه تاثیر بر اروپا، شرایط سوریه، بحران پناهجویان و موضوع تحولات در کشورهای عربی است که هیچکدام از آنها هم به تل‌آویو ارتباط ندارند اما همگی به نوعی با ایران مرتبط هستند. منافع مشترک زیادی میان تل‌آویو و بسیاری از کشورهای عربی وجود دارد که بسیار مهم هستند.

خبرنگاران روزنامه ولت در این گفت‌وگو از وی پرسیدند که آیا رفتار اروپایی‌ها در برابر ایران تغییر کرده است؟ که ایساخاروف با اشاره به صحبت‌های «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان مبنی بر اینکه میان تل‌آویو و برلین در زمینه اهداف اصلی اختلافی وجود ندارد و جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای هم شامل این موضوع می‌شود گفت: «ما اکنون این مشکل را داریم که ایران همچنان رفتار خشونت‌بار دارد و در زمینه تولید و آزمایش موشک سرسخت است و این موضوع شامل پرتاب ماهواره هم می‌شود.در نتیجه ایرانی‌ها در زمینه موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و به این موضوع در جمع‌بندی نشست اوایل فوریه اتحادیه اروپا هم اشاره شده است. چنین موشک‌هایی باعث شده‌اند که ایران به اروپا نزدیک‌تر شود و بسیاری از مردم هم به این موضوع واقف شده‌اند.»

 

 

سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان مدعی شد که حزب‌الله و سرویس امنیتی ایران در اروپا فعالیت دارند و درباره نقش اروپا در جلوگیری از اقداماتی که به زعم وی ایران در اقصی نقاط جهان صورت می‌دهد گفت: «اروپا شریک مهمی برای ایران است و ایران فقط در شرایطی می‌تواند در توافق هسته‌ای بماند که تمامی کشورهای صاحب نفوذ از جمله اروپا از آن حمایت کنند.فشارها بر ایران افزایش داشته است به همین دلیل این کشور چهره‌ای دوستانه به خود گرفته است و همزمان حملات تروریستی را در خاک پاریس و کشورهای اسکاندیناوی و دیگر کشورها برنامه‌ریزی می‌کند.» وی در ادامه اتهام‌زنی‌ها علیه ایران گفت که ایرانی‌ها به بحران در خاورمیانه دامن می‌زنند و اثرات آنها به صورت مستقیم در اروپا به شکل بحران پناهجویان و خطرات تروریسم احساس می‌شود. تهران با آتش‌بازی می‌کند و این اقدام می‌تواند شرایط را بدتر کند.

وی در ادامه گفت: «در سال ۲۰۱۵ که توافق هسته‌ای امضا شد که نتیجه تحریم‌های سنگین بود، این تحریم‌ها باعث شدند تا فشارها به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یابند اما همزمان ایرانی‌ها از بلندپروازی‌های خود دست برنداشتند. آنها بخش مهمی از توانایی‌های هسته‌ای خود را حفظ کردند. توافق هسته‌ای در مدت زمانی خاص محدودیت ایجاد می‌کند و بعد آنها می‌توانند بار دیگر ظرفیت فعالیت خود را افزایش دهند. آنها در سال ۲۰۱۵ تجدید قوا کردند تا قدرت خود را در منطقه گسترش دهند. به همین دلیل ایران (اکنون) موشک می‌سازد...اکنون حزب‌الله ادعا می‌کند که هر نقطه از اسرائیل را با بیش از ۱۰۰ هزار موشک هدف قرار دهد که در زمان خود پیشرفته بود. ... سیاست ایران نه فقط بر سوریه و لبنان بلکه تلاش می‌کند تا اسرائیل را تحت فشار بگذارد و حضور خود را در دریای مدیترانه تقویت کند.»

وی همچنین ایران را به حمایت از حوثی‌ها و تلاش برای تقویت مواضع خود در خلیج فارس و دریای سرخ متهم کرد و اقدامات تل‌آویو و برخی کشورهای عربی علیه ایران را قابل توجیه دانست.ایساخاروف همچنین از حضور نظامی آمریکا در سوریه دفاع کرد و آن را مانعی در ایجاد کوریدور میان ایران و لبنان دانست.