جاذبه های گردشگری استانبول در نوروز 98

سفر به استانبول، سفری خوشحال کننده و به یاد ماندنی است. تماشای معماری نفس گیر بناهای آن، تماشای نقش و نگار قالی های اصیل بافته شده در این شهر، بازدید هیبت الهام بخش سلطان احمد کیمیا (مسجد آبی)، که از بسیاری از نقاط شهر قابل مشاهده است، پیاده روی بر روی پل گالاتا، گشت و گذار در پارک مصنوعی مینیاتورک استبانبول و خرید از هزاران مغازه رنگ و وارنگ این شهر، سفری خاطره انگیز برایتان رقم می زند.

برای آشنایی با قیمت تور استانبول و رزرو آنها، به سایت تور ارزان استانبول لست تورز مراجعه فرمایید. 

مسجد آبی استانبول

مسجد تاریخی سلطان احمد که به نام مسجد آبی در استانبول شناخته می شود. دلیل این نام، کاشی های آبی است که برای تزئین دیوار به کار رفته اند. علاوه بر کاشی ها، پنجره های شیشه ای این مسجد و سقف آن نیز به رنگ آبی است. برای بازدید از این مسجد، حتماً آداب پوشش آن را رعایت کنید.

مسجد آبی

ایاصوفیا

معبد ارتودکس یونانی که معجزه معماری است. این بنا که اکنون به موزه ای تبدیل شده است، نطقه عطف فرهنگی استانبول است و به عنوان شکوهمندترین اثر به جای مانده از امپراتوری بیزانس شناخته می شود. در بازدید از مسجد ایاصوفیا، تماشای نقاشی های وایکینگ ها را فراموش نکنید.

ایاصوفیه

کافه چورلولو علی پاشا

یادتان باشد که در سفر به استانبول، یک چای سنتی و قهوه ترک در این کافه بنوشید. مطمئن باشید که از آن لذت خواهید برد. این کافه مکان مناسبی برای تفریح و استراحت است. در کافه چورلولو، غرفه های زیادی وجود دارند که در آنها عتیقه جات و وسایل تزئینی فراوانی به فروش می رسند. تماشای آنها بسیار لذت بخش است.

کافه

حمام ترکی استانبول

یکی از کارهایی که باید در استانبول امتحان کنید، رفتن به یک حمام ترکی است. جایی که به سبک عثمانی ها حمام می کنید. در این حمام ها، خستگی از تن شما در می آورند و با انواع ماساژ، آرامش و سبکی را به شما هدیه می دهند. حمام چمبرلیتاش در استانبول حمامی لوکس و در عین حال مقرون به صرفه است که در کنار بازار بزرگ قرار گرفته است. اینجا یک حمام ترکی واقعی است.

حمام

بازار ادویه استانبول

در این بازار می توانید انواع ادویه جات را به صورت بسته بندی و با قیمت های مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید.

بازار

کشتی کروز

یکی از خاطره انگیزترین تجربه ها در سفر به استانبول، تور کشتی است. این کشتی بر روی تنگه بسفر حرکت می کند و شب ها اجراهای زنده موسیقی توسط هنرمندان مختلف در آن وجود دارد. در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید یکی از شبهای سفر خود، شام را در کشتی میل کنید. صرف انواع نوشیدنی در این کشتی نامحدود می باشد و معمولاً در تورهای کشتی شام و نوشیدنی نیز به عنوان خدمات به مسافران ارائه می شود. با این کشتی می توانید از قصرهای ییلاقی عثمانی ها و ویلاهای شیک در خط ساحلی دیدن کنید.

کروز

قصر توپکاپی

قصر Topkapı، نه تنها محل اقامت سلطنت عثمانی بود، بلکه مرکز اداری و آموزشی ایالت نیز به شمار می رفت. این قصر بزرگ تقریباً 400 ساله است. گشت و گذار در این کاخ مجلل به سه یا چهار ساعت زماننیاز دارد. اینجا محل زندگی خرم سلطان، همسر بزرگترین سلطان عثمانی، سلطان سلیمان بود. دسترسی به تمام قسمت های توپکاپی امکان پذیر نیست. برخی از سالن های آن به دلیل بازسازی بسته می باشند. این نکته را به خاطر داشته باشید که در تمام قسمت های این کاخ امکان عکسبرداری وجود ندارد.

قصر

برج گالاتا

برجی مرتفع در شهر زیبای استانبول است که از بالای این برج، پانارومایی تماشایی از استانبول را مشاهده خواهید کرد. برج تاریخی گالاتا به عنوان یکی از نمادهای شهر به شمار می رود. زمان ساخت این برج متعلق به زمان فتح قسطنطنیه است که به وسیله رومیان ساخته شد. در بالاترین نقطه این برج، رستورانی وجود دارد که صرف نهار در این ارتفاع و تماشای منظره کامل شهر استانبول بسیار لذت بخش است. این برج در خیابان استقلال استانبول قرار دارد.

برج

مرکز خرید فروم

یکی از بهترین و مناسب ترین مراکز خرید در شهر استانبول، مرکز خرید فروم است. این مرکز خرید، بزرگترین مرکز در کشور ترکیه و حتی در اروپا به شمار می رود. در داخل این مرکز خرید آکواریوم استانبول قرار دارد که بسیار زیبا و تماشایی است. انواع برندهای مشهور و مطرح دنیا در این مرکز خرید شعبه دارند. علاوه بر خرید می توان انواع تفریحات را در این مرکز خرید تجربه کرد. این تفریحات شامل شبیه ساز پرواز، سالن بولینگ، شهربازی و سینما می باشند.

فروم

برای دستیابی به انواع تورهای استانبول، فقط کافیست به سایت تور لحظه آخری مراجعه کنید. اگر بخواهید که در سفر به استانبول و یا سایر مقاصد، هزینه کمتری پرداخت نمایید، شما باید ابتدا تور لحظه آخری استانبول این سایت را چک کنید. بهتر است از قبل وسایل سفر خود را آماده کنید و هر زمان که مناسب ترین تور لحظه آخری را مشاهده کردید، نسبت به رزرو آن اقدام نمایید.

آب‌انبار تاریخی باسیلیکا

این آب انبار از دیگر جاذبه‌های تاریخی و زیبای استانبول است که در زمان امپراتوری بیزانس بنا نهاده شده است. این مکان فاصله کمی با مسجد آبی استانبول و ایاصوفیه دارد. آب انبار باسیلیکا شامل ۳۰۰ ستون  با سرستون‌های طرح‌دار است. به این بنای باشکوه قصر وارونه نیز گفته می‌شود. 

کاخ دلما باغچه

کاخ دلما باغچه در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد. مساحت این کاخ 45 هزار متر مربع است و به‌ دستور سلطان عبدالمجید اول بنا نهاده شده است. اسکله بشیکتاش به این کاخ نزدیک است. از نکته‌های جالبی که درباره این کاخ بیان شده است، تمامی ساعت‌های کاخ است که بر عدد 9:05 متوقف شده اند.

منبع:کارگزار مجری مستقیم تور استانبول