دست آمریکا برای تحریم ایران خالی تر از همیشه است

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیشب تحریم‌های جدیدی بر علیه ایران اعمال کرد که موجب آن دفتر رهبر ایران، فرماندهان نیروهای دریایی، زمینی و هوافضای سپاه و نیز فرماندهان مناطق پنج‌گانه نیروی دریایی این کشور به فهرست تحریمی آمریکا افزوده شدند. طبق این خبر بلومبرگ نوشت ترامپ تهدید کرده است که تحریم‌های بیش‌تری علیه ایران در راه خواهند بود اما به نظر می‌رسد چیز زیاد دیگری در اقتصاد ایران باقی نمانده باشد که آمریکا بخواهد آن را تحریم کند. بر اساس اخبار آمریکا تاکنون حدود ۱۰۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی را تحریم کرده است که شامل افراد عالی‌رتبه، بانک‌ها، کشتی‌رانی، هواپیمایی، فلزات و پتروشیمی نیز می‌شود.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر  در حالی که انتقادهای مقام‌های ارشد کنگره آمریکا درباره مواضع ضد ایرانی دولت «دونالد ترامپ» ادامه دارد، ترامپ در یک مصاحبه هشدار قانونگذاران آمریکایی درباره نیاز قانونی او برای انجام هر گونه حمله به ایران به مجوز کنگره را رد کرده است. بر اساس اخبار رئیس‌جمهور آمریکا در جواب گفت: «بله من (اختیار لازم برای حمله به ایران بدون مجوز کنگره) را دارم. البته ما کنگره را در جریان تحولات و اقداماتی که داریم انجام می‌دهیم، قرار داده‌ایم و فکر می‌کنم آنها قدردان این کار هستند. بنا بر این خبر ترامپ گفت: من واقعا دوست دارم که آنها دوشادوش (دولت) قرار داشته باشند اما من از نظر قانونی مجبور نیستم که چنین کاری بکنم.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر سخنگوی وزارت خارجه ایران تحریم های جدید آمریکا را بسته شدن همیشگی راه دیپلماسی خواند و گفت: دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جا افتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است. بر اساس اخبار سید عباس موسوی در صفحه شخصی خود در توییتر در این ارتباط نوشت:«تحریم بی‌حاصل رهبری ایران و نیز فرمانده دیپلماسی کشور یعنی بسته شدن همیشگی راه دیپلماسی با دولت مستأصل آمریکا. دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جا افتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است.»

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر وزیر امور خارجه کوبا ضمن حمایت از مذاکره در تنش موجود میان آمریکا و ایران، بر همبستگی کشورش با تهران تاکید کرد. طبق این خبر «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «ما همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران در زمینه تشدید رویکرد تهاجمی خشونت‌بار آمریکا علیه کشور برادر ابراز می‌کنیم. ما خواستار مذاکره و همکاری بر مبنای قوانین جهانی هستیم. این تنها راه برای از بین بردن اختلافات و حفظ صلح است.»

اخبار سیاسی را از سایت شهر خبر دنبال کنید.