ویژگی‌های ماشین ظرفشویی بوش

دغدغه اکثر افراد در هنگام خرید ماشین ظرف‌شویی، انتخاب بهترین برند با عملکرد بالا و قیمت مناسب است. برندهای متفاوتی با ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف مختلفی در بازار وجود دارند. شرکت معتبر بوش جزو تولیدکنندگانی است که کیفیت دستگاه را همراه با الزامات دیگر مدنظر مشتریان در اولویت قرار می‌دهد. همچنین وجود نمایندگی بوش ، نگرانی خریداران را بابت خدمات پس از فروش از بین خواهد برد.

در این مطلب قصد داریم که ضمن تشریح ویژگی‌های ماشین ظرفشویی بوش، قابلیت‌ها و عملکرد این مدل برند آلمانی را نیز بیان کنیم.

طراحی داخلی و بیرونی ماشین ظرفشویی بوش

طراحی داخلی ماشین ظرف ‌شویی بوش به‌صورت 3 ردیف جدا از هم صورت گرفته است. به هریک از این ردیف‌ها در فضای داخلی ظرف‌شویی، عنوان رَک( Rack)  گفته می‌شود.  2 قسمت داخلی ظرفشویی، قابلیت تغییر و تنظیم ارتفاع را نیز دارند. شما می‌توانید با حرکت دادن این دو بخش فضای بیشتری را در یک رک ایجاد کنید.

4

موتور پرقدرت و پمپاژ پرفشار آب ظرف‌شویی بوش باعث تمیز شستن هر نوع ظرفی در این وسیله برقی می‌شود. در فضای داخلی ظرفشویی بوش، یک سبد مخصوص شستشوی شیشه و لیوان‌های شکستنی تعبیه شده است. باوجوداین ردیف جدا، می‌توانید لیوان‌های شیشه‌ای را بر روی این سبد مخصوص آویزان کنید تا ایمنی ظروف تأمین شود. همچنین وجود سبدهای انعطاف‌پذیر در داخل ظرفشویی، این امکان را به شما می‌دهد که فضای بیشتری را برای ظروف شکستنی به وجود آورید.

در قسمت کف داخل دستگاه، یک محفظه برای جمع شدن خرده آشغال‌ها و پسماندها از روی ظروف است و هر 2 ماه می‌توانید به‌صورت دستی این محفظه را تمیز کنید. چون در صورت بی‌توجهی به این مورد، ارورهای ظرفشویی بوش در هر یک از قطعات ممکن است رخ دهد. اندازه استاندارد این ماشین ظرف‌شویی و جنس استیل سبدها و محفظه‌ی داخلی که مانع از تغییر کیفیت خواهد شد، از دیگر نقاط قوت این وسیله برقی است.

بر روی درب ظرف‌شویی و در قسمت بالای دستگیره، یک صفحه‌نمایش رنگی استفاده شده است. با استفاده از این نمایشگر می‌توانید ساعت و برنامه شستشو را انتخاب و تعیین کنید. البته یک نمایشگر مشابه دیگر نیز در بالای درب طراحی شده است که کاربرد آن صرفاً قبل از بستن درب است. به این معنا که بعد از انتخاب برنامه و بستن درب ظرفشویی دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

2

محفظه ماده شوینده ظرف‌شویی بر روی درب تعبیه شده است. البته در کنار محفظه برای قرار دادن قرص‌های شوینده ظرف‌شویی، یک محفظه دیگر برای قرار دادن مکمل‌های شستشو نیز طراحی شده است. می‌توانید جدا از قرص‌های شوینده از مکمل‌های دیگر برای شستشوی بهتر ظروف استفاده کنید.

قابلیت‌ها و عملکرد ماشین ظرفشویی بوش

1

ماشین ظرف‌شویی بوش مجهز به موتور براشلس (Brushless) است که دلیل صدا و لرزش کم این دستگاه شده است. برنامه معمولی شستشوی ماشین ظرف‌شویی بوش حدود یک ساعت و نیم طول می کشد. علت این اتفاق، نحوه ساخت این دستگاه و محدودیت میزان مصرف آب و برق است. زمانی که برنامه شستشوی ظرف‌شویی با کمترین میزان مصرف آب و برق همراه باشد، خب طبیعی است که برای صرفه‌جویی، زمان زیادی طول بکشد.

ماشین ظرف‌شویی بوش می‌تواند با هر اندازه ظرف، عمل شستشو را انجام دهد. با توجه به فناوری‌های مدرن به کار گرفته‌شده در ظرفشویی بوش، این دستگاه میزان آب مصرفی را با در نظر گرفتن وزن ظروف در داخل ماشین تعیین می‌کند. به همین دلیل هر چه ظروف بیشتر باشد، ظرف‌شویی نیز آب بیشتری برای شستشوی آن‌ها به کار خواهد گرفت و برعکس.

از دیگر ویژگی‌های مهم ماشین ظرف‌شویی، قابلیت زئولیت برای خشک‌کردن کامل ظروف است. ماده زئولیت با جذب نمودن کامل رطوبت، خیلی سریع روند خشک‌کردن ظروف را انجام می‌دهد. همچنین این قابلیت نیز موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود. ظرف‌شویی بوش مجهز به 3 برنامه سرعت متغیر، خشک‌کردن سریع و شستشوی نصف ظرفیت است. می‌توانید با انتخاب برنامه سرعت متغیر، زمان شستشو را بدون تغییر کیفیت عملکرد در تمیزی ظروف کاهش دهید.

مدل‌های مختلف ماشین ظرف‌شویی‌های بوش، دارای سیتم تشخیص خودکار ارورهای ظرف‌شویی بوش هستند. البته تا هنگامی‌که ظرفشویی به‌درستی کار می‌کند، استفاده‌کننده متوجه این سیستم هوشمند نخواهد شد. اما اگر خطایی در عملکرد دستگاه رخ دهد، ارورهای ظرفشویی بوش بر روی صفحه‌نمایش دستگاه ظاهر می‌شوند. بهتر است که برای رفع ارورهای ظرفشویی حتماً به نمایندگی بوش تماس بگیرید تا متخصص فنی دستگاه را تعمیر کند.                   

سرویس و تعمیرات ماشین ظرف‌شویی بوش

گارانتیران، نمایندگی رسمی تعمیرات ماشین ظرف‌شویی بوش در تهران است. این مرکز با برخورداری از کازشنناسان و متخصصان فنی، قادر به عیب‌یابی و تعمیر تمام مدل‌های ماشین ظرف‌شویی بوش می‌باشد. تکنسین‌های متخصص گارانتیران در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای تعمیر ظرفشویی بوش به منزل شما مراجعه می‌کنند. این امر هزینه‌های اضافی بابت حمل‌ونقل دستگاه و صدمه به آن را از بین می‌برد.