مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص

مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص

آیا اطلاعاتی در مورد مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص دارید؟ در این مطلب اطلاعات جامعی در مورد این روش از مهاجرت داده ایم.

مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص و مهارت :

یکی از روش های مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص و مهارت میباشد که این روش یکی از بهترین روش های مهاجرت به استرالیا میباشد . استرالیا با هدف رونق بخشیدن به اقتصاد خود هر ساله تعداد زیادی افراد متخصص و ماهر خارجی جذب میکند اما این افراد باید شرایط خاصی داشته باشند تا با درخواست انها موافقت شود .

ویزاهای مربوط به تخصص و مهارت معمولا بر اساس امتیاز هایی که فرد به دست می آورد به افراد تعلق میگیرند و حداقل امتیاز مورد نیاز برای این ویزاها 65 میباشد . تقسیم بندی های ویزای GSM شامل ویزاهای زیر میباشد :

۱- ویزای دائمی مهارتی مستقل (ویزای زیر رده ی 189):

این نوع ویزا برای کسانی است که رشته و شغل انها در لیست مشاغل MLTSSL  استرالیا وجود دارد . در این نوع ویزا امتیاز های فرد بسیار اهمیت دارد و حداقل امتیاز مورد نظر 65 میباشد . این ویزا نیاز به اسپانسر ندارد و تنها داشتن امتیاز بالا برای گرفتن این نوع ویزا کافی است . با داشتن این ویزا افراد میتوانند اقامت دائم استرالیا را کسب کنند ، از بیمه ی درمانی استرالیا استفاده کنند ، در استرالیا به تحصیل مشغول شوند و از تخفیفات مربوط به هزینه و شهریه ها بهره مند شوند ، از وام 95 درصدی برای خرید خانه استفاده کنند و فرزندان متولد شده ی این افراد جز شهروندان استرالیا محسوب میشوند . مدت زمان پروسه ی این ویزاها حدود 10 ماه میباشد .

۲- ویزای دائمی مهارتی ایالتی ( ویزای زیر رده ی 190):

همانطور که از اسم این ویزا میتوان حدس زد ، این ویزا نیاز به اسپانسر ایالتی دارد . یکی از شرایط این ویزا اقامت دوساله در یکی از ایالت های انتخاب شده میباشد . این ویزا در ابتدا یک نوع ویزای موقت میباشد و اگر شخص 1 سال از این 2 سال را در آن ایالت زندگی کند میتواند برای ویزای دائم درخواست دهد . برای گرفتن این ویزا حداقل 60 امتیاز مورد نیاز می باشد  و مدت زمان پروسه ی این ویزا حدود 7 ماه میباشد .

۳- ویزای مشروط مهارتی برای مناطق کم جمعیت استرالیا ( ویزای زیر رده ی 489):

برای گرفتن این ویزا نیز به یک اسپانسر نیاز است که این اسپانسر باید از یکی از ایالات استرالیا انتخاب شود . این ویزا به مدت 4 سال اعتبار دارد و افرادی که این ویزا را در اختیار دارند میتوانند برای اعضای خانواده ی خود درخواست ویزا کنند . این ویزا یکی ویزای ایالتی است و فرد تنها میتواند در ایالتی که برایش مشخص شده زندگی و کار کند . در این نوع ویزا 10 امتیاز برای داشتن اسپانسر به فرد تعلق میگیرد و فرد متقاضی تنها کافی است 55 امتیاز دیگر را کسب کند . این ویزا یک ویزای موقت است و اگر فرد بتواند در این 4 سال به مدت 2 سال در آن ایالت مشخص شده زندگی و به مدت 1 سال در انجا کار کند میتواند برای اقامت دائم درخواست کند . مدت زمان پروسه ی این ویزا حدود 10 ماه میباشد .

از دیگر ویزاهای GSM میتوان به ویزای موقت مهارتی برای فارغ التحصیلان  ( ویزای 485 و 476) اشاره نمود .

هزینه ی ویزاهای دائم برای متقاضیان اصلی حدود 3755 دلار استرالیا و برای همراهان بالای 18 سال حدود 1875 دلار و برای همراهان زیر 18 سال 940 دلار استرالیا میباشد .

استرالیا

شرایط های مورد نظر که برای گرفتن این نوع ویزا اهمیت ویژه ایی دارند  عبارتند از :

۱- مدرک تحصیلی :

مدارک تحصیلی فرد متقاضی حتما باید مورد تایید مراکز علمی استرالیا باشد و بیشترین و مهم ترین مدارک تحصیلی مورد نیاز در این ویزا مدارکی چون مدرک کامپیوتر ، دیپلم فنی  و حرفه ایی هنرستان و دیپلم فنی حرفه ایی از موسسات معتبر میباشد . هر کدام از این مدارک تحصیلی امتیاز خاص خود را دارند . مثلا مدرک تحصیلی فوق دیپلم معادل کشور استرالیا 10 امتیاز  در حالی که مدرک لیسانس و فوق لیسانس 15 امتیاز و مدرک دکتری 20 امتیاز دارد .

۲- سابقه و تجربه ی کاری :

فرد متقاضی باید مدارک مربوط به سابقه ی کاری خود را ارائه کند و در این مدارک باید تمامی جزئیات از جمله طول و مدت استخدام فرد ، میزان حقوق دریافتی و یا وظایفی که در ان شغل بر عهده داشته ذکر شود . سابقه ی کاری فرد باید بین 1 تا 8 سال باشد ؛ این مدت زمان بر اساس شغل و تخصصی که فرد دارد متفاوت است . به طور مثال برای برخی از رشته های فنی مهندسی فرد باید حداقل 5 سال سابقه ی کاری داشته باشد اما برای برخی از رشته های دانشگاهی داشتن تنها 3 سال سابقه ی کاری کافی می باشد .

اگر در شغل و رشته ی خود در خارج از استرالیا در 5 سال گذشته 3 سال سابقه ی کاری داشته باشید 5 امتیاز به شما تعلق میگیرد و اگر در 7 سال گذشته 5 سال سابقه ی کاری داشته باشد 10 امتیاز و اگر در 10 سال گذشته 8 سال سابقه ی کاری داشته باشید 15 امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت . این امتیاز ها در صورتی که سابقه ی کاری شما در استرالیا باشد متفاوت است .

۳- مهارت در زبان انگلیسی :

فرد متقاضی باید مدارک مربوط به قبولی در آزمون بین المللی زبان ( آیلتس ) را به اداره ی مهاحرت ارائه نماید .  داشتن مدرک آیلتس برای شما امتیاز محسوب میشود و چون این ویزاها  ، ویزاهای امتیازی هستند پس داشتن این مدرک الزامی است . اگر نمره ی آیلتس شما در هر چهار مهارت ان 7 باشد به شما 10 امتیاز تعلق میگیرد و اگر نمره ی شما 8 باشد به شما 20 امتیاز تعلق خواهد گرفت . کسب نمره ی 6 آیلتس هیچگونه امتیازی برای فرد متقاضی ندارد .

۴- تحصیلات همسر فرد متقاضی :

تحصیلات و مهارتهای همسر نیز یکی دیگر از شرایطی است که در گرفتن این نوع ویزا به کمک فرد می آید . اگر رشته و شغل همسر فرد متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز  MLTSSL باشد و نمره ی آیلتس مورد نظر را نیز کسب کرده باشد ، به فرد متقاضی 5 امتیاز داده میشود .

پس به طور کلی متقاضیانی که برای ویزای مهارت و تخصص درخواست میدهند باید سه شرط اصلی زیر را داشته باشند :

1 : سن انها زیر 45 سال باشد

2 : مهارت و توانایی کافی در زبان انگلیسی داشته باشند

3 : شغل و رشته ی آنها در لیست مشاغل استرالیا وجود داشته باشد .

اگر میخواهید بدانید چگونه میتوان اقامت اروپا را گرفت به سایت "مهاجرت به دات کام" مراجعه کنید و همین طور اطلاعاتی در مورد خرید ملک در ترکیه بدست آورید.