انواع سیستم های گرمایش مرغداری

تأمین گرمای مطلوب و کافی از ابتدای تولد جوجه ها در گله های گوشتی و مولد ، تا زمان بهره برداری از آنها امری ضروری است. جوجه های تازه متولد شده و حتی طیور بالغ برای رشد نیاز مبرم به گرما دارند. از طرفی گرمای ایجاد شده در سالن نباید برای گله خطری ایجاد کند. در غیر اینصورت پرورش دهنده متحمل خسارات مالی سنگینی می شود. از این جهت موضوع گرمایش مرغداری و سالن های پرورش طیور ، یکی از دغدغه های اصلی و مهم در این صنعت می باشد. برای فراهم نمودن گرمای مورد نیاز طیور در مرغداری ها ، روش های مختلفی به کار گرفته می شوند که در اینجا مختصر نگاهی به هر کدام از این روش ها و مزایای آنها پرداخته ایم ، با ما همراه باشید.

 انواع سیستم های گرمایشی مرغداری

از گذشته تا به امروز از روش های مختلفی در این زمینه استفاده شده است. از متداول ترین سیستم های گرمایش مرغداری می توان به جت هیتر موشکی ، کوره هوای گرم ، سیستم های تابشی ، گرمایش از کف و هیترهای برقی اشاره نمود.

شایان ذکر است که با وجود مصرف سوخت پایین در روش گرمایش از کف ، معایب این نوع سیستم ها زیاد می باشد و از لحاظ منطقی نیز استفاده از این نوع سیستم ها توصیه نمی شود. از عمده مشکلات و معایب این سیستم ها می توان به خشکی بیش از حد کف سالن و در نتیجه افزایش گاز آمونیاک، هزینه راه اندازی اولیه بالا ، هزینه نگه داری و تعمیر زیاد آنها اشاره نمود.

جت هیتر موشکی مرغداری

2

جت هیتر یکی از رایج ترین سیستم های گرمایشی در مرغداری های صنعتی و نیمه صنعتی می باشد. این هیترها راندمان بسیار بالایی در تولید حرارت از خود به جای میگذارند و مصرف سوخت آنها نسبت به سایر روش ها پایین می باشد. جت هیتر قابلیت کارکرد با انواع سوخت گازی و گازوئیلی را دارد و در حالت دوگانه سوز نیز می توان از آن استفاده نمود.

این هیترها به دو صورت پرتابل و یا آویز در محل سالن مرغداری نصب میشوند و فضای بسیار کمی اشغال می کنند. همچنین امنیت این سیستم ها بسیار بالا می باشد. زیرا این هیترها در برابر خطراتی همچون نوسانات برقی و یا انفجار محفظه و دیگ آتش ، ایمن شده اند. جت هیتر موشکی دارای ترموستات بوده و می توان از این طریق میزان دمای سالن را به صورت خودکار تنظیم نمود. این سیستم ها به دلیل هوادهی ، امر تهویه هوای سالن مرغداری را نیز تسهیل می بخشند.

سیستم گرمایش تابشی لامپ مادر مصنوعی

3

یکی دیگر از روش های تأمین گرمای سالن مرغداری سیستم های تابشی می باشد. این سیستم ها در قسمت فوقانی نصب شده و گرمای مورد نیاز طیور را فراهم میکنند. معروف ترین و با کیفیت ترین این سیستم ها لامپ مادر مصنوعی آلبرتینی می باشد. این مادر مصنوعی با استفاده از تابش نور فروسرخ و برق ، گرما تولید میکند. گرمای حاصل از این سیستم برای جوجه های متولد شده یک روزه بسیار مطلوب است.

یکی دیگر از مزیت های این سیستم ، توزیع یکنواخت گرما در آنها می باشد که از ازدحام بیش از حد طیور در یک نقطه از سالن جلوگیری می کند. شایان ذکر است که نور فروسرخ خاصیت میکروب کشی نیز دارد و در نتیجه آن ، طیور از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری ها در امان باقی می مانند. از مادر مصنوعی می توان در انواع سالن های پرورش طیور استفاده کرد.

سیستم گرمایش برقی

4

در صورت نبود سوخت های فسیلی همچون گاز و یا گازوئیل در محل مرغداری می بایست بتوان گرمایش مرغداری را از سایر تجهیزات گرمایشی تأمین نمود. یکی از ایده آل ترین هیترها در این زمینه ، هتیر برقی فن دار می باشد.

این هیتر نیز با استفاده از برق و فن بکار رفته در آن، گرمای تولید شده را به سالن مرغداری پمپاژ می کند. هیتر برقی نیز مجهز به ترموستات بوده و کاربر می تواند میزان حرارت آن را کنترل نماید.

تجهیزات گرمایش مرغداری ساخت اندیشه سبز

اندیشه سبز یکی از قدیمی ترین سازندگان تجهیزات مرغداری می باشد که سابقه ای بالغ بر 25 سال فعالیت در این عرصه دارد. شرکت اندیشه سبز با بهره گیری از قطعات بسیار عالی و فناوری به روز ، انواع سیستم گرمایش مرغداری نیز تولید میکند. این سیستم ها شامل جت هیترهای موشکی ، هیتر برقی و مادر مصنوعی بوده که بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده اند. دوام بالا ، مصرف پایین انرژی و نهایت راندمان از ویژگی های این سیستم ها می باشد. تجهیزات گرمایش مرغداری ساخت اندیشه سبز شامل 12 ماه گارانتی معتبر و 10 سال خدمات پس از فروش نیز می باشد. این کمپانی هم اکنون در سطح ایران بیش از 100 واحد نمایندگی و خدمات پس از فروش دارد که آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشند. در صورت تمایل برای خرید این محصولات و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه با شماره 09144485590 در ارتباط باشید.