مکالمه زبان انگلیسی را با انجام تمرینات موثر و در کلاس های آموزشی بیاموزید

امروزه یادگیری یک زبان جدید و تسلط در مهارت مکالمه مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به یادگیری زبان های مختلف می باشد. برای اینکه بتوانید به خوبی خود را با زبان انگلیسی آشنا کنید و به تقویت هر کدام یک از مهارت های اصلی در این زبان بپردازید، لازم است به صورت منظم تمرین کنید.

اما تمرین کردن به تنهایی و بدون داشتن برنامه آموزشی مشخص نیز موجب پیشرفت چندان شما نخواهد شد و ممکن است باعث شود که شما خسته شوید و انگیزه شما برای یادگیری کاهش پیدا کند. برای اینکه بتوانید از زمان های مطالعه خود بیشترین بهره را ببرید و مهارت مکالمه انگلیسی خود را نیز توسعه دهید، کلاس های آموزش زبان انگلیسی دایلو بسیار مناسب می باشد.

برخی از افراد تصور می کنند که تنها راه موثر برای بهبود سطح زبان انگلیسی خود سفر کردن به کشور های انگلیسی زبان است تا بتوانند در محیط قرار گیرند و روزانه از این زبان استفاده کنند و دانش خود را بالا ببرند. اگر چه این روش نیز موثر می باشد، اما بسیاری از زبان آموزان قادر اند با استفاده از روش های نوین آموزشی بدون سفر نیز به خوبی در درک و استفاده از زبان انگلیسی تسلط کافی را کسب کنند.

دوره های آموزش زبان دایلو به صورتی طراحی شده است که زبان آموزان در سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته بتوانند با کیفیت بالایی زبان بیاموزند و به تقویت هر یک از مهارت های خواندن (ریدینگ)، نوشتن (رایتینگ)، صحبت کردن (اسپیکینگ) و گوش دادن (لیسنینگ) خود بپردازند. اما علاوه بر یادگیری در کلاس های خوب آموزش زبان، می توانید با انجام تمرینات بیشتر در خانه نیز زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

با انتخاب یک دوره آموزشی خوب، شما می توانید با داشتن یک برنامه آموزشی مشخص، تمرینات مناسبی را در منزل انجام دهید تا در زمان های فراغت خود نیز به یادگیری زبان انگلیسی مشغول شوید. به عنوان مثال شما می توانید که محیط خود را طوری طراحی کنید که بیشتر در معرض زبان قرار گیرید و موجب شود که به آن بیندیشید و از این زبان استفاده کنید. به عبارت دیگر لازم است روش هایی را برای اینکه زبان انگلیسی را بخشی از زندگی روزانه خود قرار دهید انتخاب کنید.

شما می توانید لیست خرید فروشگاهی خود را به زبان انگلیسی بنویسید، به خواندن روزنامه ها و مجلات به زبان انگلیسی بپردازید، به رادیو گوش دهید، خاطرات خود را در دفتری به زبان انگلیسی بنویسید و یا در مسیر رفتن به محل کار و یا بازگشت به منزل به لیسنینگ های صوتی زبان انگلیسی گوش دهید. در هنگام مطالعه مجله ها و روزنامه های گوناگون سعی کنید که موضوعاتی که بیشتر به آن علاقه مند هستید، برای مثال ورزش، تکنولوژی، اقتصادی و دیگر موضوعات را مطالعه کنید تا علاوه بر توسعه دایره لغات و دانش عمومی خود، عبارت های تخصصی را نیز بیاموزید.

پس از اینکه شما خود را با عبارت های گوناگون، اصطلاحات و ساختار های دستور زبان (گرامر) انگلیسی آشنا کردید، لازم است که از آن ها در صحبت ها و نوشته های خود استفاده کنید. به همین جهت معمولا در کلاس های آموزشی می توانید با هم کلاسی های خود دوست شوید و برای تقویت مهارت مکالمه تصمیم بگیرید که زمان هایی را در طول هفته به مکالمه به زبان انگلیسی اختصاص دهید. شما می توانید با انجام این کار انگیزه خود را برای یادگیری بیشتر کنید و به رفع اشکالات همدیگر بپردازید.

همچنین به خاطر داشته باشید که لازم است از یک دیکشنری یا فرهنگ لغت به روز و مناسب با سطح زبان خود استفاده کنید تا به بررسی مترادف کلمات بپردازید و درک بهتری از عبارت ها داشته باشید. در هنگام انتخاب منابع آموزشی در کلاس های زبان خوب، معمولا با توجه به سطح و شرایط زبان آموزان این کار صورت می گیرد تا در پایان دوره آموزشی زبان آموزان توانسته باشند به خوبی مطالب را بیاموزند.

تنها خواندن متون زبان انگلیسی که در کتاب های آموزشی است می تواند برای بسیاری از زبان آموزان نوجوان و بزرگسال خسته کننده باشد. سعی کنید متونی را مطالعه کنید که برای افراد بومی انگلیسی زبان نوشته شده باشد. در درک بسیاری از این متون ممکن است با توجه به سطح فعلی زبان شما، در ابتدا با دشواری بسیاری مواجه شوید، اما به تدریج درک شما از جملات بیشتر خواهد شد.

به خاطر داشته باشید برای اینکه سطح زبان شما از متوسط به پیشرفته ارتقا پیدا کند، لازم است مدت زمانی را به یادگیری و مطالعه اختصاص دهید. به همین دلیل می توانید برای خود اهداف واقع بینانه تعیین کنید. برای خود حداقل یک دلیل برای مطالعه کردن داشته باشید و اهداف یادگیری زبان دوم یا سوم را از خود سوال کنید. سعی کنید برای خود اهداف کوتاه و بلند مدت تعیین کنید و به میزان پیشرفت خود توجه داشته باشید.

زبان آموزان بسیاری قصد دارند که مهارت اسپیکینگ یا مکالمه انگلیسی خود را تقویت کنند، اما فکر می کنند تنها صحبت کردن در کلاس ها و یا با دوستان خود برای رسیدن به نتیجه مطلوب کافی می باشد. به خاطر داشته باشید برای اینکه بتوانید به طور روان و واضح صحبت کنید، لازم است که مهارت لیسنینگ یا شنیداری خود را نیز بهبود بخشید. شما با گوش دادن به صحبت های افراد بومی قادر خواهید بود که درک بهتری از صدا ها، رتیم ها و تلفظ عبارت ها در زبان انگلیسی داشته باشید و با تمرین مکرر می توانید به شکل صحیح جملات را بیان کنید.

اگر که سطح زبان فعلی شما مبتدی است و یا تازه شروع به یادگیری کرده اید، برای انجام تمرینات لیسنینگ می توانید از متن صحبت ها نیز کمک بگیرید و چندین بار به صحبت ها گوش دهید تا بتوانید با تلفظ کلیه لغات به خوبی آشنا شوید. سعی کنید در تمرینات خود تنوع ایجاد کنید تا بتوانید به شکل بهتری زبان بیاموزید. برای مثال می توانید به انجام سرگرمی های گوناگون همچون حل جدول های زبان انگلیسی، خواندن متون طنز و بسیاری از تمرینات دیگر بپردازید و نگران اشتباهات خود در روند یادگیری نباشید.

یادگیری یک زبان به صورت تدریجی صورت می گیرد و لازم است سعی کنید که از بهترین منابع آموزشی استفاده کنید و کلاس های با کیفیت زبان را برای افزایش سطح زبان خود انتخاب کنید.