راهپیمایی اربعین در امنیت کامل برگزار خواهد شد

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر سید حسین نقوی حسینی درباره برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی، گفت: ما در آستانه برگزاری بزرگترین کنگره ارادتمندان به حضرت اباعبدالله حسین (ع) و مکتب عاشورا و کربلا هستیم که همواره مردم ایران در این راهپیمایی عظیم و چند میلیونی شرکت می کنند. طبق این خبر وی افزود: همواره در راهپیمایی اربعین حسینی افرادی از ملیت ها و مذاهب مختلف شرکت می کنند و اجتماع عظیم این افراد در پاسداشت ارزش های ائمه اطهار و دین مبین اسلام همه ساله مورد خصومت دشمنان جهان اسلام قرار می گیرد و آنان به دنبال آن هستند که به انحای مختلف مانع برگزاری باشکوه این اجتماع شوند اما هیچ گاه به هدف خصمانه خود نمی رسند.

به گزارش اخبار شهر خبر جمعیت زوار اربعین حسینی در مرز مهران هر روز و هر لحظه افزایش می یابد طبق اعلام مسئولان ارشد استان ایلام بیش از ۲۰۰ هزار نفر طی شش روز اخیر از این مرز تردد داشته اند.بر اساس اخبار هم اکنون تردد ورودی و خروجی در مرز مهران به روزانه ۷۰ هزار نفر و حداکثر توقف در گیت‌های کنترلی  مرز مهران به سه ثانیه رسیده است. طبق خبر ها مردم سراسر استان ایلام پذیرایی از زوار اربعین را آغاز کرده اند، تعدادی از موکب ها نیز در مسیرهای ارتباطی استان فعالیت خود را شروع کردند.شهردار مهران نیز گفت: تاکنون حدود ۳۰ درصد از پارکینگ اربعین مهران پر شده است، با احتساب ظرفیت پارکینگ های موجود در مهران زائران نگرانی درباره پارک خودرو و امنیت مکان انتخاب شده نداشته باشند.بر اساس اخبار قیمت تمامی پارکینگ های شبانه روزی پنج هزار تومان است.

به گزارش اخبار شهر خبر همواره یکی از دغدغه‌های زائران اربعین تامین به موقع و کم دردسر ارز بوده است. بسیاری از افرادی که خود را برای انجام این سفر آماده می‌کنند، نگران وضعیت تامین ارز هستند. بر اساس این خبر آنگونه که فعالان بازار می‌گویند بسیاری از دلالان از ماهها قبل تلاش کردند منابع دینار موجود در بازار را جمع آوری کنند و با مانور قیمتی که بر روی آن می‌دهند، سودی به جیب بزنند؛ اما روند کار اکنون به شکلی پیش رفته است که مشکل جدی در تامین نیاز ارزی زوار اربعین به چشم نمی‌خورد و دلالان نیز تا حدودی زیادی از تداوم برنامه‌های خود و البته سودی که پیش‌بینی کرده بودند، ناامید شده اند.طبق این خبر با اعلام بانک مرکزی، قرار است که فروش ارز اربعین تا ۲۵ مهرماه ادامه داشته باشد.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر رئیس پلیس آگاهی استان ایلام گفت برخورد با موتورسواران فاقد پلاک و مدارک ، افرادی که در امر خرید و فروش سیمکارت و ارز خارجی به صورت غیر قانونی فعالیت دارند ، تکدی گران و افرادی که با حیله و فریب اقدام به گرفتن اخذ وجه از زوار می کنند و کنترل مجرمین حرفه ای از اولویت های پلیس در برقراری تأمین نظم وامنیت اربعین حسینی می باشد .طبق اخبار سرهنگ علی مهری عنوان داشت: زائران هنگام استراحت در استراحتگاه های عمومی از اشیاء و اموال همراه خود مراقبت کرده و در صورتی که شخصی خود را مامور معرفی کرد و درخواست مدارک وطلبی از آنها داشت حتماً کارت شناسایی مأموران را رویت کنند.