آنچه باید درباره راهپیمایی اربعین 98 بدانید/ شرایط خروج زائران از مرزهای عراق

در این مطلب می خوانید:

ثبت نام در سایت سماح در اربعین 98

هزینه سفر اربعین 98

شرایط جدید جا به جایی زائران اربعین 98 در مرز مهران

ظرفیت پارکینگ های مرز مهران در اربعین 98

هزینه خدمات درمانی در اربعین 98

اخبار مذهبی- راهپیمایی اربعین 98  نیز همچون سالهای گذشته امسال نیز اجرایی می شود، زوار کشورهای مختلف و عاشق حضرت سیدالشهدا(ع) هر سال با ایام اربعین خود را به کربلای معلی می رسانند تا بتوانند در این مانور بزرگ شیعیان شرکت کنند.

به گزارش افکارنیوز، حضور در راهپیمایی اربعین 98  با توجه به برداشته شدن روادید کشور عراق امسال توجهات بیشتری را نیاز دارد و مطمئنا بر اساس برخی تخمین ها زائران ایرانی عاشق امام حسین(ع) به احتمال فراوان بالای 5 میلیون نفر از ایران در اربعین حسینی حضور پیدا می کنند.

ثبت نام در سایت سماح در اربعین 98

سامانه سماح سایتی است که زائران اربعین 98 باید برای راهپیمایی خود ثبت نام کنند تا بتوانند از مرزهای کشور خارج و به کشور عراق سفر کنند.

ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین گفته باید به زائران حسینی اطلاع‌رسانی دقیقی صورت گیرد که لازمه رفتن به کشور عراق، ثبت نام در سامانه سماح است تا ضمن بهره‌گیری از خدمات بیمه و گمشدگان، شرایط خدمات‌رسانی به آنها نیز مهیاتر شود.

سماح

وی  خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال روادید کشور عراق برای مراسم اربعین98 برداشته شد، زمینه مناسبی است که اگر به خوبی عمل کنیم مسیر خوبی برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم در سال‌های آینده خواهیم داشت.

محمدحسنی صبح امروز در ارتباط با تعیین نرخ مصوب جابجایی مسافر در مرز مهران اظهار داشت: به جهت کنترل و نظارت برجابجایی مسافر وعدم سوءاستفاده برخی رانندگان نرخ مصوب برای مسافربران اربعین ۹۸ تعیین شده است.

هزینه سفر اربعین 98

هر سال با توجه به حجم بالای مسافران و زائران عاشق حضرت سیدالشهدا(ع) برای حضور در راهپیمایی اربعین هزینه حمل و نقل تا مرز و همچنین حضور در کشور عراق دارند.

 

هزینه های سفر اربعین98

هزینه های حمل و نقل زائران اربعین 98 به شرح ذیل می باشد:

 نرخ مسیر پایانه‌مرزی تا مهران ۵۰۰۰ تومان، پایانه مرزی مهران تا ایلام ۱۴.۵۰۰ وپایانه مرزی مهران تا اهواز ۵۴.۰۰۰ تومان

نرخ مسیر پایانه مرز مهران تا تهران ۱۴۰.۰۰۰ تومان، پایانه مرزی مهران تا اندیمشک ۳۸.۰۰۰ تومان و پایانه مرزی تاکرمانشاه ۴۵.۰۰۰ تومان

همچنین زائران اربعین حسینی در صورت مشاهده تخطی از این نرخنامه می‌توانند با سامانه پلیس ۱۱۰ تماس تا به موضوع آنان رسیدگی شود.

شرایط جدید جا به جایی زائران اربعین 98 در مرز مهران

سرپرست دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به شرایط جدید جابه‌جایی زائران در مرز مهران گفت: زائرانی که قصد بازگشت از طریق مرز مهران در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۹ مهرماه را دارند به‌صورت دوتکه به مقصد می‌رسند.

مرز مهران در اربعین98

سرپرست دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور درباره شهر‌های پس‌کرانه مرز مهران عنوان کرد: شهر اندیمشک به‌عنوان یکی از سه شهر معین مرز مهران در نظر گرفته‌شده و زائرانی که می‌خواهند از مرز مهران وارد کشور شوند در ۶ روز از ۲۴ مهر تا ۲۹ مهرماه باید به‌صورت دوتکه سفر کنند؛ به این صورت که ابتدا از مرز به یکی از سه شهر کرمانشاه، همدان و اندیمشک رفته و سپس نقاط موردنظر خود را انتخاب کنند.

باقرجوان تصریح کرد: این در حالی است که در مرز شلمچه و چذابه شرایط عادی بوده و سفر‌ها از این دو مرز به‌صورت یک‌تکه انجام می‌شود که نیازی به سفر اضافه نیز نیست.

ظرفیت پارکینگ های مرز مهران در اربعین 98

در حال حاضر ظرفیت پایانه برکت در مرز مهران ۶۰۰ دستگاه اتوبوس بوده که سه پارکینگ پشتیبان نیز در کنار پارکینگ داخلی با ظرفیت ۴۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای پشتیبانی از پایانه برکت ساخته شده و در مرحله نصب روشنایی قرار دارد که ظرفیت این پارکینگ را تا سه برابر افزایش می‌دهد.

 

پارکینگ های مرز مهران در اربعین 98

پارکینگ خودروهای شخصی در مرز مهران نیز ظرفیت پتانسیل مناسبی دارد و البته این مساله در حوزه استحفاظی و اختیارات استانداری ایلام قرار دارد اما در کنار پارکینگ مهران، ظرفیت ۱۲۰۰ دستگاه در پارکینگ پشتیبان خودروی شخصی وجود دارد.

هزینه خدمات درمانی در اربعین 98

زائرانی که در راهپیمایی اربعین دچار بیماری می شوند باید بدانند هزینه درمانی آنها در طول این سفر رایگان است و با مراجعه به مراکز هلال احمر می توانند روند درمانی خود را طی کنند.

همچنین هزینه استفاده از خدمات اورژانسی در کشور عراق برای تمامی زائرین رایگان است.

بر اساس اعلام رسمی مسئولان اربعین سال 98 تعدادی بالگرد، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس نیز در مرز‌های ایران به صورت آماده باش حضور دارند تا اگر لازم شد وارد کشور عراق شوند ، به همین دلیل زائران در زمینه درمان و هزینه‌های آن نباید هیچ گونه نگرانی‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نقشه شهرهای کربلا و نجف و مسیر پیاده روی اربعین