بهترین زمان سفر به بلغارستان

تور بلغارستان 

کشور بلغارستان، واقع در منطقه بالکان در غرب دریای سیاه، به تنگه ترکیه نزدیک است و پل ارتباطی اروپا و آسیا محسوب می شود. با وجود موزه ها، کلیساها، ورزش های زمستانی، صومعه و آرامگاه ها همیشه مکانی برای بازدید در بلغارستان می یابید. اما وجود جاذبه های طبیعی این کشور برخی از مهمترین ویژگی هایی هستند که طرفدارای را به خود جذب می کنند. این جاذبه ها عبارتند از: غارهای منحصر به فرد، سواحل بلغارستان و آبشارهای دیدنی و فراموش نشدنی. بی شک کشور بلغارستان با داشتن منابع آبی فراوان، آبشارهای بسیار زیادی –حدود 75- را نیز در خود جای داده است. شاید آبشارهای بلغارستان به اندازه آبشار نیاگارا شهرت نداشته باشند، اما مکانی مناسب برای تفریح گردشگران در تور بلغارستان هستند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در جست و جوی بهترین آبشار در بلغارستان سفر کنیم و آبتنی در آبشارهای بلغارستان را تجربه کنیم.

با وجود گرمسیری بودن هوای بلغارستان، این کشور تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد. فصل بهار یکی از بهترین زمان های سفر به بلغارستان است زیرا بسیاری از جشنواره ها در این فصل برگزار می شوند. فصل تابستان با دمای هوا 25-35 و دمای آب 23-27 درجه مقصدی مناسب برای تفریحات ساحلی می باشد. دما در فصل پاییز همانند بهار است و فصلی معتدل به همراه باران است. دماس کشور بلغارستان در فصل زمستان بسیار کاهش می یابد و حدود 5-10 درجه است که مناسب برای اسکی و تفریحات زمستانی می شود.

جاذبه های دیدنی بلغارستان 

1. آبشار کروشونا (Krushuna)

آبشار کروشونا نه تنها گردشگران را به خود جذب می کند بلکه مردم کشور بلغارستان را نیز برای تعطیلات به خود می کشاند. آبشار کروشونا واقع در نزدیکی روستایی به همین اسم در شهر لووچ (Lovech) در شمال بلغارستان قرار دارد. با ارتفاع 20 متری، آبشار کروشونا بزرگترین آبشار کشور بلغارستان است. در این ناحیه انواع غارها، معادن سنگ آهک، گونه های مختلف گیاهی و جانوری وجود دارند. آبشار کروشونا از یک غار سرچشمه می گیرد که می توانید با گذر از جاده باریک پوشیده از سنگ آهک به آن برسید. همچنین یک مسیر پیاده روی مناسب برای گردشگران ساخته شده تا از منظره لذت بخش محیط استفاده کنند. آبشار فیروزه ای رنگ این مکان را به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری بلغارستان بدل ساخته است. هوای اطراف آبشار مرطوب و مملو از قطرات آب است. مردم محلی تا مدت ها بر این باور بودند که این قطره های آب قدرت شفادهندگی دارند.

2. آبشار رایسکو یا رایسکوتو پراسکالو  (Raysko or Raiskoto Praskalo)

آبشار رایسکو پراسکالو به معنای پرتاب شده از بهشت در بالاترین نقطه کوه Stara Planina و در قله Botev واقع شده است. ارتفاع 124.5 متری آبشار رایسکو که نه تنها بلندترین آبشار بلغارستان بلکه در کل شبه جزیره بالکان است. توصیه می کنیم حتما در فصل بهار یا پاییز از این آبشار زیبا بازدید کنید تا پرآب ترین حالت آن را ببینید. آبشار رایسکو در شمال شهر Kalofer واقع شده که دسترسی به آن از منطقه Panitsite به صورت پیاده حدود 5 ساعت طول می کشد. در فاصله 30دقیقه ای از آبشار یک استراحتگاه کوهستانی به اسم Rai (به معنی بهشت) قرار دارد که میتوان شب را در آنجا گذراند.

3. آبشار بویانا (Boyana)

آبشار بویانا یکی از مهمترین جاذبه های توریسی شهر صوفیا می باشد که در کوه Vitosha واقع شده است. سکوت محض حکمفرما در این منطقه تنها با صدای قطره های آبی که از ارتفاع 15 متری می افتند شکافته می شود. آبشار بویانا در فاصله ای حدود 2ساعتی در جنوب شهر صوفیا قرار دارد به صورتی که در یک روز آفتابی میتوان از مرکز شهر این آبشار را مشاهده کرد. کلیسای عجیب Boyana مربوط به قرون وسطا نیز در مسیر دسترسی به آبشار بویانا واقع شده است. آبشار بویانا در فصل بهار زمانی که برف ها در حال ذوب شدن هستند بیشترین جلوه را دارد؛ و در این زمان تور صوفیا بیشترین مسافر را به خود می بیند.

خرید ارزان ترین بلیط هواپیما 

حتما برای خرید بلیط هواپیما بلغارستان ابتدا در اینترنت جستجو کنید، شما می توانید در سایت شهرهای مبدا و مقصد خود را انتخاب کرده، سپس تاریخ سفر را تعیین کنید و جستجو کنید. با توجه به لیست پروازهایی که برایتان نمایان می شوند بهترین بلیط پروازتان به بلغارستان را انتخاب کنید و بلیط هواپیما  را به صورت آنلاین رزرو کنید. همچنین در مسیرهایی که پروازهای متفاوتی دارند، لیست پروازها بر اساس ارزانترین نرخ به گرانترین نمایش داده می شوند. دقت داشته باشید هنگام خرید بلیط، سن نوزاد (زیر 2 سال) و سن کودکان (2 تا 12 سال) را به درستی وارد نمایید.

2

هزینه های کنترل شده و خدمات آژانس در شهر مقصد

زمانی که شما عزیزان از آژانس مسافرتی گلفام سفر تور کامل خریداری می کنید برای خدماتی از قبیل هزینه بلیط رفت و برگشت، ترانسفر فرودگاهی، اقامت در هتل و در برخی مقاصد گشت رایگان شهری اقدام های لازم انجام می شود. که این امر نه تنها در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند بلکه آسایش خیال در طول مسافرت را تضمین می کند. همچنین کانترهای پذیرش گلفام سفر به صورت آنلاین پیگیر مسافران بوده و آماده برای رفع مشکلات شما می باشند. همچنین آژانس مسافرتی گلفام سفر در خصوص تورهای زمان بندی شده ی خود یک فاصل PDF در اختیار شما عزیزان قرار می دهد که تمامی فعالیت های شما را معرفی می کند..

چرا با آژانس مسافرتی سفر کنیم؟

جالب است بدانید توماس کوک در سال 1841 برای اولین بار عده ای را به صورت دست جمعی به سفر برد. زمان زیادی نگذشت که این نوع سفر بین عموم مردم جا افتاد و به نوعی صنعت توریسم در دنیا شکل گرفت و به دنبال آن آژانس های مسافرتی تاسیس شدند و در ادامه رزرو هتل بلغارستان و رزرو بلیط هواپیما شکل گرفت تا علاقمندان به سفر با آرامش بیشتری از مسافرت خود لذت ببرند امروزه شرکت های متعددی در دنیا فعالیت می کنند و تورهای گردشگری متنوعی برگزار می کنند. شاید برایتان سوال باشد که چرا برخی افراد سفر با تور گلفام سفر را به سفرهای شخصی یا سفر بک پکری (که هم هزینه تر است) ترجیح می دهند؟

3

تامین امنیت در سفر

زمانی که شما به تنهایی سفر می کنید تمامی خرج ها، هماهنگی ها و حتی برقراری امنیت در سفر بر عهده خودتان است. آژانس مسافرتی گلفام سفر با انجام تمامی هماهنگی ها و اعلام اخطارها به شما عزیزان به دنبال ایجاد فضایی امن برای گذراندن تعطیلاتی فراموش نشدنی می باشد.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر به آدرس اینترنتی https://www.golfamsafar.com