آژانس مسافرتی یا وبسایت اینترنتی؛ از کدام خرید کنیم؟

زمانی نه چندان دور، آژانس مسافرتی تنها انتخاب برای افرادی بود که قصد خرید خدمات مرتبط با سفر را داشتند. تفاوتی نداشت که شما بلیت هواپیما و قطار می‌خواهید، قصد رزرو هتل در نقطه‌ای از جهان را دارید یا به‌دنبال یک تور گردشگری هستید. در هر صورت این آژانس مسافرتی بود که باید بدان مراجعه می‌کردید و خدمات مورد نظر خود را خریداری می‌کردید.

اما در سال‌های گذشته با افزایش دسترسی گردشگران به اینترنت و گسترش تکنولوژی‌های رزرو اینترنتی، برخی از گردشگران ترجیح می‌دهند به جای مراجعه حضوری به آژانس هواپیمایی خارجی، خدمات مورد نظر خود را اینترنتی بخرند.

با این وجود اما آژانس‌های گردشگری همچنان یکی از مهمترین بازیگران صنعت گردشگری هستند و هنوز معتبرترین مرجع برای خرید خدمات گردشگری به‌شمار می‌روند. در این مقاله به بررسی دلایلی که باعث می‌شود آژانس مسافرتی هنوز هم معتبرترین و بهترین انتخاب برای خرید خدمات گردشگری باشد می‌پردازیم.

پس اگر شما نیز در دوراهی انتخاب بین آژانس مسافرتی و سایت اینترنتی هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مراجعه به آژانس‌های مسافرتی و خرید خدمات گردشگری موردنظر، مزایای بسیاری دارد که باعث شده است هنوز آژانس هواپیمایی خارجی انتخاب اول گروه وسیعی از مخاطبان و گردشگران بالقوه باشد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل برترین آژانس مسافرتی نسبت به سایت‌های اینترنتی، تخصص و دانش بیشتر کارشناسان آژانس مسافرتی است. این کارشناسان با تکیه بر سال‌های تجربه، اطلاعات بسیار باارزشی در زمینه سفر و خدمات گردشگری دارند و می‌توانند بهترین خدمات را بر اساس نیازهای شما ارائه کنند.

اطلاع از قوانین و مقررات مختلف مرتبط با سفر و گردشگری، آگاهی نسبت به مقصدهای متنوع، جاذبه‌های گردشگری، بهترین زمان سفر به یک منطقه و ... باعث شده تا کارشناسان آژانس مسافرتی بهترین گزینه برای مشاوره و خرید خدمات سفر باشند.

اما علاوه بر اطلاعات و دانش بالای کارشناسان آژانس‌های مسافرتی، آنها پشتیبان‌های بینظیری نیز هستند. در واقع در هر قسمتی از سفر اگر مشکلی برای شما رخ دهد، کارشناسان آژانس مسافرتی تمام تلاشش را خواهد کرد تا مشکل شما در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود.

یکی دیگر از مزایایی که آژانس مسافرتی در مقابل سایت اینترنتی رزرو خدمات گردشگری دارد، دسترسی بیشتر آنهاست. آژانس‌های مسافرتی معتبر معمولاً به تمامی سامانه‌ها و ابزارهای رزرواسیون خدمات گردشگری دسترسی دارند و با مراجعه به آژانس هواپیمایی خارجی، در واقع شما به تمامی گزینه‌ها و خدمات گردشگری دسترسی خواهید داشت. در صورتیکه سایت‌های اینترنتی معمولاً از دسترسی کمتری برخوردارند و همین موضوع، انتخاب‌های شما را محدود خواهد کرد.

اما تصور کنیم آژانس‌های مسافرتی و سایت‌های رزرواسیون هر دو از یک سطح دسترسی برخوردار باشند. بسیاری از اوقات ما زمان محدودی در اختیار داریم. جستجو در میان گزینه‌های مختلف در سایت‌های رزرو، کاری زمانبر است که حوصله شما را سر خواهد برد. اما کارشناس آژانس مسافرتی بدون اینکه زحمتی به شما بدهد، بهترین گزینه را برای شما انتخاب می‌کند. همین راحتی و صرفه جویی در زمان یکی دیگر از نقاط قوت مراجعه به آژانس مسافرتی است.

حالا که صحبت از به صرفه بودن شد، باید به صرفه اقتصادی خرید خدمات از آژانس مسافرتی نیز اشاره کرد. آژانس‌های مسافرتی به‌دلیل ارتباطات کاری گسترده و مستمری که با عرضه کننده‌های خدمات گردشگری دارند، می‌توانند هزینه شما را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

از طرف دیگر اگر قصد داشته باشید یک پکیج تور یا مجموعه‌ای از خدمات گردشگری را از یک آژانس مسافرتی خریداری کنید، هزینه شما در مقایسه با خرید جداگانه خدمات بسیار کمتر خواهد بود.

اما یکی دیگر از مزایای مراجعه به آژانس گردشگری که کمتر به آن توجه می‌شود، ماهیت مراجعه به آژانس مسافرتی و مراجعه به سایت است. بسیاری از اوقات ما دوست داریم با یک انسان و از نزدیک تعامل داشته باشیم. با او صحبت کنیم، نیازها و خواسته‌هایمان را برایش شرح دهیم و از او مشورت بگیریم.

در حالیکه در سایت‌های اینترنتی شما با یک ماشین روبرو هستید و عملاً هیچگونه تعامل اجتماعی در آن شاهد نخواهید بود.

همین مسئله، یکی از مهمترین دلایلی است که باعث شده تا بسیاری از افراد ترجیح دهند برای خرید خدمات گردشگری به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنند و خدمات مورد نظر خود را حضوری خریداری کنند.

همانگونه که بحث شد، با وجود افزایش روز افزون سایت‌های اینترنتی، آژانس‌های گردشگری همچنان بهترین مرجع برای خرید خدمات گردشگری هستند. اما در میان تعداد بسیار زیاد آژانس‌های گردشگری، تنها تعداد اندکی از آنها هستند که می‌توانند خدماتی با کیفیت بالا و مناسب به مشتریان خود ارائه کنند.

آژانس مسافرتی ققنوس یکی از معتبرترین آژانس‌های مسافرتی ایران است که بیش از 40 سال سابقه درخشان و مستمر در صنعت گردشگری ایران دارد. آژانس هواپیمایی ققنوس به عنوان یکی از پیشروترین کسب و کارهای گردشگری ایران، همواره در تلاش بوده تا بتواند نیازهای گردشگران ایرانی در تمامی زمینه‌ها را به بهترین نحو ممکن پاسخگو باشد.

آژانس مسافرتی ققنوس با خدمات گسترده‌ای در زمینه برگزاری تورهای گردشگری داخلی و خارجی، رزرو هتل‌های داخلی و خارجی، فروش بلیت هواپیما به تمام نقاط جهان، صدور ویزای معتبرترین کشورهای دنیا، ارائه خدمات تشریفات و MICE آماده ارائه خدمت به تمامی گردشگران ایرانی است.

در حال حاضر آژانس هواپیمایی ققنوس در دو شعبه آماده خدمت‌رسانی به گردشگران است. دفتر مرکزی ققنوس در برج ققنوس خیابان شریعتی (پایین‌تر از پل رومی) و شعبه برج سایه در خیابان ولیعصر (عج) (روبروی پارک ملت) محل فعالیت تیم ققنوس با بیش از 100 نیروی متخصص هستند.

برای بهره‌مندی از خدمات آژانس ققنوس علاوه بر مراجعه به یکی از دو شعبه ققنوس، می‌توانید به وبسایت این آژانس مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 24525-021 تماس حاصل فرمایید.