شیوه حمل و نقل و کلاهبرداری در استانبول

استانبول کارت بهترین گزینه برای پرداخت هزینه حمل و نقل شما است ، زیرا کارت قابل شارژ مجدد است و کلیه گزینه های اصلی حمل و نقل عمومی را در بر می گیرد. اگر با یک دوست یا خانواده خود سفر می کنید ، می توانید برای افراد مختلف با همان کارت ضربه بزنید ، بنابراین راحت تر می توانید با گروه ها ارتباط برقرار کنید.تاکسی ها باید نسبتاً ارزان باشند ، اما نسبت به رانندگانی که سعی در مذاکره در مورد کرایه های ثابت یا کسانی که سعی در تغییر قیمت شما دارند ، محتاط باشید.

مکانهای مشهور خرید استانبول کارت:

دکه های داخل ایستگاه های مترو در استانبول

دستگاه های الکترونیکی ثابت شارژ کارت که به ATM معروف است و فقط در ایستگاه های مترو وجود دارد.

دکه های و غرفه های روزنامه فروشی داخل شهر استانبول.

1

توصیه های خرید استانبول کارت:

اگر در روز تا پنج بار از گیت های اصلی مترو و یا اتوبوس و کروز تردد میکنید هزینه های استانبول کارت تا بیش از 50 درصد کاهش می یابد و بهترین راه استفاده افراد خانواده از استانبول کارت جدا است.چرا که اگر یک خانواده 2 نفره  از یک استانبول کارت  مشترک استفاده کند پس از دومین مسیر و رد شدن از گیت آخرین تخفیف آنها تمام میشود ولی اگر 2 کارت داشته باشند تا مسیر 4 و 5 تخفیف های انها پلکانی تا 50 درصد ادامه خواهد داشت و در انتهای روز هزینه کمتری میپردازند طبیعتا شما اگر تور استانبول 3 شب را هم گرفته باشید به ناچار در طول روز باید زمانهای زیادی را برای شارژ پشت دستگاههای ATM صرف نمائید و در انتها هزینه های زیادتری پرداخت مینمائید.پس بهترین راه اینست که هر شخصی یک استانبول کارت تهییه نماید.

2

نکات ایمنی برای زنانی که در استانبول مسافرت می کنند

یکی از مواردی که من می خواهم برجسته کنم ، به ویژه برای مسافران زن انفرادی در تور استانبول این است که استانبول دارای یک اداره ویژه پلیس گردشگری است که بین ایا صوفیه و مخزن باسیلکا واقع شده است. اگر چیزی اشتباه پیش می رود ، این جایی است که می خواهید به آن بروید!استانبول به طور کلی بسیار ایمن است و جرم و جنایات کوچک نیز کم است. با این حال ، در اطراف شهر قدیمی مراقب باشید زیرا ممکن است چنگ زدن به کیسه اتفاق بیفتد. از پیاده روی تک نفره در تکسیم در اواخر شب (بعد از ساعت 10) ، به خصوص در خیابان اصلی Istikal Cadessi ، خودداری کنید. همچنین توصیه می شود در آخر هفته ها به سفر انفرادی نروید. افراد جلوی شما را نمی گیرند ، اما می توانند جلوه ای مرعوب داشته باشند.کفش پاشنه بلند و لباس کوتاه نیز نباید در اطراف شهر پوشیده شود. بسیاری از دختران محلی را می بینید که در همه نوع لباس ها و لباس پوشیده اند.

3

آگاه باشید که چندین روش کلاهبرداری وجود دارد که گردشگران را هدف قرار می دهد ، و هنگام مراجعه به تاکسی ها ، همیشه تاکسی متر را بررسی کنید و با پرداخت هزینه های ثابت موافق نیستید. انتخاب راننده تاکسی قدیمی معمولاً شرط بندی ایمن تر است ، زیرا احتمالاً سعی در مسافرت و گول زدن مسافران کمتری دارند.مانند هر مسافرت انفرادی در یک شهر بزرگ ، عاقلانه است که بیش از حد مسموم نشوید و خود را در کافه ها و کلوپ ها آسیب پذیر نگذارید. توصیه می کنم همیشه اگر دوست دارید در شب به مسافرت بروید ، به یک خوابگاه یا هتلی سفر کنید ، یا اینکه به کسی اطلاع دهید که کجا می خواهید بگویید.و در آخر ، من توصیه می کنم یادگیری چند عبارت اصلی به زبان ترکی ، مانند "سلام" ، "متشکرم" ، و غیره ، زیرا با رانندگان تاکسی و در کافه ها / رستوران ها مسیری طولانی یاد بگیرید.

4

از مردان در استانبول چه انتظاری دارید

فرهنگ در استانبول با اکثر کشورهای غربی بسیار متفاوت است. در بسیاری از مناطق توریستی استانبول ، مردانی وجود خواهند داشت که به بازدید کنندگان تور ارزان استانبول  زن بی احترامی می کنند.من شخصاً هیچ وقت با مردان محلی هیچ مشکلی را تجربه نکرده ام و مشکلاتی را که با آنها روبرو شدم بسیار نجیب و مودبانه پیدا کردم.با این حال ، اگر با کسی مثل این روبرو شدید ، به آنها محکم بگویید که شما را تنها بگذارند و در صورت ادامه ، به منطقه ای بروید که افراد زیادی در آن قرار دارند. نزدیک شدن به اعضای پلیس گردشگری تور ترکیه همیشه ایده خوبی در این نوع شرایط است.

یکی از دلایل اهمیت پلیس ترکیه به امنیت این کشور بخصوص شهر استانبول و آنتالیا، وجود تعداد زیادی توریست در همه فصل‌های سال از سراسر جهان است. نکته قابل ستایش برا ی مردم این کشور این است که نژاد پرستی در مردم آن‌ها وجود ندارد و مردم با هر نژادی با هم مشکلی ندارند. همین امر در کاهش جرم و جنایت در ترکیه، استانبول و آنتالیا بسیار موثر بوده است. یکی از کارهایی که پلیس ترکیه برای برقراری امنیت در استانبول انجام داده است نصب دوربین‌های امنیتی 24 ساعته در جاهای مختلف شهر است که همه چیز را ضبط و نا امنی را تا حد زیادی مختل کرده است.

منبع: تور لحظه آخری