چگونگی نصب دوربین مداربسته

اگر شما هم در نهایت موفق به خرید یک سیستم دوربین مداربسته شده اند به طور قطع هم اکنون به مرحله نصب آن رسیده اید. اگر در مورد نحوه نصب دوربین مدار بسته هیجان زده هستید، باید بدانید که ما تمامی نکات نصب دوربین مداربسته را برای شما به قلم تحریر درآورده ایم. در این راهنمای ساده، ما به نصب دوربین مداربسته امنیتی به آسان ترین روش ممکن پرداخته ایم. در گذشته، شاید پیچیدگی هایی که در نصب این نوع دوربین ها وجود داشته است، باعث می شد تا نیاز به یک نصاب حرفه ای داشته باشید. با پیشرفت بخش هایی مانند کارهای خودگردان اما دیگر صاحبان خانه ها و مشاغل کوچک و بعضا بزرگ هم میتوانند به آسانی یک سیستم امنیتی دوربین مداربسته را نصب کنند. الزامات نصب براساس پیچیدگی سیستم ، از پلاگین مستقل و بازی دوربین های امنیتی بدون سیم تا سیستم های امنیتی چند دوربین پیچیده متفاوت است. تیم ما به شما آموزش خواهد داد که چگونه یاد بگیرید دوربین های امنیتی را نصب کنید و جایی مناسب برای آن ها پیدا کنید، همچنین نکات بسیار دیگری هم در این مورد به شما یاد خواهیم داد.

برنامه ریزی کلید موفقیت در نصب دوربین مداربسته است

شاید بتوان گفت که مهمترین نکته پیش از اینکه به ویژگی های نصب دوربین مداربسته بپردازیم آماده سازی است. برنامه ریزی تنها برای ساده تر کردن روند نصب نیست، بلکه شما توسط آن میتوانید از مطابقت سیستم امنیتی با نیازهای امنیتی ملک اطمینان حاصل کنید. بسیاری از افراد بعد از اینکه یک سیستم امنیتی را خریداری کردند، شروع به برنامه ریزی های اشتباه در این زمینه می کنند. شما این کار با چک کردن وضعیت امنیت و همچنین ارزیابی موضع موردنظر آغاز کنید. هدف از این فرآیند این است که شما بتوانید نقاط ضعف امنیتی را شناسایی کنید و در واقع میتوان گفت که شناسایی در این بخش یک نکته کلیدی است. شما میتوانید از این اطلاعات استفاده کنید تا بتوانید نیازهای امنیتی را مورد بررسی قرار دهید. یکی دیگر از اساسی ترین عواملی که باید در مرحله برنامه ریزی در نظر بگیرید این است که چه مدتی باید تلاش کنید تا دوربین مداربسته موردنظر خود را بیابید. شما میتوانید از دوربین های داخلی و خارجی گرفته تا بی سیم و سیم دار همه را مورد بررسی قرار دهید.

1

دوربین مداربسته

برنامه ریزی و ملاحظات مربوط به سیم کشی

گفته می شود که اکثر سیستم های دوربین مداربسته به سیم کشی نیاز دارند. با این وجود گفته می شود که طول کابل هایی که میخواهید نصب کنید در واقع برای انتخاب سیستم امنیتی موردنظر شما تاثیر خواهند داشت. برای سیستم هایی که DVR  استاندارد دارند، به کابل های کواکسیال نیاز دارید که میتوانند کیفیت تصویر را بیشتر کنند. سیستم های NVR  اما به کابل های اترنت نیاز دارند چرا که این نوع کابل ها از انعطاف بیشتری برخوردار هستند و شما میتوانید از سوئیچ های شبکه برای افزایش طول کابل ها بدون تاثیرگذاری های لازم بر کیفیت تصویر استفاده کنید. در نهایت می توان گفت که کار نصب دوربین مداربسته در این حالت بدون هیچگونه افت سیگنال انجام خواهد گرفت. به یاد داشته باشید که سیستم های DVR  معمولا به دلیل اینکه نصب کابل ها در آن به میزان بیشتری نیاز دارند معمولا زمان بر تر هستند. اگر شما هم تفاوت بین سیستم دوربین مداربسته NVR  و DVR  را نمیدانید میتوانید از دیگر بخش های این وبلاگ استفاده کنید.

2

نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته را کجا نصب کنیم؟

اینکه شما در چه مکانی دوربین مداربسته را نصب کنید به شما اجازه می دهد که بهینه ترین استفاده را از این سیستم های امنیتی داشته باشید و تماما هم بسته به کار شماست. با این حال اما نکاتی وجود دارد که به صورت یک سری استاندارد جهانی درآمده اند. از این گذشته، در صورتی که شما دوربین مداربسته را در مکانی نامناسب نصب کنید باید بدانید که کار شما برای برآورده کردن امنیت تقریبا بی فایده است.

اینکه آیا دوربین مداربسته را در داخل و یا خارج از منزل خود قرار میدهید، اصلی ترین نکته ای که باید بدانید این است که تمرکز روی چه بخش هایی است. شما باید برای این کار، ارزیابی امنیتی را انجام دهید. بهترین کار این است که درهای جلو عقب در محل کار و یا خانه، راه های مختلف دسترسی مردم به ساختمان ها و هرگونه نقطه کور را شناسایی کنید. در بعضی از موارد برای اینکه بتوانید یک منطقه خاص را تحت پوشش قرار دهید باید به طور حتم چندین دوربین را نصب کنید. یک قانون کلی در زمینه نصب دوربین مداربسته وجود دارد و آن هم این است که شما دوربین امنیتی را با زاویه نزولی نصب کنید تا حتی الامکان تشخیص دقیق حرکت راحت تر باشد. البته این نکته هم حائز اهمیت است که شما میتوانید از یک دوربین مداربسته گنبدی استفاده کنید تا زاویه دید گسترده تری داشته باشید.

اگر شما میخواهید از حداقل یک دوربین مداربسته استفاده کنید که جلوی خانه شما را پوشش دهد، باید بتوانید فضای باز جلوی خانه را کنترل کنید. اغلب گفته می شود که این فضاها نقاط اصلی ورود به سیستم هستند. دوربین هایی که به طبقه همکف دسترسی دارند اما از جمله بخش های آسیب پذیر هستند که میتوان توسط آن ها سنسور های پنجره و دیگر بخش ها را مورد کنترل قرار داد. به خاطر داشته باشید که دروازه و یا گاراژ نقاط اصلی دسترسی به شمار می آیند و باید مورد نظارت قرار گیرند. پوشش های امنیتی هم باید در همه نقاط مورد دسترسی باشند تا بتوانند در صورت ورود غیر مجاز به شما هشدار دهند.

نصب دوربین مداربسته در محیط های بیرونی

گفته می شود که نصب دوربین مداربسته در محیط های بیرونی و فضاهای باز در واقع دارای چندین ملاحظه است که شما باید به آن دقت کنید:

·        از نو پس زمینه و نور دادن بیش از حد به لنز دوربین مدار بسته خودداری کنید.

·        نورپردازی را به گونه ای انجام دهید که نور بیش از حد ایجاد نشود که در نتیجه باعث می شود تصویر برداری با رنگ روشن ایجاد شود و تصویر واضح نباشد.

·        نور پس زمینه میتواند توسط هر نور روشنی مانند نور خورشید، چراغ امنیتی و همچنین نور خیابان ایجاد شود.

·        انعکاس نور خورشید و یا سایر چراغ ها می تواند باعث سفید شدن لنز شود که در نهایت دایره هایی در فیلم های امنیتی شما ایجاد خواهد شد.

3

دوربین مدار بسته

·        برای اینکه از ضعف امنیتی در این زمینه جلوگیری کنید، دوربین مداربسته را در جایی نصب کنید که از نور مستقیم خورشید دور است.

·        دوربین امنیتی را دور از دسترس نصب کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که کسی نمیتواند به آن ها دست بزند. اگر دوربین مداربسته شما نزدیک به زمین باشد، به طور حتم یک متجاوز میتواند به راحتی آن را خراب کند و در نتیجه تصاویر امنیتی شما را مختل کند.

با این حال اما دقت داشته باشید که بیش از حد نزدیک به دوربین قرار نگیرید چرا که در این صورت ممکن است که در شناسایی افراد با مشکل رو به رو شوید.

·        میتوانید قدرت اتصال وای فای را مورد بررسی قرار دهید. هرچقدر که دوربین شما از روتر فاصله بیشتری داشته باشد، دستیابی به سیگنال موردنیاز هم سخت تر خواهد شد به این ترتیب می توان گفت که قدرت سیگنال را باید در هر منطقه برای نصب دوربین مداربسته مورد بررسی قرار دهید. اگر سیگنال ضعیف است و یا حتی از محدوده خارج می شود، شما میتوانید یک دستگاه وای فای دیگر را نصب کنید ولی با این حال باز هم باید نکاتی را برای بهینه سازی سیگنال وای فای بدانید.

·        توجه داشته باشید که این نکات تنها برای دوربین مداربسته متصل به وای فای مورد استفاده خواهد بود. شما باید از پیامد های ایجاد این حریم خصوصی آگاه باشید و حتما قوانین نظارتی را در استان، ایالت و یا کشور خود بدانید. اگرچه اکثرا مانند ایالت متحده آمریکا قوانین خاصی را در زمینه نصب دوربین مداربسته ندارند اما به طور کل شما باید تمامی نکات مربوط به حریم خصوصی را بدانید.

سوال هایی که ممکن است در زمینه نصب دوربین مداربسته برای شما ایجاد شود، آیا دوربین باید در دید باشد؟

4

دوربین مداربسته

اگرچه گفته میشود که بیشتر اوقات نصب دوربین مداربسته باید در فضای باز انجام شود اما برخی از مشاغل هم هستند که نصب دوربین مداربسته را در داخل خانه انجام می دهند. یک مطالعه ای که روی سارقان محکوم به دزدی انجام شده است نشان می دهد که آن ها دوربین های قابل رویت را بیشتر مورد بررسی قرار می دهند. نصب دوربین های امنیتی در واقع برای ایجاد امنیت است و اینکه شما آن ها را به گونه ای نصب کنید که قابل مشاهده نباشند در نظر کاری بی فایده است.

نکاتی برای نصب حرفه ای دوربین مدار بسته

·        بهتر است که شما دسترسی به برق را برای دوربین های مداربسته امنیتی بدون سیم مورد بررسی قرار دهید.

·        قبل از اینکه محل دوربین را نهایی کنید، بهتر است که دوربین را به ضبط کننده متصل کنید تا اطمینان حاصل کنید که دوربین درست کار می کند.

·        پیش از اینکه دوربین مداربسته را نصب کنید، محل مورد نظر را برای جایگذاری دوربین بررسی کنید و مطمئن شوید که برای نصب آن مناسب است.

·        زاویه دید دوربین مداربسته را چندین بار بررسی کنید و دقت داشته باشید که این کار مهمترین بخش در نصب دوربین مداربسته است.

·        اگر میخواهید مطمئن شوید که دوربین مداربسته در بهترین نقطه نصب قرار گرفته است و هیچگونه نقطه کوری وجود ندارد باید آن ها را در زاویه صحیح قرار دهید البته تا زمانی که نمای واقعی دوربین را نگاه نکنید متوجه موانع خاص دیداری در این زمینه نخواهید شد. بسیاری از شرکت هایی که در زمینه نصب دوربین مداربسته فعالیت می کنند مانند پارت ویژن به شما کمک خواهند کرد که کار نصب دوربین مداربسته را به راحتی انجام دهید.

5

دوربین مداربسته

به طور خلاصه...

شما باید برای نصب دوربین مدار بسته روی محل های خاص تمرکز کنید. بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که نقاط ورودی و خروجی را کنترل کنید. ممکن است که شما بخواهید دوربین مداربسته را در یک در و یا گاراژ قرار دهید که در این صورت عقب و جلو بودن آن ها در زاویه دید شما موثر است.

دوربین مداربسته خود را با زاویه نزولی نصب کنید. همچنین برای اینکه بتوانید نقاط کور را مورد پوشش قرار دهید بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که از چندین دوربین مداربسته استفاده کنید. دوربین مداربسته را به دور از دسترس نصب کنید و دقت داشته باشید که برای وضوح تصویر بیشتر بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که روشنایی تصویر را چک کنید. مهم ترین چیزی که باید هنگان نصب دوربین مداربسته بدانید این است که اگر نیاز به کمک یک متخصص داشتید، حتما با یک مجموعه معتبر در این زمینه مشورت کنید.

6

نصب دوربین مداربسته با پارت ویژن

مجموعه پارت ویژن با در اختیار داشتن تکنسین های حرفه ای و با استفاده از به روزترین دانش تخصصی در زمینه نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی، انواع دوربین مداربسته را برای نصب در مکان های مختلف فراهم نموده است. جهت تماس رایگان با کارشناسان شرکت با تلفن ۰۲۱۸۸۱۰۵۴۰۵ تماس حاصل فرمائید.