راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

خرید کابینت آشپزخانه برای هر خانم خانه داری اهمیت بسیار بالایی را دارد. انتخاب بهترین شرکت برای خرید کابینت آشپزخانه اهمیت خود را در این موضوع نشان می دهد. در این مقاله سعی میکنیم بهترین نکات برای خرید کابینت آشپزخانه را برای شما معرفی کنیم با ما همراه باشید.

یکی از مهم ترین مواردی که در هر خانه ی به آن توجه ویژه ی باید داشته باشیم ، کابینت آشپزخانه می باشد چرا که ما می توانیم بگوییم قلب هر خانه ی آشپزخانه آن است پس زیبایی این قسمت مورد توجه ی خاصی باید قرار بگیرد. انتخاب این مورد زمانی سخت تر می شود که قرار باشد بانوان مدل کابینت و نوع آن را انتخاب کنند چرا که از میان افراد خانواده ، بانوان عزیز هستند که ساعت های طولانی تری را برای پخت و پز در آشپزخانه سپری مینمایند. کابینت هایگلاس هم جزو پر طرفدار ترین کابینت های آشپزخانه است که مورد پسند  بانوان است.

مدل های کابینت با توجه به نوع مصرفی

چوب : یکی از قدیمی ترین نوع متریال مصرفی که در کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد چوب بوده که احتمالا شما هم در گذشته نمونه های از کابینتهای چوبی را دیده اید و جنس چوب مانند بلوط ، گردو ، راش ، افرا و... در کابینت مورد استفاده قرار می گرفت البته کابینت های چوبی جز زیباترین و حتی گران ترین کابینت ها به شمار می روند که امروزه در خانه های بسیار گران قیمت نیز بکار برده می شود.

 

مصنوعات چوبی : پس از گذشت زمان برای اینکه در هزینه ها صرفه جویی انجام شود و کابینت های با قیمت مناسب تر به مشتریان عرضه شود مصنوعات چوبی را مورد استفاده قرار دادند که متریال های متفاوتی مثل لترون ، ام دی اف و پی وی سی را شامل می شود.

یکی از مهم ترین مزیت های که در خصوص چنین متریال های مطرح می شود تنوع می باشد و منجر به این می شود که هر مشتری با هر سلیقه ی که داشته است می تواند برای منزل خود کابینت انتخاب کند.

فلز :  کابینت های فلزی نیز از نمونه کابینت های بودند که در کنار کابینتهای چوبی در گذشته بسیار استفاده می شدند ولی این روزها دیگر با وجود تنوع و کیفیت ، کمتر کسی به سراغ کابینت فلزی می رود و تقریبا این مدل را می توانیم منسوخ شده بدانیم.

2

انواع کابینت آشپزخانه

سبک مدرن : چنین سبکی با روی کار آمدن مصنوعات چوبی شکل گرفته شد و هم اکنون جز پر طرفدارترین سبک های کابینت به شمار می رود که توجه به تنوع متریال و رنگ بندی مختلف کابینت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در چنین سبکی می توان طراحی های زیادی را در خصوص کابینت اجرا نمود.

سبک کلاسیک : در خصوص کابینت آشپزخانه می توانیم بگوییم جز قدیمی ترین سبک ها محسوب می شود و چوب و روکش چوب به عنوان عمده ترین متریالی به شمار می رود که در تولید کابینت در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. اما امروزه چون تکنولوژی با پیشرفت های بسیار خوبی روبرو بوده است برای ایجاد تنوع های بیشتر از روکش های پی وی سی نیز استفاده می کنند و البته مقرون به صرفه تر است اما زیبایی آن در مقایسه با زیبایی چوبی از درصد پایین تری برخوردار است.

سبک نئوکلاسیک : سبک جدیدی می باشد که از ترکیب سبک مدرن و کلاسیک به وجود آمده است ولی عمده ترین متریال مورد استفاده در نئوکلاسیک مصنوعات چوبی می باشد. البته در کشور عزیزمان ایران هنوز این مورد نتوانسته است جایگاه خوبی را به خود اختصاص بدهد و مشتریان زیادی اطلاعات خوبی در این خصوص ندارند.

کابینت ام دی اف

یکی از متریال های پر کاربرد در تولید کابینت آشپزخانه ،  ام دی اف می باشد که علاوه بر تنوع ، دارای مقاومت خوبی نیز است و حتی می توان از آن در محیطهای با شرایط آب و هوای سخت نیز استفاده کرد.

از جمله مزیت های کابینت های ام دی اف میتوانیم به موارد چون مقاومت در برابر رطوبت و گرما ، سازگاری با شرایط آب و هوای مختلف، قیمت مناسب و به صرفه ، ترکیب رنگ بسیار بالا و... اشاره نمود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که ام دی اف در برابر شوینده های قوی میتواند آسیب پذیر باشد و برخورد مستقیم آب با آن موجب باد کردن این متریال خواهد شد.

گروه مهندسی طراحی و تولید آراکس

یکی از معتبر ترین شرکت های طراح و تولید کابینت در تهران گروه مهندسی طراحی و تولید آراکس است ، اگر به دنبال خرید کابینت و خدمات دکوراسیون هستید می توانید از مشاوره رایگان آراکس استفاده کنید. برای ارتباط با گروه مهندسی طراحی و تولید آراکس به آدرس اینترنتی https://araxwoodco.com/ مراجعه نمایید یا با شماره تلفن های  ۰۲۱۲۲۳۶۱۳۲۳ در ارتباط باشید.