با ۱۰ هزار رو اززندگیت چیکار می‌کنی؟

این سوالی است که این‌روزها تیم جوان و خلاق وبسایت ۱۰ هزار روز از ما می‌پرسند. تقریبا تمامی ما حدودا ۵ روز در هفته، ۵۰ هفته در سال و ۴۰ سال تا قبل بازنشستگی کار می‌کنیم و این یعنی ۱۰ هزار روز!

اما آیا همه ما از شغلی که انتخاب کرده‌ایم رضایت داریم؟ آنقدر مطمئن هستیم که ۱۰ هزار روز از زندگی‌مان را پای این شغل بگذاریم؟

شاید مردد باشید و جواب دادن به این سوال برایتان سخت باشد اما شاید برعکس عاشق شغل خود باشید و با رضایت شغلی بالا، از این مسیر شغلی مطمئن باشید و از لحظه لحظه آن لذت ببرید! اما اگر ۱۰ هزارروز برایتان رقم بزرگی است و ترسیده‌اید؛ نگران نباشید.

وبسایت ۱۰ هزار روز که با حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف شروع به کار کرده است، قصد دارد تا با علمی‌ترین داده‌ها و تحقیقات به ما و شما کمک کند تا یک راهنمای جامع برای انتخاب شغل و مدیریت مسیر شغلی‌مان پیدا کنیم.

مسیر شغلی جدا از زندگی ما نیست بلکه خود زندگی ماست و به همین دلیل انتخاب و شناخت درست آن می‌تواند یک عمر زندگی شاد و لذت‌بخش یا یک عمر زندگی ناخوشایند را برایمانا رقم بزند. اما شناخت این مسیر آنقدر پیچیدگی دارد که نمی‌توانیم فقط به نصحیت آدم های اطرافمان یا حتی وبسایت‌ها و کتاب‌های مختلف در این حوزه‌ها اعتماد کنیم. چون بالاخره آن‌ها هم یک‌چیزایی از دستشان در رفته یا با نظرات شخصی‌شان ترکیب شده است.

2

۱۰ هزار روزی‌ها اینجا هستند تا تجربه‌های افراد و نتایج تحقیقات علمی انجام شده درباره مسیر شغلی را کنار هم بگذارنند و آن‌ها را تحلیل کنند. آن‌ها برای ما یک راهنما ایجاد می‌کنند. راهنمایی که می‌تواند به همه کمک کند تا زندگی حرفه‌ای بهتری داشته باشند. این راهنما مطلق نیست! حتی قرار نیست تا شغل صد در صدی زندگی ما را به ما بگوید یا بر ما برچسب بزند!

این راهنما فقط یک چارچوب است، چارچوبی که به ما نشانه‌هایی می‌دهد تا از شناخت و آگاهی نترسیم. به مسیر شغلی‌تان قدم بگذاریم و آن را کشف کنیم. پس اگر درباره انتخاب شغل مناسب‌تان، معیارهای رضایت شغلی، انتخاب رشته و ... کنجکاو هستید؛ نگاهی به وبسایت 10000rooz.ir داشته باشید.

شاید با خواندن مطالب این وبسایت، چراغی در ذهنتان سوسو زد و جرقه‌ای روشن شد! آن‌وقت می‌توانید با اطمینان برای ۱۰ هزار روز از زندگی‌تان برنامه‌ریزی کنید. اگر هم در میانه راه هستید و چند روزی از آن را پشت سرگذاشته‌اید، نگران نباشید. ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه است.

رضایت شغلی را دست کم نگیرید. از همین امروز به فکر بهبود یا تغییر مسیر شغلی‌تان باشید. به پیشرفت شغل‌تان و شروع یک زندگی حرفه‌ای فکر کنید. فراموش نکنید که اگر به فکر زندگی حرفه‌ای‌تان باشید، زندگی شخصی‌تان را هم درنظر گرفته‌اید و اگر شما بخندید و شاد باشید، جامعه هم می‌خندد و شاد می‌شود! نقش خودتان را در بهبود جامعه فراموش نکنید.

شما ۱۰ هزار روز به خودتان و جامعه‌تان بدهکارید! پس با کمک داده‌های علمی و تجربیات حرفه‌ای این بدهی را پرداخت کنید.