نکات جالبی که باید قبل از خرید بلیط قطار تهران قم بدانید

قبل از خرید هر نوع بلیط سفری بهتر است اطلاعاتی در خصوص روش های خرید، مقصد خود و حتی لغو سفر و نحوه استرداد مبلغ بلیط خود کسب کنید. این نوع اطلاعات به ویژه در بلیط قطار، می‌تواند اطلاعاتی در خصوص ایستگاه راه آهن، طریقه دسترسی به مرکز شهر و حتی نوع قطارهایی که در مسیر مورد نظر تردد می‌کنند را نیز در بربگیرد. توجه داشته باشید که آگاهی از این اطلاعات، در نهایت می‌تواند منجر به خرید بلیط ارزان تر شده و خریدار را در تجربه یک سفر لذت بخش یاری کند. به همین جهت در این مطلب با عنوان ” نکات جالبی که باید قبل از خرید بلیط قطار تهران قم بدانید ” در نظر داریم تا مواردی از این دست را در مسیر تهران قم بررسی نماییم، با قاصدک 24 همراه باشید.

روش های خرید بلیط قطار قم تهران

برای خرید بلیط قطار قم تهران همانند سایر انواع بلیط سفر نظیر بلیط هواپیما و اتوبوس، دو راه معمول و متداول وجود دارد. راه اول که قدیمی تر، پر دردسرتر و تا حدودی منسوخ شده است، خرید حضوری بلیط قطار است. در این روش مسافر باید به یکی از دفاتر خدمات مسافرتی یا مراکز فروش بلیط در سطح شهر یا ایستگاه راه آهن مراجعه نماید و بلیط قطار مورد نظر خود را انتخاب و آن را خریداری نماید. بدیهی است که این کار دردسرهای خاص خود را دارد و در نهایت ممکن است مسافر مجبور به خرید بلیطی شود که محدود به سلیقه احتمالی اپراتور فروش است. از این رو اغلب توصیه می‌شود تا مسافران خریدهای آنلاین را جایگزین خریدهای حضوری نمایند و بلیط قطار خود را از سامانه های معتبر فروش اینترنتی بلیط سفر نظیر قاصدک 24 تهیه نمایند. خرید از این سامانه ها آسان و سریع تر است و اغلب منجر به خرید بلیط ارزان تری می‌شود. به طور مثال برای خرید بلیط قطار قم تهران از سامانه قاصدک 24 تنها کافی است تا مسیر مورد نظر خود را در وب سایت این مجموعه جستجو نمایید و سپس فهرست خود را با فیلتر “قیمت” محدود کرده و در نهایت در کمترین زمان ممکن یک بلیط قطار ارزان را خریداری و نسخه پی دی اف آن را در آدرس ایمیل خود دریافت نمایید.

ایستگاه راه آهن قم

راه آهن قم در مرکز شهر و در خیابان حقانی واقع شده است. از این رو از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار به حرم مطهر حضرت معصومه (س) نزدیک است به گونه ای که زائران محترم می‌توانند با ۲۰ دقیقه پیاده روی از ایستگاه قطار به حرم مطهر برسند. با این وجود، برخی معتقدند که وجود ایستگاه راه آهن قم در مرکزیت شهر، موجب ایجاد ترافیک بالایی در این شهر شده از این رو برخی از مسیرهای حرکتی این ایستگاه در سال ۱۳۷۸ به ایستگاه محمدیه قم که در حاشیه شهر قرار دارد، منتقل شد. البته در این ایستگاه نیز امکانات رفاهی لازم ایجاد شده است. از این رو مسافران و زائران محترم در هر ساعت از شبانه روز امکان دسترسی به سایر نقاط شهر را با استفاده از اتوبوس های مستقر در ایستگاه خواهند داشت. از این رو اگر مسیر سفر شما با قطار، به هر کدام از این ایستگاه ها ختم شد، لازم نیست هیچگونه نگرانی ای در خصوص رفت و آمد به شهر داشته باشید و می‌توانید بلیط قطار قم خود را از هر مبدا دلخواه با خیالی آسوده خریداری نمایید.

چه قطارهایی در مسیر قم تهران تردد می‌کنند؟

اگر می‌خواهید بلیط قطار قم تهران خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایید، می‌توانید با مراجعه به وب سایت قاصدک 24 به لیست کاملی از بلیط قطارهایی که در این مسیر تردد می‌کنند، دست یابید. حال می‌توانید یکی از قطارهای صبا، شش تخته لوکس، ۴ تخته البرز و چهار تخته نگین را انتخاب کرده و پس از طی دو ساعت زمان به مقصد برسید. گفتنی است برای مسیر برگشت نیز می‌توانید از همین قطارها استفاده نمایید و بلیط قطار تهران قم خود را نیز در سریعترین زمان ممکن رزرو و خریداری نمایید.

استرداد بلیط قطار قم تهران

برای استرداد بلیط قطار قم تهران تنها کافی است با توجه به مقررات و قوانین کنسلی بلیط، در زمان مقرر به پنل کاربری خود در وب سایت قاصدک 24 مراجعه نمایید و بلیط مورد نظر خود را انتخاب و مراحل کنسلی آن را پیگیری نمایید. برای اطلاع از جزئیات استرداد بلیط قطار خود می‌توانید به بخش مربوطه در فوتر سایت قاصدک 24 مراجعه نمایید و هزینه بلیط خود را مسترد نمایید. شایان ذکر است برای استرداد بلیط اتوبوس و بلیط هواپیمای خریداری شده خود از وب سایت قاصدک 24 نیز می‌توانید به بخش های مربوطه این بلیط ها در سایت قاصدک 24 مراجعه نمایید.

در پایان یادآور می‌شویم که مجموعه قاصدک 24 به عنوان یکی از معتبرترین وبسایت های فروش آنلاین خدمات سفر در حال حاضر کلیه بلیط های سفر اعم از بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما را در مسیرهای داخلی و خارجی موجود با بهترین نرخ ممکن به خریداران خود عرضه می‌کند. این مجموعه همچنین به مشتریان خود امکان می‌دهد تا سفر خود را نیز با خرید بیمه نامه های مسافرتی آنلاین از این مجموعه بیمه نمایند و با رزرو هتل در سراسر ایران، اقامتگاه مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن رزرو نمایند. شایان ذکر است امکان خرید انواع بلیط سفر به صورت اقساط نیز در این مجموعه مهیا می‌باشد و مشتریان محترم جهت دستیابی آسان تر به خدمات قاصدک 24 می‌توانند نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 را از کافه بازار دانلود نموده و از آن استفاده نمایند.

ماخذ:

https://bit.ly/31PvrTa