دوربین های وای فای و انواع آن

امروزه با وجود مشغله های زیاد کمتر کسی در خانه می ماند و همه مشغول کار در بیرون از خانه هستند. به همین خاطر ممکن است فکر شما درگیر اتفاقات داخل خانه باشد. حال چگونه می توانید زمانی که خانه نیستید از کودک یا وسایلی که در خانه برای شما ارزشمند است مراقبت کنید؟ در این مواقع دوربین مدار بسته بی سیم و انواع آن به کمک شما می آیند تا زمانی که شما در یک مکانی حضور ندارید، به راحتی بتوانید توسط این دوربین ها مکان مورد نظر خود را چک کنید و از وضعیت آن باخبر باشید.

 خیلی از مغازه دارها  در صورت نبودشان با استفاده از دوربین مدار بسته بی سیم وضعیت مغازه را چک می کنند. این یعنی حضور دائمی در عین نبودن!

امروزه در بازار، دوربین های مدار بسته بی سیم در انواع مختلفی عرضه می شوند که برای آشنایی با انواع آن بد نیست در این مقاله همراه ما باشید.

نسل جدید دوربین مدار بسته بی سیم  و انواع آن

امروزه دوربین های وای فای جز نسل جدید دوربین بی سیم می باشد و دوربین مدار بسته بی سیم یا همان دوربین های وای فای به دو دسته تقسیم می شوند: در دسته اول دوربین هایی قرار گرفته اند که بدون دستگاه مرکزی کار می کنند و از طریق تکنولوژی وای فای به یک اکسس پوینت wireless متصل می شوند که از این طریق تصاویر انتقال داده می شود. در واقع تمام اطلاعات و تصاویری که توسط دوربین گرفته می‌شود درون یک کارت حافظه دوربین ذخیره شده است. نوع دیگر دوربین بی سیم، دوربین مدار بسته با دستگاه مرکزی است که این دوربین ها به صورت بی سیم به دستگاه مرکزی وصل هستند و تمام اطلاعات و تصاویری که دریافت می کنند، توسط هارد دیسک که درون دستگاه بی‌سیم قرار دارد، ذخیره می شود.

راحتی کار با دوربین مدار بسته بی سیم

به خاطر این که سیستم دوربین‌ بی سیم نیاز به سیم کشی ندارد، به راحتی می توانید آن را جابجا و از اتاقی به اتاق دیگری منتقل کنید. همچنین یکسری دوربین‌های وای فای این امکان را دارند که با فعال کردن سنسور حساس به حرکت بتواند در صورت نبود خود در محل کار یا فروشگاه تان در حالت دزدگیر قرار گیرد.

یک ویژگی منحصر به فردی که دوربین مدار بسته وای فای دارد این است که با راه‌اندازی اپلیکیشن خاص در گوشی اندروید و یا بر روی لپ تاپ و کامپیوترتان می توانید به راحتی و با بالاترین سرعت، بدون هیچ قطعی به دوربین مدار بسته وصل شوید و تمام تصاویر را در مرورگر خود مشاهده کنید.

قابلیت جالب دوربین مدار بسته بی سیم گردان

دوربین بی سیم

دوربین های مدار بسته با قابلیت گردان توانایی چرخش ۳۶۰ درجه به صورت افقی و ۱۸۰ درجه به صورت عمودی را دارند و در واقع این دوربین ها شرایطی برای شما ایجاد می کنند که بتوانید یک محیط را از تمام جهات بررسی کنید و ویژگی جالب دیگری که دوربین بی سیم گردان دارد این است که شما می‌توانید سرعت چرخش آن را به دلخواه خود تنظیم کنید و زوم کردن تصویر در هر جهتی امکان پذیر است.

دوربین مدار بسته لامپی، بهترین گزینه برای محیط های بسته و خانگی

 دوربین های لامپی به دو صورت دوربین مدار بسته بی سیم و آنالوگ تولید می شوند. مدل پیشرفته موجود در بازار، امروزه تحت شبکه به صورت wireless می باشد و در انواع مختلفی به فروش می رسد. در واقع دوربین لامپی به خاطر قابلیت نمایش ۳۶۰ درجه آن، برای محیط های داخلی و منازل بهترین گزینه می باشد. ظاهر دوربین مدار بسته لامپی همانند یک لامپ بوده و لنز دوربین زیر کیس قرار گرفته شده است. شکل ظاهری آن همانند یک لامپ است  و برای این که همیشه دوربین لامپی کار کند، باید کلید برق لامپ را روشن گذاشت.

دوربین لامپی و تشبیه آن به دوربین جاسوسی

 

دوربین لامپی

از آنجا که دوربین لامپی ظاهری مانند لامپ های حبابی دارد، تشخیص آن برای سارق و افراد تحت کنترل سخت است. این نوع دوربین بی سیم منبع جریان خود را از برق شهری تامین می کند‌ و به جریان خاصی نیاز ندارد. از آنجا که تشخیص دوربین لامپی با یک لامپ معمولی بسیار سخت است، معمولاً این نوع دوربین بی سیم مورد علاقه خیلی از مدیران برای قسمت حراست می باشد.

دوربین های وای فای لامپی  و چگونگی کارکرد آن

در دوربین های وای فای لامپی برای ارتباط بی سیمی با مودم، به صورت Hotspot قابل انجام است. در واقع زمانی که در فاصله نزدیک با دوربین لامپی قرار دارید، بدون نیاز به مودم می توانید به دوربین متصل شده و تصاویر را به صورت پاناروما مشاهده کنید.

تضمین امنیت کودک با نصب دوربین مدار بسته کودک

حال نوبت به والدین رسید که نسبت به کودک خود نگرانی هایی دارند. با پیشرفت تکنولوژی و وجود دوربین مدار بسته کودک دیگر جای هیچ نگرانی نیست. شما می توانید از راه دور مراقب کودکتان در منزل باشید و از فعالیت های او باخبر شوید.

دوربین مدار بسته کودک قابلیت چرخش ۳۵۵ درجه افقی و ۹۰ درجه عمودی را دارد و به راحتی می‌توانید با نصب اپلیکیشن بر روی گوشی های هوشمند تصویر دوربین مدار بسته کودک را مشاهده کنید.

ویژگی جالبی که این دوربین ها دارند این است که شما می توانید به راحتی صدای خود را به کودک و پرستار برسانید و در صورت عدم تصویر می توانید با آنها صحبت کنید. دوربین بی سیم مدار بسته کودک همچنین قابلیت حالت دید در شب را هم دارد و شما می توانید تمام حرکات را در ساعات شب با دید شب دوربین مشاهده کنید.

همچنین با روشن کردن حالت حساس در مواقعی که حرکت شخص در زمان نبودن شما تشخیص داده شد، بر روی گوشی تان اعلام اخطار مشاهده می کنید.

ظاهر دوربین های مراقبت از کودک

دوربین کودک همانند یک پرستار سفید پوش طراحی شده و لنز آن مانند توپ در بالای دستگاه قرار گرفته و باعث شده است، دوربین قابلیت چرخش به طرف راست و چپ را داشته باشد. همچنین دارای خروجی برای یک کارت حافظه می باشد تا بتوانید تصاویر را در آن ذخیره کنید.

کلام آخر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی قابلیت‌های بسیار جذابی در بین دوربین های مدار بسته بی سیم مشاهده می کنید، به همین خاطر، با بهره مندی از هر کدام از این مدل دوربین ها خیال خود را بابت هر گونه سرقت و ضرری راحت کنید.

ممنون که ما را در این مقاله همراهی کردید.