کوش آداسی، آنتالیا و ازمیر، کدام را انتخاب کنیم؟

استانبول، آنتالیا، ترابزون، ازمیر، کوش آداسی، مارماریس، بدروم، آنکارا، دیدیم و قونیه تنها نام 10 تا از شهرهای فوق العاده این کشور هستند که در هرکدام می توان تفریحات منحصر بفرد را تجربه کرد و از بناهای شگفت انگیز هرکدام بازدید به عمل آورد. اما اکثر اوقات مسافران تور ترکیه با چالش جدی تصمیم گیری مواجه می شوند؛ چالشی که کدام یک از این مقاصد هم زیباتر است و هم اینکه هزینه بهتر و کمتری روی دستشان می گذارد.

این پرسش که کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا و یا ازمیر؟ همواره از سوالات رایج مسافران تور ترکیه می باشد که در این بخش سعی کردیم با بررسی آن به این سوال پاسخ دهیم.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که انتخاب یک شهر تا حد زیادی به سلیقه شخصی مسافران نیز بستگی دارد اما در این بخش سعی کردیم به صورت جامع و کلی به این موضوع بپردازیم.

قایق سواری در سواحل کوش آداسی

 

پروازهای آنتالیا در چه فرودگاه هایی انجام می شود؟

آنتالیا دارای 3 فرودگاه است اما اکثر ایرانیان که مسافرین تور ارزان آنتالیاهستند ترجیح می دهند پروازهای ایرانی خریداری کنند و به همین دلیل می بایست به یکی از فرودگاه های دنیزلی و یا اسپارتا بروند. البته آن دسته از مسافرانی که قصد دارند در فرودگاه آنتالیا حضور داشته باشند می بایست ایرلاین هایی همچون ترکیش را خریداری کنند که ممکن است هزینه بیشتری برای مسافران تور لحظه آخری آنتالیا داشته باشد.

فاصله فرودگاه اسپارتا تا آنتالیا

مدت زمان پرواز از تهران به این فرودگاه، نزدیک به 3 ساعت است و پس از فرود، حدود 3 ساعت به صورت زمینی تا آنتالیا فاصله است. اغلب مسافران، این مسیر 3 ساعته زمینی را که در جاده‌ای زیبا سپری می‌شود، به پرداخت هزینه فرود مستقیم در آنتالیا ترجیح می‌دهند.

فاصله فرودگاه دنیزلی تا آنتالیا

دنیزلی شهری زیبا و دیدنی در ترکیه می باشد که فرودگاه دنیزلی نیز در این شهر واقع شده است. مسافران تور آنتالیا می بایست بعد از فرود در این فرودگاه، مسافتی نزدیک به 175 کیلومتر را بپیمایند و سپس خودشان را به مرکز شهر آنتالیا برسانند.

چه فرودگاه هایی میزبان پروازهای کوش آداسی هستند؟

کوش آداسی هیچ فرودگاهی ندارد و برای رسیدن به آن باید از فرودگاه عدنان ازمیر که در فاصله 95 کیلومتری آن قرار دارد استفاده کرد.  پس از رسیدن به فرودگاه عندنان ازمیر با استفاده از تاکسی، اتوبوس، قطار یا کشتی های مسافربری می توان به مرکز شهر کوش آداسی و هتل مورد نظر رفت. 1 الی 2 ساعت زمانیست که می بایست مسافران تور کوش آداسی تابستان از فرودگاه تا مرکز شهر در راه باشند.

تماشای شهر ازمیر حتی به قصد سفر به کوش آداسی با تور کوش آداسی تابستان نیز یک کار فوق العاده جذاب به شمار می آید. "بعد از تماشای دیدنی ها کوش آداسی و همچنین گشت و گذار در سواحل بی مانند این شهر نوبت به شرکت در جشنواره های تابستانی کوش آداسی می رسد" که یکی از به یاد ماندنی ترین سفرها در تابستان برای مسافران دو مقصد رقم میخورد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

در فصل بهار و نیز درحالی که بسیاری از قسمت های اروپا همچنان درگیر باد و باران هستند، در آنتالیا هوا آهسته در حال گرم شدن است. همچنین در آب و هوای گرم و مطلوب تابستانی نیز، می توان در سواحل شنی و بسیار جذاب و زیبا قدم زد. با اعلام مهرپرواز، تور آنتالیا تابستان یکی از پرطرفدارترین پکیج های آموزشی است. "اینکه با وجود گرما بسیاری به دنبال تور آنتالیا تابستان هستند اصلا عجیب نیست. زیرا در تابستان آب و هوای آنتالیا در پایدارترین وضعیت خود می باشد. در ماه های تیر و مرداد هوا در کنار آب دریا نیز بسیار گرم می باشد". اما این هوا مخصوص تفریحات فوق العاده و هیجان انگیز است که گرما را از سر آدم می اندازد.

بهار و اوایل تابستان آب و هوای آنتالیا در بهترین وضعیت خود می باشد، دمای هوا کم کم به گرمی می رود، و بیشتر اوقات هوا آفتابی است. در ماه های تیر و مرداد هوا به شدت گرم شده است و آب دریا نیز بسیار گرم می باشد، رطوبت هوا هم بسیار زیاد است، میانگین دمای هوا به 30 درجه سانتیگراد می رسد. البته در گرمای زیاد در فصل تابستان دلیلی نمی باشد که مسافران به این شهر نروند و حتی بسیاری به دنبال تور آنتالیا تابستانهستند تا سفری فوق العاده را تجربه نمایند.

بهترین موقع برای سفر به کوش اداسی

دمای میانگین در کوش آداسی در زمان‌های مختلف سال متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا به غیر از چند هفته گرم در تابستان، در بیشتر سال دلپذیر و معتدل است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال کم است. بهترین زمان سفر به  این شهر با آفر تور کوش آداسی تابستان بر اساس آب و هوا، اواسط ماه مارس تا اواسط ژوئن و اواسط  سپتامبر تا اوایل دسامبر در فصل بهار و پاییز است.

 

41

دیدیما کوش آداسی

 

ازمیر، مروارید دریای اژه

ازمیر، بعد از آنکارا و استانبول سومین شهر بزرگ در ترکیه می باشد که در سواحل دریای اژه قرار دارد. این شهر علاوه بر اینکه یکی از مقاصد مهم گردشگری ترکیه با استفاده از تور ازمیر به حساب می آید از موقعیت تجاری نیز برخوردار است. لام به ذکر است که دانشگاه های ازمیر همچون دوکوز ایلول و اژه از مراکز آموزشی بسیار معتبر در این شهر می باشند که سالانه بسیاری از دانشجویان از اقصی نقاط ترکیه و حتی دنیا به دنبال تحصیل در آن ها هستند.

با این تفاسیر شاید بتوان انگیزه سفر به ازمیر را تحصیل دانست هرچند که آفر تور ازمیر نیز طرفداران خودش را برای یک سفر عالی چند روزه دارد.

در فصل گرمای سال نیز باتوجه به تقاضای دانشجوها و از همه مهم تر تعطیلات تابستانی، که مسافران تور ازمیر تابستان، را خریداری می کنند. این شهر جمعیت زیادی از مسافران خارجی بهترین تور ازمیر و همینطور محصلان را به خود می بیند. به نقل از مهرپرواز "موقعیت های ممتاز ازمیر در صنعت، تجارت و مخصوصا حوزه گردشگری این شهر را به سومین شهر مهم ترکیه بعد از استانبول و آنتالیا تبدیل کرده است" و همین امر موجب شده است تا ازمیر بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی و آنتالیا

می توان از نظر وجود جاذبه های گردشگری این دو شهر را تا حدودی همچون یکدیگر دانست. امکانات تفریحی انبوه و متنوع، مراکز خرید و بازارها، هتل های مجلل، مناظر زیبا، رستوران ها، کافه های گوناگون، بناهای تاریخی، طبیعت بکر به همراه ورزشهای آبی و قایق سواری و کشتیرانی بخشی از جاذبه های گردشگری و تفریحات آنتالیا و کوش آداسی محسوب می شود.

همچنین وجود شهرهای باستانی همچون پرگ و ترمسوس در آنتالیا و شهر پریه نه در کوش آداسی نیز باعث شباهت این دو شهر به یکدیگر شده اند.

موارد ذکر شده مهم ترین فاکتور ها در انتخاب تور آنتالیا و بهترین تور کوش آداسی میباشند.

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید، مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی، به اقصی نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید. با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز، سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. همچنین ما بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه می دهیم که در تورهای تابستان 99 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید.

کوش آداسی، ازمیر و آنتالیا، جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و هتل های مجللی دارند که برای بازدید از دیدنی ها و اقامت در هتل های این کشور نیازمند بهترین تورهای مسافرتی به کوش آداسی و آنتالیا ترکیه؛ سرزمین دو قاره ای می باشید. مهرپرواز در تلاش است تا بهترین لحظات را برای شما رقم بزند. برای اینکار کافیست به سایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز با آدرس:

www.mehrparvaz.com

مراجعه کنید و سفر خود را آغاز نمائید.