بهترین کشورهای انگلیسی زبان برای مهاجرت

مهاجرت پدیده‌ای پیچیده و تحولی بزرگ در زندگی فرد است که ریسک‌های زیادی را با خود به همراه می‌آورد. اگر قصد مهاجرت به کشوری خارجی را داشته باشید، ملزومات متعددی وجود دارند که باید آن‌ها را رعایت کنید. یکی از این ملزومات برخورداری از دانش کافی در زبان کشور مقصد است که می‌تواند شامل زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و ... شود. امروزه تقریبا تمامی دانشگاه‌های جهان دوره‌هایی را به زبان انگلیسی ارائه داده که پذیرش در آن‌ها برای متقاضیان بین‌المللی ساده‌تر و مطلوب‌تر است. اما حتی اگر شما در دانشگاه به زبان انگلیسی تحصیل کنید، همچنان برای زندگی در آن کشور و ارتباط با فرهنگ مردم نیازمند دانشی ابتدایی در زبان آن‌ها هستید. به همین دلیل اغلب افراد ترجیح می‌دهند تا به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کرده و از سختی‌های یادگیری زبانی دیگر بپرهیزند. علاوه بر آن، کشورهای انگلیسی زبان همچون کانادا، آمریکا، استرالیا، بریتانیا و... اغلب مهاجران بیشتری را در خود جای داده و در نتیجه از تکثر فرهنگی قابل قبولی برخوردارند. همانطور که می‌دانید زندگی در جامعه‌ای که به لحاظ فرهنگی چند تکه بوده و مردمان آن از سازگاری بالاتری برخوردارند، به مراتب ساده‌تر از جوامعی است که چنین خصوصیاتی ندارند. البته همه کشورهای انگلیسی زبان شبیه به هم نیستند و برخی از آن‌ها فرهنگ مهاجرپذیرتری نسبت به دیگران داشته که این موضوع آن‌ها را تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای مهاجرت می‌کند. دو کشور کانادا و استرالیا سالانه میزبان مهاجران زیادی از سراسر جهان بوده و از فرهنگ سازگار و تطبیق‌پذیری بهره‌مند هستند. وجود چنین دلایلی موجب شده تا این دو کشور برای انواع مهاجرت از جمله مهاجرت تحصیلی در میان مردم جهان، به ویژه ایران، محبوبیت زیادی کسب کنند.

تحصیل در کانادا

کانادا میزبان برخی از برترین دانشگاه‌های جهان همچون دانشگاه تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مک مستر و کویینز است. کیفیت زندگی و تحصیل در کانادا از استانداردهای بالایی برخوردار بوده و این کشور را در صدر فهرست کشورهای تحصیلکرده قرار داده است. خدمات درمانی، زیرساخت‌های حمل و نقل، ثبات شغلی و اقتصادی، تکنولوژی‌های دیجیتال و مناظر طبیعی همگی از دلایلی هستند که افراد را برای مهاجرت به این کشور ترغیب می‌کنند. همچنین کانادا بر خلاف همسایه جنوبی خود، از ورود مهاجران به کشورش استقبال کرده و قوانین متعددی را برای حمایت از حقوق آن‌ها تصویب کرده است. زندگی دانشجویی در این کشور به دلیل کادر آموزشی برتر، تسهیلات دانشجویی، تجهیزات پیشرفته آموزشی و موسسات برتر پژوهشی تحقیقی کیفیتی عالی داشته و مکان مناسبی برای تحصیل و پژوهش است. همچنین دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی با دریافت ویزای پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار شده و با گذشت 5 سال، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

تحصیل در استرالیا

وقتی صحبت از کیفیت زندگی باشد، کشور استرالیا بی‌شک در ردیف بهترین کشورها قرار می‌گیرد. هزینه‌های بالای زندگی در این کشور ممکن است عده‌ای را برای مهاجرت تحصیلی به آن دلسرد سازد، اما بهتر است بدانید که درآمد افراد در استرالیا نیز بسیار بالاتر از متوسط جهانی است. در واقع متوسط درآمد هر فرد در این کشور معادل43000 دلار بوده که سه برابر متوسط درآمد جهانی به شمار می‌رود. این کشور به عنوان 14مین اقتصاد بزرگ جهان از بازاری با ثبات و رشدی پررونق بهره‌مند بوده که سرمایه‌گذاران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. علاوه بر وضعیت اقتصادی، 7 دانشگاه اصلی کشور استرالیا در فهرست صد دانشگاه برتر جهان قرار گرفته که این موضوع بیانگر کیفیت بالای نظام آموزشی در این کشور است. رشته‌های فنی و مهندسی، مدیریت و حسابداری از محبوب‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در استرالیا بوده که سالانه هزاران نفر برای تحصیل در آن‌ها راهی این کشور می‌شوند. همچنین فارغ‌التحصیلان در این رشته‌ها می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی به سرعت جذب بازار کار شده و اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند.

مهاجرت تحصیلی راه مناسبی برای بهره‌مندی از بهترین استانداردهای آموزشی در سطح جهانی بوده و مسیر رسیدن به اقامت دائم را نیز تسریع می‌کند. از آنجایی که فرآیند اخذ پذیرش و ویزا می‎‌تواند پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های زیادی داشته باشد، مهاجرت از طریق موسسات مشاوره مهاجرتی همچون ادب ویزا گزینه مناسبی برای تمامی افرادی است که می‌خواهند شانس قبولی خود را افزایش دهند.

مهاجرت