جراحی پستان و درمان سرطان پستان با بهترین جراح پستان تهران

همان طور که می دانید، یکی از بیماری هایی که ریسک زیادی در زن ها داشته و آمار زیادی را در جهان به خود اختصاص می دهد، سرطان پستان است. شایع ترین سرطان در خانم ها، همین نوع سرطان است که البته در صورت تشخیص زود هنگام، می توان از بروز مشکلات جدی در زمینه آن جلوگیری کرده، طول عمر و کیفیت زندگی طبیعی را برای بیمار به ارمغان آورد. در این مطلب ما قصد داریم در ارتباط با جراحی سینه نکاتی را ذکر کنیم که می تواند برای همه بانوان مفید باشد..

جراحی پستان

هنگامی که یک خانم با علائم سرطان سینه به پزشک خود مراجعه می کنند، اغلب به عنوان بخشی از درمان خود نوعی جراحی خواهد داشت. انواع مختلفی از عمل جراحی سینه وجود دارد و بسته به شرایط ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود. جراحی پستان به دلایل زیر انجام می شود:

  • حذف هرچه  بیشتر غدد سرطانی که ممکن است به برداشتن سینه منجر شود
  • نمونه برداری به منظور تشخیص اینکه آیا سرطان به غدد لنفاوی گسترش یافته است یا خیر
  • ترمیم شکل پستان بعد از برداشتن غدد سرطانی
  • برطرف نمودن علائم سرطان پیشرفته

31

جراحی حفظ سینه یا ماستکتومی

بسیاری از زنان مبتلا به سرطان پستان که در مراحل اولیه بیماری به پزشک مراجعه می کنند، می توانند بین جراحی حفظ سینه یا ماستکتومی با مشورت پزشک خود، یکی را انتخاب کنند.

.مزیت اصلی BCS یا همان جراحی حفظ سینه این است که در این حالت بیشتر سینه زن حفظ می شود. اما در بیشتر موارد پس از حفظ پستان در ادامه درمان سرطان سینه فرد به پرتو درمانی نیز نیاز دارد. زنانی که برای سرطان مراحل اولیه، ماستکتومی می کنند، کمتر به پرتودرمانی نیاز خواهند داشت.

برای برخی از خانم ها، ماستکتومی ممکن است گزینه بهتری باشد، که این می تواند با توجه به نوع سرطان پستان، اندازه تومور، سابقه پزشکی، پرتودرمانی و سایر عوامل دیگر از سوی پزشک تجویز گردد.

برخی از خانم ها با انتخاب عمل جراحی حفظ سینه نگران این هستند که غدد سرطانی به طور کامل برداشته نشوند، اما لازم به ذکر است که این عمل به همراه پرتو درمانی درست همانند ماستکتومی عمل خواهد کرد.

بازسازی پستان پس از جراحی

از آنجایی که در جراحی پستان، معمولا مقداری از بافت سینه و یا کل سینه برداشته می شود، برخی از خانم ها ترجیح می دهند که عمل بازسازی سینه را انجام دهند تا شکل اولیه سینه خود را داشته باشند. پیوند چربی برای اصلاح گودی های به وجود آمده، بازسازی شکل اصلی سینه به کمک پروتز، بازسازی پستان به وسیله فلپ شکمی، بازسازی پستان به وسیله عضله پشتی از جمله گزینه هایی هستند که با توجه به وضعیت هر خانمی، ممکن است برگزیده شود.

انواع مختلفی از عمل جراحی ترمیمی وجود دارد، اما گزینه های پیش روی بیمار به وضعیت پزشکی، ترجیحات شخصی او و تشخیص جراح سینه بر می گردد. بیمار گزینه های انجام بازسازی پستان همزمان با جراحی سرطان پستان (بازسازی فوری) یا در زمان بعدی (بازسازی با تأخیر) را خواهد داشت.

علاوه بر عمل بازسازی پستان انجام همزمان جراحی سرطان پستان به همراه یک عمل زیبایی پستان مانند عمل بالا کشیدن و لیفت سینه یا کوچک کردن سینه و ماموپلاستی می تواند نقش شگرفی در روحیه بیمار داشته باشد، به انجام همزمان جراحی سرطان سینه و عمل زیبایی سینه انکوپلاستی گفته می شود

به همین دلیل به بیماری که قصد انجام عمل جراحی ترمیم را دارد، پیشنهاد می شود که پیش از جراحی ماستکتومی یا BCS با جراح پستانی که علم و تجربه کافی در زمینه جراحی سرطان و جراحی  زیبایی پستان را داشته باشد مشورت نماید. این به تیم جراحی زمان می دهد تا گزینه های درمانی را که ممکن است برای فرد بهترین باشد، برنامه ریزی کرده و یا حتی زمان بهتری را برای عمل ترمیم سینه، پیشنهاد دهند.

31

جراحی سرطان پیشرفته پستان

اگرچه بعید است که جراحی بتواند سرطان پستان متاستاتیک را که به سایر قسمت های بدن گسترش یافته، بهبود بخشد، اما برای کمک به برخی شرایط می تواند مفید باشد، یا می تواند به عنوان راهی برای کند کردن گسترش سرطان، یا جلوگیری یا تسکین علائم ناشی از آن تجویز شود. به عنوان مثال، جراحی سرطان پیشرفته سینه می تواند به این موارد کمک شایانی نماید:

 

  • هنگامی که تومور پستان باعث ایجاد زخم باز در پستان می شود
  • برای کنترل تکثیر و پراکنش سلول های سرطانی (متاستاز)
  • کمک به اثربخشی درمان های تکمیلی با حذف منشا متاستاز
  • برای تسکین درد یا سایر علائم سرطان

 

 خوشبختانه سرطان سینه، یکی از بیماری هایی است که در صورت تشخیص زودهنگام، نیازی به برداشته شدن کامل سینه نیست و حتی از مرگ بیمار جلوگیری می شود. برای اطمینان خاطر از پاکسازی کامل سینه از غدد سرطانی، بهتر است به بهترین جراح پستان که سابقه ای درخشان در این زمینه دارد، مراجعه نمایید تا سلامتی شما تضمین گردد.

دکتر فرهاد موسی زاده، بهترین جراح پستان در زمینه پروتز پستان، درمان سرطان پستان، انکوپلاستی، ماموپلاستی، ماستوپکسی، ماستکتومی و سایر عمل های تخصصی پستان هستند. جهت تعیین نوبت ویزیت دکتر فرهاد موسی زاده، می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

نوبت دهی دکتر موسی زاده.