نکاتی برای خرید انواع چرخ خیاطی از فروشگاه اینترنتی کوک ماشین

چرخ خیاطی لوازمی برای دوخت و دوز پوشاک و لباس می باشد که می تواند کار دوخت را برای شما ساده تر نماید. چرخ خیاطی خانگی ظرفیت دوخت محدودتری دارند اما دارای برنامه های مختلفی برای دوخت هستند خصوصا اگر نوع مدرن و کامپیوتری آن باشد که دارای برنامه ها و الگوهای گلدوزی می باشد. در مقابل چرخ های صنعتی برای دوخت و دوزهایی با حجم بالا و با سرعت بالا به کار می رود که بیشتر در کارخانه و ها و کارگاه های خیاطی مورد استفاده قرار می گیرد.

زمانی که می خواهید برای خرید چرخ خیاطی اقدام نمایید نیاز است که یکسری از موارد را بدانید و از آن آگاهی داشته باشید به طور مثال اینکه چرخ دارای چه امکاناتی باشد و چه نوع چرخی برای افراد حرفه ای و چه نوع چرخی برای افراد مبتدی بهتر هستند. نگهداری و خدمات پس از فروش دیگر موضوعات مهمی هستند که در هنگام خرید باید به آن دقت نمود زیرا اگر چرخ دچار مشکلی شود باید قطعات آن وجود داشته باشد که بتوان آن را تعویض نمود و یا نمایندگی مجاز وجود داشته باشد تا بتوان چرخ را تعمیر نمود و برای کار آماده کرد.

1

نکاتی برای خرید انواع چرخ خیاطی

زمانی که می خواهید چرخ خیاطی خریداری نمایید نیاز است که به اصول توجه نمایید و ویژگی هایی که می خواهید را بررسی کنید. زیرا چرخ خیاطی وسیله ای است که شما یک بار خریداری می کنید و شاید تا 40 سال بعد همچنان از همان استفاده نمایید و به این صورت نیست که هر سال آن را تعویض نمایید پس باید در خرید اولیه دقت بالایی به خرج داد.

1.     بودجه و نوع چرخ خیاطی را مشخص کنید

اولیه ترین موضوع میزان بودجه ای ست که می خواهید برای خرید چرخ، خرج نمایید. شما با توجه به اینکه چه میزان پولی دارید می توانید مشخص نمایید که چه نوع چرخی خریداری شود که متناسب با بودجه شما باشد. باید تمام اجزا چرخ را بررسی نمایید و تا ببینید این چرخ نیاز شما را پاسخگو است و یا خیر تا بتوان یک خرید عالی انجام داد. همچنین انتخاب برند، متناسب با بودجه ای که دارید و آپشن هایی که نیاز دارید می تواند بسیار مرتبط باشد.

2

2.     نرخ به روز بخرید

بهتر است هنگام خرید، چرخ خیاطی صنعتی مدرن خریداری نمایید درست است که قیمت بالاتری دارد اما بدون شک بهتر خواهد بود زیرا یکسری از محدودیت ها را ندارد و می توانید برای انواع و دوخت ها و کوک ها به راحتی از آن استفاده نمایید. همچنین از ویژگی هایی جدید و به روز شده نهایت استفاده را ببرید. برخی از محدودیت هایی که وجود دارد این است که ممکن است در چرخ های قدیمی تنوع دوخت کمتری داشته باشید و یا اینکه امکاناتی مانند گلدوزی، زیگزاگ، دوخت جا دکمه نداشته باشد.

3.     چرخ خیاطی ماکو کمپلتی تمام دور بخرید

بهتر است چرخ شما دارای ماکو کمپلتی تمام دور باشد. هیچ گاه سراغ خرید چرخ‌ های ماکو آسیابی نروید؛ زیرا این نوع چرخ‌ ها دارای لرزش و ارتعاش زیادی هستند، در صورتی‌که می توانید چرخی انتخاب نمایید که بدون صدا و ارتعاش کار کند.

هنگام خرید به ماکو در چرخ خیاطی توجه داشته باشید. ماکو دارای دو نوع و مدل گرد و دراز است. چرخ خیاطی باید دارای ماکو گرد باشد زیرا این نوع ماکو برخلاف نوع دراز آن بدون ارتعاش و سر و صدا است و می تواند بی صدا کار کند. علاوه بر شکل ماکو باید به محل قرار گرفتن آن در چرخ خیاطی دقت کنید باید به صورتی باشد که برای تمیز کردن آن نیاز به برگرداندن و کج کردن چرخ خیاطی نباشد. تمیز کردن اجزا چرخ خیاطی اگر به صورت ساده انجام شود بسیار اهمیت دارد.

4.     دستگاه تنظیم کشش نخ

دستگاه تنظیم کشش نخ به می تواند به شما کمک نماید که میزان کشش نخ را تنظیم نمایید. برای جلوگیری از پاره شدن نخ مطابق با انواع پارچه های نازک و ضخیم می توانید از این دستگاه استفاده نمایید. اگر چرخ دارای این دستگاه باشد یک آپشن بسیار عالی محسوب می شود. اتصال دقیق اجزا چرخ خیاطی به یکدیگر و عدم وجود فاصله بین اجزا آن، استحکام و مقاومت چرخ خیاطی و وزن آن از نکاتی هستند که باید قبل از خرید چرخ خیاطی به آن توجه نمایید.

5.     چرخ خیاطی خریداری کنید که انواع پارچه را بدوزد

چرخ باید دارای پایه فشار دهنده عالی و قوی باشد که به‌ کمک آن بتوان انواع پارچه ‌ها اعم از پارچه های ضخیم و درزهای کلفت را به راحتی بدوزید.

3

6.     چرخی خریداری کنید که از تمام برنامه‌های دوخت پشتیبانی کند

برخی از چرخ‌ ها علاوه بر اینکه دوخت مستقیم و منظم را دارا هستند، می توانند دوخت‌ های زیگزاگی با عرض و طول‌ های متفاوت را نیز انجام دهند. تکنیک جدید در رشته خیاطی با ساختن چرخ‌ های جدید زیگزاگ و دو سوزنی در واقع توانست انقلابی عظیم را بر پا کند. این لوازم و آپشن های خودکار می توانند حتی از یک فرد تازه کار یک خیاط بسیار حرفه ای بسازند که می تواند هنر خود را نشان دهد.

برخی از چرخ ها حتی برای دوختن جا دکمه، تور دوزی، حاشیه‌دوزی، دوختن روبان و طرح‌های آپلیکه، پنبه‌دوزی، سجاف‌های گرد و کارهای تعمیری مختلف بسیار مناسبند.

7.     آموزش اولیه را فراموش نکنید

برخی از شرکت های ایرانی و برخی برندهای وارداتی آموزش‌هایی رایگان و ابتدایی را به خریدار ارائه می کنند و یا دفترچه راهنمای بسیار کاملی را قرار می دهند تا بتوان به کمک آن به راحتی با چرخ کار نمود و از نکات آموزشی بیان شده داخل آن استفاده کرد. همچنین راهکارهایی برای نگهداری دستگاه ارائه شده است.

8.     از خرید چرخ خیاطی بدون ضمانت خودداری کنید

بهتر است چرخ خیاطی با گارانتی خریداری کنید و سعی کنید که چرخ خیاطی بخرید که لوازم و قطعات یدکی آن در دسترس باشد و برای تعمیر آن دچار دردسر نشوید.

تعمیرات و خدمات پس از فروش و تعویض قطعات لوازم یدکی های چرخ خیاطی از جمله وجه های دیگر و مهم در هنگام خرید هستند که باید به آن توجه نمود. دقت نمایید که برند خریداری شده در شهر شما دارای نمایندگی مجاز باشد تا در صورت نیاز به خدمات پس از فروش دچار مشکل نشوید. برگه گارانتی را همراه چرخ درخواست نمایید و تا زمان پایان تاریخ آن، نزد خود نگه دارید.